HLTV snakkede med device i nederlagets stund.

device om Astralis efter major-exit: "Der har været en masse uro i organisationen i lang tid"

Den firedobbelte major-vinder device gav HLTV et interview efter Astralis' exit fra majoren i Budapest tirsdag.

Dust2.dk i StarLadder Budapest Major 2025.

Tirsdag blev Astralis sendt ud af majoren i Budapest efter et samlet 0-2-nederlag til Liquid.

Danskerne røg dermed ud på sidste dag i majorens andet stadie, hvor de sluttede med en samlet score på 2-3 - samme resultat som danskerholdet NIP og det nordamerikanske hold M80.

Undervejs i majoren tabte Astralis de to første kampe med 10-13 og 11-13 til henholdsvis NIP og M80. På andendagen havde de for første gang kniven på struben, men sikrede sig i første omgang videre avancement med en samlet sejr over FlyQuest.

I deres anden knald-eller-fald-kamp på tredjedagen slog de tyrkiske Aurora med 2-1 samlet. Selvom håbet var tilbage efter den sejr, kunne de dog ikke fuldende comebacket og besejrede ikke Liquid i den sidste og afgørende kamp.

Efter nederlaget til Liquid og Astralis' exit fra majoren tog HLTV en snak med device fra Astralis.

I interviewet blev device først spurgt om, hvad der gik galt mod Liquid. Her mente den erfarne dansker, at de ganske enkelt blev udklasseret på dagen.

Derudover blev han også spurgt om det skuffende exit generelt, hvortil han svarede:

Det er svært at sætte ord på, hvad der er gået galt. Vi har spillet meget. Vi har været på bootcamp. Vi har prøvet en masse. Det klikker bare ikke helt, som det skal. Individuelt er jeg også bare irriteret over, at jeg ikke kan gøre det bedre lige nu. Så ja, jeg har ikke så mange ord lige nu.

device blev efterfølgende bedt om at uddybe, hvad han tror, de individuelle problemer skyldes. Til det pegede han blandt andet på den uro, der hersker i Astralis:

Der har været meget uro i organisationen i lang tid. Måske spiller det en rolle, jeg ved det ikke. Jeg prøver bare at fokusere på mig selv og se, hvad jeg kan gøre. Nogle af de situationer, vi står i under officielle kampe, er ikke de samme som til træning. Nogle gange er jeg ikke proaktiv nok individuelt, snakker ikke nok, den slags ting. Det er noget, jeg arbejder på personligt, men jeg ved det ikke. Der er mange ting.

Til sidst talte danskeren om sin individuelle præstation på serveren og den generelle tendens med faldende ratings blandt AWP-spillere.

Som afslutning blev han spurgt ind til sin og Astralis' fremtid - noget han dog ikke ønskede at udtale sig yderligere om. Senest er det blandt andet kommet frem, at de ansatte hos Astralis - inklusiv spillerne - ikke har fået udbetalt løn.

Hele HLTVs interview med device kan ses og læses her.

#1(Med 3 svar)
3. december 2025 kl. 13:53
Bantle
Hvor meget mere er der også at sige fra ham?

Det har sejlet i rigtig rigtig lang tid for organisationen. Hver gang det ligner at det bare går lidt opad, så sker der et eller andet pis.
Trænerudskiftninger,
Spillerudskiftninger,
Jabbi/Stavn drama-signing,
Device-igl,
Br0vid,
Cadian signing oven på førnævnte drama,
Device sygemelding til majoren,
Cadian bænkning,
Mulig fallit af org'en
og til sidst en sygemeldning fra Stavn.

Shit, mand. Når man skriver det ud sådan her, så er det vildt hvor meget lort de har været igennem. Device's individuelle niveau skal jeg ikke kunne sige noget om, det ligger hos ham selv, men hold nu kæft hvor har der været meget ustabilitet. Jeg kommer til at tænke på ham kongen i Monty Python og de skøre riddere. Han bygger sit slot i en sump og det synker. Så bygger han et til, som også synker, osv, osv, indtil noget blev stående.
Når man står der hvor holdet her står, hvor længe skal man så blive ved? Skal man satse på at næste rebuild bliver det rigtige? At det nuværende holdkort kan lykkedes, hvis det får lov til at blive sammen?

Det hele ser rigtig svært ud lige nu. Fans og kritikere kalder på bænkning af nærmest hvem som helst på holdet, og det betaler sig sjældent at lytte til de umiddelbare reaktioner. Hvor ligger problemet? Hvor ligger løsningen?
Man taler om at projektet skal være internationalt, hvis man vil have adgang til en større spillerpulje. Så risikere man selvfølgelig at store dele af fanbasen i Danmark vil miste interessen, hvilket jeg ikke tror man skal kimse af. Der findes enormt mange internationale mixhold, hvor kun meget få af dem er interessante at følge. Nogen skrev i en anden tråd herinde, at man nok skulle vælge mellem et dansk top 10 hold, eller et internationalt top 5 hold. Det tror jeg personligt er højt sat. I min optik er det nærmere et valg mellem et dansk top 20-15 og et internationalt top 15-10.

Personligt er jeg større fan af det danske. Jeg vil rigtig gerne se dem vinde, men har sku også bare en kærlighed for det danske hold og efterhånden den underdog-status de lever under.

Vi får nok nogle flere nyheder oppe omkring jul. Det har altid været i de dage, de plejer at lave ændringer, hvis der kommer nogen. Et eller andet skal der nok ske.
#3(Med 0 svar)
3. december 2025 kl. 14:32
SlotsØl
Ganske enig, flot penslet ud.
#21(Med 0 svar)
3. december 2025 kl. 23:19
Lepke
+1
#33(Med 0 svar)
9. december 2025 kl. 22:21
Dennis
Det sjoveste er at du har glemt ret mange latterlige situationer, selv på den meget lange liste 😂
#2(Med 11 svar)
3. december 2025 kl. 13:54
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
"Der har været meget uro i organisationen i lang tid. Måske spiller det en rolle"

Måske spiller det en rolle ikke at spille DM mere udenfor kampene, just sayin'........... LOL
#4(Med 3 svar)
3. december 2025 kl. 14:50
Vinther
+1 wake ved hvad der virker for professionnelle atletere og det er naturligvis samme opskrift for alle, det ved enhver
#5(Med 2 svar)
3. december 2025 kl. 14:55
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja for det har jo ikke en effekt at han har sagt der ikke er tid til dm pga. hans alder, i et spil der nærmest er afhængig af et decent aim, når alle andre gør det, og man så samtidig ser device ikke kan ramme en hval om han så stod inde i den under majoren. Det kan jeg da godt se, men nej nej du ved bedre end 99% af alle prospillere kan jeg høre, dm gør bestemt ikke en bedre individuelt eksde. (Y)
#6(Med 1 svar)
3. december 2025 kl. 15:24
Vinther
Jamen du har helt ret, de spiller faktisk ikke andet.
youtube.com/watch?v=Io43Vop39pI
#14(Med 0 svar)
3. december 2025 kl. 16:39
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er jo fuldkommen ligegyldigt om det er dm eller aimbots? Han træner slet ikke aim, det sidder han jo åbent og siger på sønders stream? Det var det der var mit argument, men du kan jo bare pille ud hvad du vil af mit skriv. Det er jo sådan man argumenterer nu om dage. Har du iøvrigt overhovedet selv set den video der?? De siger jo stortset allesammen de fortrækker DM, men kan ikke spille dm når de er lan, så da bruger de selvfølgelig aimbots, selv syrson der siger han prefer' aimbots, spiller 20min dm. I øvrigt en 3år gammel video med en del af de folk der slet ikke kan følge med aimmæssigt nu????????? :D
#10(Med 6 svar)
3. december 2025 kl. 16:09
Madsen
Det gjore han heller ikke i hans prime.. DM er fandme ikke det der udelukkende gør en spiller god og det er heller ikke faceit alene det er en kombination af mange ting der er flere pro spillere som ikke har spillet faceit i flere år f.eks Ropz og han er vel i blandt de bedste pt
#15(Med 0 svar)
3. december 2025 kl. 16:35
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er jo fuldkommen ligegyldigt om det er dm eller aimbots? Han træner slet ikke aim, det sidder han jo åbent og siger på sønders stream? Det var det der var mit argument, men du kan jo bare pille ud hvad du vil af mit skriv. Det er jo sådan man argumenterer nu om dage.
#34(Med 4 svar)
9. december 2025 kl. 22:29
Dennis
Det er helt skørt at sige at målrettet træning i en specifik, vigtig ting, ikke er nødvendig.

Hvor stor del af en CS kamp er rent faktisk en duel mod en anden spiller? 10% af tiden? Hvis du tog 100 spillere og lod dem spille CS kampe i 10.000 timer, og så tog 100 andre og lod dem spille CS kampe i 5.000 timer og DM osv i 5.000 timer, så ville det være som at se tier 3 mod tier 1.

Hvis du så bagefter tog de 100 bedste og delte i to; 50 spille 2-3 kampe om ugen og træne DM 30 min, og 50 spille 20 kampe om ugen og træne DM 60 min om dagen... Så har du forskellen på m0nesy og device.
#35(Med 3 svar)
10. december 2025 kl. 06:53
Madsen
Haha jeg skriver jo heller ikke at det ikke er nødvendigt :DDD jeg skriver at det ikke udelukkende er DM eller Faceit der gør dig til en top spiller det er en kombination af alt som gør dig skarp men ja det er da klart at aim træning/vedligeholdelse er en del af den pakke men det er ikke det alene der gør forskellen.. igen kig på spillere som Ropz han spiller ikke DM eller Faceit han laver alt muligt andet og det fungere jo tydeligvis ret godt
#36(Med 2 svar)
10. december 2025 kl. 13:50
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ehm undskyld mig hvad? reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1blxt4z/deat..

escorenews.com/en/csgo/news/70681-i-haven-t-played..

Ropz er en af dem der spiller allermest dm?

Grunden til Donk ikke har brug for at spille dm, så ofte, er sgu da fordi manden sidder og hamrer 150 timer på 2 uger, altså over 10 timers pracc/pug cs om dagen...

Ved ikke hvor du får fra at ropz ikke spiller dm? Han siger selv han spiller 3-4 timer dm dagligt lmao
#37(Med 1 svar)
10. december 2025 kl. 14:58
Madsen
Jeg så bare en ESL video hvor han sagde at han kun spillede offline maps udover hold træningen men det kan da have ændret sig.. men igen aim træning er ikke det eneste der er vigtigt der er mange ting i deg
#38(Med 0 svar)
10. december 2025 kl. 15:30
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Den video fra esl forklarer han jo om inden kampe på scenen? De har ofte ikke adgang til internet der.

Aim træning er essentielt, især hvis man som device er oppe i årene og slet slet ikke kunne ramme noget til en major knockout kamp.. Ramte han sine skud selv med ak i den kamp så havde den set helt anderledes ud.

Som jeg også skrev tidligere, det er jo ligegyldigt hvilken slags aim træning det er, selv aim_botz træning ville hjælpe.
#7(Med 15 svar)
3. december 2025 kl. 15:39
Cursecurrent
Nej hold nu..... det har intet med organisationen at gøre på trods af hvor meget folk som Richard Lewis eller Thorin gerne vil have dette til at være årsagen.
Spillerne er simpelthen bare for dårlige. Om det skyldes manglende træning, dårlig forberedelse eller andet ved jeg ikke, men de er bare slet ikke på niveau med t1 spillere. Det er som om de stadig prøver at spiller CSGO og ikke har forstået hvor meget CS2 har ændret metaen på diverse maps.
#11(Med 2 svar)
3. december 2025 kl. 16:12
Madsen
Det er en kombination af det hele hvis ikke spillerne får stabilitet og ro så kan de heller ikke præstere deres bedste det er faktisk ret logisk

Så det er en kombination af mange ting som gør at det sejler for dem spillerne bærer selvfølgelig også en stor del af ansvaret men det gør orgen kraftedme også
#13(Med 1 svar)
3. december 2025 kl. 16:25
Cursecurrent
Jeg køber ikke den der at tingene er fuldstændige kaotiske hos Astralis sammenlignet med alle andre orgs. Hvad tror folk der forgår? at direktøren står og råber dem i hovedet mens de træner? Det er på høje tide at man stiller lidt krav til spillerne og træneren selv istedet for at skyde skylden over på nogle administrationsarbejdere, som ingen indflydelse har på spillernes niveau
#17(Med 0 svar)
3. december 2025 kl. 18:32
Unifite
Du har både ret og tager fejl. Men det virker ikke til at du forstår indflydelsen af stabilitet og ro i baglandet på hvordan der performes - både i sport, men også i andre erhverv.

Selvfølgelig står ingen og råber nogen i hovedet - MEN, godt understreget af at de f.eks. ikke fik løn til tiden, konstante rygter om salg/ikke salg/hvad skal der ske nu/lukker vi/bliver jeg bænket/hvem skiftes ud næste gang vil ALTID påvirke nogle mennesker mere end andre.
Er deres niveau højt nok? Bestemt ikke. Den sidder de også selv med. Men som leder igennem flere år er der masser af eksempler på ansatte der ikke performer i perioder fordi noget er galt f.eks. i hjemmet - eller at virksomheden er ved at blive solgt/fusioneret etc. Det rammer så hårdt for mange.
Hvis de tager på job med bekymringer om f.eks. økonomi, sygdom i familien eller noget tredje - så kan det ses på flertallet af dem. Og det er "sundt" at de har disse reaktioner, det viser at det er mennesker og ikke robotter.

Astralis har et kæmpe stykke arbejde foran sig - både på serveren, men især også i baglandet. Det virker som en stor rodebutik - præcis som Man United der også nævnes længere nede. Du kan ikke købe/tvinge dig ud af alle problemer hvis du ikke retter op på det grundlæggende i rækkerne oppefra og ned.
#16(Med 11 svar)
3. december 2025 kl. 17:18
Unlucky-Luke
Det er ellers set ca. 1000 gange at når der er kaos og rod i en org så bliver holdet dårlig. hvis du er nervøs, usikker, ikke ved hvad der forgår, hører på rygter, dårligt humør osv. så spiller du bare ikke godt. trænings lysten forsvinder så også og osv. osv.
Hvis det bare var fordi spillerne var for dårlige hvordan kunne de så for en måned siden slå navi, mongols og spille op mod vitality og lave så sygt et comeback mod aurora for 2 dage siden? De mangler hverkan firepower eller taktik, de mangler noget andet. De sidste 4 år er alle der har joinet Astralis hurtigt blevet markant dårligere til cs når man snakker om at være bare lidt stabil og hvorfor sker det ?
Håber de nye ejere kan skabe noget stabilitet og noget ro som der ikke har været i mange år.
#19(Med 10 svar)
3. december 2025 kl. 22:52
Hunt
At du tilsidesætter alt ansvar fra spillerne og nægter at acceptere at deres firepower bare ikke er godt nok, er vildt..

Jo hvad der sker i orgen bagved er ikke godt, men du kan ikke klage over orgen og så bare fralægge dig alt ansvar..
#22(Med 9 svar)
4. december 2025 kl. 17:42
Unlucky-Luke
igen tolker du en tekst til det du selv vil og forstår ikke hvad der bliver skrevet.
#23(Med 8 svar)
4. december 2025 kl. 17:42
Hunt
Præcis lige som du selv gør?

Dobbeltmoralen længe leve!
#25(Med 7 svar)
7. december 2025 kl. 22:09
Groggster
Nej, lige her har Unlucky-Luke ret. Det der er cherry picking.
Læs det overordnede budskab igen.
#26(Med 4 svar)
7. december 2025 kl. 22:10
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Han kan ikke læse og forstå en besked, det har været hans problem gennem alle 5 år herinde, nok også derfor folk er så trætte af ham.
#28(Med 3 svar)
7. december 2025 kl. 23:01
Hunt
Jeg læser bedre end dig kan man sige, ikke at det siger så meget men oh well
#29(Med 2 svar)
7. december 2025 kl. 23:06
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis du så samtidig kunne forstå det du læste, havde det været helt perfekt! Men nice min far er stærkere end din far kommentar
#30(Med 1 svar)
7. december 2025 kl. 23:07
Hunt
Du starter ud med #26, hvad forventer du tilbage?

En rigtig kommentar eller bare lort tilbage, som du selv smider rundt med?
#31(Med 0 svar)
7. december 2025 kl. 23:09
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg tror ikke at der sidder et eneste menneske på den her side, som forventer det helt store fra dig, eller jo, måske Kakkelborg og Pingomania, men det siger sku heller ikke så meget
#27(Med 1 svar)
7. december 2025 kl. 23:01
Hunt
Han udviser kæmpe dobbeltmoral
#32(Med 0 svar)
8. december 2025 kl. 00:05
Groggster
Nej, det kan jeg slet ikke få øje på. Jeg tror, du forveksler dobbeltmoral med et andet udtryk, for dobbeltmoral (eller hykleri) giver ingen mening at tage i anvendelse her.
At understrege betydningen af arbejdsmiljøet og rammerne for en præstationsbaseret ansættelse er ikke det samme som at ansvarsfraskrive en medarbejder. Det er et synspunkt, dinosaurus-ledelse er baseret på, og det er et irrelevant (og forældet) perspektiv på præstationsledelse i 2025.

Spillerne har ikke været gode nok i deres præstationer, især hvad angår kontinuitet. Jeg ser dog ikke, at de pludselig er blevet så ringe spillere, som resultaterne tilsiger, når de fx havde deres run i Astana med frigjort moral, sænkede skuldre og minimeret forventningspres.
Der er meget, der tyder på, det er psykiske blokader, der har at gøre med støj og pres.
#8(Med 3 svar)
3. december 2025 kl. 15:45
resiarlleh
At gå internationalt lige nu vil da være det største fodskud længe. Hvem kan man hente, som ikke allerede er i tilsvarende orgs? Der er jo ikke de store penge i Astralis længere ....

DK har en stor stjerne i international fan miljø (subjektiv vurdering) qua tradition og vores lille land. At blive endnu en org, der prøver at finde 5 tilfældige, som ikke virkede i andre organisationer, men pludselig klikker i Astralis og vinder en major ... så langt hellere have et dansk hold. Indse, at der skal findes nye stjerner - behold noget rutine (magisk og/eller Hooxi) - gør noget ordentligt scouting arbejde og find det næste lineup. Lev med middelmådighed i noget tid - invester i talenterne. Hellere det end internationalt
#12(Med 2 svar)
3. december 2025 kl. 16:13
Madsen
Så vidt jeg husker har Astralis været ude og sige at de har ambitioner og budget til at være et top 5 hold så man skal kunne lave nogle store signings
#20(Med 1 svar)
3. december 2025 kl. 22:54
Hunt
Tror du virkelig astralis som de er i dag har budget til at gå ud og hente spillere som var de lige under falcons, vitality og lign?

De ender vel nok samme sted som Heroic mellem 10 og 20, så sure måske lidt bedre end et dansk astralis. Men der er ikke nok at vinde og hvis man står med 5 random EU mix spillere, så vil de også videre til fx falcons eller vitality når de ringer, kontra et fuldt dansk hold kan holde på deres bedste danskere fordi det er nemmere at spille på dansk.

Der er virkelig ikke brug for endnu et kedeligt top 20 EU mix hold.
#24(Med 0 svar)
6. december 2025 kl. 15:34
resiarlleh
Agree
#9(Med 0 svar)
3. december 2025 kl. 15:49
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Astralis. Counterstrikens Manchester United.

Tænk hvor meget glæde det giver hvis de knækker koden igen! I medgang og modgang ❤️
#18(Med 0 svar)
3. december 2025 kl. 22:21
eyM
Kunne man ikke bare køre skandinavisk i det mindste? Så kunne man ha nappet rain.. og hvad hedder ham den unge psyko svensker, der åbenbart er vildere end Donk på faceit?
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.