IceBerg og Tricked strøg helt til tops ved PLAYR Masters Season 1.

Unge kanoner skyder Tricked til tops i Malmø

Tricked startede året, som de sluttede 2025, nemlig med en turneringssejr - denne gang på LAN.

Da den svenske LAN-turnering PLAYR Masters Season 1 blev skudt i gang i Malmö fredag, den 16. januar, var der hele fem danske hold blandt de 12 deltagere, og dermed gode odds for en dansk turneringssejr.

Og det endte også med en dansk triumf i den svenske by på den anden side af Sundet. Danske Tricked løb nemlig med det hele. I finalen besejrede de hjemmebanefavoritterne Johnny Speeds, som i slutspillet havde sendt både Sashi og STATE til tælling i henholdsvis kvart- og semifinalerne.

Finaleopgøret mellem Tricked og Johnny Speeds blev skudt i gang lidt over klokken 22 sent lørdag aften. Opgøret var først afgjort omkring midnat, hvor Tricked fortjent kunne løfte trofæet.

Det danske mandskab kom dog ikke nemt til sejren i Sverige. Først skulle der overtid til på det første map i finalen, Train, som Tricked havde valgt, inden danskerne lukkede deres eget map med cifrene 16-14.

På det efterfølgende map, Overpass, var det også tæt på, at der skulle overtid til. Det blev endnu en tæt affære, men denne gang var det Johnny Speeds, der trak det længste strå med en 13-11-sejr i 24. og sidste runde.

Til sidst skulle det hele afgøres på Inferno. Her var Tricked i overvejende kontrol, bortset fra enkelte perioder, hvor deres svenske modstandere bed fra sig. Inferno endte 13-9 til danskerne, og dermed var både finalesejren og turneringssejren i hus.

Tricked
2 - 1
Johnny Speeds
Alle maps
Tricked K - D +/- ADR KAST Rating 3.0
Danmark Nicky 'NickyB' Bruhn 52 - 50 +2 71.4 75.0% 1.24
Danmark Jamie 'leakz' Bugge West Jensen 48 - 52 -4 76.6 67.1% 1.13
Danmark Jason 'salazar' Salazar 48 - 45 +3 68.7 72.4% 1.01
Danmark Oliver 'IceBerg' Berg 47 - 59 -12 66.9 63.2% 0.98
Danmark Jonas 'Boye' Boye Østergaard 44 - 53 -9 68.7 69.7% 0.95
Johnny Speeds K - D +/- ADR KAST Rating 3.0
Sverige William 'draken' Sundin 57 - 38 +19 77.7 81.6% 1.18
Sverige Jacob 'jocab' Nerheden 57 - 50 +7 79.7 77.6% 1.07
Sverige Ludvig 'HEAP' Alonso 50 - 49 +1 70.0 72.4% 0.99
Sverige Anton 'Sapec' Palmgren 50 - 53 -3 72.6 67.1% 0.96
Sverige Jonas 'Lekr0' Olofsson 41 - 51 -10 66.3 75.0% 0.88

Set med danske briller endte PLAYR Masters Season 1 alt i alt som en dansk succes, med alle fem danske deltagere i slutspillet og blandt turneringens otte bedste.

Godt nok blev det ikke til en ren dansk finale mellem Tricked og STATE - det satte Johnny Speeds en stopper for - men alligevel endte turneringen med en dansk triumf. STATE måtte tage til takke med tredjepladsen efter en sejr over svenske megoshort i bronzekampen.

Plads- og præmiefordeling ved PLAYR Masters Season 1:

  • 1. Danmark Tricked - 35.000 kroner

  • 2. Sverige Johnny Speeds - 17..500 kroner

  • 3.-4. Danmark STATE - 8.700 kroner

  • 3.-4. Sverige megoshort - 8.700 kroner

  • 5.-8. Danmark Sashi

  • 5.-8. Danmark Prestige

  • 5.-8. Danmark AaB

  • 5.-8. HEROIC Academy

  • 9.-10. Australien SemperFi

  • 9.-10. aimclub

  • 11.-12. INFINITE

  • 11.-12. Sverige Hemmaplan

Hopper frem på VRS

Sashi, Prestige og AaB endte alle på en delt 5.-8. plads og dermed lige uden for pengepræmierne. Fire ud af de fem danske hold fik dog plus på VRS-kontoen. Her var STATE den helt store højdespringer, da de rykkede hele 104 pladser frem til nummer 93.

Tricked var den næststørste højdespringer med en fremgang på 91 placeringer, hvilket sendte dem op som nummer 58. AaB hoppede 19 pladser frem til en 92.-plads, mens Sashi avancerede tre pladser og nu ligger nummer 51.

Prestige var det eneste danske hold, der tog hjem fra Sverige uden ekstra VRS-point. De tabte dog heller ingen point og forbliver dermed nummer 138.

Det var i øvrigt ikke kun top 8 i den endelige slutstilling, der bar præg af dansk succes. Det samme gjorde sig gældende i top 8 over turneringens bedste spillere, hvor hele fem danskere havde sneget sig ind.

Sashis kaptajn, Cabbi, var turneringens bedst ratede spiller med en rating på 1,31 efter syv maps. NickyB fra Tricked og Zanto fra STATE var blandt de bedste med en delt tredjeplads. De delte placeringen med svenske jocab fra Johnny Speeds, og alle tre sluttede med en samlet rating på 1,23.

Cabbi var turneringens bedst ratede spiller. Foto: HLTV.

NickyBs holdkammerat hos Tricked, Boye, endte som turneringens sjettebedste spiller med en rating på 1,20 efter 12 spillede maps. Samme rating sluttede Prestiges estiske stjerne fejtZ også på.

Derudover sneg Sashis nye mand, acoR, sig ind som turneringens ottendebedste spiller med en rating på 1,16. Også de to Tricked-spillere salazar og IceBerg leverede stærkt med en rating på 1,13, mens kwezz fra STATE ligeledes imponerede med en rating på 1,12.

I finalen var det Trickeds bedste spiller gennem hele turneringen, NickyB, der styrede showet. Han sluttede finalen med 52 kills og en rating på 1,24. leakz fulgte lige efter med 48 kills og en rating på 1,13.

#1(Med 0 svar)
18. januar 2026 kl. 09:43
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Virkelig fedt at se leakz og nickyb vise deres potentiale.
Fint resultat for Danmark i Sverige. Må give noget håb for fremtiden.
#2(Med 34 svar)
18. januar 2026 kl. 10:57
Cursecurrent
Hvor er det pinligt et hold som sashi ikke er bedre
#3(Med 33 svar)
18. januar 2026 kl. 11:05
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Altså, de taber til det andet højest rangerede hold i turneringen, fordi Johnny Speeds ender på en 4. plads i gruppespillet, og Sashi spiller med en stand-in. Det er nok ikke helt så slemt, som du gør det til, hvis man har lidt kontekst.
#4(Med 32 svar)
18. januar 2026 kl. 11:12
Cursecurrent
Ja og det burde de ikke når de er det højest rangerede hold og da slet ikke med sådan en afklapsning som de fik sig.
Og når deres stand-in hedder acor giver jeg ikke meget for den forklaring.
Det er jo ikke kun denne turnering de skuffer, men helt generelt. På trods af det spillerkort de har ligger de og roder rundt som rank 50-60 stykker og viser ingen tegn på forbedringer over de sidste 2-3 år. Hvad meningen er med sådan et hold aner jeg ikke, måske tænker spillerne bare på at hæve deres løn hver måned
#5(Med 28 svar)
18. januar 2026 kl. 11:20
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
De var 3. pladser højere end JS på VRS da turneringen startede, så det er jo ikke fordi de er kæmpe favoritter? Den kamp var jo allerede 50/50, og når Sashi så også spiller med Stand-in så hælder den mere til JS imo.
acoR er jo ikke en opgradering ift Lucky?
hltv.org/stats/players/13843/lucky?startDate=2025-..
hltv.org/stats/players/10330/acor?startDate=2025-0..

Om de skulle være bedre med de spillere de har, er en anden sag. Men som de ligger lige nu, så er den turnering jo ikke en så stor skuffelse som du gør det til.
#6(Med 27 svar)
18. januar 2026 kl. 11:30
Cursecurrent
Alt hvad Sashi rører ved er en skuffelse. Det er det jeg siger.
De har ikke forbedret sig over de sidste 3 år og at de nu ryger ud på røv og albuer mod JS (13-4, 13-6) er der sådan set intet nyt i stand-in eller ej. Iøvrigt klarede de sig langt bedre med smooya end med Lucky og før du sammenligner stats bør du nok lige korrigerer for modstander rankings, du skal tilgengæld noget langt op i Luckys tilfælde for de mødte decideret ingen fra top30 i hele 2025 lol...
#8(Med 26 svar)
18. januar 2026 kl. 11:37
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Tror ikke du forstår hvordan de stats fungerer. Hvis man korrigerer "ranking filter" oppe i toppen, får du kun de games hvor begge hold er i X rank. Hvis du har "All rankings" og ruller ned i bunden, kan du se hvordan de klarer sig mod hold der er top 5,10,20,30,50. Og jeg er godt klar over, at Acor har spillet flere kampe mod højere rangeret hold, men derfor er Lucky stadig bedre mod de ranks begge har spillet mod.
Lucky spillede 110 maps ud af 355 mod top 50 hold.
acoR spillede 63 maps ud af 128 mod top 50 hold.
Så selvom Lucky har flere maps, så har han stadig bedre rating. Og det er selvom Sashi var dårligere rangeret end Ecstatic.

Jeg er ikke uenig i at alt det Sashi rører er en skuffelse, jeg siger bare, at man måske ikke skal forvente så meget mere end top 50 ish.
#10(Med 25 svar)
18. januar 2026 kl. 11:43
Cursecurrent
I de stats du linkede korrigerer du på ingen måde for modstandernes niveau og derfor er sammenligning fuldstændig ubrugelig. At Lucky ligger 0,02 average rating over acor når man korrigerer for modstander niveau er vidst ikke det der gjorde forskellen og igen må jeg gentage mig selv....de klarede sig væsentligt bedre i perioden med Smooya end de gjorde med Lucky.
Ærgeligt at han ikke blev der.
#12(Med 24 svar)
18. januar 2026 kl. 11:53
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg prøver at forklare dig, at du ikke forstår hvordan man bruger siden. Hvis du korrigerer i "Ranking filter", så skal begge hold være i den rank du vælger. Så hvis du tager top 30, så skal både Sashi og det hold de møder være i top 30 før den bliver vist. Hvis man vælger "ALL" i ranking filter, så viser den rating for hele året i toppen ved deres billede. Hvis du ruller lidt ned, så ser du "Featured rating 3.0" hvor begge hold ikke skal være i f.eks top 30. Der viser den bare hvad rating du har mod top 30 hold, uanset hvad rank dit eget hold var

gyazo.com/1baa7e72c1af8d9ddb8e5a9b8fb4cedf
gyazo.com/70403e8b3747271b2ae9fe9c4068de30

Igennem hele 2025, har acoR 0.93 rating i 63 maps mod top 50, Lucky har 1.03 i 103 maps mod top 50.
#13(Med 23 svar)
18. januar 2026 kl. 12:04
Cursecurrent
Det er jeg helt med på, men det ændrer ikke at det er en ufattelig dårlig undskyldning for at få en røvfuld så stor af et hold der knap kan holde sig indenfor top60. Lucky var elendig og det samme er Acor, det ændrer jo ikke hele holdet
#14(Med 3 svar)
18. januar 2026 kl. 12:13
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Okay men du var jo tydeligvis ikke med på det, eftersom du sidder og skriver forkerte ting i din forrige kommentar? Lucky er/var betydeligt bedre end acoR. Esctatic er bare bedre end Sashi.
Sashi får røvfuld af et hold, der er på præcis samme niveau som dem selv, og Sashi spiller med en stand-in.
#18(Med 2 svar)
18. januar 2026 kl. 12:26
Cursecurrent
Okay du fatter virkelig ikke en skid så nu skriver jeg det sidste gang.
Sashi har været en KÆMPE fiasko fra start til slut. De har hunden som træner og har generelt tilegnet sig lovende spillere som fx Zyphon men deres resultater er kun blevet værre hen ad vejen.
Sashi bliver ydmyget af et hold der er lavere rangeret end dem selv. Iøvrigt et hold der gennem 2025 har mistet deres bedste spillere til andre hold flere gange.
Lucky var ekstremt dårlig. Det blev gjort meget tydelig da en spiller som Smooya, som jo dårligt har haft et stabilt hold de sidste 4 år kan vade ind og gøre det så meget bedre.

Det virker til at du har MEGET ondt i røven over at jeg kritiserer Sashi for deres elendige performance

Og mens vi er ved det, så var acor jo den med afstand bedste danske spiller i opgøret:
hltv.org/matches/2389419/sashi-vs-johnny-speeds-pl..
#21(Med 1 svar)
18. januar 2026 kl. 12:29
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg fatter ikke en skid? Det er jo dig, der ikke kan finde ud af at aflæse stats? :D
Alt du skriver her, er en holdning du har. Det er jo fair nok. Jeg er også enig i noget af det. Jeg synes også, at Sashi burde være bedre og få mere ud af de spillere de har.

Det her "I de stats du linkede korrigerer du på ingen måde for modstandernes niveau og derfor er sammenligning fuldstændig ubrugelig. At Lucky ligger 0,02 average rating over acor når man korrigerer for modstander niveau"
er jo bare faktuelt forkert. Så ro på med sproget, når du ikke kan finde ud af at aflæse stats ;)

Jeg siger heller ikke, at Lucky var god. Jeg siger bare, at han er bedre end acoR, som de havde med til det her LAN som stand-in.
#24(Med 0 svar)
18. januar 2026 kl. 12:36
Cursecurrent
Du prøver at undskylde Sashis afklapsning med at de havde acor som stand-in alt imens acor fremviste en 1,09 rating mens de øvrige sashi spiller lå og rodede rundt mellem 0,5-0,82 i den kamp vi snakker om. Og så er det mig der ikke kan finde ud af at aflæse stats ? 😂😂
Det virker som lidt af et reach at tro Sashi havde gjort det bedre med botten Lucky, men dette er trods alt dit eneste argument for hvorfor Sashi ikke gjorde det bedre....

Alt jeg skriver er en holdning??? øhm nej Sashi har faktuelt været pisse ringe de sidste 3 år.
Når du nu fokuserer så meget på stats er det sjovt at du ikke har nævnt stats fra den kamp der faktisk diskuteres, da den ikke just bakker op om den historie du prøver at presse igennem med "dEt vAr jO pÅ gRunD aF dErEs stAnD-In" 😂😂
#15(Med 18 svar)
18. januar 2026 kl. 12:12
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Husk at sig det samme om Astralis når de er blevet klasket af paravision ikke 😉
#16(Med 17 svar)
18. januar 2026 kl. 12:17
Cursecurrent
Du tror jeg er Astralis fan? hahahaha nej så ved du ikke meget om mig. Jeg synes generelt det er trist hvor elendig den danske scene er endt med at være
#17(Med 16 svar)
18. januar 2026 kl. 12:21
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis du ikke er Astralis fan, du hader Sashi, hvorfor synes du så det er trist den danske scene er blevet elendig? Du holder jo tydeligvis ikke med de danske hold alligevel? 😂
#19(Med 15 svar)
18. januar 2026 kl. 12:22
Cursecurrent
Jeg holder ikke med dem på en måde hvor jeg er villig til at lyve over for mig selv som jer andre. Det ville jo blot være patetisk 😂
Jeg kritiserer danske hold hvis de spiller af helvede til og stiller mig undrende over hvorfor man i det hele taget giver lønninger til spillere på et hold som Sashi, jeg tvivler på det er pengene værd 😂
#20(Med 13 svar)
18. januar 2026 kl. 12:28
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du må meget gerne uddybe hele din kommentar der, fordi den giver da ikke mening. Hvornår gør man sig fortjent til at få løn så?
#22(Med 12 svar)
18. januar 2026 kl. 12:28
Cursecurrent
Generelt når man skaber en værdi for det hold / selskab man repræsenterer. Det har jeg svært ved at se Sashis spillere gør
#23(Med 11 svar)
18. januar 2026 kl. 12:31
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det samme kan man jo sige om nærmest hele top50?
#25(Med 10 svar)
18. januar 2026 kl. 12:38
Cursecurrent
Mig bekendt er de fleste hold der ligger så langt nede i rangering som Sashi selvfinansieret, så ja det samme kan man sige om de andre ligegyldige hold der ligger der.
#26(Med 9 svar)
18. januar 2026 kl. 12:38
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvilke hold er det? Det kunne jeg da godt tænke mig at vide.
#27(Med 8 svar)
18. januar 2026 kl. 12:47
Cursecurrent
Så må du jo undersøge det lille mand ;)
#28(Med 7 svar)
18. januar 2026 kl. 12:49
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Med andre ord, du aner intet om det, det var også min tanke gennem hele den her samtale.
Det dumt at udtale sig om ting man intet aner om, fordi så ender der bare med man står tilbage og ligner en idiot, hvis folk begynder at prikke til en. Tænk over det til næste gang.
#30(Med 6 svar)
18. januar 2026 kl. 12:49
Cursecurrent
Hvis du ikke tror på påstanden må det jo ligge dig frit for at modbevise, men det tænker jeg ikke umiddelbart du er i stand til
#31(Med 5 svar)
18. januar 2026 kl. 12:52
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er jo dig der påstår en masse lort og kaster rundt med mundlort gennem hele den her samtale, så nej det ikke mig der skal modbevise DINE PÅSTANDE, det er dig der skal bevise de er sande.
Men jeg ved jo godt du ikke kan bevise nogle af dem, da det jo simpelt bare er gætterier fra din side, i håb om at personen du skriver med ikke har nogen viden og bare lader dig få ret, det jo bare desværre ikke tilfældet her.
Så endnu engang, lad vær med at udtale dig om ting du ikke aner noget om, det er en vigtig lektie her i livet og betragt det som en gave fra mig til dig.
#32(Med 2 svar)
18. januar 2026 kl. 12:54
Hunt
"Det er jo dig der påstår en masse lort og kaster rundt med mundlort gennem hele den her samtale,"

Kan se du snakke om dig selv igen, har du endelig erkendt det er dig selv du snakker om? :)
#33(Med 1 svar)
18. januar 2026 kl. 12:56
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Find en anden at debattere med. Har lovet de andre brugere herinde at vi skal tie dig ihjel, så det her bliver mit sidste svar til dig.
#36(Med 0 svar)
18. januar 2026 kl. 13:09
Hunt
Skal vi tie dig ihjel? Det kan vi da godt :)
#34(Med 1 svar)
18. januar 2026 kl. 13:03
Cursecurrent
Fakta er at du ikke ved en skid om det, så nu prøver du at spilde min tid, da du ingen modargumenter eller beviser har. Du er jo så ynkelig som noget kan være hahahha
#35(Med 0 svar)
18. januar 2026 kl. 13:11
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Du virker rigtig skarp! Prøv at tjek holdene omkring Sashi også fortæl mig en gang til at de ikke får løn for at spille, du satme en underlig fætter.
Det er jo virkelig nemt for mig at modbevise, da det er hold som OG, BC, The Huns, MOUZ NXT, Red Cannis, Wildcard, Sinners osv som alle er omkring Sashi og som alle er klar over at de får løn, derfor jeg godt kunne tænke mig at høre hvilke hold du mener IKKE får løn for at spille, når du jo påstår at de fleste hold omkring Sashi er selv finansierede.
#29(Med 0 svar)
18. januar 2026 kl. 12:48
Hunt
"Jeg holder ikke med dem på en måde hvor jeg er villig til at lyve over for mig selv som jer andre."

Kan se du har mødt wekz, du skal møde madsen en dag, han er også meget samme retning, måske endda værre faktisk haha :)
#7(Med 2 svar)
18. januar 2026 kl. 11:31
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Altså Sashi ligger hvor man burde forvente af dem, måske de godt kunne ligge top40, men det er jo ikke fordi de render rundt med kæmpe talenter på det hold, så tror nærmere det er dine forventninger til dem der er for høje, fremfor det er deres resultater der er dårlige.
Det der argument med “måske de bare tænker på at hæve deres løn” det er det mest hjernedøde argument man kan have, det siger virkelig lidt om hvor lidt man fatter. Skulle man sige det samme om alle hold i top20 der så ikke vinder noget?

Har du evt prøvet at tage et kig på deres holdkort gennem de sidste 3 år, det jo ikke ligefrem fordi de har været det mest stabile hold mht at beholde spillere og en core vel?
#9(Med 1 svar)
18. januar 2026 kl. 11:45
Cursecurrent
Sashi der hentede Zyphon i sin tid og ikke har vist andet end skuffelser lige siden.
Ja jeg tror der er mange danskere i scenen der ligger på den lade side også derfor den danske scene aldrig har været dårligere end den er nu.
Før hen havde vi hold som CPH Flames, Ecstatic (før Gaiming gladiators købte dem), Tricked mm. som sagtens kunne være med i internationale turneringer lige under tier1 og til tider kvalificerer sig til t1, majors mm. Det har vi ingenting af nu, kun skod hold som Sashi der aldrig forbedrer sig.
Og nej det skulle man ikke sige om alle top20 der er en KÆMPE forskel på top20 og at ligge og rode rundt i top 50-60 er du helt væk eller hvad? Jeg har aldrig sat præmissen for om et hold gav mening til at de skulle vinde t1 turneringer, så det er noget du forstiller dig i dit eget hoved.

De har haft mange perioder hvor de ikke har skiftet ud og lige lidt hjælper det. Det er et taber hold med indgroet tabermentalitet
#11(Med 0 svar)
18. januar 2026 kl. 11:51
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Den danske scene har været dårlig nærmest siden Astralis storhedstid ophævede, ja så havde vi selvfølgelig lige Heroic i et års tid, men talenter er der ikke ligefrem kommet mange af, så det ikke bare nu den danske scene er dårlig, det har den været længe og det ikke pga Sashi.

Ja der er forskel på niveauet fra top20 til top60 det er rimelig logisk, men dit argument er Sashi ikke vinder noget og det er der også mange hold i top20 der ikke gør, så må de vel også bare vente på at kunne hæve deres løn, eller er det kun med Sashi det gælder?
Det her skriger mere at du har et had til Sashi (hvilket er forståeligt, da der er mange der har det) end at det er pga deres resultater du er sur.
Kunne de have vist mere Sashi? Ja absolut, det kan alle hold nærmest jo, men de har haft mange gode øjeblikke samt deltaget i store turneringer som ingen forventede de ville komme til.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.