
Majorens nummer chok fritstiller tre og bænker tre
Selvom brasilianske Gaimin Gladiators ikke fik den bedste optakt til majoren i Köln, da de måtte foretage en udskiftning kort før majorens start, hvor fer kom ind i stedet for felps, var der alligevel heller ikke de store forventninger til dem.
Derfor var det heller ikke nogen decideret skuffelse, at de røg ud allerede i første stadie og sluttede turneringen på en delt 31.-32.-plads - altså sidst af alle deltagerne ved IEM Cologne Major 2026.
Det var dog ikke det, at de endte på en delt sidsteplads ved majoren i Köln, der blev brugt som begrundelse for, at Gaimin Gladiators natten til tirsdag valgte at lukke ned for deres Counter-Strike-afdeling.
I et opslag på X begrundede organisationen i stedet beslutningen med, at den var et resultat af en strategisk gennemgang af deres Counter-Strike-program. Her pegede de især på de seneste ændringer i majorøkosystemet og indtægtsstrukturen som årsagen til, at de har valgt at lukke ned for CS-afdelingen.
Samtidig med annonceringen om, at de lukkede ned for deres Counter-Strike-afdeling med øjeblikkelig virkning, offentliggjorde de også bænkningen af holdets tre tilbageværende spillere, NEKIZ, HEN1 og Luken, som nu alle er sat til salg.
Beslutningen om at lukke ned for CS-afdelingen og samtidig bænke de tre tilbageværende spillere kom i øvrigt blot lidt over en uge efter, at organisationen havde fritstillet fer og JOTA samt træneren horvy.
Gaimin Gladiators bestod til sidst af:
-
Luken -
fer -
HEN1 -
JOTA -
NEKIZ -
horvy (Coach)
Trods det, at de har skilt sig af med deres brasilianske CS-hold, er Gaimin Gladiators dog ikke helt færdige med Counter-Strike. I deres udmelding på X skrev de nemlig også, at de er "fast besluttet på at skabe en konkurrencedygtig og bæredygtig fremtid" og har planer om at "tage de næste skridt", når det kommer til deres Counter-Strike-projekt.














