
Klar for Danmark: Tilmeldingen til kampen om at repræsentere Danmark er stadig åben
Der er ikke længe til, at de første kvalifikationer til Esports Nations Cup 2026 går i gang, og derfor minder både ENC og GG Danmark nu om, at tilmeldingen fortsat er åben for danske Counter-Strike-hold, der drømmer om at repræsentere Danmark på den internationale scene.
Den nationale kvalifikation spilles online fra den 6. til 16. juli. Vinderen sikrer sig retten til at repræsentere Danmark i den regionale EU West-kvalifikation den 17.-19. juli, hvor der kæmpes om pladserne ved selve Esports Nations Cup 2026.
Lykkes det også at gå hele vejen gennem den regionale kvalifikation, venter hovedturneringen i Saudi-Arabiens hovedstad, Riyadh, fra den 10. til 15. november. Her mødes 24 nationer i kampen om at blive de første officielle verdensmestre i Counter-Strike, mens der spilles om en samlet præmiepulje på mere end 8,6 millioner kroner.
For at kunne deltage skal alle spillere være danske statsborgere og have en verificeret FACEIT-konto. Derudover må et hold maksimalt bestå af tre spillere fra samme VRS-rangerede hold, ligesom alle deltagere skal kunne deltage i både kvalifikationerne og - hvis de kvalificerer sig - hovedturneringen i Riyadh.
National Team Manager hos GG Danmark, blaq, har tidligere fremhævet turneringen som en unik mulighed for både etablerede profiler og danske talenter til at trække i landsholdstrøjen og repræsentere Danmark på den største internationale scene.
Alle interesserede hold kan finde regler, krav og tilmelding via FACEIT samt via artiklen, der er linket i bunden af nyheden.
GG Danmark opfordrer samtidig spillere med kontrakt til at inddrage deres arbejdsgiver i processen, mens alle deltagere også skal sikre sig, at de opfylder indrejsekravene til Saudi-Arabien, hvis de spiller sig hele vejen til hovedturneringen.
















