Opret Log ind
Dette er hans nye rolle
Den 33-årige dansker er blevet ansat hos MAD Lions.
Skrevet af: mad0    6. februar 2021 18:21      

Den tidligere mousesports-coach skal agere som Senior Manager hos MAD Lions.

Rejin, som blev afskediget af mousesports tilbage i oktober som følge af coach bug-sagen, har nu fundet sig et nyt hjem, hvor han kommer til at påtage sig en rolle, som han ikke er vant til.

LÆS OGSÅ
mousesports afskediger Rejin efter coach bug-sag

Rejin er blevet ansat hos MAD Lions, hvor han, i stedet for at påtage sig sin traditionelle coach-rolle, er blevet tildelt titlen som 'Senior Manager' for deres CS:GO-afdeling. 

Dust2.dk har haft en kort snak med Rejin, hvor den garvede træner fortæller, at hans nye rolle indebærer, at han kommer til at stå med beslutningerne, der bliver truffet for CS:GO-mandskabet.

Den tidligere coach afslører ligeledes overfor Dust2.dk, at han ikke var en del af processen med tilføjelsen TMB, da 'han kun lige er begyndt på sit nye job og har ikke været med til at tage nogle beslutninger endnu'.

Dette betyder ligeledes, at han ikke var en del af valget om at takke farvel til peacemaker.

LÆS OGSÅ
Siger farvel til coach

Rejin var blandt de trænere, der modtog et ban for brugen af coach-buggen. Den tidligere mousesports- og Tricked coach blev dømt for 19,8 måneder i september sidste år som følge af syv sager.

#1 Hippi
2021-02-06 18:43
Håber det bliver en nem overgang fra coaching rollen til senior manager.
#2 Wasin
2021-02-06 18:43
Har han afsonet sin dom? eller er han bare blevet ansat i en anden rolle fordi den netop ikke er udløbet?
#6 BehinD
2021-02-06 19:35
Han har ikke afsonet
#3 arseface
2021-02-06 18:54
Kæmpe cheater. Hans trænerkarriere er åbenlyst ovre, men vildt nok der er en org der vil sættes i forbindelse med ham.
#24 uNi
2021-02-07 01:33
Han er en af de folk der forstår allermest om spillet og hvordan gode hold hænger sammen, så det er ikke så overraskende at hold gerne vil hente ham ind. Selvom han har brug coach bug
#4 Sheru
2021-02-06 18:58
😂
#5 MrBlond
2021-02-06 19:03
Spændende, Reijn
#7 sirr
2021-02-06 19:44
Er det ikke en Heroic-kinda-lignende-ting de formodentligt har kørende? Smider deres træner for porten, hyre en ny (tidligere) coach, men kalder ham blot noget andet? :D

Held og lykke maten. Er stadig ikke den største fan af organisationer der tager en "dømt" person ind på den måde, ihvertfald ikke før de har udstået deres straf.
#8 Hippi
2021-02-06 19:46
Tror Haste(?) eftersigende skal være coach, men det ser vi vel snart hvis det er sandt.
#9 sirr
2021-02-06 19:47
Fedt! Det tænker jeg så at en "Senior manager" som Rejin skal ind over. Haste virker som en vanvittig dygtig taktikker, men ved selvfølgelig ikke hvor skarp han er som coach. Det kunne dog blive vildt spændende at se :)
#11 Hippi
2021-02-06 19:50
Jeg håber at det bliver tilfældet at han får den mulighed og se hvad der kan opbygges de kommende måneder.
#10 Rejin
2021-02-06 19:48
Jeg kommer ikke til at arbejde direkte med spillerne overhovedet. Bare lige til FYI !
#12 sirr
2021-02-06 19:52
Okay. Fedt. I så fald giver det ganske fin mening. Tillykke med den nye titel mate ;)
#13 vorborg
2021-02-06 19:59
Der står i artiklen: "han kommer til at stå med beslutningerne, der bliver truffet for CS:GO-mandskabet."

Jeg ville normalt tænke at det er smart at have indblik i hverdagen, for det mandskab man skal træffe beslutninger for, hvilket ofte er nemmest at opnå ved at arbejde direkte med dem. Behøver jo slet ikke at være som coach.
Har du/i gjort jer nogle tanker om det? Hvis du altså kan svare på det, så er jeg nysgerrig, da jeg er meget interesseret i opbygningen af CS:GO afdelinger, da jeg stadig mener der er lang vej for mange hold der umiddelbart har ressourcerne til mere.
#14 Rejin
2021-02-06 20:07
Det lyder som en længere samtale haha. Jeg kan ikke sige noget lige nu udover at jeg kommer til at overholde ESICs regler 100%, og ikke være tilstede under praccs osv. Men står for management og bagom det hele.
#18 Sonny
2021-02-06 21:53
Er ESICs regler at man ikke må være med til praccs?

PS tillykke med jobbet mate.
#20 JaySomz
2021-02-06 22:19
Interessant. Er det fuldtid?
#29 whitebear22
2021-02-07 10:09
Du virker ikke helt sikker på, at du synes det er i orden, de kommer tilbage, efter de har udstået deres straf - medmindre jeg misforstår dit indlæg.

Må jeg spørge om hvorfor? :)
#30 sirr
2021-02-07 13:04
Sorry - til tider går det vist lidt for hurtigt mate :D

Det jeg mener er at jeg ikke er fan af at man som organisation, med en eller anden form for fokus på CS, tager en person ind som er dømt for at udnytte bugs/ snyde/ whatever, mens denne stadig afsoner straffen. Når straffen er afsonet, syn es jeg egentligt at det er helt OK at de får en "second chance", men ikke før. Selvom jeg synes både hunden og rejin er fantastiske personer og har brugt en god portion tid i baren med dem i løbet af min mere aktive tid på scenen, så mener jeg ikke at det er forsvarligt at hive dem ind som her.

Nu skriver netop Allan dog, at han slet ikke er inde over holdet på nogen måde, andet end de mere overordnede beslutninger, og så har jeg en lidt ambivalent følelse omkring det. Håber det giver mere mening :)
#37 whitebear22
2021-02-08 07:36
Så kan jeg bedre forstå din holdning. Jeg er enig med dig i, at når straffen er afsonet, så fortjener man en chance mere :)
#15 Balancemarn
2021-02-06 20:20
Stort tillykke ! :-)
#16 majez
2021-02-06 21:10
Jeg havde ikke ansat ham 😀 der må sgu være en anden person der kan være “senior manager”. En med et lidt bedre ry - trodsalt en stor og seriøs organisation skulle man tro.

Han siger selv han ikke har nogen adgang til spillerne - hvorfor så ansætte ham? hvis det ikke er for netop hans indsigt i cs? Hvis man nu kigger bort fra alt hans cheat før mouz, hvad har han så opnået som coach? Fordi som spiller mindes jeg ikke han var i toppen.

Hater ikke på Rejin - er bare lidt forarget over man kan score sådan et job når man har snydt en hel del...........
#17 MoX
2021-02-06 21:32
Han har sgu da ikke snydt mere end alle de andre bug-users. Total iorden, held og lykke til Rejin og ML.
#22 Kristja
2021-02-06 23:11
Så fordi du har snydt(lidt) i en kort periode, så skal alt den viden du har gjort sig, igennem sin lange karriere gå til grunde?

Det ville jo svare til at Bjarne Riis ikke må have et cykelhold altså. Jeg tænker de her coaches har lært lektien. Jeg ser 100 gange hellere en tidligere spiller, som har ageret coach, få en manager rolle kontra en eller anden uviden person, fra en anden sportsgren:)
#28 whitebear22
2021-02-07 10:07
Jeg forstår godt din analogi, men Bjarne Riis blev jo ikke tager for doping og et halvt år senere stod han som holdejer/holddirektør.

Jeg er helt enig med dig i, at de skal have muligheden igen, når de har udstået deres ban. Men jeg kan også godt forstå de folk, der bliver forargede over, at de bannede træneres straf bliver illusorisk, når de “bare” kan få en anden rolle i organisationen. Jeg er med på, at de overholder begrænsningerne i ESICs ban, men frustrationen fra folk, kan jeg sagtens forstå (dog uden at jeg er enig) :)
#19 Sander
2021-02-06 22:02
Tillykke med jobbet!
#21 unclejakes
2021-02-06 22:59
Der må være mangel på kompetencer siden alle personer med blakket ry ret hurtigt bliver genansat i andre roller, men tillykke til rejin herfra med jobbet. Kunne være en god ide med et offentligt statement der klart beskriver hvilken rolle du har og hvordan det ikke strider med esics dom.
#23 Kristja
2021-02-06 23:14
Kæmpe stort tillykke til dig Rejin! Du om nogen må da have lidt forstand på at drive org, så ML ikke ender som North. Jeg synes bestemt det er på sin plads, at din viden kan gøre nytte på denne måde fremadrettet:)
#25 uNi
2021-02-07 01:38
kan Rejin egentlig være med til majors mere? Har ikke lige kigget på hvor mange gange han brugte det
#26 Luffe-
2021-02-07 08:40
Burde han kunne, når hans ban er ophævet. Men pt er han jo ikke ansat i en coach rolle. Så kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne deltage
#33 KeyziN
2021-02-07 17:10
Valve har været ude og sige, hvis man har gjort det x antal gange, er man blevet banned fra alle majors.

2 demerits - 1 Major
3 demerits - 2 Majors
4 demerits - 3 Majors
5 demerits - 5 Majors
6+ demerits - permanent ban

Så man bliver banned ift hvor mange gange man har gjort det.
Så eftersom han har 7 sager, så er han perm banned. Så vidt jeg har forstået
#34 Luffe-
2021-02-07 17:18
Daaamn. Det var jeg ikke klar over. :)
Takker.
#35 HUNDEN
2021-02-07 20:17
Det er ikke sådan den regnes ud. 2+ cases = 3 demerit points og +20 runder er 3 points.
Så jo han er i øjeblikket banned fra alle
Majors.

Men jeg er ret sikker på der sker ændringer omkring de her points.
#36 KeyziN
2021-02-07 21:24
Ahhh, tak for at kaste lidt lys på det, nu når jeg selv er lidt fatsvag hahah :D

Håber også der sker ændringer, det virker lidt for vildt!
#27 Martin
2021-02-07 08:52
Afaik så nej.
#31 kasparS
2021-02-07 14:42
Stort tillykke. Der er satme sket en del siden vi var i Budapest på udvæksling tur med kokkeskolen. Jeg havde ellers en masse gode billeder fra den tur.
#32 DH_JanLund
2021-02-07 16:04
Haha det må være sidste nyhed for ham på dust2 gl