k0nfig var 'presenter' ved HLTV Awards 2025.

k0nfig afslører sin løn i Astralis og Complexity

k0nfig deltog i en lang specialudgave af podcasten Bootcamp, hvor der kom mange guldkorn på bordet.

Der er noget befriende over at stoppe som professionel Counter-Strike-spiller.

Man kan i hvert fald tillade sig at være lidt mere åben om ting, der ikke ofte bliver snakket højt om, mens man stadig skal have et godt forhold til nuværende og fremtidige arbejdsgivere.

En af de ting, der sjældent bliver snakket højt om, er den høje løn, som spillerne hiver hjem hver måned.

Men det er lige præcis, hvad k0nfig har afsløret i den seneste udgave af podcasten Bootcamp, hvor han er gæst i et særligt langt afsnit.

Her bringer vi et udsnit af podcasten, hvor k0nfig kommer ind på sin løn i Astralis og Complexity.

Jeg har da fået en fed hyre, hvor jeg syntes det var forfærdeligt at sidde og spille.

Hvor var det henne?

Jamen det har sgu nok været i min tid Astralis-tid, tror jeg, hvor jeg ikke syntes det var fedt til sidst, men vi fik jo en fed hyre.

Hvad laver i der, spørger fast gæst Martin 'rosenchef' Rosenbæk.

Jeg tror, jeg var oppe i en 175 (tusinde kroner om måneden, red.)

Senere får vi også historien bag k0nfigs løn i Complexity.

Jeg kan huske, at jeg snakker med Jason Lake (direktør i Complexity, red.). Han vil gerne have mig, så han tilbyder mig 15.000 (amerikanske dollars om måneden, red.)

Det vil jeg gerne have. Så snakker jeg med Benjamin (blameF, red.) og spørger "hvad får du?". Han får 30. Så var jeg sådan: "Fuck mig, jeg har lavet en dårlig aftale", og han har sendt kontrakten til mig.

Så ringer jeg til Jason og siger: "Jeg kommer sgu ikke til at skrive under på den der. Medmindre du giver mig 30, så skriver jeg under på den."

Det var Jason Lake ikke helt glad for, men efter to dages ventetid, hvor panikken begyndte at indfinde sig hos k0nfig, ringede Jason Lake tilbage og sagde, at han havde sendt en ny kontrakt, hvor der stod 30.000 på.

Du kan høre hele Bootcamps lange podcast-special med k0nfig her. Del 1 kan høres her.

#1(Med 0 svar)
2. februar 2026 kl. 20:19
Tjange
Virkelig fed podcast, så fedt at få et indblik i en spillers karriere som har fået kastet mange skygger over sig gennem tiden.

K0nfig virker som en helt igennem velreflekteret, god mand som er kommet godt ud på den anden side.

Fed person, og fedt afsnit.
Ønsker ham det bedste fremover.
#2(Med 3 svar)
2. februar 2026 kl. 22:30
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Nogle der ved, hvorfor det ikke bliver lagt på Youtube?
#3(Med 2 svar)
3. februar 2026 kl. 08:16
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Lidt enig her. Jeg ville være større tilhænger af at se hele afsnittet med kamera på.
#4(Med 1 svar)
3. februar 2026 kl. 09:02
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Der bliver i hvert fald nævnt noget med et kamera i midten af dem på et tidspunkt, så tror det kunne være muligt. Men mit er mere fordi jeg er på Youtube premium vognen over Spotify premium, så jeg blev nødt til at download Spotify for at kunne høre det :D
#5(Med 0 svar)
4. februar 2026 kl. 17:05
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
det er også på apples podcast service/app, hvis man har sådan en
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.