stavn fik debut for Astralis til BetBoom Dacha.

Vil afsløre dramaet mellem Astralis og Heroic: Det er værre, end man går og tror

Richard Lewis har tænkt sig at afsløre, hvad den egentlige sandhed er i dramaet mellem Heroic og Astralis.

I november markerede Astralis sig for alvor med store armbevægelser, da den danske mastodont hentede stavn og jabbi fra ærkerivalerne fra Heroic.

Allerede tidligt inde i processen tydede meget på, at hele forløbet ikke foregik optimalt, og det ser ud til at holde stik.

Richard Lewis, som er en kendt esportsjournalistik, har nemlig fundet frem til sandheden i hele episoden, og det er angiveligt værre, end man lige skulle tro.

Det afslører Richard Lewis på YouTube.

Englænderen har dog ikke løftet sløret for alt endnu, da han ikke understreger, hvem der egentlig har været uromageren, eller om det muligvis var begge parter, der har været lige slemme.

Det første, jeg vil sige, er, at jeg ikke har haft tid til at gøre den færdig (artiklen, red.), men jeg vil få den ud inden længe.

Jeg tænkte bare, det ville være lidt sjovt at undersøge, men fordi stavn lavede det X-opslag med "sandheden kommer altid frem", besluttede jeg, at jeg tilfældigt vil interviewe flere af mine danske kilder bare for at finde frem til sandheden.

Og nu ved jeg, hvad sandheden er, og det er værre, end man måske lige går og tror. Så det kommer jeg til at skrive en artikel omkring, slutter Richard Lewis.

Richard Lewis vandt for nylig titlen som årets esportsjournalist, og han er desuden kendt for at være personen, der skrev om 'HUNDEN-filerne'.

Se hele videoen her:

#1(Med 13 svar)
11. december 2023 kl. 21:31
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
#2(Med 12 svar)
11. december 2023 kl. 21:33
JernLars
Tænkte PRÆCIS det samme XD
#4(Med 11 svar)
11. december 2023 kl. 21:35
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Ud fra alle de her opslag på X osv - og at Richard Lewis lidt hintede til stavns opslag - lyder det, som om Astralis har gjort noget dumt. Gad vide hvor dumt..
#5(Med 6 svar)
11. december 2023 kl. 21:38
JernLars
Noget dumt som amoralsk eller bare dumt roostermove?
Jeg glæder mig til at se Heroics andel af det. Jeg så nogen der nævnte at det virker som om at de har cuttet noget af det sidste afsnit af deres Cadian dokumentar, så det kan være at der ligger noget
#6(Med 3 svar)
11. december 2023 kl. 21:39
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Amoralsk, kan det vel næsten kun være - uanset hvad spændende at følge
#9(Med 2 svar)
11. december 2023 kl. 21:45
JernLars
De vidst hårdt for at overgå hinanden. Jeg glæder mig ret så meget til at læse artiklen, fordi i udklippet er mit indtryk at det er begge sider og ikke kun Astralis
Har du nogle bestemte popcorn du kan anbefale - for jeg skal vidst snart ud at købe nogen :)
#11(Med 0 svar)
11. december 2023 kl. 21:48
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Så længe det ikke er smørpopcorn, er du good-to-go
#16(Med 0 svar)
11. december 2023 kl. 22:01
esAq
Vist
#13(Med 1 svar)
11. december 2023 kl. 21:52
Nazary95
Ja - I andet afsnit af cadiaN-dokumentaren, er der en teaser for tredje afsnit, hvor cadiaN advarer Heroic efter et møde, om at stavn og jabbis opførsel er mærkeligt. Men det klip fremgår ikke i tredje afsnit alligevel, derfor må de have klippet det fra. Om der var flere spicy ting end det, som er klippet fra, finder vi ikke ud af.
#15(Med 0 svar)
11. december 2023 kl. 22:00
JernLars
Det var nemlig lige præcis det rygte jeg tænkte på. Tak for det:)
#8(Med 3 svar)
11. december 2023 kl. 21:44
Shadez
Har du en ide over hvad det "dumme" kan være i denne her situation, bare af ren nysgerrighed for hvad det kunne være eller lufte tankerne (Har ingen ide selv)

Vi har dog kun hørt en side og det er fra Heroic så er spændt på hvad det er og Astralis eller Heroic svarer tilbage på nogle af tingene (Hvilket jeg ikke tror det gør)
#10(Med 2 svar)
11. december 2023 kl. 21:47
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg har desværre ikke hørt så meget andet om situationen, som ikke allerede er lækket på X.

Men jeg tænker, at det måske kunne handle om "bed-ønskede-spillere-om-at-bænke-sig-finten" - det lyder nu bare på RL, som om det er meget værre. Så vi må vente og se, hvad der sker.
#12(Med 1 svar)
11. december 2023 kl. 21:50
Shadez
Yeah, det kan godt være. Dog tror jeg ikke at Stavn havde sådan en stor rolle som de påstår på de forskellige medier :) Jeg tror måske sådan en lille finte er okay, imo. Sådan føler jeg sporten er begyndt at være

Ved tbh ikke så meget om hvad der er blevet lækket, så skal ikke spille den klogeste
#14(Med 0 svar)
11. december 2023 kl. 21:52
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg synes egentlig også, at det er okay at gøre, så længe der ikke er nogen faste regler omkring det
#3(Med 1 svar)
11. december 2023 kl. 21:34
Narno_DK
Amen, jeg bliver ikke en hat klogere af denne skod artikel
#7(Med 0 svar)
11. december 2023 kl. 21:43
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Vidste du da inden artiklen kom, at RL ville lave en artikel som forklarer hvad problemet er mellem Astralis og Heroic og at det er værre end man havde forventet?
#17(Med 21 svar)
11. december 2023 kl. 22:23
kombardo
Hvis nu Richard Lewis var i stand til at lave en bare nogenlunde objektiv artikel der ikke var vinklet til det ekstreme kunne det være interessant nok at læse om.
#18(Med 0 svar)
11. december 2023 kl. 23:02
MeRo
Enig. Jeg håber han fremlægger klokkeklare beviser, og ikke bare "anonyme kilder".
Specielt når han er inkarneret Astralis hader og i årevis har brugt øgenavne om Kasper Hvidt (Kasper Shit) og Nikolaj Nyholm (kan ikke huske præcis hvilket ord han bruger, jeg kan bare huske at det heller ikke er særligt pænt).
#19(Med 19 svar)
11. december 2023 kl. 23:13
Hunt
Eller omvendt jer herinde kan ikke se bare nogenlunde objektivt på astralis?

Det sjovt den forskel der er på hvordan jer fanboys på dust2 ser på astralis og på hvordan 99% af alle andre ser på dem.
#20(Med 8 svar)
11. december 2023 kl. 23:30
kombardo
Nu er der sjovt nok en forskel på at kommenterer på dust2 artikler og så skrive artikler selv til tusindvis af læsere.
Også sjovt hvordan man skal høre dette fra den mest die hard Heroic fanboy, som ligger klar til at forsvare dem koste hvad det vil uanset hvor pinligt dårlige de har været.
Og med 99% andre snakker vi om de spergs på HLTV som mente at alle Heroics spillere skulle bannes for livstid pga. bug skandalen? Er det dem du snakker om?
#21(Med 1 svar)
11. december 2023 kl. 23:39
Hunt
Jeg er den første til at sige noget om heroic når de fucker up, det burde du også have set.

Det er forskellen på mig og jer, jeg kan godt se når heroic laver lort i den men i kan ikke omvendt se når astralis gør det.
#24(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 00:21
kombardo
Jeg husker tydeligt vores lille samtale efter ESL pro league s18, hvor du ikke mente der var grund til at kritiserer Heroics performance på trods af at det var den tredje katastrofalt dårlige turnering i træk.

Hvem er "jer" helt præcis her? Hvis du gerne vil have en seriøs samtale bør du sætte dig lidt mere ind i tingene. Jeg har kritiseret Astralis et utal af gange.
Så sent som deres sidst spillede kamp satte jeg spørgsmål til hvorfor de nu igen valgte at lade Mirage gå igennem veto'en når nu de har været så dårlige på det map. Men du ser vidst bare det du gerne vil.
#22(Med 5 svar)
11. december 2023 kl. 23:57
Kristja
Kigger man et feed på HLTV, så er det med garanti der de 99% ligger. Og det er sgu ikke et sted med for meget intelligens 😅
- selvfølgelig er Astralis ikke 100% rene. Det er ingen vel efterhånden.
- Men hele dust2 er jo Astralis fanboys bare fordi, at pøblen ikke hopper på hate vognen, før de har set begge sider af en sag... Eller fordi man egentlig bare går og håber på, at vi kan få et godt dansk top team igen, som ikke er russiske Heroic, med deres amatøragtige pr.
#23(Med 4 svar)
12. december 2023 kl. 00:05
Hunt
Det er sjovt nok ikke et spørgsmål om hvor smarte du mener folk er, men et spørgsmål om hvad de fleste folk mener om et givent hold og det sjovt nok kun er de få hardcore fanboys herinde som mener det bare kører for astralis på alle punkter og især hver gang de skal købe en spiller et sted!

Men nej, det er heroic, sprout, atlantic osv den er gal med, ikke astralis.
#25(Med 2 svar)
12. december 2023 kl. 00:25
kombardo
Når de folk du referer til ikke er i stand til at nyancerer deres kritik mere, så er der i den grad grund til at sætte spørgsmålstegn ved deres intelligens. Vi snakker om HLTV her, som jævnligt laver opslag med "Most punchable pro" osv.
Men det kunne være sjovt lige at høre.
- Hvad er det præcist Astralis har været skyldige i, når de har købt en spiller ved andre orgs? Jeg er med på Heroic har fået ufatteligt ondt i røven over at Stavn og Jabbi hellere vil spille for dem, men sådan er det og sådan blev det. Kan du ikke lige pointere helt præcist hvad det er Astralis har gjort her eller i nogle af de andre sager for den sags skyld, som du mener hold som Vitality, Faze, Liquid og alle de andre orgs åbenbart ikke er skyldige i de utal af gange de har hentet spillere i andre orgs?
#26(Med 1 svar)
12. december 2023 kl. 00:48
Hunt
Det ville jeg nemt kunne hvis jeg havde mere præcis information, andet end de ting der sker gang på gang omkring astralis og de bidder de er kommet ud forskellige steder.

Man hører ikke om samme problemer når andre orgs henter spillere i andre orgs, i hvert fald slet ikke i samme omfang. Heroic har solgt cadian til Liquid uden problemer. Sprout har solgt wonderful til navi uden problemer. Spillerne i powerligaen skifter til/fra atlantic med færre problemer end den ene gang astralis var inde over. Vitality har hentet mezzi i fnatic. Liquid har købt et nyt hold stort set og der har man ikke hørt der skulle være problemer.

Men altså det kan jo umuligt være astralis skyld. Det er jo ikke fordi den org har bunkevis af dårlige beslutninger i bagagen der skulle få nogen til at tro noget andet.

Ja det er nogle vilde tråde på hltv, men omvendt der også mange gode. Men ok du kan jo bare tage de 5 dårlige og sige det hele er lort. Det siger nok mere noget om din evne til at se objektivt på folk der ikke er enige med dig selv.
#34(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 08:10
Dennis
Du glemmer en meget vigtig faktor her, som også bliver anvendt meget hyppigt i andre sportsgrene. At presse en pris op.

Orgs ved at Astralis kan punge ud. Hvordan får man (ofte desperate) Astralis til at betale top pris? Man kommer med en negativ historie offentligt. Var det ikke sprouts ejer der kom ud med en omgang gylle om at man aldrig ville sælge Staehr? Buuuuuullshit. Og hvorfor skulle Sprout stoppe et transfer som spilleren selv ønskede? Hvorfor er Sprout ikke idioterne her?

Hvis jeg skulle møde den slags modstand ved hver eneste transfer, så havde jeg kigget på reglerne og gjort alt for at presse den til grænsen. Fx fået spillerne til at presse transfers igennem, og måske sparet et par millioner.
#29(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 01:26
Kristja
Det er præcis et spørgsmål om hvor smarte jeg synes folk på HLTV er, for det er vitterligt ikke i den høje ende de ligger.
- jeg er enig i Astralis har truffet nogle bizarre valg, men ret økonomisk fornuftige fra deres side af, i henhold til at hente spillere på en i følge dig beskidt måde?

Jeg er sådan set ligeglad med, om Liquid har hentet cadiaN uden problemer. For Heroic ville af med ham.

Sprout og w0nderful kan ikke sammenlignes med Staerh, for du har ingen kontekst at forholde dig til her. Der kan være flere elementer i spil, som har gjort det nemt for navi at hente ham uden besvær.

og nu var det spilleren selv, som skrev en kontrakt med Astralis forud for sit exit med Atlantic, og de blev her butthurt over, at de ikke kunne tjene på ham(forståeligt) men igen hvorfor skulle Astralis punge ud, hvis de kan blive fri?

Men du tager sjovt nok kun udgangspunkt i de sager der har været lidt besvær. Hvad med Big da de nægtede at sælge en spiller, som de havde på bænken? Hvad med alle Astralis andre handler, som vi ikke har hørt kritik for? Kan du selv se hvor farver du er, og hvor meget du er ude med høtyven hver gang der opstår en mulighed?

Du skriver jo selv, at du desværre ikke kan komme med konkrete beviser, ud over de små bidder der er kommet ud hist og her = du taler over forstand. Og tror naivt på alt negativt der bliver sagt om det, uden at have hørt begge parters udtalelser.

Det er seriøst nogle beskidte briller at rende rundt med, og ufatteligt fordømmende. Jeg håber ikke du dømmer folk du møder i dit liv på baggrund af rygter og sladder, uden håndholdte beviser :)

Men hey du hater bare videre, slå dig endelig løs, men det ville klæ dig, at forsøge at se tingene fra et andet perspektiv. Just saying, så ville du heller ikke løbe hovedet mod muren hver gang du skal debattere med folk her inde :)

Det er ok at erkende man er for langt fremme engang i mellem.

Det er sundt for debatten at folk er uenige, men det er ikke sundt at komme med naive postulater, uden evidens eller substans. Den dag du kan bevise alle de beskyldninger du kommer med, den dag skal jeg glædeligt støtte dig :)
#27(Med 9 svar)
12. december 2023 kl. 00:48
Udknud
Efter min mening og i al venskabelighed er du trods alt den mindst objektive herinde Hunt når det kommer til at udtale dig om Astralis.
Men indrømmet hvis Richard Lewis havde været på debatten her havde du kun været nummer 2.. hehe joke! 😉

Ej, jeg kan godt forstå at du som anti-Astralis fan æder Richard Lewis' artikler og SoMe content råt. Det kan man jo ikke bebrejde dig; han skriver og siger jo lige præcis det du gerne vil høre og især med en meget fjendsk retorik som du i øvrigt ynder at gentage.. "scum org".. etc..

Mandens Astralis dækning virker til at være drevet af et personligt vendetta som burde varedeklareres når han optræder i rollen som journalist..
Jeg kan ikke huske hvordan det var at Astralis ledelsen i tidernes morgen pissede på hans og thorins sukkermad, men objektiviteten har været fraværende siden og den har stået på payback hver gang en lejlighed byder sig.
Og det har den jo så gjort en del gange siden med de fejl som er desværre er begået af Astralis ledelsen over årene samt vigtigst de udeblivende resultater.

Ovenstående er selvfølgelig også min farvede mening.. jeg er absolut heller ikke objektiv.. Men jeg foregiver så heller ikke at være journalist.
#28(Med 7 svar)
12. december 2023 kl. 01:01
Hunt
Oh shit, en herinde som kan se han ikke selv er objektiv og hans mening er farvet :o

Tillykke med at være første astralis fan til at indse det!

Men det er helt fair du har den farvede holdning, når det er nogen udefra som ikke kan lide det hold du holder med og taler dårligt om det. Så får man sjovt nok en holdning til den person som gør det. Godt nok en farvet holdning, men stadig en fair holdning. Men fedt du selv kan se den holdning så er farvet, det har jeg ikke set herinde før.

Wekz følger du med?
#30(Med 4 svar)
12. december 2023 kl. 01:34
C1rkus
Jeg kan godt lide at du kun svarer på de sidste to linjer af hans kommentar.
Og samtidig skal være voldsomt nedladende.
Du forholder dig overhovedet ikke til 85% af kommentaren.
Jeg synes det er fedt du kommer med lidt astralis modstand, men det begynder sku snart at blive for småligt.
#32(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 07:42
Madsen
Det er typisk Hunt ingen må svine ham til men han må gerne svine andre til.
#37(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 13:10
Kristja
Jeg sad selv og overvejede at skrive noget tilsvarende, som du lige gjorde. Men tænkte argh det kan slet ikke betale sig. For han ignorerer jo bevidst hvad han skriver, og forsøger efterfølgende at provokere wekz. Dybt godnat 😅
#39(Med 1 svar)
12. december 2023 kl. 17:44
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Begynder at blive småligt? Jeg har været mere eller mindre inaktiv herinde i mere end et år, og intet har ændret sig ved Hunt og hans måde at argumentere på 😅
#41(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 20:10
C1rkus
Kunne sagtens have skrevet noget langt mere offensivt, men det hører bare ikke hjemme her på sitet :)
#33(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 07:52
Justesen
Du tuder over at andre hele tiden bringer dig ind i samtalerne, men lige her har Wekz ikke skrevet en eneste besked, men du følger en trang til at nævne ham?

Lidt dobbeltmoralsk måske.
#35(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 08:17
Dennis
Hvilket hold er jeg fan af, vurderet ud fra mine kommentarer på siden?

Og i så fald, har jeg ikke været objektiv? Jeg har et klart indtryk af at der er mange objektive fans herinde. De fleste skilter bare ikke med deres tilhørsforhold. Og mange er nok bare generelt fan af danske hold.

Uanset hvad man mener om fans, meninger osv, så bliver man NØDT TIL at være kritisk over for RL. Han er en selvudnævnt journalist, og det er bare ikke okay at udtrykke sig så biased som journalist. Selvfølgelig er ingen 100% unbiased, men den bias burde allerhøjest vise sig i form af valgte emner. Useriøst, uprofessionelt, og ganske enkelt til grin. Han burde ikke tages alvorligt.
#40(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 18:44
Udknud
Hej igen,
Jeg bliver sgu nødt til lige at trække nogle af mine ord i mig igen ift. Richard Lewis. Damn! 😊
Jeg har ikke set hans indhold igennem lang tid.. blev træt af at blive i dårligt humør når jeg så hans content.

Men nu har jeg så set den del af den her video som omhandler Astralis' nyindkøb..

Jeg må indrømme at han faktisk formår at være rimelig objektiv i sin vurdering trods at han ikke bryder sig om Astralis.
Han har blandt andet en bid om blameF som er langt mere nuanceret end hvad man ser fra mange herinde. Men også pæne ord om Stavn og Jabbis evner og personlighed.

Så ret skal være ret.. Han lægger stadig ikke skjul på han ikke bryder sig om Astralis, men hans vurdering af holdet, de nye spillere må jeg indrømme er klædeligt objektiv og langt mindre hadefuld end så mange gange tidligere..
Jeg blev positivt overrasket i hvert fald 👍
#31(Med 2 svar)
12. december 2023 kl. 02:03
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Bare det at han skriver at han kender sandheden, så ved man det er den sandhed, som han mener passer til en god artikel
#36(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 11:14
Hunt
Der er jo ingen god artikel skrevet ud fra hvis alt bare var gået efter bogen.
#42(Med 0 svar)
13. december 2023 kl. 04:52
DOMINA7HOR
+1

Som det altid er tilfældet med CS-verdenens eneste bejler til en Pulitzer pris.

Godt vi kender hans rigtige navn, så vi ved, han er en rigtig journalist!
#38(Med 0 svar)
12. december 2023 kl. 17:18
ZoNe
SÅ mange gode og rolige objektive kommentarer til hvorfor Hunt tager fejl, han er sat til væggen ved man bare, når han ikke kan svare sagligt tilbage eller helt undlader at svare.
#43(Med 0 svar)
13. december 2023 kl. 04:54
DOMINA7HOR
Den ser jeg helt sikkert frem til ikke at læse!

Richard Lewis, der sovser rundt i sin egen reklame, for den artikel han agter at skrive, men end ikke er hverken hel eller halv færdig med, fordi han stadig har travlt med at vrisse efter ESIC og russiske insidere.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.