Tilmelding til CEPTER Divisionerne lukker
15D : 16T : 41M : 16S
k0nfig mener, at CS2 stadig er ufærdigt.

Status på CS2 med Twistzz og k0nfig

CS2 er der ikke helt endnu ifølge Twistzz og k0nfig, men Valve gør det godt.

Dust2.dk i Royal Arena

Counter-Strike 2 har nu været ude i to måneder.

De professionelle har spillet turneringer i CS2 siden midten af oktober.

Vi tog en føler på, hvor spillet er henne ifølge Twistzz og k0nfig, og hvor godt de synes, Valve har håndteret spillets udvikling indtil videre.

k0nfig:

Altså, der er jo selvfølgelig de fejl og mangler, som man havde regnet med, der skulle være. Og der er en masse ting, der skal laves.. Jeg synes ikke, det er så sjovt at hoppe ud af høj på Nuke hver runde og så miste 5 eller 10 HP eller at droppe ned i UG og så miste 10-20 liv.
Men jeg føler, at de har fået rimelig godt styr på det der sub-tick, og movement er blevet bedre. Jeg dør ikke så meget bag vægge mere. Det bliver bedre og bedre, hver gang de laver en opdatering, så jeg stoler på, at de har styr på det.

Men den er der ikke helt endnu?

De mangler en del endnu. Jeg sidder stadigvæk fast i mine holdkammerater, når jeg løber ud af spawn en gang imellem. Og der sker nogle mærkelige ting nogle gange, hvor man ikke helt ved, hvad fanden der foregår. Så selvfølgelig, det er lidt ligesom CSGO, da det blev released i starten.
Dårligt spil - de fikser det. Det må være samme ting, de gør nu.

Der har været megen snak om "peeker's advantage" i CS2, og at der i øjeblikket er en lille fordel i at spille aggressivt og stole på sit aim. Det er noget, der burde ligge godt til k0nfig, men

Det er jo stadigvæk en stor omvæltning at gå fra CS:GO til CS2. Jeg føler stadigvæk, at man godt kan holde vinkler i spillet. At man kan stå stille og skyde dem, der peaker dig. Men det er som om, at de løber lige lidt hurtigere eller svinger lige lidt hurtigere i det her spil end i CS:GO. Så jeg håber da, at det kommer til at give mig en god fordel. Men nu skal der lige styr på holdet først, før jeg begynder at tænke på mig selv.

Twistzz:

Jeg synes, at de har håndteret det godt.
Jeg tror bare, at brugerne føler sig berettiget til et godt spil, og det sker med alle spiludviklere, at der er en modreaktion, når det ikke er som folk gerne vil have det. Det er svært for Valve, fordi de havde et virkelig, virkelig godt spil, der var 99% perfekt, og så laver de en ny udgave og skal gennem mange af de samme problemer igen.
Men de prøver. Der var en bug, hvor man tog skade ved at falde på specifikke steder, og det fiksede de i løbet af 24 timer.

Mit største problem i øjeblikket er, at der er stadig "clipping" problemer på forskellige maps, f.eks. at granater hopper i forskellige retninger hele tiden. Det føles som om, at du bliver nødt til at have perfekte pixel-lineups til dine granater ellers fungerer de slet ikke.

Bagefter fortæller Twistzz en sjov anekdote om en specifik granat, han bruger på Mirage, som lige pludselig er blevet meget besværlig at "line op".

Der er sådan en window smoke fra upper B på Mirage, og før brugte jeg HP-logoet nede i hjørnet til at "line det up", men nu har de byttet rundt på der, hvor HP og pengene er i HUD'en, så jeg måtte ændre det, og nu har jeg tre line-ups til smoken. En til hvis jeg har mindre en 1000 dollars, en til hvis jeg har mere end 1000, og en til hvis jeg har lige præcis 1000.

Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.