Bedste internetudbyder i forhold til CSGO på Faceit?
16. december 2022 kl. 11:32
Desak
Hej Dust 2 brugere

Jeg tænker dette er det helt rette forum at stille nedenstående spørgsmåk i.

Hvilken internetudbyder oplever i (på fibernet) har den bedste forbindelse til at spille CSGO på Faceit?

Man kan teste sin forbindelse til HiperZ i bl.a. Tyskland (som vidst er en af Faceits primære udbydere) her: hiperz.com/hiperz_latency.php

Her i husstanden har vi fibernet og har selv tidligere haft Hiper som gav en latency til Tyskland på 15ms og 10 ms til Sverige.

Vi er nu skiftet til Telenor fiber, hvilket ikke har været en kæmpe succes. Deres latency til Tyskland er 30-35ms og 20-25 til Sverige.

Jeg har en kollega der har testet på sin JetNet fiber. Resulatet til Tyskland var 21ms og til Sverige var det 16 ms.

Jeg overvejer derfor at skifte tilbage til Hiper, eller måske give Fastspeed en chance.

Er der nogen af jer som har en fiberforbindelse hos Fastspeed som kunne køre testen på hiperz.com/hiperz_latency.php og fortælle resultatet til Tyskland og Sverige?

Mvh
Kristian
#1(Med 0 svar)
16. december 2022 kl. 13:33
jabroni
Udbyderen er vel mere eller mindre ligegyldig, hvis de bare lejer sig ind på en andens net.
Mig bekendt lejer alle dem, du nævner, sig ind.

TDC, Norlys, Fibia, EWII og GlobalConnect + nogle flere mindre driver fiberforbindelserne, så du skal nok nærmere se på, hvem dine udbydere lejer sig ind hos.
#2(Med 0 svar)
16. december 2022 kl. 13:56
Desak
Selve fibernet i mit område er TDC, uanset hvilken udbyder man vælger. Men jeg tænker der er forskel i resten af netværket. Det er i hvert fald tilfældet med Telenor som har deres egen infrastruktur. Det forestiller jeg mig også de andre udbydere har.
#3(Med 0 svar)
16. december 2022 kl. 14:00
Desak
Man kan f.eks. se information om dem her:

Telenor: bgp.he.net/AS9158#_graph4
Hiper: bgp.he.net/AS203953#_graph4
Kviknet: bgp.he.net/AS204151#_graph4
Fastspeed: bgp.he.net/AS209424#_graph4

Hiper og Fastspeed ligner samme routes/infrastruktur. Men det gør Telenor og Kviknet f.eks. ikke.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.