United21 trues med søgsmål efter ny udelukkelse.

United21 trues med søgsmål efter ny udelukkelse

Turneringsarrangøren har netop udelukket det britiske hold Coalesce, hvis medejer nu truer med søgsmål.

Den den 12. juni udelukkede United syv spillere, inklusiv fire danskere. Nu kommer United21 med endnu en udelukkelse - denne gang af det britiske hold Coalesce.

I et opslag på X skrev United21, at de efter at have gennemgået demoen fra en kamp mellem Coalesce og eSuba har valgt at udelukke Coalesce permanent fra deres turneringer.

Ifølge opslaget sker udelukkelsen på baggrund af flere runder i kampen, hvor de mener, at det britiske holds spil ikke viste et oprigtigt forsøg på at vinde.

På trods af udelukkelsen skriver de også på X, at der ikke er tale om en direkte beskyldning om matchfixing. Det er dog ikke en vurdering, som Coalesces medejer, Omni, deler.

I en kommentar til det oprindelige opslag beskylder Omni United21 for offentligt at have trukket Coalesce gennem sølet uden at fremlægge beviser for påstandene.

Han følger kritikken op med en trussel om at sagsøge United21, medmindre de kan fremvise stensikre beviser for deres beskyldninger.

Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.