Opret Log ind
Kæmpe bombe: Astralis sælger device
Fredag middag har det danske mandskab solgt device til NIP.
Skrevet af: rask    23. april 2021 11:59      

Efter fem år i Astralis skifter device til NIP.

Astralis har solgt device til NIP.

Det har det danske hold offentliggjort fredag middag.

Transferen kommer efter ønske fra device selv, oplyser Astralis.

I en pressemeddelelse sætter spilleren selv ord på skiftet, der blandt andet handler om afstanden mellem kontoret i København og bopælen i Stockholm.

Det seneste år med COVID og alt det, der er sket, har været hårdt for alle. At bo langt væk fra kontoret og ikke have mulighed for at mødes med dine holdkammerater, mens du skal lave alt på afstand, har føltes ekstra hårdt for mig. Det er blevet åbenlyst for mig, hvor meget jeg savner at have et hold og en organisation tæt på og hele situationen har gjort, at jeg føler tiden til at skabe noget forandring og finde mig selv er den rigtige, siger han og tilføjer:

Min tid i Astralis, på holdet, på kontoret, sammen med performance-teamet og partnerne har været en nøgleperiode i mit liv, og det er noget jeg altid vil tænkte på med stolthed og glæde. Jeg vil også gerne takke alle Astralis- fansene for deres opbakning gennem tykt og tyndt. Det er umuligt at sætte ord på, hvor meget de betyder for holdet, udtaler device.

Også sportsdirektør for Astralis Kasper Hvidt kommenterer transferen i pressemeddelelsen.

Vi kunne godt have insisteret på at beholde Nicolai året ud, da hans kontrakt udløber I december, men når du har en spiller og et menneske, der har ofret så meget altid har sat holdet forrest, så gør vi alt vi kan for at finde den bedst mulige løsning. Aftalen med NiP er netop dette, og mens hver eneste person i og omkring Astralis er kede af at se Nicolai gå, er der heller ikke én, der ikke er glade for at vi kan hjælpe ham i situationen med en løsning, der kompenserer os og efterlader alle parter det bedst mulige sted.

På vegne af alle i Astralis vil jeg bare ønske Nicolai alt det bedste og takke ham for hans tid, indsats og altid positive bidrag til vores kultur – og ufatteligt mange højdepunkter på og uden for serveren.

Samtidig har det danske hold delt denne video med nyheden:

Dust2.dk erfarer fra kilder tæt på Astralis, at den danske organisation har fået dobbelt op i forhold til es3tag-handlen, der dengang var en af de største handler. Salget af device løber altså op i omkring 6,5 millioner kroner, ifølge Dust2.dk's oplysninger.

I forbindelse med device's tilgang til NIP, har det svenske hold annonceret, at nawwk sættes på transferlisten. Dermed ser NIP's lineup nu ud som følger:

  • se Plopski
  • se ztr
  • se REZ
  • se hampus
  • dk device

Med danskerens afgang bliver det disse fem, der skal forsvare Astralis' ære til DreamHack Masters Spring, der skydes i gang i næste uge:

  • dk Magisk
  • dk Xyp9x
  • dk dupreeh
  • dk gla1ve
  • dk Bubzkji

device var med til at grundlægge Astralis i 2016. Før det har han blandt andet spillet i Dignitas, Copenhagen Wolves og TSM.

Her er alle de turneringer, device nåede at vinde i Astralis-trøjen:

  • BLAST Pro Series Global Final 2019
  • ESC Season 8 Finals
  • IEM Beijing 2019
  • StarLadder Major Berlin 2019
  • BLAST Pro Series São Paulo 2019
  • IEM Katowice Major 2019
  • BLAST Pro Series Lisbon 2018
  • ESL Pro League Season 8
  • ECS Season 6 Finals
  • IEM Chicago 2018
  • BLAST Pro Series Istanbul 2018
  • FACEIT Major 2018
  • ELEAGUE CS:GO Premier 2018
  • ECS Season 5 Finals
  • ESL Pro League Season 7 Finals
  • DreamHack Masters Marseille 2018
  • IEM Katowice 2017
  • ELEAGUE Major 2017
  • ECS Season 2 Finals

Top 20-placeringer

  • 2020 - 3. plads
  • 2019 - 3. plads
  • 2018 - 2. plads
  • 2017 - 5. plads
  • 2016 - 3. plads
  • 2015 - 3. plads
  • 2014 - 20. plads

MVP-medaljer

  • IEM Global Challenge 2020
  • DreamHack Masters Winter 2020 Europe
  • ESL One: Road to Rio - Europe
  • ECS Season 8 Finals
  • StarLadder Major Berlin 2019
  • BLAST Pro Series São Paulo 2019
  • ESL Pro League Season 8 Finals
  • ECS Season 6 Finals
  • IEM Chicago 2018
  • BLAST Pro Series Istanbul 2018
  • FACEIT Major 2018
  • ELEAGUE CS:GO Premier 2018
  • ECS Season 5 Finals
  • ECS Season 2 Finals
  • PGL Season 1 Finals
  • FACEIT League 2015 Stage 2 Finals at DreamHack Valencia
  • Fragbite Masters Season 4 Finals
  • CCS Kick-off Season Finals

LÆS OGSÅ
Så mange millioner vandt device i Astralis

LÆS OGSÅ
"Held og lykke min ven": Sådan reagerer Astralis-spillerne på devices farvel

#1 mad0
2021-04-23 12:00
Vildt
#2 DamiX
2021-04-23 12:01
wtf..
#3 brink
2021-04-23 12:01
WTF SKER DER
#4 Zebbe
2021-04-23 12:03
HVAD FUCK ASJDKHAPIUSDHAPSDUHAD)PS
#5 Badefar
2021-04-23 12:04
Begyndelsen på enden for Astralis. What a run.
#6 Ztereo
2021-04-23 12:04
Duppe på stokken nu?
#62 whitebear22
2021-04-23 12:42
Es3tag kommer tilbage og overtager den ;)
#109 DH_JanLund
2021-04-23 14:46
+1 Men det giver mere pr at præsentere det over 2 gange :)
#110 whitebear22
2021-04-23 14:50
Ja, for fanden da!
#7 Kezse
2021-04-23 12:04
Farvel
#8 kasparS
2021-04-23 12:04
Ehhhhh???
#9 BehinD
2021-04-23 12:04
MSL tak
#25 JnP
2021-04-23 12:12
Nej tak, han er alt for ringe, skal de hente en ny awp’er er der kun farlig eller acor som er dansk der dur.
#67 Accepted
2021-04-23 12:46
Hvad skulle MLS helt præcis lave på det hold? Det er ikke fordi de mangler IGL power, og vi ved alle sammen godt, at MSL ikke vil bringe andet end det.
#69 BehinD
2021-04-23 12:48
glaive smutter snart på barsel
#71 Accepted
2021-04-23 12:51
Hvis det sker, er det uden tvivl bedre bare at bruge Magisk. Der skal noget firepower ind, ellers kommer man aldrig ovenpå igen efter at miste en spiller af dev1ce's kaliber.
#10 Daffestah
2021-04-23 12:04
Shit mand
#23 Patman
2021-04-23 12:11
<3 der sker lidt
#11 avanugamer
2021-04-23 12:05
Held og lykke med NIP Device sku avligt du forlader Astralis.
#12 Radski
2021-04-23 12:05
????????????????????????????????
#13 Kjasper
2021-04-23 12:05
hvor er det sindssygt
#14 Nordby
2021-04-23 12:06
Desværre der det pegede hen, og man kan kun tage hatten af for ham og Astralis. Har ofret så meget af sig selv og sit helbred, for at performe så godt så længe som han har. Jeg synes bestemt han har fortjent noget der passer hans hverdag bedre, og glæder mig helt vildt til at se hvad han kommer til at udrette i fremtiden. GL med det hele devve.
#80 Menter
2021-04-23 13:07
+1
#15 crisp
2021-04-23 12:07
MSL eller JUGi til Astralis, tak
#20 b0ychild
2021-04-23 12:10
:D
#48 wake
2021-04-23 12:25
Fuck nej
#97 Johnny_737
2021-04-23 13:45
This comment was brought to you by 2018.
#139 Mrnobody
2021-04-23 20:29
2015.
#16 Zealc0
2021-04-23 12:08
what
the fuck
#17 Bjelanden
2021-04-23 12:09
Held og lykke i fremtiden. Tak for alt hvad du har givet os fans. Du er en kæmpe fucking chef.

GOAT!
#18 Boblashdk
2021-04-23 12:09
BOMB!
#19 mamas
2021-04-23 12:09
Ja så blev man da pludselig NIP fan!
#21 VHzt4r
2021-04-23 12:11
Vildt, det så jeg ikke komme! Bliver spændende at følge
#22 Buglezz
2021-04-23 12:11
Wow :O Men med svensk kæreste og beboelse i sverige giver det mening!

Held og lykke, Devve.

Hvem ser vi så i Astralis? Er jeg den eneste der godt gad se BlameF og Konfig med -devve -xyp/glaive?
#29 JnP
2021-04-23 12:15
BlameF og konfig passer ikke til den måde zonic vil spille på, så skal de af med træneren også.
Hent farlig på Awp eller Acor, ud med xyp og ind med es3tag, og begynder magisk så ikke snart at lave nogle bedre tal, så lad bub prøv hans plads.
#81 Menter
2021-04-23 13:08
+1!
#160 Buglezz
2021-04-24 22:00
faktisk heller ikke helt dumt! Bliver spændende!
#24 zaioh
2021-04-23 12:12
Damn.. Få nu for guds skyld en rigtig awp-spiller ind.. Og nej, ikke MSL!
#26 Medi
2021-04-23 12:12
Toft, det dig nu
#33 Radski
2021-04-23 12:17
+1 på den
#27 donfrankie
2021-04-23 12:13
Det tror jeg kommer til at koste Astralis dyrt.
Man kan ikke bare erstatte ens stjernespiller.
#30 JnP
2021-04-23 12:16
Det har nok været hans eget ønske. Det kunne jo være han havde en kontrakt der løb ud om lidt.
#39 csl
2021-04-23 12:20
Det står seriøst i artiklen at hans kontrakt udløber i december..
#43 ankjaers
2021-04-23 12:21
Præcis. Der er ingen grund til at holde ham til kontrakten udløber i december imod hans ønske.
#118 donfrankie
2021-04-23 16:11
Kommer jo an på hvad man har fået for ham og hvad man skal bruge på at finde en erstatning.
Det er jo professionel sport og selvfølgelig skal der tages hensyn til spillerne, men det understeger bare det er optimalt hvis alle spillere kan møde ind på et kontor og behandle det som et normalt arbejde, når de ikke flyver verden rundt.

Hvis de rygter om cajunb og MSL er sande, så er det starten på enden for Astralis.
Mon ikke der er en del af de andre spillere der har kontraktudløb til nytår og hvad skulle forhindre dem i at starte noget nyt op.
Spillerne er så meget vigtigere i CS end organisationen i forhold til brand værdi i langt de fleste tilfælde.
#28 disty
2021-04-23 12:14
....
#31 rALF
2021-04-23 12:16
Hold kæft en BOMBE! Jeg som ikke troede en skid på S1mples rygter :-)

Vanvittig signing af NIP, de må fandeme være glade! Et stort tab for Astralis, det bliver spændende at se, hvad der kommer til at ske der. Tænker det bliver ok svært, at erstatte DK's absolutte bedste AWP'er igennem de sidste 4 - 5 år.
#32 THE_KENNED
2021-04-23 12:16
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
#34 zyh
2021-04-23 12:17
Er du gal en fucking signing
#35 weKz
2021-04-23 12:17
Jeg kan slet ikke se hvem der skal kunne erstatte device, for at Astralis kan forblive et top5 hold, jeg frygter det her, som andre os skriver, bliver begyndelsen at enden for Astralis.
Fanme sørgeligt at se ham forlade holdet uden at kunne have set dem på Lan det seneste år..

En Astralis ære er slut, det samme frygter jeg karrieren for nogle af Astralis spillerne os snart er nu.
#36 maggieb
2021-04-23 12:19
Hold kæft hvor er vi blevet fucked.
#37 SEVEN
2021-04-23 12:19
Ja.. Det er svært at sætte ord på.
Det er forståeligt for device med hans fysiske placering, men jeg håber at han også ser potentialet i NIP.

I mine øjne er det et klar skridt ned ad stigen, men man må også erkende at der er masser af potentiale i det hold som NIP har.

Flot gestus af Astralis og fin kommentar som device giver med.
Held og lykke. Nu skal jeg da i hvert fald til at se lidt flere NIP kampe.
#51 Opal
2021-04-23 12:28
“ I mine øjne er det et klar skridt ned ad stigen, men man må også erkende at der er masser af potentiale i det hold som NIP har. ”

Fuldstændig enig. Omvendt kan man argumentere for, at der ikke er de store muligheder for skridt op af stigen fra Astralis :p
#76 SEVEN
2021-04-23 13:04
Nej, det er klart. Jeg studsede dog lige over at ztr ikke fremgår af deres website: https://nip.gl/pages/team-csgo
Ved ikke om det har været sådan før eller om det er pga. hans alder, men måske der kunne være en mere på vej?
Kan se han er på Young Ninjas, så pas om han bliver fast eller har været det overhovedet. Har ikke fulgt NIP meget.

Men som sagt, potentialet er helt klart på holdet.
#90 Daffestah
2021-04-23 13:16
Han er bare stadig en officel del af Young Ninjas, og hjælper på førsteholdet.
#38 tromlereN
2021-04-23 12:19
Troede ikke det var 1. April idag?

Hilsen tromlereN
#40 Luffe-
2021-04-23 12:20
Vildt. Men med den forklaring, så giver det godt mening.
#41 Panaz
2021-04-23 12:20
regner ikke med det men det kunne være vild hvis en af spillerne fra talent holdet kom på!
#42 SakZ_Caster
2021-04-23 12:21
JAAAA TAAAAKK UD MED HAM LETS GOOOO
#121 PtrsN
2021-04-23 16:45
Er du okay?
#44 Quepsie
2021-04-23 12:22
Min hjerne er fucked efter det her
#45 Lemmy
2021-04-23 12:23
Kan vi lige få Lucky til Astralis så :)
#46 ankjaers
2021-04-23 12:24
Enden på en fantastisk era i dansk cs. Lad os håbe en ny starter inden længe. GLHF devvee
#47 rijaH
2021-04-23 12:24
Skal der nødvendigvis en ny mand ombord? Nu har Bubskzji vel en plads på førsteholdet
#49 wake
2021-04-23 12:26
Ejjjjj hvor er det fucking trist, devve var jo astralis!! 😭
#162 b1ng0_o
2021-04-26 12:59
arh... rolig nu :D
#50 majez
2021-04-23 12:28
Magisk
Dupreeh
Bubzkji
es3tag
Farlig
Gla1ve

Så må Magisk calle når gla1ve skal på barsel. Eller skal gla1ve assistere med coaching.
#52 TheUltimo
2021-04-23 12:34
+1 Kunne ikke være mere enig. Ind med Farlig og Esetag ud med Xyp og så byg op på den stamme. Så må det tage den tid det tager, at får spillet holdet sammen
#55 zaioh
2021-04-23 12:37
Godt bud. Mertz kunne måske også være et bud i stedet for Farlig. Han har set god ud det sidste stykke tid (dog mod lidt dårligere modstandere).
#53 ValcoNN
2021-04-23 12:35
!!!!!!!!
#54 Sander
2021-04-23 12:37
Spændende om es3tag kommer ind her snart og overtager AWP'en
#61 Butler
2021-04-23 12:41
duppe AWP
bubber entry
es3tag får xyp rolle
magisk
gla1ve
#56 sirr
2021-04-23 12:38
Wow. Vanvittigt! Ham og duppe vel de eneste der har spillet kontinuerligt på højt niveau uden de helt store fald henover de sidste par måneder. Det bliver satme spændende at se hvad svaret bliver til at sælge deres ubestridt største profil, på et hold der er så holdbaseret og har holdt sammen i så lang tid. Mon det bliver den store renovering af holdet hvor flere måske vil prøve andre ting af? Jeg kunne godt se det for mig. Kan sagtens se en masse spændende profiler få chancen, fx farlig, men når man smider en fast top 3 (individuel) spiller afsted, så skal der satme kvalitet ind for det kan hænge sammen igen - for slet ikke at nævne den enorme kemi der går tabt.

Puha, det bliver spændende.
#57 Martin
2021-04-23 12:38
Acor
Farlig
Lucky :o
#98 Phoey
2021-04-23 13:54
PIIIIIIIIIMP
#58 tinzuldateN
2021-04-23 12:38
Dupreeh som AWP, Bub overtager hans rolle som entry/lurk.
Xyp bænket og Es3 kommer retur.
#59 simple_0_major
2021-04-23 12:39
es3tag tilbage tak
#60 razni
2021-04-23 12:40
Så kan liquid endelig vinde en finale mod astralis
#63 stepz-
2021-04-23 12:43
Kunne være fedt med et helt rework af astralis.
Ud med xyp9x, bubz og så forlader gla1ve selv, efter fødsel.
Ind med es3tag, farlig & blameF

easy top #1
#64 bruja
2021-04-23 12:43
Ærgeligt som fan af dansk cs og astralis, device er en verdensklasses spiller! Spændende om det ér hans valg, eller om der kommer en udslusning mere.

duppe overtager stokken - hvem som 2nd? Eller bliver der hentet en spiller som erstatning for xyp/(gla1ves årlov) der snupper den.

Men NIP, hold nu kæft de har noget firepower på det hold! Er sku alligevel fan ad at vi får bubber ind, skulle bare ikke være på den bekostning.
#65 Lyng
2021-04-23 12:44
Bliver trist helt ind i hjertet, Astralis uden Device bliver aldrig det samme :(
#66 ClinT
2021-04-23 12:46
Helt mindblown, og jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det her Astralis lineup kommer til at se ud. Det blir ik kun device nu.
#68 nzio
2021-04-23 12:47
Ærgerligt for Astralis og dansk CS.

Fjerner man af de bedste spillere i verden, bliver det selvfølgelig meget svært at erstatte.
Kan ikke umiddelbart se hvem der skal erstatte ham. Dupreeh eller es3tag som AWP tror jeg bare ikke er optimalt, det bliver nok aldrig rigtig godt.

De gik vel fra et top 3 hold i verden til et top10 på den transfer. Av av..
#70 Retchy
2021-04-23 12:50
Jeg kan ikke se hvordan nogen dansk AWPer kan overtage for Device. AWP talenter i DK er bare så dårlige. Jeg tror på at hvis Astralis skal forblive et godt hold, så skal de hente et talent udenfor Danmark, til at være den nye AWPer. Good luck til Devve, han har fanme gjort det godt og han fortjener at få den dagligdag han ønsker
#82 noche
2021-04-23 13:08
.
#116 xdpiratmanden
2021-04-23 16:06
Aarrrrrhhh Sigurd. Der er sgu nogle vanvittige awp talenter i Danmark imo. Farlig, acor og lucky er nok de 3 største. Der er aldrig nogensinde nogen der kommer tæt på at nå devices niveau dog og det er umuligt at erstatte ham 1 til 1. Tror dog hvis de henter en af de 3 og så smider xyp ud og ind med es3tag så kunne de blive iskolde
#127 diOnysos
2021-04-23 17:49
Acor er da varm vil jeg mene.
#140 whitebear22
2021-04-23 20:29
Han er nok også dyr at købe fri - han har trods alt ikke være i Mousesports så længe :)
#145 diOnysos
2021-04-23 22:38
Hvis de har fået 6.5 mill for devve så har de nok råd til at give lidt extra basse ører for en ny spiller :D
#161 whitebear22
2021-04-26 10:06
Jo jo. Men de kan jo også afsøge markedet for bedre eller mindst lige så gode alternativer til billigere penge. De har trods alt stadig 5 spillere på holdet :)
#72 Rand
2021-04-23 12:55
Det bliver interessant at følge! Jeg håber han kan trives i disse nye omgivelser, specielt baglandet!
#73 INX
2021-04-23 12:59
Berry på aw’en.
#85 wake
2021-04-23 13:12
Du for vild jackie 😂
#74 MumaCe
2021-04-23 13:02
1 mill $ for device, stabilt.
#75 SEVEN
2021-04-23 13:03
https://nip.gl/pages/team-csgo

Hvis man kigger på NIPs side, så er ztr ikke en del af rosteren.
Nogen som ved om at han ikke altid har været det eller hvorfor? Kan der være en spiller mere på vej?
#79 tinzuldateN
2021-04-23 13:07
Spændende hvis de pludselig henter endnu et stort navn indenfor et par dage!
For det ser da ud til at ztr ikke er blevet fast mand og nu står ved "Young ninjas" igen.
#83 SEVEN
2021-04-23 13:08
Jeg har ikke fulgt nip særlig meget, så det er nok blot fordi han har ageret standin og er en del af Young Ninjas.
Men who knows :D
#89 tinzuldateN
2021-04-23 13:15
Nej ved heller ikke om han har stået der hele tiden og de bare ikke har ændret det.
MEEEEN vil da mene at hvis man alligevel har været inde og fjerne nawwk og tilføje dev1ce, så ville det da give mening også lige at opdatere ztr i samme ombæring :D
#87 noche
2021-04-23 13:13
ztr er nok bare stadigvæk på prøve, og står under Young Ninjas. Ellers ville Lekr0 give mening i min verden, men med så mange penge for device, så køber de nok ikke flere lige pt.

Men der er jo ledige spillere, es3tag fx.
#91 weKz
2021-04-23 13:19
https://m.youtube.com/watch?v=3ZL6oejhnbg

Esetag hvis han skulle til at kommunikere på svensk.
#92 noche
2021-04-23 13:21
:D

Han kunne dog bare holde sig til engelsk, og det kommer meget hurtigt selv for ikke trænede.
#95 3k2
2021-04-23 13:43
Han har hele tiden stået under young ninjas på deres hjemmeside. Web archive har den fra midt-late Februar i hvert fald, hvor det så sådan ud, 3 uger efter han ellers var startet med at spille på main team: https://web.archive.org/web/20210225045648/https:/..
#126 SEVEN
2021-04-23 17:29
Jeps, det fandt jeg ud af, spørgsmålet er så hvad der bliver deres officielle lineup in the end.
#77 livit
2021-04-23 13:06
En ting er hvad der sker med Astralis.
Et andet er, hvilke navne kan NiP ikke tiltrække nu, til at bygge et hold op om devve.
Som det står nu, bliver det vel næppe et top3 hold.
#88 weKz
2021-04-23 13:15
Kunne være spændende hvis du kunne få lokket brollan eller Hellzerk evt
#99 Phoey
2021-04-23 14:02
Hvorfor Hallzerk når de lige har hentet Device?
#101 weKz
2021-04-23 14:04
Havde ikke lige tænkt over han var awp’er faktisk
#100 Butler
2021-04-23 14:04
Fedt hvis de kunne lokke gla1ve Xyp duppe Magisk til
#129 grand
2021-04-23 18:45
(:D)
#151 geezy
2021-04-24 01:02
lol
#78 noche
2021-04-23 13:07
Spørgsmålet er om det her er lidt af svaret på de manglende resultater og måske den demotiverende, der har påvirket holdet eller om det omvendt er device, der smutter fra en synkende skude. Det kan betyde meget i forhold til hvordan Astralis vender skuden. es3tag giver mening på holdet i en hvis kapacitet, men de kunne købe farlig, som den rene AWP. Tror ikke dupreeh på længere sigt er en god løsning, og så er det måske lige før jeg gerne så Bubzkji blive den nye awp, hvis en handel ikke er mulig. Han har et skillset, der passer godt til rollen.
#84 wake
2021-04-23 13:12
Cadian bliver købt ud, gla1ve går på barsel.
MSL overtager heroic.
Den er Callet.
#93 b0ychild
2021-04-23 13:39
Det ville sådan ca. gavne ingen? :D
#108 wake
2021-04-23 14:44
Det ville gavne astralis? Hvad mener du 😂 cadian er maskine, og astralis er røget utroligt langt ned på den top 10 uden device imo.
Xyppe ligner en der er færdig når han spiller, glaive er lige blevet far og vi har en dupreeh der er begyndt at spille hit or miss cs 🙃
#135 Seneberg
2021-04-23 19:28
Men cadian matcher på ingen måde Astralis spillerne og omvendt. Cadian trives blandt de unge talenter. :)
#136 wake
2021-04-23 20:19
Men astralis spillerne er jo færdige, Gla1ve og Devve er ude, lur mig om ikke også xyppe bliver smidt på bænken, så er der magisk og bubber tilbage med duppe? Så kan man tilpas lige hive stavn med over.
#141 whitebear22
2021-04-23 20:30
Glaive er ikke blevet far endnu. Jeg ved ikke om det ændrer dit bud :)
#142 wake
2021-04-23 20:51
Nej om 3 måneder, men jeg tænker da også hans kone skal have hjælp til diverse ting?
Det er da med at være der for hende når hun går rundt med hans barn i maven lol, og lige når hun føder hedder det selvfølgelig barsel.
#144 whitebear22
2021-04-23 21:18
Helt enig. Du skrev bare, at han var blevet far, så det kunne godt være, det ændrede din opfattelse :)
#153 Kristja
2021-04-24 08:35
En mand på et arbejdsmarked har vel givet set kun 14 dages barsel. De har 32 uger som de til sammen kan fordele i mellem sig, men det er vidst mest oplagt at det er kvinden der tager det meste. CS er vel hans arbejde, så han kan vel ikke bare holde 'fri' som det passer ham udover en kort barsel🤔
#156 wake
2021-04-24 12:51
Manden er multi millionær det er ikke ligefrem et 9-5 job.
Tænker nu gerne han vil bruge tid med sin familie :)
#157 Kristja
2021-04-24 14:24
Så må han jo sige op, hvis han ikke vil passe sit job altså :D
#158 wake
2021-04-24 14:26
Det er da ikke unormalt man tager noget barsel på egen regning hold nu op :D
#159 Kristja
2021-04-24 14:26
Nej det siger jeg heller ikke :D

Men så heller ikke Ronaldo tage flere måneders fri, da han fik barn ^^
#164 Phoey
2021-04-28 18:52
Tager han flere måneders barsel er han ude, og skal kæmpe sig op igen.

Der findes ingen verden hvor de bare sætter sig ned og venter på ham.

Han tager da helt sikkert de 14 dage, og så er han tilbage på serveren.
#165 wake
2021-04-28 18:56
xyp9x har lige været væk i 3 mdr? Selvfølgelig kan han det. Hvem skal erstatte ham?
#166 Phoey
2021-04-28 19:31
Skulle vi nu ikke lade vær’ at sammenligne sygdom og barsel?
#167 wake
2021-04-28 19:43
Skulle vi nu ikke lade være med at sige man ikke kan komme tilbage efter et par mdr, om det er stress eller en baby og ingen søvn, det er stadig et par mdr væk.
#86 weKz
2021-04-23 13:12
https://m.youtube.com/watch?v=cHTHSxqv1hA
“Jeg skifter når jeg vil okay?”
#163 b1ng0_o
2021-04-26 13:06
chef xD
#94 FlaskeN
2021-04-23 13:41
Damn..
Håber at se es3tag tilbage! :)
#96 zypath
2021-04-23 13:45
Bliver spændende at se om de kan finde rytmen uden.

Hvis man ser det fra en professional side og mere som et "arbejde", så kan jeg godt forstå at han gerne vil prøve noget nyt. Hans bopæl og kæreste taget i betragtning, så giver det fint mening.
Selvom det går godt et sted, kan det også nogen gange være nødvendigt at prøve noget nyt og få nogle nye udfordringer. Device har vundet det hele med Astralis, og jeg kan godt forstå at han måske har brug for at prøve noget nyt. Selvom det ude fra kan ligne et stort skridt ned, så skaber det klart nogle nye udfordringer for ham, som han ikke havde i Astralis.

Et modent valg fra hans side, og jeg glæder mig helt klart til at se hvad han kan få ud af NIP, som helt klart har nogle stærke talenter!
#102 Kristja
2021-04-23 14:13
Den var callet :)
#113 Luffe-
2021-04-23 15:36
Der var du altså skarp. :)
#137 Kristja
2021-04-23 20:26
Ja det hænder til tider at jeg rammer nogle vilde kald! En skam man ikke kunne oddse på det 😂
#103 AppleEyeD
2021-04-23 14:19
dev1ce på et svensk hold. Det var da en ualmindelig nederen nyhed at gå på weekend til.
#105 cLAW
2021-04-23 14:22
han har vist sagt på et tidspunkt at han snakker ret godt svensk efterhånden
#104 cLAW
2021-04-23 14:21
lmao what :D
#106 Wasin
2021-04-23 14:34
Skide tøffelhelt :)
#138 Kristja
2021-04-23 20:27
Er man en tøffelhelt fordi man ikke gider mere middelmådigt samt en masse PR lort? For ikke at se på det statement han kommer med. Jeg forstår ham sgu godt, og min ikke lønnen er bedre også :)
#152 c0bb
2021-04-24 08:33
Enig her, man kan ikke bebrejde ham for at ville prøve noget andet.
#107 whitebear22
2021-04-23 14:40
Der er så mange lag i den her nyhed og det her skifte.

For device giver det god mening. Han vil gerne prøve noget nyt og noget lidt tættere på hverdagen. NIP er på vej fremad på et tidspunkt, hvor Astralis i bedste fald er sportsligt udfordret. Samtidig har han vundet alt, hvad der kan vindes med Astralis. Fra devices vinkel giver det her god mening, selvom det har været ualmindeligt svært at forlade verdens vel sagtens største csgo-hold.

For Astralis giver det mening, at de kan sælge ham nu og få lidt penge for ham, hvis de ved, at han alligevel smutter ved kontraktudløb. Det giver dem også mulighed for at spille et nyt hold sammen før majoren til efteråret.

Når det så er sagt, så står Astralis (både som hold og organisation) over for deres største udfordring nogensinde. Inde på serveren har Astralis ikke set så skidt ud, som de gør lige nu. Nu forlader deres individuelt bedste spiller dem så forud for en genopbygning, der samtidig skal foretages imens ens IGL står over for at blive far.

Jeg tror ikke på, at det her er starten på begyndelsen for Astralis, som flere allerede har skrevet. De har vist, at de er bevidste om, at Astralis er mere end de oprindelige spillere. Hvorfor skulle de ellers satse stort på deres akademi?

Astralis har en kæmpemæssig opgave foran sig (på rigtigt mange parametre) og det bliver spændende at se, hvordan de klarer sig igennem det her stormvejr.
#111 Vontex
2021-04-23 15:02
Spændende
#112 PillerPaller
2021-04-23 15:28
Farlig burde få chancen - han har også en god alder
#114 doubleD
2021-04-23 15:42
Tja, der er blevet brændt nogle broer fra organisationens side ifht. de oprindelige medlemmer.. det ser man så det første resultat af her, jeg tror ikke device er den sidste der skrider.
#132 fremilyset
2021-04-23 18:49
Hvilke broer er brændt? Og du får det til og lyde som om device ikke kunne lide det i astralis og du aner intet om det....
#149 sirr
2021-04-24 00:24
Sagen omkring xyp og gla1ve virkede ikke just rosenrødt 😃.

Når det er sagt, så tror jeg det er sundt de prøver at ryste posen. Tvivler dog personligt på alle de resterende forlænger kontrakten til årsskiftet.
#115 wake
2021-04-23 15:44
Gad vide om han stadig ejer en procentdel af Astralis egentlig? Ville det ikke blive et problem ift. At deltage i Major mod dem?
#117 Badefar
2021-04-23 16:06
Det er i hvert fald senest blevet afklaret ifm. børsnoteringen.
#122 WeiZ
2021-04-23 16:45
Det vel det samme som da Karrigan og cajunb blev bænket/skiftet hold I guess? :p - De har nok fundet en løsning på det. :)
#133 wake
2021-04-23 19:05
De blev jo købt ud af de resterende astralis medlemmer med det samme de blev released. Det tror jeg ikke Device gør på samme måde nu hvor Astralis er så kæmpe stort
#134 WeiZ
2021-04-23 19:28
Maybe. Idk.
#119 Upfate
2021-04-23 16:29
sheeeesh et move - men håber det bedste for ham i NIP <3
#120 R8shabt
2021-04-23 16:36
Nogle der tør komme med et bud på hva løn sårn en dreng kan få? xD
og hvad hans pricetag har været? xD
#124 kasparS
2021-04-23 17:06
6.5 Milll i transfer
#128 cellar32k
2021-04-23 18:13
+200.000 i måneden, hvis det kan gøre det
#148 sirr
2021-04-24 00:21
Nu skriver du jo + foran, men med tanke på gutterne i North, uden at have været tilnærmelsesvis tæt på dev1ce som spiller og som hold på noget tidspunkt, tror jeg da vi må være tæt på 300+.

Kender selvfølgelig intet til det, og nu er økonomien jo nok også anderledes end da North skrev vanvidskontrakterne - men, nok i den omegn er min tanke 🤷‍♂️😃
#154 cellar32k
2021-04-24 08:56
Ja det har du nok ret i.

Jeg tror dog også North drengene var ret godt lønnet, de kunne jo ihvertfald trække Kjærbye fra Astralis.
#155 sirr
2021-04-24 12:48
Ingen tvivl. Mindes at have hørt Astralis, på et tidspunkt, lå på omkring 220ish+. Men om det "kun" var den bedst betalte eller hele holdet. Nu er det jo individuelt forhandlet. North var selvfølgelig også "specielt" ( :D ), men formoder at dev1ce kender hans værdi, og selvom han ikke virker (umiddelbart) som pengegrisk, så må man antage at han ved hans karriere, som fodboldspillere m.m., er kortvarig og derfor må antages at have forhandlet en lukrativ løn hjem fremfor at blive i fx Astralis eller tage til US osv.
#123 chr1s
2021-04-23 16:57
Lucky eller TMB
#125 JENS_LYN
2021-04-23 17:11
Spændende skift og spændende at se hvad der kommer til at ske i Astralis i den kommende tid! Held og lykke til dev1ce i NiP.
#130 Apnemt
2021-04-23 18:46
Ja så giver det menning NATO forlad lyngby 🥳🥳🥳🥳😂😂😂 astralis mangler en awp nu!
#131 fremilyset
2021-04-23 18:48
+2000 kommentarer på hltv siger også lidt om bomben. Men det er da kun for hans eget bedste, så han skal da have al held og lykke med sig.
#143 PillerPaller
2021-04-23 20:52
tør slet ikke tænke på hvor mange kommentarer sådan en nyhed ville ha' haft i 1,6 hehe : )
#146 polymox
2021-04-23 23:28
Acor er som selvskrevet til astralis, han er rolig og stabil og når han peaker er han verdensklasse
#147 polymox
2021-04-24 00:00
Bliver os spændene og se om duppe træder ud af devices skygge og bliver den stjerne han har brug for at være.. Tror vi kommer til at se en helt ny duppe der kan få den rolle han føler er den bedste for ham..
#150 geezy
2021-04-24 01:00
Bubzkji, Popski, du!