
CS:GO opdatering med store ændringer på Nuke
Det er et stykke tid siden, der har været en større opdatering til CS:GO, men nu er ventetiden ovre, da der i nat blev sendt en opdatering ud via Steam. 165 mb fylder den og byder på store ændringer på Nuke.
Det betyder formentlig også, at Nuke får lov til at blive i mappool et stykke tid endnu og ikke viger pladsen for Dust2. Nok til frustration for mange, som gerne så det skiftet ud. Nuke har da også været det mindst spillede map til turneringer, siden det kom i spil igen i 2016, hvor blot 6% af alle kampe, der er blevet afviklet, var på Nuke.
Blandt de helt store ændringer er, at den ydre catwalk er blevet fjernet hele vejen rundt om A-sitet. Vinduet i hytten inde i bygningen er også fjernet. Der er lavet et ny skylight over A og man kan ikke længere komme op på kranen på A-sitet. Og så er spawns for begge hold blevet rykket en del frem, og så er der tilføjet nogle kasser på B-sitet som dækning for CT.
Alle ændringer på Nuke, kan læses i changeloggen længere nede i nyheden. På billederne herunder kan en smule af ændringerne ses:






MAPS
Nuke:
- Removed outer catwalk completely
- Removed helper catwalk onto silo
- New type of skylight windows in A site
- Added some cover in corner at back of B site
- Removed railings when entering B site from ramp
- Removed window in hut
- Moved entrance to hut slightly further in
- Moved up spawns for both teams
- Flipped static doors at T entrance to ramp
- Blocked off “old secret” area outside of garage
- Added solid white walls near CT spawn
- Rotated container outside of garage, and removed some smaller crates
- Removed access to crane inside of A site, made more of rafters accessible
- Reverted box-path onto hut inside A site to the old configuration
- Removed ladder up to rafters from inside A site
- Added collision for physics objects (except grenades) near water in B site
Hele changeloggen kan læses her.








Og jeg var kæmpe nuke fan :/




Jeg vil godt sætte penge på, at mappet nu bliver spillet endnu mindre, da det er en langt større risiko at picke mappet, hvis man starter som T, og standarden bliver 10-5 til 12-3 som CT. Hvor det faktisk er lidt sjovt, at kampene mellem FaZe og mousesports samt Gambit og Na'Vi her i 2018 har været voldsomt T-sided på mappet.
– Closed off windows overlooking courtyard and A
– Cleaned up sightline from corner balcony toward A and Arch
– Made CT route to B more direct
– Joined two rooms on CT side of B into one space
– Simplified cover on back side of B
– Removed Ivy “laddice”, now a skill jump / boost spot
– Grenade-clipped CT bridge railings for more predictable smokes
– Moved courtyard statues forward for cleaner sightline
– Added ashtray for smokers
🤔🤔



Jeg tror det bliver en stor tendens for terroristerne at peake høj og/eller floor inde fra bamsen tho.
SkeeN altid on-point <3
Der er ingen tvivl om, at du kommer til at spille 2 A (En der har øjne på hver indgang, som også bliver svære at entry på som T med ændringen i loftet og muligheden for flashes ud af hut). Sandsynligvis en passivt yard med en stok, som blot spiller for et pick og derefter at falde - Det bliver aids at spille mod, og det kommer til at ændre tilgangen på mappet, da mange hold på T-siden får et pick omkring Yard og derefter kan man dikterer mappet noget bedre som T)
Det 'store' minus som CT er at man ikke længere kan sidde på hut, se moloen - hoppe op ad stigen - og tilbage på hut når den er væk. Så nu kommer vi til at se, at hold fast bruger en molo på at clearer den position, hvilket kommer til at betyde, at CT's kommer til at spille endnu mere på rafters.
Jeg vil næsten væde en gummistøvle på, at vi nu kommer til at se 1 AWP heaven mod yard, 1 på gulvet på A som har door og 1 der spiller rafters indenfor med to på rampen, hvor den ene er fast rotator, hvis yard smokes af og T kan gå secret. Det bliver røv at spille og endnu mere poop at se på. Så GJ - Nuke kan nu fortsat blive spillet endnu mindre - Hvilket lidt er en skam, da jeg faktisk syntes, bortset fra lyden, at den 'gamle' version havde en masse uudnyttet potentiale, som vi aldrig så blive brugt, da så få hold turde/havde brugt tid på mappet.
- Hvis det var jepoardy ville spøgsmålet være: Hvad er std. setup som CT på nuke i 1.6/ CSS?
Synes personligt det er super ærgerligt. Jeg spiller ikke selv aktivt, men nød virkelig at se en af klassikkerne blive opfrisket, kun for at blive skuffet over at se de her ændringer.
Nooooooo



Det var ligesom det aspekt der gjorde clutches mere indviklet. Og samtidig svært for ct at holde a. Når man bare kunne pumpe flashes gennem vinduet mens matsene løb ud
Det forstår jeg ikke helt. Den her update virker til at være KÆMPE ct sided.
Ligner en update, hvor man slet ikke har haft snakket med eliten, og bare lavet mappet langt mere newb venligt, hvis du spørger mig. Men så kan vi vel putte Nuke i graven igen...