stavn og jabbi er på plads i Astralis. Foto: Astralis

ASTRALIS HENTER JABBI OG STAVN

Astralis har forstærket sig med to spillere fra Heroic.

Stavn og jabbi skal til Astralis.

Det skriver organisationen i en pressemeddelelse fredag.

De to tidligere Heroic-stjerner erstatter Buzz og b0RUP med øjeblikkelig virkning og kommer derfor til at spille med allerede i næste turnering, som forventes at være BetBoom Dacha 2023 i starten af december.

Vi fortsætter det arbejde og den udvikling, der er lagt for os og jeg glæder mig over, vi nu tager et stort skridt i den rigtige retning. Når det er sagt har vi, også med dagens tilgang af to klassespillere, stadig et stort arbejde foran os og selvom de store drømme får endnu mere næring, er vi også realistiske og ved at intet kommer af sig selv.

Samtidig er jeg mildest talt begejstret for, at vi henter to verdensklassespillere ind, som i spillestil og personlighedsmæssigt er skræddersyet til holdet og organisationen. Deres kvalitet på serveren behøver ingen uddybning, og samtidig er de begge ydmyge, men ekstremt ivrige efter at udvikle sig som spillere og bidrage til holdet og fællesskabet i Astralis. I dag tager vi et markant spring fremad og jeg er både stolt og begejstret over at have Martin og Jakob med ombord, udtaler Astralis' sportsdirektør, Kasper Straube.

Dramatisk exit fra Heroic

stavn og jabbis transfer til Astralis er ikke en, der er gået stille hen.

Ud af det blå smed Heroic nemlig en bombe i slutningen af oktober, da de bænkede de to spillere, som angiveligt havde besluttet sig for allerede dengang at skrive under med Astralis, selvom deres kontrakt med Heroic løb i yderligere ti måneder.

I forbindelse med annonceringen i Astralis lægger stavn og jabbi da heller ikke skjul på, at den sidste tid har været hektisk.

De sidste par måneder har været noget turbulente og usikre, så jeg er begejstret for at have min fremtid i CS2 på plads med Astralis.

Det er nu tid til at prøve noget nyt og jeg har valgt at gå med det, der føles rigtigt for mig på dette tidspunkt af min karriere, fortæller stavn i pressemeddelelsen.

Astralis' startfemmer er nu:

  • Danmark device

  • Danmark blameF

  • Danmark Staehr

  • Danmark stavn

  • Danmark jabbi

  • Danmark casle (Coach)

Annonceringen af jabbi og stavn kommer blot dagen efter, Astralis tabte til Heroic i BLAST Premier Fall Final.

#1(Med 42 svar)
24. november 2023 kl. 13:06
Djoerup
Glæder mig til næste derby når Hunt skal forklare hvorfor heroic selv var skyld i de fik tæv😂
#6(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:11
MartinChrist
+1

Butt hurt incoming - bare spørgsmål om tid :D
#19(Med 40 svar)
24. november 2023 kl. 13:25
Hunt
Det kræver Astralis kan slå et helt heroic hold og ikke bare deres mix hold lol
#20(Med 28 svar)
24. november 2023 kl. 13:31
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det kræver heroic så får hold og spillere der gider spille for dem.
#24(Med 15 svar)
24. november 2023 kl. 13:34
Hunt
Behøver de alligevel ikke, de kan bare køre 5 mands stack og stadig være bedre end astralis
#43(Med 14 svar)
24. november 2023 kl. 13:48
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Man kan sige Astralis slog heroic sidst og endte med at knuse hele deres Line-up, heroic slog så Astralis igår og knuse deres lineup, men hvem er kommet bedst ud af det derefter?
Heroic låner en gammel astralis spiller og en gammel Astralis talent spiller og astralis nupper heroics to super stjerner
#46(Med 13 svar)
24. november 2023 kl. 13:49
Hunt
Tror ikke heroic henter nogen fra astralis, de er tydeligvis ikke gode nok til tier 1 alligevel.

Hvis de forbliver dansk lineup skal de mere kigge efter preasy, sprout eller dupreeh

Hvem der kommer bedst ud af det? Heroic er en kamp fra royal arena og astralis tabte 13 runder i træk til et mixhold
#55(Med 12 svar)
24. november 2023 kl. 14:02
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Kom med et bedre argument, end at heroic slog et dødt Astralis lineup med et mix hold 😂

Også forhold dig til mit spørgsmål, du er god til at dreje forsigtigt rundt om hvergang man prikker til dig.
#60(Med 11 svar)
24. november 2023 kl. 14:06
Hunt
Dødt lineup>mixhold

Sådan burde det i hvert fald være..

Dit spørgsmål? Hvem er kommet bedst ud af det? Det finder vi vel ud af når vi når majoren i kbh, hvis astralis overhovedet når så langt, de har jo haft nogle problemer de sidste par år med at nå forbi RMR..
#66(Med 10 svar)
24. november 2023 kl. 14:35
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Manchester skulle vel også slå fck ikke? Det sport og overraskelser sker. Jeg ved godt at i dit lille hovede, der skal favoritterne vinde hvergang, men jeg er sku ked af at være ham der breaker den for dig, men favoritterne vinder altså ikke altid, både i counter strike eller andre sportsgrene.
Du skal simpelhen lade vær med at se så sort og hvidt på livet, se ud af boksen og du vil opleve en hel anden verden!
#70(Med 9 svar)
24. november 2023 kl. 15:04
Hunt
Så da astralis slog heroic til cologne var de bare bedre

Så når heroic slår astralis til blast er det bare en underdog der vinder.

Dit syn som astralis fanboy er ret vildt
#78(Med 7 svar)
24. november 2023 kl. 15:23
RUNE
dust2.dk/nyheder/38641/astralis-vinder-slaget-om-d..

Det var ikke den holdning, du havde her. Der mente du, at det var umuligt for Heroic at preppe mod et nyt hold 😊 "giv det 2-3 events og det er ovre".

Jeg er enig med dig, wekz er træls at høre på. Det er du også, med jeres ulidelige, altid gentagende diskussioner
#88(Med 6 svar)
24. november 2023 kl. 15:41
Hunt
2-3 events senere og astalis var done...
#89(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 15:48
RUNE
Jeg er hverken fortaler for Heroic eller Astralis.
Pointen var, at det ikke giver mening, at dine holdninger vender på en tallerken, alt efter om det er Astralis eller Heroic, der står for skud.
#121(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 00:26
eyM
Det er ikke noget nyt, at Hunt bruger samme argumenter mod Astralis, som han bruger til at forsvare Heroic…
Derfor altid udelukkende stråmandsargumenter.
#106(Med 3 svar)
24. november 2023 kl. 18:29
Kristja
Dine argumenter i den her debat med wekz sejler jo fuldstændig. Du forholder dig ikke til det han skriver? Denne gang var Astralis et dødt hold, lidt som Heroic var et død hold i følge dig selv, sidste gang de spillede hvor Astralis vandt?

Hvordan skal Astralis så preppe mod et mixhold og forvente at vinde i denne omgang, med et dødt hold, mod et nyt mix hold?

Kan du selv se hvor meget du modsiger dig selv, eller forsøger du bevidst at dreje og vende alt hele tiden bare for at stikke lidt til bla wekz? Jeg er lidt i tvivl 😅
#112(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 19:25
Hunt
"bevidst at dreje og vende alt hele tiden bare for at stikke lidt til bla wekz? "

-100% ;)
#131(Med 1 svar)
25. november 2023 kl. 14:42
Dennis
Tricket er at gøre det på en underholdende måde. At få det til at være komisk. Du formår desværre kun at gøre det tragikomisk. Du skriger "krænket", men i sidste ende er det dig selv der tuder over at andre træder over dine grænser.
#136(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 17:22
Hunt
Jeg kan sagtens tage folk er efter mig, jeg er trods alt også efter dem :)
#90(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:48
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Læs min #55 kommentar igen, det sidste i den rammer spot on på hvad du igen igen igen gør :D
#26(Med 10 svar)
24. november 2023 kl. 13:35
Igno
Hvorfor skulle de ikke kunne gøre det? Det ville være spicy hvis de samlede Faze lineuppet op, men det kommer nok an på økonomien i org’en.
#67(Med 9 svar)
24. november 2023 kl. 14:43
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Heroic har ikke økonomien til at hente Faze, det kan vi vidst godt slå fast. De sælger en trøje om året og det er den Hunt får lagt under juletræet af sine forældre
#76(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:20
BEDST
Hvorfor er det at du, at du kommenterer på deres økonomi og ikke den investorkreds der holder hånden under dem? Alle cs-organisationer kører af helvede til pga. spillets størrelse ...
#91(Med 6 svar)
24. november 2023 kl. 16:24
Igno
De er lige blevet opkøbt af et russisk firma, hvorfor skulle de ikke have penge? Desuden går (nogle af) Faze spillerne for mindre end eksempelvis Mouz.
#132(Med 5 svar)
25. november 2023 kl. 14:46
Dennis
Er det relevant for firmaets økonomiske kræfter om det er et russisk firma? Hvis du havde skrevet "betting firma" ville det give en del mere mening. Hvis du forsøger at bruge russisk som et eller andet argument om at Heroic derved er sponsoreret af "de onde", så er det heller ikke rigtigt et godt argument. Hele scenen, og almindelig sport for den sags skyld, er gennemsyret af korruption, beskidte penge og moralsk forkastelig opførsel.
#134(Med 4 svar)
25. november 2023 kl. 16:10
Igno
Det var dog en mærkelig kommentar, det er relevant fordi det er det land firmaet er fra, alt det andet er dine tolkninger.
#144(Med 2 svar)
30. november 2023 kl. 12:09
Dennis
Hvad har "de har penge" at gøre med at de er russiske?
#146(Med 1 svar)
30. november 2023 kl. 13:47
Kristja
Du drager jo fuldstændig din egen konklusion og overfortolker det han skriver. Det er seriøst KAREN mode det der.

I teorien er det jo relevant at det er russisk, for de er jo dømt som de onde og blev udelukket fra alt sport?

Men nu var det jo slet ikke det han skrev. Han pointerer blot at det er et russisk firma fordi det er faktuelt? Det er der vel intet galt i. Men det er da helt tosset at du går i flæsket på ham.
#147(Med 0 svar)
30. november 2023 kl. 20:58
Dennis
Det er næsten imponerende så meget gylle du kan skrive, uden at nærme dig pointen. Giver man en abe nok tid foran et tastatur, vil den på et tidspunkt have gengivet Shakespeare; så jeg tænker at du kan forsøge et par hundrede gange mere, og så ender vi ud med et brugbart svar fra dig.
#145(Med 0 svar)
30. november 2023 kl. 13:44
Kristja
Hahaha er du vimmer der var en som blev stødt 😂
#120(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 23:16
esAq
Vist
#38(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:45
MartinChrist
De går snart konkurs alligevel - de vinder aldrig en skid af betydning.

"Danmarks bedste hold" der aldrig har vundet en betydningsfuld turnering (læs: Major).
#33(Med 10 svar)
24. november 2023 kl. 13:40
Shadez
Astralis har smadrede dem sidste gang hvor de havde fuld hold. Du er sgu en underlige type, sorry to say.
#41(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:45
MartinChrist
+1
#45(Med 8 svar)
24. november 2023 kl. 13:47
Hunt
hltv.org/matches/2368035/heroic-vs-astralis-blast-..

Taber 13 runder i træk, til et 5 mands stack, 9999x dårligere...
#51(Med 7 svar)
24. november 2023 kl. 13:58
Shadez
Okay, men hvor vil du hen med den diskussion? Det er ikke ens betydning med at et 5 mands stack ikke kan smadrer et hold?

Men ja det er dårligt det er som det er. Jeg forstår ikke hvorfor du stadig køre i det som du gør, kom videre i vandt.
#54(Med 6 svar)
24. november 2023 kl. 14:00
Hunt
Hvor vil du hen med en 4-5 måneder gammel kamp?

Et hold som har spillet sammen fuld tid i en hel sæson SKAL kunne slå et 5 mands stack der blev skabet lige hurtigt til blast.
#57(Med 5 svar)
24. november 2023 kl. 14:03
Shadez
Det kan jeg da give dig ret i :) Jeg er enig, men nu er det godt at der er kommet ændringer. Vi må vente spændt på hvad Heroic gør :)
#107(Med 4 svar)
24. november 2023 kl. 18:35
Kristja
Du skal ikke give ham ret. For er det slet ikke korrekt. Du har 5 spiller på Heroic hvor alle har et højere individuelt niveau end 3 Astralis spillere. Plus det er et mixhold, som man umuligt kan forbedre sig imod? Så det er slet ikke overraskende at de kan lave et upset, hvis man overhovedet kan kalde det for et upset.

Desuden sagde hunt selv førhen, at det var umuligt at vinde over et nysamlet hold, netop fordi man ikke kunne preppe imod dem. Han sejlere bare rundt og vende og drejer alle udtalelser til sig selv. Det er sørgeligt og helt på månen tbh 😅
#122(Med 2 svar)
25. november 2023 kl. 00:43
Shadez
Jeg forstår 100% hva du mene og jeg kan kun give dig ret i det du udtaler dig om. Du virker til at være mere en af mere fornuftige mennesker end Hunt selv. Du kommer med grunde for dine argumenter, end visse andre.
#124(Med 1 svar)
25. november 2023 kl. 03:36
Kristja
Jeg siger tak for din pæne udtalelse! Min kommentar er egentlig ikke for, at være efter hunt. Det er blot facts at han desværre ofte får fordrejet tingene, og dermed også modsiger sine egne argumenter til tider. Hvad end så hans årsag er. Når han skriver med wekz har jeg efterhånden luret, at de bare godt kan lide at stikke til hinanden, men resten forstår jeg ikke altid og jeg har svært ved at forstå, at man er så pro-Heroic at man ikke kan se almen fornuft 😅

Jeg kan godt lide han bidrager med en masse debat, det er dog sjældent jeg er enig med ham, men han er tilgengæld aldrig ubehagelig at debattere med! Men det hænder da også, at jeg har en vis forståelse for hvad han skriver, det falder så bare til jorden, når han så noget tid efter modsiger sit eget argument i en tidligere tråd. Og så er der selvfølgelig ting jeg selv ikke kan sætte mig ind i, men faktum er at han aldrig tilsviner andre, og det har jeg respekt for :)
#142(Med 0 svar)
26. november 2023 kl. 22:55
Shadez
Yes, man behøver ikke altid at værre efter folk. Nogle mennesker er bare inde for at trolle, hvilket er træls at se på eller kun har en side man vil se p/høre på hvor man er fuldstændig ligeglad med alle andre og ens mening. Du kommer med gode grunde til dine svar, hvilket jeg kan lide at folk har styr på det og ikke ender med at modsige sig selv.

God aften til dig :)
#125(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 09:11
ZoNe
+1 og 🙏🙌
#2(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:08
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Nu sker der ting og sager, og snedigt at få det ud hurtigst muligt oven på gårsdagens resultat, for ar flytte fokus.
#3(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 13:09
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det ser umiddelbart farligt ud :o
#133(Med 1 svar)
25. november 2023 kl. 14:48
Dennis
Umiddelbart har jeg svært ved at erstatte en eneste af dem, hvis jeg skulle pege på "de 5 bedste danskere". Optur for dansk CS 💪
#137(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 18:50
JakobHelms
Magisk ville være jordens nemmeste tilføjelse hvis han var ledig.
#4(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:09
9ne
Sådan! Endelig.
Havde dog troet de ville erstatte Borup+Staehr og ikke Buzz
#5(Med 4 svar)
24. november 2023 kl. 13:09
rekz1337
Jeg forstår ikke helt hvordan det giver mening role mæssigt? Skal Jabbi spille anker nu? Eller smider de Staehr derover siden han har underperformed?
#10(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:14
strogie
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Astralis signer navne og ikke roller, det er gode spillere men passer ikke ind :p håber de kan få det til at virke men tror de står for en mere udskiftning før set hele passer, enten en god igl eller en ren support, var overrasket over de hentede jabbi og ikke sjuush, ville være meget bedre
#31(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 13:39
zEden
Jabbi + Staehr på anker, giver det mening? umiddelbart nej. Hvis de får det til at virke kan det dog blive rigtigt varmt da de 2 spillere har meget firepower
#58(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 14:05
DOMINA7HOR
Jeg havde umiddelbar også set Buzz blive som den anden anker, udover Staehr, men når det er sagt så kan Staehr altså også sagtens spille en solid anker.

jabbi er i forvejen en af de bedste anker-spillere i Danmark, så det giver vel god mening.
#59(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 14:05
DOMINA7HOR
Hvornår har han ikke spillet anker? Han er en af landets bedste anker-spillere.
#7(Med 16 svar)
24. november 2023 kl. 13:12
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
Buzz ned på Talent holdet, maybe?
Om et år, hvis ikke de har vist top 3 takter, så ryger BlameF og så ryger Stavn ind som IGL og så Buzz tilbage holdet, hvis han ikke bliver solgt inden.
Eller hvis de misser Majoren, så ryger BlameF 100p.
#9(Med 7 svar)
24. november 2023 kl. 13:12
xone
Har han ikke lige forlænget?
#14(Med 5 svar)
24. november 2023 kl. 13:19
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det rør dem som sådan ikke. Se hvordan de kaster rundt med spillere. De er nået til det punkt, hvor der skal titler på bordet. Se Stavn komme ind og tage over ligeså stille, du hørte det her først.
#53(Med 4 svar)
24. november 2023 kl. 14:00
xone
Det har ikke været pænt i lang tid, men jeg synes dog ikke, at de tidligere har forlænget med spillere for så at smide dem ud kort efter.

De plejer trodsalt bare at smide dem ud, uden at forlænge ;D
#61(Med 3 svar)
24. november 2023 kl. 14:08
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
xyp9x
#83(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 15:31
xone
Han blev bænket i januar i år og forlængede slut 21. Det synes jeg ikke er “kort efter”.
#87(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 15:36
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
det er selvfølgelig rigtig, men imo stadig kort tid ift. at hans kontrakt varer til 2025
#101(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 17:05
xone
At de så tegner lange kontrakter til udbrændte spillere, det er en anden problemstilling.
#15(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:20
Awwdor
Jo til slut 2025
#21(Med 7 svar)
24. november 2023 kl. 13:32
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Stavn som igl? What 😂 Hvis der er noget der skal fungere så skal man da hente en anden igl end blamef eller give device faklen med så mange år i top 5 cs.
Ikke stavn? 😂
#30(Med 6 svar)
24. november 2023 kl. 13:38
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
Så har du tydeligvis ikke fuldt med i hvad Stavn kan og hvor meget han har bidraget med på Heroic.
#32(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:40
Hunt
Mon ikke det ville gå ligesom med yekinder og electronic?

Det er som om den plan er prøvet før og ikke lige frem er gået godt..
#69(Med 4 svar)
24. november 2023 kl. 14:56
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du mener sjuush cadian og stavn? 😂 Så du mener hele heroic holdet kan være igls nu eller hva.

Stavn er sku ikke igl nu må det stoppe. Middround calling og dedikeret igl er slet slet ikke sammenligneligt. Rofl
#82(Med 3 svar)
24. november 2023 kl. 15:31
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
Stavn er 21 og efterhånden en meget erfaren spiller ift. sin unge alder. Hvis du har lyttet til CadiaN's interview over de sidste par år, så har du hørt hvor meget at han har rost Stavn's evner til at hjælpe til ingame. Sov ikke på Stavn som IGL... BlameF er ikke den rigtige mand for Astralis. Han faldt fuldkommen igennem mod Complexity forleden på OP. Hans CT side var tilbageholden og T siden blev de bare spist at et bedre organiseret hold med tanke og handling bag hver runde. He didn't stand a chance mod et udmærket Top tier hold, men et hold de ser som værende dårligere end dem selv, da de gerne vil være et top 3 hold...
#119(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 22:42
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Stop nu.
Middround calling og igl er ikke det samme 🤦
#129(Med 1 svar)
25. november 2023 kl. 12:49
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
True, men mon ikke at hvis man kan det og man spiller sammen med en spiller som CadiaN, at man får en masse indspark og efterhånden har så meget erfaring, at han godt vil kunne udføre opgaven. Mere om han selv lyster, det er et helt andet spørgsmål... Men sov ikke på Stavns forståelsesevne... Uden tvivl om 3-4 år han kan være en af verdens bedste IGL's hvis han vel og mærke gider den 'tjans'.

Og du behøver ikke skrive 'stop nu'. Du virker som en sur teenager som ikke kan få lov at komme ind på Craizy Daizy med den attitude. Vi debatterer og kan være uening, og det skal der være plads til, men skriv med overskud og snilde fremfor den der sure teenage opførsel.
#135(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 16:36
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ok
#8(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:12
Awwdor
Det her kan blive en kæmpe succes eller en brændende bunke møj! No inbetween
#11(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:15
VHzt4r
Støttet Dust2.dk med 3 julekugler i 2019
Spændende, glæder mig til at se deres første kamp
#12(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 13:15
JernLars
Farligt lineup fra Astralis - dog er jeg overrasket over at det er Buzz der ryger
#114(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 20:27
_Jeppe_
Det er jeg tilgengæld ikke:)
Buzz er ganske enkelt for inconsistent

Staehr håber de nok på, med et nyt system måske, at de kan få ham tilbage i den form, ham blev signet for dengang.
#13(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:19
MartinChrist
Ja tak!
#16(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:21
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Spiller for spiller ser det vanvittigt ud. Spændende om cocktailen er god.
#17(Med 3 svar)
24. november 2023 kl. 13:24
zEden
Fedt lineup, men føler der kan komme nogle rolle clashes
#92(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 16:26
DOMINA7HOR
Hvor, og mellem hvem?
#100(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 16:55
zEden
De har i princippet 5 spillere som er aktive og ik vant til at spille en decideret anker.

Steahr spiller i forvejen mange af blames roller og skulle skifte til nogle mindre gode aktive roller, som stavn nok overtager, så der der jabbi som også har været en yderst aktiv spiller som skal til at spille den anden anker som han heller ik har meget erfaringen.
#108(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 18:55
DOMINA7HOR
Hvem var den ene CT anker hos Heroic og Flames, mens jabbi var der? Det var jabbi mig bekendt.

dupreeh satte også spørgsmålstegn ved, hvem der skal spille dem anden anker, udover jabbi, som CT.

Jeg frygter ikke for rollefordelingen på CT-siden. Den er for mig rimelig klar med jabbi og Staehr, som de to ankere, blameF og stavn, som de roterende, og devve på stokken.

T-siden er en anden sag, og der kan jeg også godt have min tvivl om rollefordelingen vil fungere. Men jeg synes også du selv var inde på det tidligere. Rollerne er mere flydende og dynamiske i moderne CS.
#18(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:26
Rau1g
Tror stadig ikke på det bliver godt med blame som caller. Individerne er der, men som holdspil ikk helt i følge mig.

De kan selvfølglig overraske.
#22(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:32
prox
Det virkeligt interessante er jo, at Stavn og Jabbi har vurderet at de har bedre muligheder for at nå til toppen i Astralis end ved Heroic. Derudover er Astralis - trods manglende resultater på det seneste - bare et kommercielt større navn.
#23(Med 9 svar)
24. november 2023 kl. 13:34
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
I hørte det her først. BlameF ryger om et år senest.
Nærstuder hvordan de blev udspillet på OP af Complexity. Deres T side var manglende og de spillede med frygt fordi Complexity spillede varieret på deres CT side, noget BlameF ikke formår at sætte i værk på deres egen CT side. De blev ganske enkelt sat til vægs af et godt men ikke et top 3 hold, som Astralis selv ser dem selv som.
Hvis ikke BlameF formår at løfte sin måde at strukturere hans hold, så sidder der en ligeså god, hvis ikke klogere spiller i Stavn, som uden tvivl vil kunne løfte holdet, men også spillere som Jabbi, Buzz, og Staehr. Trust me, hvis ikke BlameF ikke formår at løfte holdet, så er dette scenariet. I hørte det som sagt først i mit indlæg...
#25(Med 8 svar)
24. november 2023 kl. 13:35
Butler
Det var et dødt hold som mødte op. Hvad har du regnet med?
#29(Med 4 svar)
24. november 2023 kl. 13:37
Hunt
At de kunne slå heroic som ikke engang mødte op med et hold?
#48(Med 3 svar)
24. november 2023 kl. 13:53
Butler
Hunt, skrid med dig. Folk gider ikke glo på dig.
#49(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 13:55
Hunt
Butler, skrid med dig. Du er fucking nederen.

Stop med at være så krænket, log ud og stop med at tude hele tiden.
#115(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 20:39
Butler
Husk den friske luft ;) og så find lige nogle venner så du får lidt socialt i dit liv.
#117(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 21:45
Hunt
Sjovt det kommer fra en som skrev "Hunt, skrid med dig. Folk gider ikke glo på dig."

But oh well..
#36(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 13:44
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
Ok, så dermed skal man ikke spille top tier CS, men bare være ligeglad? BlameF skal da stadig vise hans leder evner og kunnen, selvom der måske sker ændringer. De har jo også praccet op til. Men dette er bare endnu et bevis på CS-mentaliteten hos de fleste. Det havde sgu ikke gået i andre sportsgrene at smide håndklædet i ringen på den måde inden der var noget konkret... Der må kunne forventes mere af folk i branchen... Ellers skal de finde en anden jobtitel.
#74(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 15:16
antuzul
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Syntes nu callingen på t siden har set fin ud. Tror mere på at evnerne har manglet. Hverken buzz eller borup har lignet nogen der har niveauet på t siden. Buzz har været fin på ct siden, men syntes der er utrolig mange eksempler, hvor han har lagt på 1-2 kills langt inde i kampene, når de har startet på t siden.
#79(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:23
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kig på deres kamp mod Complexity på OP. Det er skræmmende så nervøse de er på både deres T side og deres CT side. BlameF har ikke evnerne til at strukturere når man møder et hold som Complexity som er så godt sat op... Og der er IKKE Borup eller Buzz skyld.
Stavn kommer til at gå hovedrystende fra de kommende turnerninger, da han har været en stor del af Heroics optur.
Jeg køber ind på alle skal kunne byde ind nu om dage og det ikke kun er IGL'en der skal styre showet, men når man fumbler, som de gjorde mod Complexity, så SKAL der en leder til, for at kunne modstå eller overgå den måde Complexity spillede. Det ser jeg på ingen måde BlameF har de evner. Stavn er fremtiden, da han kan flere aspekter af IGL delen. Det har selv CadiaN udtalt...
#27(Med 18 svar)
24. november 2023 kl. 13:37
Hunt
Hvem skal være support?

Skal Staehr både kaste sin egen falsh som support og derefter entry?

device - awp = ikke meget support
jabbi - lurker = ikke meget support
stavn - stjernespiller = ikke meget support
blamef - saver i spawn sammen med Jame = -24 support
#35(Med 5 svar)
24. november 2023 kl. 13:42
zEden
I den nye meta er der ikke nogen decideret support spiller eller entry spiller osv osv.

Det er noget alle sku kunne i en vis grad, som alle gode spillere kan, og alle de nævnte er gode. tror ik det bliver et problem, dog tror jeg rolle clashes kan blive farligt, da der er mange store egoer.

Det bliver en opgave for Casle og r0nic
#42(Med 4 svar)
24. november 2023 kl. 13:46
Hunt
Så du siger der ikke er roller mere for lige efter at sige det bliver et problem med roller?

Prøv igen.

Så er det godt de har staff med stor erfaring fra tier 1 og store events, eller ikke rigtig. De kommer direkte fra powerligaen..
#50(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 13:56
zEden
Kan godt se, at det blev lidt klumpet.

Den nye T Meta går ud på, at der ikke er nogen "fast" entry-rolle eller "support" osv. Alle spillere skal være mere dynamiske og være i stand til at udfylde flere af disse roller på forskellige tidspunkter. De fleste spillere på dette niveau kan gøre det, selvom der selvfølgelig er undtagelser.

Men tror dog overall at rolle clashes i en større forstand kan blive et problem, som i at de har 4-5 spillere som alle godt kan lide og være aktive og ik sidde fast på en anker position eller på et yderpunkt.

Jeg mener, at fordelingen af roller kan blive et problem. Det er op til holdets staff at håndtere det og få det hele til at fungere . Om det er den rigtige ledelse, er ikke noget, jeg er mand til at svare på.
#52(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:59
Hunt
Du siger det meget godt selv "De fleste spillere på dette niveau kan gøre det, selvom der selvfølgelig er undtagelser."

-Astralis sidder med flere af de spillere, en blamef er kun entry mod eco og device er bare ikke særlig aggressiv som spiller. Jabbi har været lurk i lang tid og Stavn har haft teses til at løbe ind først.

Jeg ser bare ikke andet end 4 stjerne og 1 talent, hvor det ene talent nu skal tage både support og entry på sig. Hvilket er en alt for stor opgave.
#68(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 14:45
Dennis
Endnu engang faktuelt forkert hvad du skriver. Manden skriver klart og tydeligt at der ikke er en decideret fast support/entry spiller. Ikke at rollerne ikke længere eksisterer.

Jeg forholder mig ikke til hvorvidt han har ret, om jeg er enig i hans holdning eller lignende. Men at du (igen) rent faktuelt er helt galt på den. Kom op i niveau, eller luk røven. God dag.
#71(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:05
Hunt
han skriver "dog tror jeg rolle clashes kan blive farlig"

Dennis du må gerne lukke røven og komme igen når du kan læse. God dag.
#47(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:52
draiN
Du er den eneste grund til jeg faktisk gider at kigge kommentarer igennem når der kommer noget med Astralis og Heroic. Og loggede kun ind for at fortælle dig, at jeg er kæmpe fan.
#62(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 14:09
DOMINA7HOR
Hvis ingen spillere evner, at kaste en flash når det er nødvendigt, eller omstille sig til at spille support, så har de ikke noget at gøre på et tophold i moderne CS.

Jeg er enig med zEden. Metaen kræver langt mere flydende og dynamiske roller. Og i moderne top CS, så er du simpelthen nødt til at kunne lidt af det hele, også smide en flash - og ligge den snorlige - om nødvendigt
#63(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 14:11
Hunt
Er bestemt ikke uenig, men fra hvad vi har set fra astralis mangler flere af deres spillere bare den evne til at kunne begge dele. Især blamef, som kun går først når der er eco kills på spil.
#84(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:33
DOMINA7HOR
Jeg hopper ikke på den der baitF vogn, hvor folk ikke evner at gøre ham til andet end en eco-killer. Det er simpelthen for søgt og respektløst, når vi snakker om en af landets absolut bedste riflere.

De spillede brandvarmt CS under ham i Complexity, og på det tidspunkt var han også en af Danmarks, hvis ikke verdens bedste, riflere.

Holdet har ikke været godt nok i al for lang tid. Og alt for lange har de ikke haft den rette sammensætning. Det er ikke blameFs skyld. Og trods det, er blame den eneste som har præsteret kontinuerligt. Og nej, det har ikke kun været eco kills.

Dette hold, dette spiller materiale, er det bedste en Astralis IGL længet har rådet over. Præsterer holdet stadig ikke efter disse udskiftninger, og misser de endnu en Major, så kan vi for alvor begynde at stille spørgsmål med blame, i hvert fald som IGL.
#93(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 16:29
Thuumes
Tegning, det er 24 måneder siden metaen har, haft behov for en 'support' spiller. Tag dig sammen.
#94(Med 6 svar)
24. november 2023 kl. 16:29
Thuumes
Tegning, det er 24 måneder siden metaen har, haft behov for en 'support' spiller. Tag dig sammen.
#95(Med 5 svar)
24. november 2023 kl. 16:31
Hunt
Der er stadig brug for en spiller som sjuush, naf eller perfecto.

Tag dig sammen.
#96(Med 4 svar)
24. november 2023 kl. 16:38
Thuumes
Hvorfor? Vi lever ikke i 2018 mere. Det er længe siden, man har haft brug for en flashbang ekspert. Nægter at gå med på din rolle vogn, alle 5 spillere pt, udover igl. Skal kunne alle ting. Sådan har det været i lang tid.
#97(Med 3 svar)
24. november 2023 kl. 16:40
Hunt
Ja det skal/burde alle 5 spillere kunne, men det kan alle 5 spillere bare ikke hos Astrlalis.

Hvorfor der opstår det problem jeg påpeger..
#98(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 16:47
Thuumes
Hvem på holdet kan ikke, support deres medspillere? Med en flash.
Som jeg ser det. Har det nye hold. Hele pakken. Masser af firepower, og måske dks bedste anker. Hvilket jeg vægter mere end, support spiller.
Nej vi har ikke set steahr præstere, som vi havde håbet. Men det gamle hold har jeg aldrig troet på. Især med Borup. Mon ikke steahr, bliver bedre på det her lineup. ;)
#102(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 17:05
Hunt
Hvem skal entry udover Staehr? Ingen af de 4 andre er særlig klar på at gå først eller entry.. det er problemet.

Det fint der kommer en flash, men hvis ingen andre gider gå ind hjælper den flash jo intet
#126(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 09:28
Thuumes
Device tager en ofte offensive peaks. Vil mene jabbi og stavn, er vant til at spille på, et aggressivt hold.

Men ingen tvivl, om at presset på holdet aldrig har været større. Kan det her lineup ikke vinde turneringer, så kan intet Astralis hold.
#28(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 13:37
Thorbek
Jeg mener seriøst man skal kigge på baglandet i astralis inden man kan få tingene til at fungere.
#44(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 13:46
zEden
De har da lige haft udskiftninger i baglandet?
#99(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 16:48
JernLars
+1
Tror primært det er fordi muligheden bød sig at de valgte at skifte ud og ikke fordi ledelsen er dårlig
#34(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 13:42
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Interessant om udskiftningerne var sket selvom de havde endt med at sikre sig plads i Royal Arena. Casle må vel være næste mand som ryger. Han har ikke just været imponerende.
#37(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:45
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Tror du de skrev under igår eftermiddags efter nederlaget?
#56(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 14:01
prox
Øh? Selvfølgeligt var det da sket. Den type forhandler laves jo ikke på en time. De ventede blot med at offentliggøre det til Astralis var ude af Blast.
Var de gået videre til Royal Arena var det først blevet offentliggjort på mandag.
#39(Med 3 svar)
24. november 2023 kl. 13:45
Metskitv
Forstår ikke hvorfor man smider en som Buzz ud. Han har vist sig faktisk at være god i pressede dueller, men alligevel tager man ham ud. Hvorfor ikke Staehr som ryger? Han har virkelig ikke spillet godt de seneste kampe.
#73(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 15:15
nylsnej
Helt enig her. Det virker mystisk.
#77(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:21
Metskitv
yeps
#103(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 17:10
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Kontrakten er dyrere med Staehr tror jeg og længere 🤷‍♂️
#40(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 13:45
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Danmark casle (Coach)
#64(Med 9 svar)
24. november 2023 kl. 14:16
DOMINA7HOR
Så er det også sidste skud. Hvis de ikke kan få det til at fungere med disse to, så er det skidt - og så må de skifte hele molevitten ud.

Det er vildt hold på papiret. Havde godt nok regnet med, at de havde beholdt Buzz i stedet for Staehr, især som den CT-anker. Men overall synes jeg rollerne passer fint. Især som CT. jabbi og Staehr som anker, blame og stavn på rotations, og devve på stokken.

Har sagt det før og siger det igen. jabbi er en af de bedste anker-spillere der findes i Danmark. Jeg kan sagtens se ham træde i Magisks fodspor.

Glæder mig til at se dem i aktion. Og så glæder mig til at se, hvem Heroic henter ind. Så vi kan få et ordentligt derby igen inden længe.

PS. Cadeau til Straube. Har svært ved at se en verden, hvor han ikke havde en stor finger med i spillet, når det kommer til at lokke disse to herrer til Astralis.
#65(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 14:33
Nazary95
Sidste skud må vel være at finde en ny IGL, hvis dette lineup ikke fungerer.

Jeg kan simpelthen ikke forstille mig det her hold gøre det skidt. Med netop jabbi og stavn, så må de altså lege med om de sjove pladser.
#81(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:24
ZopPet
Guld Sæsonkort Sæson 15
Stavn i stedet for BlameF som IGL og så Buzz op. Stavn er fremtiden og ikke BlameF.
#86(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:36
DOMINA7HOR
Lad os se nu hvordan de præsterer med dette hold, inden vi begynder at snakke om yderligere udskiftninger allerede.
#80(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 15:24
Mads_Miskat
I Danmark? Han har potentialet til at blive en af de bedste i verden
#85(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:34
DOMINA7HOR
Også i verden, om du vil...
#127(Med 3 svar)
25. november 2023 kl. 11:03
JarXo
Hvad med rollerne på T? hvem skal spille support? Jeg ser ikke nok CS til at helt forstå den rolle fordeling? Er astralis’ problem ikke den T side?
#130(Med 2 svar)
25. november 2023 kl. 14:19
DOMINA7HOR
T-rollerne er også dem jeg selv har min største tvivl omkring på deres vegne.

Jeg synes zEden svarede godt på det i denne kommentar: dust2.dk/nyheder/41854/astralis-henter-jabbi-og-st..
En holdning jeg i høj grad deler, hvilket jeg også har givet til udtryk i nogle af mine andre kommentarer.
#138(Med 1 svar)
25. november 2023 kl. 19:10
JarXo
Ja jeg læste den godt, men kan alle pros i dag ikke det hele? Også Anker på CT?

Lad os vende den om du er på inferno du har 30 sek på uret, der bliver kaldt B, alle har en smoke og en flash. Der er 1 der lurket A, hvordan skal de sætte det op? Jeg tænker det er Jabbi der lurker, staehr der er entry, stavn nr 2, da jeg gerne vil have Blame og Devve i postplant? Er det forkert sat op?

Hvordan ville du gøre det? Mit store problem er faktisk stavn, jeg synes ikke han passer ind.
#143(Med 0 svar)
27. november 2023 kl. 03:44
DOMINA7HOR
Jeg ved ikke om alle kan, men det kræves i højere grad af den enkelte spiller.

Vi må se hvordan de gør det. Vi får allerede de første indikationer på det til BetBoom Dacha.
#72(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:14
BEDST
Hvis de kan få det til at fungere, så kan de sagtens spille sig kontinuerligt i top 5 : )
#75(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 15:20
Madsen
Bliver spændene at se dem spille
#104(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 17:23
ElChapo
👌
#105(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 18:18
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
På papiret et vanvittigt hold! Tror det lever op til metaen. Glæder mig til at se dem mose 😎
#109(Med 5 svar)
24. november 2023 kl. 19:02
OoO
Vildt nok astralis mu har 4 af DK’s bedste spillere og Hunt stadig mener det er dårligt styret😅
#110(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 19:11
Madsen
Han er vel umulig at gøre tilfreds så snart det omhandler astralis men når det er Heroic så er alt godt og det bedste😅😂
#111(Med 3 svar)
24. november 2023 kl. 19:22
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det ser helt sygt ud, men de skal jo matche på og uden for serveren.
Det må tiden vise. Men der er da håb for major i kbh!
#113(Med 2 svar)
24. november 2023 kl. 20:24
OoO
Ja altså det er Galacticos i dansk CS. Men lad os se om ikke det spiller! Hvis de lige ku hapse Magisk fra Falcons i stedet for staerh er det sku et sindsygt lineup! Det ville være drømmen rollemæssigt!
#116(Med 1 svar)
24. november 2023 kl. 21:37
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er ren Bayern det der!
#118(Med 0 svar)
24. november 2023 kl. 22:08
OoO
Arrrrh Martin…
#128(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 12:49
panzerlas
Puha, man må sige at dette er alt eller intet! Fungerer det her ikke tror jeg ikke der er meget mere energi til at holde skuden flydende.
jeg er dansk CS fan og håber både Heroic og Astralis klarer det godt og det har set sort ud for sidstnævnte i en del år nu.
Personligt kan jeg ikke se hvad denne signing skulle ændre da jeg synes de bænkede spillere har arbejdet hårdt og virket sultne, nå ja og dygtige!
Hvis skibet skulle gå ned ville mit drømmescenarie være en taktisk klog, ny og sulten IGL. En rå diamant af et AWP talent og tre øvrige talenter der skal formes og arbejdes sammen. Et hold der støtter hinanden og med en org. som Astralis i ryggen ville det være vejen jeg ville gå.
#139(Med 2 svar)
25. november 2023 kl. 20:09
Groggster
Har vi så alle sammen glemt, hvordan stavn og jabbi forlader Heroic, og hvordan de får smidt den mand på porten, der har været kæmpe katalysator for deres karriere ved at dolke ham i ryggen, for så derefter ikke at holde deres løfte og i stedet skrive med Astralis?
Er det kun mig, der har en dårlig smag i munden over at hente to spillere ind med så ringe værdier?
Eller overtolker jeg noget?
Jeg er i hvert fald ambivalent.
#140(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 20:37
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
dust2.dk/nyheder/41899/danske-fans-nedspiller-hero..

der er nok lige så mange meninger om det, som der er stjerner på nattehimlen.
#141(Med 0 svar)
25. november 2023 kl. 23:29
Kristja
Har vi glemt hvordan cadiaN og co smed et prominant navn under bussen og lavede en tude vide efterfølgende? Nej. Og du kender jo reelt set kun halvdelen af historien med Stavn og Jabbi. Det er virkelig svært at forholde sig til noget som helst, når man ikke har hørt det fra alle parter.

Mon ikke vi bare skal glæde os over, at vi forhåbentlig får et godt dansk hold, som alle kan heppe på igen og komme videre🤞🏻

Ligeså håber jeg også at de andre Heroic drenge får samlet et stabilt top hold, så der er et ekstra hold at heppe på, og noget godt dansk derby.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.