Opret Log ind
Dust2.dk og POWER indgår 2-årig aftale
Danmarks bedste CS:GO-liga skifter fra næste sæson navn til POWER Ligaen, mens præmiepuljen får et markant løft.
Skrevet af: Sander    3. april 2021 22:53      

Dust2.dk og elektronikgiganten POWER indgår fra 1. maj en 2-årig aftale om hovedsponsoratet af Danmarks bedste CS:GO-liga.

Det er den største aftale, der nogensinde er lavet i Dust2.dk’s levetid.

Ligaen skifter derfor navn til POWER Ligaen fra næste sæson, som også byder på en markant stigning i præmiepuljen, mens vi aktivt arbejder på at købe adgang til de store, internationale turneringer.

Præmiepuljen stiger i næste sæson til over 100.000 kroner, mens vi kommer til at rulle et værdisæt ud om ligeværd, fairplay og ansvar. Der kommer ligeledes til at blive skærpet konkurrence i toppen fremover, men mere om det følger senere.

POWER var med fra lanceringen af Dust2.dk og sidenhen ligaen. Vi er rigtig glade for at byde dem velkommen tilbage og endnu en gang løfte vores community og ligaen til nye højder. Det betyder meget for os, at vi er enige om værdien af ligaen, og den retning vi skal gå de kommende to år. Ydermere vil vi i den kommende sæson igangsætte vores fairplay-kampagne med fokus på sammenhold og respekt, siger Martin Rosenbæk, direktør hos Dust2.dk.

Den igangværende sæson af ligaen slutter den 28. april, hvor finalen bliver vist på DRTV.

Tilmeldingen til næste sæson, der starter 3. maj og løber til slutningen af juni, er åben. Der spilles hver uge fra mandag til onsdag.

Tilmelding er bindende, og vi lukker for ansøgninger den 9. april. Husk at læse informationen på tilmeldingsblanketten grundigt. 

Du tilmelder dig og dit hold her.

Du finder reglerne til ligaen her.

Udover POWER tæller ligaens partnere også OMEN by HP, Hungry, Ekstra Bladet og DR. Sidstnævnte producerer og sender ligaens tre slutspil i 2021.

#1 7ri
2021-03-31 12:56
Pisse fedt, og velkommen tilbage til power kan man sige :) godt arbejde dd2!§
#2 JsV
2021-03-31 12:57
sådan, godt gået!!
#3 kREZ
2021-03-31 12:57
Fedt med samarbejdet med Power!

Dog ligner filmen noget man lavede tilbage i 2004 når man lavede fragmovier, synes godt nok det ringe sammensat, det kan der ikke være brugt meget tid eller kroner på :D
#4 zaecole
2021-03-31 12:59
+1 med filmen og det ligner at spilleren lagger i clippet
#9 kREZ
2021-03-31 13:18
Det ikke bare det, det også overgangene til klippene. Det ligner 8.A har været i brobygning og fået til opgave at sætte en film sammen.
#15 zaecole
2021-03-31 13:44
Med en præmiepulje på over 100.000 må man jo spare hvor man kan
#17 kREZ
2021-03-31 13:46
True!
#7 ThePolishDane
2021-03-31 13:17
Super fedt, og glæder mig til at se hvad det kan bringe. Dust2 har altid videreudviklet deres produkt hver gang der er kommet en ny stor investering!

Men jeg må se mig helt enig på videoen. Det er ærgerligt at det er ser så low effort ud. Det kan i godt gøre bedre! Håber der kommer en god hype up video til liga start! :)
#18 hamdenfede
2021-03-31 13:51
+1 forstår ikke vidoen. men fedt samarbejde
#20 str1x
2021-03-31 14:22
Hvor er den video? :D
'
EDIT: den havde ikke loadet tweetet i første omgang. Jeg har fundet det nu.
#5 Del337ed
2021-03-31 13:07
Nu har jeg brugt så lang tid på at lære at sige Elgiganten ligaen.
Det er rart det kommer til at hedde power ligaen igen. Det ligger bedre på tungen, og kaldte det alligevel for power 90% af gangene
#6 b0ychild
2021-03-31 13:14
ELGIGANT LIGAEN
#10 Del337ed
2021-03-31 13:19
Den mulighed har jeg sku da set, men de brander ligaen som "Elgiganten ligaen". De har endda brokket sig til mig fordi jeg engang skrev elgigant ligaen på Twitter :(
#11 b0ychild
2021-03-31 13:19
Det var derfor det var sjovt :D?
#16 Del337ed
2021-03-31 13:44
Er enig i at det er sjovt, men det synes dust2 bare ikke :(
#8 sn0lle
2021-03-31 13:17
powermove
#12 Luffe-
2021-03-31 13:26
Fantastisk for Dust2, spillerne og generelt CS i Danmark :)
#13 zavage
2021-03-31 13:30
Jeg ka li li det!!.
#14 BehinD
2021-03-31 13:37
Betyder værdisættet om ligeværd, fairplay og ansvar, at man sanktionere spillere uden Fx rigtigt navn, tag, billede osv? Eller er det mere en PR ting for at få sat lys på det?
#19 Martin
2021-03-31 13:51
Når folk har læst det behøver vi naturligvis ikke minde dem om det igen.
#21 wake
2021-03-31 14:34
Så fucking dan! Godt kæmpet til d2 koncernen efter præmier og sponsorer. Nu bærer det frugt!
#22 klimox
2021-03-31 14:48
Stærkt! Tillykke!
#23 Daffestah
2021-03-31 15:00
Så vigtigt for dansk cs!
#24 jabroni
2021-03-31 17:03
Stærkt! Tillykke med det :).. Dog en ret flad fornemmelse at se promovideoen xD
#25 Bertelsen
2021-03-31 18:26
I skriver i reglerne: "2.5 En spiller må kun være tilknyttet ét hold pr. sæson."
Men betyder det så at en spiller som Jekuzih ikke må spille for Tricked ACD og så hjælpe Tricked hvis de mangler det? Føler lidt at pointen ved ACD hold ryger lidt, hvis man ikke kan trække ACD spillerne op
#26 Nordby
2021-03-31 18:43
Var der faktisk et opslag om inden sidste sæsons start, og så vidst jeg forstod så ja, med mindre man skifter ham i transfervinduet må han ikke spille for main holdet.
#27 unclejakes
2021-03-31 20:00
¨mens vi aktivt arbejder på at købe adgang til de store, internationale turneringer."
Spændende, altså på samme måde som at vinderen af det tyske meisterschaft giver en billet til Cologne og ditto med polske mesterskab til Katowice?
#28 Martin
2021-03-31 22:46
Ja
#30 unclejakes
2021-04-01 00:17
:vamos:
Megafedt
#29 logge
2021-03-31 23:38
POWER er også billigere end Elgiganten ;-)
#31 noche
2021-04-01 01:08
Tillykke, lyder som en god aftale. Lad os krydse fingre for at det med at åbne op for de store ligaer igennem Dust2 Liga'en lykkedes, det vil være et kæmpe boost.
#32 DH_JanLund
2021-04-01 08:01
Undskyld men bruger i banned spillere der er taget for snyd i jeres reklame? Hvad fanden siger power til det 😂
#33 zaioh
2021-04-01 08:54
Fedt for alle! Godt arbejde d2 :vamos:
#34 maggieb
2021-04-04 23:11
Køber gamerudstyr ved power nu :)
#35 Rubel
2021-04-05 10:58
De kører jo næsten kun med deres in-house brand. Docata. Sidst jeg var i power, fik jeg en lang smøre om hvorfor de ikke længere handler med steelseries og andre brands