Opret Log ind
AGF skal prøve kræfter med jkaem
DreamHack har fremlagt grupper og åbningskampe til DreamHack Open November, hvor AGF skal i ilden, når turneringen skydes i gang på torsdag.
Skrevet af: Amalie    25. november 2020 08:00      

DreamHack Open November bliver Kristous sidste turnering med AGF-holdet, før han fast tilslutter sig North.

DreamHack har her til aften offentliggjort åbningskampene til DreamHack Open November, der skydes i gang om bare to dage.

Her deltager AGF, da de vandt Elgiganten Ligaens grundspil, der samtidig fungerede som den danske kvalifikation til DreamHack-turneringen.

Danskerne skal op imod norske Apeks i ders åbningskamp. Normændene har senest tilføjet storprofilen jkaem, der tidligere var en del af det australske Renegades-hold, som spillede med i verdens top 20, før COVID-19 situationen fastlåste holdet i Oceanien.

LÆS OGSÅ
Officielt: jkaem vender hjem til Norge

Udover Apeks, er AGF også landet i gruppe med russiske Spirit, der indtager en 16. plads på HLTVs rangliste, og flowskola, der tilkæmpede sig en plads gennem den svenske kvalifikation.

Grupperne udkæmpes i formatet GLS - altså double-elimination, hvor de to bedste hold fra hver gruppe går videre til slutspillet, der består udelukkende af knald eller fald-kampe med en bedst-ud-af-fem finale til at afgøre turneringen, der har en præmiepulje på 625.850 kroner. 

Gruppe A

  • dk AGF
  • no Apeks
  • ru Spirit
  • se flowskola

Gruppe B

  • ru Gambit
  • pl Illuminar
  • by Nemiga
  • fi KOVA

DreamHack Open November åbningskampe - torsdag d. 26 november

  • ru Spirit vs. se flowskola - kl. 13
  • ru Gambit vs. pl Illuminar - kl. 13
     
  • dk AGF vs. no Apeks - kl. 16:30
  • by Nemiga vs. fi KOVA - kl. 16:30

AGFs coach, FaagaN, har overfor Dust2.dk bekræftet, at turneringen afsluttes med Kristou, hvorefter han rykker ind hos North.

LÆS OGSÅ
North bænker to spillere

#1 Martin
2020-11-25 08:02
Håber Kristou får en god afslutning.
#3 DH_JanLund
2020-11-25 12:55
stop med at antyde mine spillere skal væk..... EDIT: Åhh læste lige den anden nyhed :/
#2 wake
2020-11-25 12:38
Mod jkaem*
God damnit de overskrifter her begynder at være værre end BT
I får det til at fremstå som om jkaem spiller med AGF... 🤦‍♂️
#6 Hateville
2020-11-25 13:50
Med*- Det er en common mistake at tro, at det er "mod". Jeg forstår godt, at det er dét, du synes der skal stå, men det er nu engang forkert :)
#13 unclejakes
2020-11-25 14:33
Haha, jeg håber virkerlig, at de bliver ved med at bruge den vending, så vi kan få en god diskussion op og køre hernede i kommentarerne i de her indlæg.

Jeg havde i hvert fald god griner sidste gang nogen prøvede at modargumentere ordbogen.
#14 Hateville
2020-11-25 14:34
Gode diskussioner er altid interessante. Det er bare så hulens svært at vinde _>mod<_ ordbogen.
#4 BehinD
2020-11-25 12:55
Fedt flag nemiga har
#5 Calyp
2020-11-25 13:43
Få nu lige styr på med eller mod tak :D
#7 Sander
2020-11-25 13:52
Er sikker på, Anne sætter pris på din ros.

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?subentry_id=59005353&..

"kæmpe eller konkurrere med nogen for at finde ud af hvem der er den stærkeste"
"NOGEN prøver kræfter (med NOGEN)"
"Da Uffe var gået i land, så han nøje på de to mænd, som han skulle prøve kræfter med – på liv og død"
#9 wake
2020-11-25 13:59
Ak, det danske sprog er så latterligt på nogle punkter.
Hvorfor skal man gøre det så indviklet, der er mange ord og vendinger vi slet ikke bruger mere som også er betegnet i ordbogen, simpelthen fordi vores sproglige kompetencer udvikler sig for hver dag der går.
Skriver man mod er der slet ikke nogen der er i tvivl ang. Overskriften.
Forstår ikke hvorfor man skal fluekneppe den når folk tydeligvis godt er klar over hvad der menes når man vil have der skal stå mod istedet for med.
Synes mere det bliver en princip sag fra jeres side nu :D
Men fair nok med alt det click bait! Jeg synes bare det er ved at tage overhånd, og i har slet ikke brug for at gøre det, vi læsere er jo flittige nok herinde på sitet.
#10 Sander
2020-11-25 14:06
Interessant at du ved, hvad brugerne klikker på, og hvad de ikke klikker på :D Uanset hvad, så skal vi skrive det, der er grammatisk korrekt. At du så mener, at det danske sprog skal laves om, er en helt anden sag. Du kan evt prøve at tage kontakt til Dansk Sprognævn for at høre, om de vil lave 'prøve kræfter med' om til 'prøve kræfter mod': https://dsn.dk/om-os/kontakt-os2
#11 wake
2020-11-25 14:14
Er du gaaaaaaaaaaaaaaaaal det var et arrogant og cocky svar det der, har jeg ingen grund til at svare på :D
Er slet ikke i tvivl om du forstår hvad jeg mener eller hvor jeg vil hen. Så det der kan du pakke væk :D
#12 Hateville
2020-11-25 14:33
Jeg ville som sponsor eller samarbejdspartner sætte stor pris på, at det grammatiske var i orden. Det ville dæleme blive noget underligt noget, hvis der bare stod de ting, vi synes der lød bedst :D
#19 wake
2020-11-25 15:01
Men det er jo ikke forkert at sige mod? Du misforstår det jo fuldkommen, man kan jo bruge begge ting.
Fandme en mærkelig diskussion vi har gang i herinde nogle gange :D
#21 Hateville
2020-11-25 16:38
Jeg forstår det udmærket, men det ændrer ikke på, at det rent grammatisk er forkert :D
#23 wake
2020-11-25 17:16
Du kan bruge begge dele, så det er jo ikke forkert?
#25 dannigizmo
2020-11-25 18:07
Nej, det kan du altså ikke. :)

Du kan til gengæld lave to forskellige sætninger, der betyder det samme:

X skal prøve kræfter med Y
X skal prøve sine kræfter af mod Y

"X skal prøve kræfter mod Y" er sammenblanding og i bund og grund noget vrøvl.
#26 Hateville
2020-11-25 18:13
#25 :)
#15 unclejakes
2020-11-25 14:36
Ka i ikke lægge et link til ordbogen ind som afslutning på alle artikler her på siden? :)
#16 Sander
2020-11-25 14:39
Ordnet Ligaen, det kan altså noget.
#17 unclejakes
2020-11-25 14:46
Hold kæft hvor lyder det tørt. Jeg elsker det.
#18 Hateville
2020-11-25 14:51
Så starter vi altså på et jævnt lavt niveau :D
#8 Hateville
2020-11-25 13:54
Ja, Calyp. Få nu lige styr på det.
#22 Calyp
2020-11-25 17:06
Bare mob den ordblinde
#24 Hateville
2020-11-25 17:52
What?!
#28 DtN
2020-11-26 15:03
Mob ham blev der sagt.
#20 DOMINA7HOR
2020-11-25 15:47
Spirit og Gambit kæmpe favoritter. Meget skal gå galt hvis ikke de to hold står i finalen. Skulle lige værdi fordi Nemiga driller Gambot.

Håber selvfølgelig med en overraskelse fra GF. Apeks kan de godt slå. Så ville det ikke være dårligt hvis Kristou kunne slutte af med et opgør mod Spirit.
#27 DamiX
2020-11-25 18:40
Fedt at jkaem skal spille MED AGF, ihvertfald sygt hvis de skulle MOD ham ;)