Opret Log ind
XSET henter et af verdens bedste kvindehold
mimi og resten af Originem-mandskabet er blevet hentet af nordamerikanske XSET.
Skrevet af: mad0    20. november 2020 21:15      

mimi og sine holdkammerater har i den sidste tid gået under navnet Originem.

mimi og hendes holdkammerater kan i fremtiden kalde sig for XSET-spillere, idet de har skiftet Originem ud med den nordamerikanske organisation.

Dette blev offentliggjort her til aften.

Danskeren blev en del af julianos tropper i starten af året, hvor de gik under navnet WeRunThisPlace, der efter noget tid blev skiftet ud med Originem.

Holdet har oplevet godt med succes i år, da de allerede har vundet tre turneringer: Ambush Invitational, Dreamhack Showdown Summer og Galaxy Racer Invitational.

Om få uger står den på Dreamhack Open December, hvor holdet blandt andet støder sammen med Movistar Riders og sAw.

XSET består af:

  • dk mimi
  • se juliano
  • se zAAz
  • nl Petra
  • ru kr4sylya

Holdet kan ses i aktion i Dreamhack Open December den 10. til 13. december.

#1 dagger3six
2020-11-20 21:17
Fedt og en rigtig spændende org. Men de bliver vist i Europa så vidt jeg er orienteret ;=)
#2 mad0
2020-11-20 21:19
Jeg skrev det udelukkende, fordi jeg læste følgende i HLTVs artikel:

"Under XSET, the team will take their talents to North America with the aim of taking the next step in their playing careers and competing against the male teams in higher-profile tournaments."

EDIT: Jeg kan se, at mimi har tweetet, at de ikke flytter til NA
#3 dagger3six
2020-11-20 21:22
i know og jeg skriver bare at det vist ikke er rigtig jævnfør hvad jeg ved - se det som en service ;=)
#4 whitebear22
2020-11-20 23:10
Det kunne være fedt med et kvindehold, som kunne gøre sig gældende mellem minimum top30-50.

Et hold i top30 er nok er stykke væk, men det andet er ikke umuligt. Jeg tror, det vil kunne gavne csgo som helhed, hvis det i højere grad ikke kun henvender sig til omkring 50% af befolkningen, som det traditionelt har gjort.
#5 Bertelsen
2020-11-20 23:14
Flames ligger pt top 49 på HLTV. Og jeg er ret overbevist om, at pigerne her ikke har en chance for at slå dem
#11 whitebear22
2020-11-21 09:30
Måske ikke nu. Men burde det ikke kunne ændre sig i det rette setup? :)
#6 leandr
2020-11-21 03:05
Tror sgu ikke på det kan ske i nærmeste fremtid. De bedste kvinder har jo ikke engang niveau til at slå top200 hold i verden, OVERHOVEDET. De her kvinder har også jo også spillet fuldtid i flere år.
#8 fremilyset
2020-11-21 08:10
Hvorfor kan de ikke bare have deres egen rangliste? Hvorfor skal de have muligheden for at være blandt mændene, hvis mændene ikke må være blandt kvinderne? Hvorfor er det så slemt at opdele tingene, som man gør i alle andre sportsgrene. Så kan du lave ala badminton og lave et mixhold af drenge og piger. Så kan de få deres egen rangliste.
#12 whitebear22
2020-11-21 09:36
Jeg ser ikke noget problem i opdelingen, men ud fra et økonomisk og forretningsmæssigt aspekt er jeg af den overbevisning, at jo mere interessant man kan gøre produktet, jo nemmere er det at gøre det til en god forretning.

Og hvis man kan få nogen kvinder i verdenstoppen vil det have en effekt på antallet af udøvere fra samme køn (se blot Wozniacki-effekten, hvor det væltede ind med unge piger i de danske tennisklubber). Jo flere udøvere, der er på amatørplan, jo flere interesserede er der i det på top plan.

Jeg vil ikke have særregler for kvinder - jeg kunne bare virkelig godt tænke mig, at et par kvindehold kunne blande sig i toppen under samme vilkår :)
#17 fremilyset
6d 18t 22m
Men wozniacki spiller kvindetennis. Hun deltager ikke i herreturneringer
#20 whitebear22
6d 15t 24m
Det var simpelthen den del, du fokuserede på ud fra et samlet argument? Så hele tanken om, at det potentielt kan gavne hele scenen - den sagde bare swoosh, eller valgte du bevidst ikke at forholde dig til argumentet?
#22 fremilyset
6d 13t 55m
Hvad skal det gavne en mandlig scene at kvinderne skal have en plads i deres verden? Det fremmer da ingen at man hele tiden vil sammenligne pærer og æbler
#24 whitebear22
6d 10t 52m
Hvis du kan gøre scenen og spillet mere interessant som helhed, åbner man op for sponsorer, som pt. er bedøvende ligeglade med CSGO.

Og jeg skriver jo, at jeg ikke synes de skal have nogen fordele - men et kvindehold, som kan konkurrere på lige vilkår med de bedste mænd er en god historie. Gode historier sælger billetter, og billetter er flere penge i systemet.

Så ad den vej skal der gavne en mandlig scene - helt uden der går det mindste fra mændende.
#25 fremilyset
6d 1t 19m
Flere billetter? Flere penge, fordi et pigehold skulle komme i top50. Tror ikke lige du skal kaste den op som et bæredygtigt projekt for cs. Det har intet med penge og gøre. Tilgengæld vil det blot gøre det sværere for andre kvindehold at få nogle former for sponsorer, hvis de ikke har deres eget brand/liga, som er for kvinder.
Istedet for at malke på andre, skulle man kæmpe for at gøre sit eget produkt unikt og spændende nok.
#26 whitebear22
5d 1t 14m
Vi er nok bare uenige om, hvilken effekt vi tror det kan have så :)
#13 Del337ed
6d 23t 33m
Navne på det hold har før brokket sig over opdeling af mænd og kvinder i forhold til opdelte turneringer med forskellige præmiepenge-puljer. En opdeling i rangliste lyder super interessant, men jeg tror ikke der er den samme "værdi" at være nummer 1 for pige hold og så nummer 1 for "Hold i verdenen" på HLTV. Om man er mand eller kvinde, så burde det eneste som betyder noget, være "niveau" og har man ikke niveauet til top 50-30 eller Elgigantligaen her hjemme, så har det intet med køn at gøre, men kun niveauet.
#7 wiLL
2020-11-21 05:28
Så længe der ikke er helt opdelt syntes jeg pigehold er en joke, ikke noget ondt mod kvinderne de er skam langt bedre end mig. Men hvis man skal tage en kvinde turnering seriæst skal de ikke kunne spille med drengene den ene dag og dage efter sige nej nu må i ikke være med. Enten skal det opdeles helt eller slet ikke.
#9 fremilyset
2020-11-21 08:13
Det skal bare være opdelt. Det er da ikke fair at kvinderne må deltage i mændenes, men mændene må ikke deltage i kvindernes.
Så er vi da først ude i forskelsbehandling.
#10 Iceyyy
2020-11-21 08:19
https://www.hltv.org/events/5599/dreamhack-open-de..
De er med her
#16 Felipee
6d 19t 25m
Sådan er det jo også i fodbold. Der må du gerne have kvinder med i en serie fodboldkamp for herre. Men ikke omvendt. At kvinderne så ikke er i nærheden af at have hverken niveauet eller fysikken til det er en anden snak.
#18 fremilyset
6d 18t 21m
Det er jo ikke serie niveau vi snakker her.
Det er superliga/cl. Der mixer man ikke
#14 warwhale
6d 21t 22m
Altid et sats at ansætte Juliano.
#19 wiLL
6d 15t 34m
Ja hun skaber sig jo som en 13 årlige 😂
#21 Mrnobody
6d 15t 20m
Juliano is so delicate and cute, she's like a flower.
#15 weKz
6d 20t 5m
Jeg synes det er utroligt man bliver ved med at køre på den der “blande sig blandt mændene” altså man må jo bare være reel, hvis de havde bare den mindste mulighed for det, så var det jo sket for mange år siden..
Tror legit ikke engang de ville kunne blande sig mellem boblerne i top15 i DK...
Men held og Lykke skal de da have!
#23 leandr
6d 13t 2m
det kan de heller ikke :)