Opret Log ind
Remoy og mimi skal repræsentere Danmark i Red Bull Flick
De to danskere kan støde sammen med spillere som ZywOo og kennyS.
Skrevet af: Sander    4. august 2020 14:55      

Her ses et af de maps, kampene udkæmpes på.

Anden omgang af 2v2 turneringen Red Bull Flick spilles på søndag den 9. august, og her er et enkelt dansk hold med blandt de 16 deltagere.

Det er Remoy fra Singularity og mimi fra et af verdens bedste kvindehold, Originem, der sammen skal repræsentere de rød-hvide farver.

Foruden at være et par i turneringen, danner de to CS:GO-spillere også par privat.

De skal op mod prominente navne som ZywOo, kennyS, huNter og smooya, når der dystes på de fem speciallavede maps, hvor det handler om at overtage og holde Flag-området i 60 sekunder.

Præmiepuljen lyder på 163.000 danske kroner, som følgende 16 hold kæmper om.

  • dk Danmark (Remoy & mimi)
  • pl HONORIS (Prism & NEO) 
  • pl HONORIS (reiko & TaZ)
  • pt Giants (NOPEEJ & obj)
  • pt Giants (fox & pr)
  • fr Vitality (misutaaa & ZywOo)
  • fr G2 (kennyS & JaCkz)
  • rs G2 (nexa & huNter)
  • de BIG (gob b & alexRr)
  • fi ENCE (sergej & Aerial)
  • eu c0ntact (SHiPZ & EspiranTo)
  • uk Storbritannien (smooya & Thomas)
  • de Tyskland (s1n & skyye) - Kvalificeret
  • fr Frankrig (Ex3rcice & Djoko) - Kvalificeret
  • ru Rusland (Dima & FinigaN) - Kvalificeret
  • ua Ukraine (m1koo24- & HELLKISSS) - Kvalificeret

Søndagens turnering streames på Red Bulls Twitch-kanal, hvor James Bardolph, ddk og Freya Spiers sidder klar til at underholde seerne.

#1 Radski
2020-08-04 15:02
Så folk gav Remoy svinere for at vælge mimi i en 2v2 turnering? HAHAHA folk koger seriøst for meget derhjemme! Hehe^^
#2 NikoHeiseN
2020-08-04 15:06
hvorfor er det lige de to? er de kvallet eller invited ?
#3 whitebear22
2020-08-04 15:09
Formentlig inviteret - Mimi er afaik associeret med Redbull på en eller anden måde :)
#6 wake
2020-08-04 16:25
De er sammen? Og mimi er sponsoreret af redbull, tænker hun vel bare har revet remoy med :)
#35 bruja
2020-08-05 08:30
Sammen sammen, eller bare sammen?
#40 wake
2020-08-05 09:36
Som i kærester:)
#41 wake
2020-08-05 09:37
https://www.facebook.com/michaela.lintrup.39
#4 sirr
2020-08-04 15:20
Hvor gav folk svinere til Remoy henne? Har slet ikke fulgt med i det her. Jeg antog bare de var inviteret qua mimis RB sponsorat - og at det nok nærmere er hende der har valgt Remoy end omvendt :D
#7 Radski
2020-08-04 17:25
https://twitter.com/mimimimichaela/status/12903782..
#5 Luffe-
2020-08-04 16:01
Det skal jeg sgu se på søndag. Spillede det med nogle venner i søndags. Det var godt nok stressende, og konge sjovt.
#8 noche
2020-08-04 18:38
Endnu en af årsagerne til at det ringer hult, når pigerne ønsker ligestilling - rent sportsligt har de intet at gøre der.
#9 KongenBob
2020-08-04 18:48
Wow!
#10 whitebear22
2020-08-04 18:54
Der kan være en pointe i det. Den kunne være serveret mere diplomatisk, men pt. har et setup med de bedste kvindelige spillere ikke en chance imod de bedste mandlige spillere. Nu snakker vi alene spillet på serveren - alt det uden om er mere politik end det er alt muligt andet :)
#11 KongenBob
2020-08-04 18:58
Hvis vi ser på fodbold, så er mandligt fodbold self mest dominerende. Men kvinder er sgu heler ikke ringe til det. :D
#12 kREZ
2020-08-04 19:18
Jo kvinder er MEGET langt efter drengene. Hvis du prøver at argumentere for andet er du direkte uintelligent.

Specielt i fodbold, håndbold og andre lign sportsgrene er de langt efter. Jeg vil æde min gamle hat på at, vi har elite u16 drenge hold herhjemme som ville kunne håne vores kvindelige fodbold og håndbold landshold.

Kvinder er bagefter i alle sportsgrene - Enten konkurrerer de ikke på samme vilkår, ellers er mænd bare total dominerende. Primært qua mænds fysiske egenskaber kontra kvinder.
#14 wake
2020-08-04 19:23
Puha glad for jeg ikke er din kæreste 😂
#16 kREZ
2020-08-04 19:28
Jeg kan ikke tyde hvad du mener :D

- Ikke desto mindre er det jo bare sådan livet er. Så kan de være bedre til noget andet.
#19 wake
2020-08-04 19:49
Hvis jeg ordret sagde de første 3 sætninger du har skrevet deroppe til min kæreste tror jeg, jeg var blevet kastreret med en sløv ske.😂😂😂😂
#21 kREZ
2020-08-04 19:53
True, jeg ville nok også tage cykelhjelm på hvis jeg kørte det henover spisebordet herhjemme!.

Ikke desto mindre er det fakta, og man kan ikke argumenterer mod fakta. ;-D
#22 whitebear22
2020-08-04 19:53
Hun er sku noget sart så. De bedste kvindelige fodboldspiller er flere længder efter de bedste mandlige :)
#30 Kristja
2020-08-04 23:36
Hahaha same 😂
#17 detoy
2020-08-04 19:32
Hvorfor? Manden har jo ret? Det er jo decideret facts :D. I alle sportsgrene på nær badminton vil jeg tro ;)
#18 kREZ
2020-08-04 19:41
Også i badminton.
#13 NikoHeiseN
2020-08-04 19:18
:D
#15 chrissy
2020-08-04 19:26
:D
#20 whitebear22
2020-08-04 19:50
At de ikke ringe er også noget andet end at de er ligeværdige. Igen, udelukkende set med sportslige briller.

I sport har mænd ofte en biologisk/fysisk fordel, som gør de bedste mænd hurtigere, stærkere og dygtigere ved de bedste kvinder.

I esport har mænd formentlig ingen fysisk/biologisk fordel, hvorfor det med tiden måske kan lade sig gøre at mænd og kvinder kan konkurrere på lige vilkår.

Men som tingene er lige nu, er de bedste mænd bedre end de bedste kvinder.
#23 kREZ
2020-08-04 20:02
Lige præcis. Men hvis vi kigger væk fra lige præcis counter strike, så man jo i 2018 en canadisk kvinde vinde Intel Extreme Masters i starcraft 2.
#27 kfive
2020-08-04 22:43
Mener du Scarlett? I såfald tager du fejl da "hun" er en mand.
#29 kREZ
2020-08-04 22:53
shit! sorry my bad, vidste ikke hun var sådan en slags. :(
#33 wake
2020-08-05 08:26
Flækkede lige af grin der. Den der har jeg også lavet i Thailand 😂😂😂😂😂😂😂
#39 whitebear22
2020-08-05 09:35
There’s a story....
#37 Silan
2020-08-05 08:52
Jeg ved godt vi ikke nødvendigvis er uenige, jeg føler bare behov for lige at smide mine 2 cents ind her:

"I esport har mænd formentlig ingen fysisk/biologisk fordel"

Jeg vil bare lige understrege (igen igen) at der ingen reele studier der påviser dette endnu, det er bare en antagelse folk gør sig.

Og uden jeg egentlig gider grave mig ned i denne debat igen, så er der også noget der hedder "kulturelle fordele" som folk altid skipper glad henover. Det er alt muligt, fra vores normale opdragelse af drenge og piger, til hvordan piger bliver behandlet online ect.
#38 whitebear22
2020-08-05 09:34
Og det er derfor jeg skriver formentlig - vi ved det ikke, i modsætning til sport, hvor der er flere studier af emnet. Men logisk er der bare ingen umiddelbare fysiske fordele som mand, der gør en bedre på serveren :)

Og jeg er enig med dig i, at der findes noget som vi kan kalde “kulturelle forskelle” i mangel på mere håndgribeligt begreb. Det er de faktorer, som i høj grad gør, at mænd er bedre end kvinder. Der er bare ikke så mange 14-årige piger, der graver sig ned i sin computer, som der er 14-årige drenge ditto. Og det er bare et eksempel i forlængelse af det, du selv nævner.
#42 zaecole
2020-08-05 12:17
En del studier har påvist at mænds reaktionsevne på lyd og visuals er bedre
#43 KongenGG
2020-08-05 12:51
Det er også mit indtryk. Men har ikke nærlæst disse studier og tvivler på at man kan etablere kausalitet mellem køn og reaktionstid, da der må kunne gemme sig noget confounding i mange af de undersøgelser.
#44 whitebear22
2020-08-05 13:36
Har du et link? :)

Det kunne da være spændende at se, om studiet umiddelbart er under forhold, som kan føre til en konklusion ift. mænds fordel i esport.
#46 noche
2020-08-05 16:02
Og forståelsen af rum i et 3D perspektiv væk fra kroppen. Lige den undersøgelse har jeg dog ikke kunne finde igen efter at jeg læste den for en 10 år siden.
#25 noche
2020-08-04 22:33
Wow!
#24 yez
2020-08-04 20:14
Hver eneste gang der er en nyhed om kvinde cs skal man huske popcorn når man læser kommentarsporet :-) Tak for aftenens underholdning..
#26 zEden
2020-08-04 22:36
vi har jo inge chance altsåååå
#28 duargon
2020-08-04 22:47
who dat?
#31 warwhale
2020-08-04 23:40
sejt skrevet.
#45 duargon
2020-08-05 15:44
har aldrig hørt om dem.. men gl hf
#32 Preben
2020-08-05 03:39
Mimi har da før vist, at hun kan være god i den slags turneringer.

Har hun bl.a. ikke slået stewie i en aim turnering?

Synes folk tager det for tungt, giver man overhovedet en fuck for, hvem der repræsenterer Danmark i sådan en turnering? Jeg gør i al fald ikke.
Gi' hende og Remoy en chance.
#36 Luffe-
2020-08-05 08:30
Enig, vi har danskere afsted til et "hygge" event, lad os da støtte op, istedet for at være nederen.
#47 noche
2020-08-05 16:11
Det er ikke hvad det handler om.

Det handler om at pigerne, og særligt Mimis hold af flere omgange har udtalt sig omkring ligestilling, og ment at de burde have lige rettigheder med mændene. Eksemplet her er blot, at der er tale om en dobbeltmoralsk kræver mentalitet. Flere piger herunder juliano har kommenteret at "They are just jealous cause you made it" i twittertråden der linkes til højere oppe, men sandheden er jo at hun ikke ville have nået dertil, hvis hun ikke var pige, og derfor har hun i ligestillingens navn ikke "made it", men i stedet er noget hun har fået foræret grundet hendes køn, og at hun intet problem har med at udnytte det faktum. Det ville ikke være et issue, hvis der var tale om en mixed turnering med en mand og en kvinde på hvert hold, men når man kigger på de andre landes hold, så er det de største navne og/eller bedste spillere fra de respektive nationer dog med undtagelse af Tyskland.
#48 Preben
2020-08-05 16:57
True, kan godt se din pointe, Noche.
- Men er Remoy ikke Mimis kæreste? Eller
#49 Remoy
2020-08-05 16:59
jo
#34 wake