Opret Log ind
Store ændringer i POWER Ligaen
Vi kan nu løfte sløret for en masse ændringer til Danmarks stærkeste liga, der betyder både højere præmiepulje, længere sæsoner og øget fokus på content.
Skrevet af: Sander    23. februar 2020 06:55      

Vi har i længere tid arbejdet på at ændre POWER Ligaen, og det kan vi nu langt om længe løfte sløret for i denne nyhed.

Ændringerne betyder blandt andet, at præmiepuljen hæves til 44.000 kroner per sæson, at hver sæson bliver længere, og at Dust2.dk afsætter endnu flere midler til content om både ligaen, holdene og spillerne.

Længere sæsoner

Ligaen startede oprindeligt med kun at vare fire uger, og det blev senere forlænget til seks uger, men nu mener vi, at produktet og scenen er nået til et punkt, hvor vi med rette kan bruge mellem to og tre måneder på en sæson, alt efter hvornår slutspillet afvikles.

I den nye sæson kommer holdene derfor til at møde hinanden i to BO1 kampe. Det har været en efterspurgt ændring, og et par dårlige kampe vil altså i fremtiden ikke have lige så store konsekvenser, som vi tidligere har set. 

Nu når længden på hver sæson bliver fordoblet, kommer deltagergebyret også til at blive fordoblet, så det fremover vil koste 1.250 kroner inklusiv moms. Der er også indlagt et transfervindue, hvor man må skifte to af de syv registrerede spillere ud med to andre.

44.000 kroner i præmiepuljen

Dust2.dks liga er Danmarks stærkeste liga, og det skal den blive ved med at være! Præmiepuljen har tidligere ikke været det største trækplaster, da vi har brugt mange penge på ansatte til at drive en liga, som vi kan stå ved.

Det er dog altid ambitionen at få flere penge ind i systemet og videre ud til de danske talenter, og derfor har vi blandt andet omstruktureret, så vi i den nye sæson har en præmiepulje på 44.000 kroner. 

Vinderen af hver 1. og 2. Division snupper 1.000 kroner, mens vinderen af POWER Ligaen kan glæde sig over 35.000 kroner. Nummer to kan varme sig på de resterende 5.000.

Slutspil med LAN-finale

Vi har en ambition om, at finalen skal spilles på LAN, men de sidste detaljer er endnu ikke helt på plads, og derfor venter vi lidt med at løfte sløret for dette punkt. Det er også derfor, at der længere nede ikke er skrevet en dato for slutspillet endnu.

Vi arbejder med nogle forskellige muligheder i forhold til både slutspil og relegation, men det kan meget vel ende med, at de seks bedste hold i POWER Ligaen går videre til slutspillet, hvoraf nummer et og to er direkte i semifinalerne, mens de andre starter i kvartfinalerne. Mere om det følger på et senere tidspunkt.

Univers og fokus på content

Vi har i de tidligere sæsoner haft meget fokus på at streame en masse kampe, og det har vi fortsat, men i den nye sæson opruster vi med to castere om mandagen, mens der fortsat vil være en caster på søndage.

Derudover er vi i gang med at bygge et "univers" til ligaen, som både gør det nemmere at følge med, finde informationer, læse større artikler om holdene og spillerne osv.

Med universet lige på trapperne skruer vi også meget op for produktionen af content. Vi skal fortælle de sjove, skæve og interessante historier fra alle divisionerne, og det skal være autentisk. Jo større forhold man får til deltagerne, jo mere interessant bliver det også at følge ligaen.

Det skal gøres både på skrift, lyd og video, og derfor er det også et krav fra den nye sæson, at alle hold og spillere er til rådighed til interviews, stiller op til interviews både før og efter kampe med vores castere og ikke mindst lader os optage TeamSpeak-lyden fra kampene til brug i highlights, så vi blandt andet kan høre, hvad der sker hos Sigma, når Sikrow ninja defuser bomben.

Vi anser content-delen som et meget vigtigt ben i dette projekt, og derfor opruster vi nu den del, så ligaen fortsat kan vokse.

Tilmelding

Inden starten den 5. april åbner vi selvfølgelig for tilmeldingen. Det forventer vi at gøre om en uge, og hvis der er nok interesserede hold, vil vi kigge på en udvidelse. Så sørg for at holde dig opdateret her på Dust2.dk.

FAKTABOKS

Kampdage i Sæson 14

POWER Ligaen - Grundspil

  • 6. april - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 13. april - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 20. april - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 27. april - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 4. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 6. maj - Transfervindue
  • 11. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 18. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 25. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 1. juni - Kampstart mellem kl. 18 og 22

POWER Ligaen - Slutspil

  • TBA

1. & 2. Division - Grundspil

  • 5. april - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 12. april - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 19. april - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 26. april - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 3. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 6. maj - Transfervindue
  • 10. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 17. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 24. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22
  • 31. maj - Kampstart mellem kl. 18 og 22

Relegation

  • TBA

#1 Apnemt
2020-02-21 19:59
Super arbejde i gør dust2!!! Hold da op!
#2 Remoy
2020-02-21 19:59
Waow *_*
#3 dfen
2020-02-21 20:04
👍
#4 tHOMSEEE
2020-02-21 20:05
Fedt Fedt Fedt
#5 Martin
2020-02-21 20:06
Alle mand skal med.
#6 anakin
2020-02-21 20:07
Er vild med det 🤤🤤
#7 b0ychild
2020-02-21 20:09
Wow, fordelingen af 1. og 2. præmien rammer i bare perfekt, godt man får noget ud af at vinde.
#8 ValcoNN
2020-02-21 20:12
Lyder virkelig spændende!
#9 DemoN
2020-02-21 20:16
Super fedt!
#10 mad0
2020-02-21 20:23
Super koncept! Jeg håber inderligt, at Lyngby vælger at deltage, hvis det overhovedet er muligt.
#29 leandr
2020-02-21 21:56
Tror stadig de føler sig for gode ;P
#37 BehinD
2020-02-21 23:34
Det er vel også fair nok at de ikke gider bruge 2 måneder og flere prac dage om ugen på ligaen
#39 Martin
2020-02-21 23:58
Nej.
#46 leandr
2020-02-22 00:40
Da ikke hvis de sidder og spiller Fragleague foreksempel.
#47 BehinD
2020-02-22 01:57
Hvorfor ikke? De har 2 kampe om ugen i ESEA allerede og fragleague har meget større præmiepulje end power ligaen. Jeg ser slet ikke hvad problemet er
#51 birdfromsky
2020-02-22 16:25
Kan ikke finde ud af om du har udtrykt dig forkert eller om du egentlig skriver om ting du ikke ved noget om.

De fleste folk på scenen ved udmærket godt hvorfor vi ikke har spillet powerligaen, hvorfor vi hoppede fra og hvad der skal til for at få os med igen - det har vi aldrig lagt skjul på.

Hvis der nogensinde var et tidspunkt hvor jeg følte mig for god var det i serenic, hvor VI var en af topholdene, som sagde ja og var med til at starte det op, selvom vi ikke havde meget værdi i det og ja vi vandt også 2 ud af de 3 første sæsoner og spillede stadig videre.

Du er altid velkommen til at smide en pm og måske vil jeg svare på dine spørgsmål.
#52 leandr
2020-02-22 19:34
"De fleste folk på scenen ved udmærket godt hvorfor...." Okay, hvorfor skriver du så ikke bare grunden?
#53 birdfromsky
2020-02-22 21:22
Da der er en lille risiko for at nogle bliver stødt/ikke forstår, kommer jeg ikke til at skrive det i et offentlig forum. Der var ikke for sjov, at jeg skrev den sidste linje i min tidligere besked.
#11 JSand
2020-02-21 20:33
Mega fedt!

Bliver en fornøjelse at følge med!
#12 MumaCe
2020-02-21 20:35
Glæder mig især til mere fokus på content. Kan kun blive godt!
#13 wezx
2020-02-21 20:36
Er vild med det!
#14 BehinD
2020-02-21 20:38
Nu når det koster 1250 per sæson burde vinderen af div1. og div2. ikke bare få 1250 så er der ligesom til en sæson mere.
#15 Tyze
2020-02-21 20:51
+1 nice pointe :)
#27 SEBM1337
2020-02-21 21:40
God pointe
#33 razni
2020-02-21 22:28
Fuldstændig enig.
#38 Phoey
2020-02-21 23:51
Enig med den her.
#43 dinesen
2020-02-22 00:06
Tror der er større værdi i at rykke op i powrligaen :) I det mindste får de noget tilbage
#45 BehinD
2020-02-22 00:39
Nu er det ikke kun div1. jeg tænker på de får jo det samme at vinde div2. Hvor de så skal ud at betale ekstra efter at have vundet divisionen. Tankerne kommer jo om de skal tage pengene og ikke med I næste sæson siden de taber penge ved at vinde
#48 Sander
2020-02-22 10:39
Nu skal man ikke deltage i vores liga for at tjene penge, for det er en dårlig forretning, medmindre du er blandt de absolut bedste hold. Man skal deltage fordi man gerne vil udvikle sig, spille i en liga vi selv mener er drevet godt og ikke mindst for eksponeringen samt muligheden for at møde danske top 10 hold på ugentlig basis. Det er det, det hele handler om; drømmen om at spille med, hvor det virkelig er sjovt.

Vi kunne da sagtens spare lønkroner på skribenter og casters om søndagen og smide flere penge derned, men det tror vi ganske enkelt ikke på er en holdbar løsning i længden. I alle andre sæsonener var der jo slet ikke nogle penge til 1. og 2. div, så 4000 i alt en stigning. Dermed ikke sagte, at jeg udelukker, at det stiger til 1250. Men jeg køber ikke den der tankegang om, at man bare kunne spare pengene og ikke spille med, for så skulle ingen tage til LANs osv., og det er altså ikke den feedback vi oplever fra deltagerne.
#50 BehinD
2020-02-22 13:05
Tak for svaret. Jeg prøvede lige at spille lidt djævelens advokat om det. Du kommer med gode pointer om ikke at spare på skribenter og casters. Det er fedt I får så god feedback fra deltagere om det I gør.
#16 Tyze
2020-02-21 20:51
Bare lækkert altså! Sidder og smiler over hele ansigtet, at vi i lille Danmark kan have vores egen liga, med sådan en produktion og sådan nogle hold og talenter !!
#17 rizc
2020-02-21 21:00
Stærkt!
#18 PERCY
2020-02-21 21:02
Nice skal nok blive godt!
#19 WastedS
2020-02-21 21:07
så det koster 1,250,- pr. season nu? og ikke for 2 seasons mere?
- betyder de 2 uger ekstra pr. season så at der er flere kampe også? eller betyder det at de bredere kampende ud? :-)

- Fed opgradering overall ! :-)
#20 haste
2020-02-21 21:11
Der står at der vil blive spillet 2x bo1. Ergo fordobler de kampene :p
#22 WastedS
2020-02-21 21:14
oh shit . tak - jeg er blind xD
#55 ZaNwish
2020-02-23 09:35
Håber at se Sigma gå hele vejen Haste. :) .
#21 Sander
2020-02-21 21:11
Hvis nu du læser nyheden, så finder du svar på dine spørgsmål :D
#23 WastedS
2020-02-21 21:19
ja, jeg var lige lidt for hurtigt igennem artiklen. sorry.
- dog et spørgsmål. kommer der stadig kun til at være 1 transfervindue, når seasons nu er fordoblet?
#24 Sander
2020-02-21 21:22
Jep, der var jo slet ikke noget transfervindue før, så nu prøver vi det her, og så tilpasser vi det selvfølgelig løbende, hvis det viser sig ikke at fungere
#25 WastedS
2020-02-21 21:27
når nej. det er rigtigt - undskyld. tænkte i havde transfer før også. men indser nu at det er Esport.dk der har det i forvejen. mybad. takker.
#26 hvalrus
2020-02-21 21:39
stenvang>powerligaen
#28 stenvang
2020-02-21 21:50
<3 Jo tak. Har lidt et ambivalent forhold, til de her ændringer.
Men jeg håber at dust2 har fundet. nogen gode admins. Men virker til de bare har rykket alle penge væk fra det punkt.
#30 whitebear22
2020-02-21 22:07
Hørte nogle af pointerne i Flames podcast. Håber der bliver bakket op om det. Jeg tror, det er vejen frem!
#31 V1kz
2020-02-21 22:10
Hvor mange 1.Div spots er der tilbage?
#41 Martin
2020-02-22 00:00
Der skal bare ansøges. Tror vi finder en løsning.
#32 Narky
2020-02-21 22:23
Længere sæsoner - Flere penge - Lan finaler😍
#34 foli
2020-02-21 22:43
Glædelig nyhed!
#35 sirr
2020-02-21 22:47
Lyder virkelig som nogle fede ændringer, især for os der følger det som tilskuer! Er dog enig i at præmien i de lavere divisioner som minimum skal dække tilmeldingsbeløbet.
#36 LakeTown
2020-02-21 23:15
Bliver mega godt! Vanvittig godt arbejde dust2!
#40 Phoey
2020-02-21 23:59
Det eneste jeg kunne sætte en finger på var, at det burde være muligt, at smide 1000.- mere i præmiepuljen, og give vinderne af første og anden division 1250.- til at dække liga udgifterne.

Monster fedt koncept ellers! :-)
#42 JJMISK
2020-02-22 00:01
Fantastiske nyheder! Glæder mig til at følge med :D
#44 OJ1738
2020-02-22 00:36
Minder lidt om den gamle Waoo liga struktur. Selvfølgelig kan man forvente langt bedre eksekvering af dust2😍
#49 GGWLange
2020-02-22 11:00
Lad os håbe at content kan give replays og i det mindste en indikation af bo3, stilling heri og evt map veto.
#54 Opal
2020-02-23 08:43
Kæmpe fan af mere content, længere sæsoner osv. Det skal nok blive fedt fra en seers synspunkt.

Men hvad med fra spillerne? Hvem skal agere admin, når Stenvang nu blev opsagt?