ESIC tildeler tysker ban på livstid efter vold

Dommen er faldet over MAUschine, der slog en modstander i hovedet.

Den seneste weekend gjorde en tysk turnering sig særdeles opmærksom på de sociale medier, efter at en deltager slog en modstander i hovedet ved præmieceremonien efter finalen.

31-årige MAUschine, som slog SpiderGum fra regnum4games, blev med det samme idømt et 10-årigt ban af tyske arrangører, DACH League og Fragtster, og nu følger ESIC trop.

Efter et at have gået sagen igennem, har ESIC tildelt MAUschine et ban på livstid, da hans handlinger præsenterer "nogle af de mest seriøse overtrædelser" af 'Code of Conduct'.

Integritetskommisionen forklarer på X, at hændelsen var tydeligt dokumenteret med fysisk chikane. Videon florerer nemlig på de sociale medier, hvor man tydeligt kan se volden.

Du kan se videoen ved at følge linket nederst i artiklen eller trykke her.

Med et ESIC-ban må MAUschine ikke stille op i nogen turneringer, som samarbejder med integritetskommisionen, hvilket typisk indebærer de store arrangører.

Siden episoden fandt sted har MAUschine fortsat ikke kommenteret på sagen.

#1(Med 1 svar)
21. april 2026 kl. 09:33
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men han få vel stadig spille Major?
#3(Med 0 svar)
21. april 2026 kl. 13:36
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Han er jo ikke banned af Valve, men ESIC har jo deres medlemmer som ESL, Faceit, DACHCS, BLAST. Så det skal være en major som ikke holdes af dem, men samtidigt med det så plejer PGL også at følge de bans.

Samtidigt med det så er det en mand på 31 som ikke har en officiel kamp på HLTV, så der er ret langt til major
#2(Med 0 svar)
21. april 2026 kl. 10:07
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det godt at se at der er nogle organisationer der handler med det samme om end det handler om vold/trusler eller racisme og ikke ligesom i Power ligaen hvor du stadigvæk kan få lov til at rende rundt, trods gentagende episoder om racisme og trusler, samt perm bans fra andre platforme for netop også racisme.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.