HLTV Confirmed-vært vil gerne se EliGE i en Astralis-trøje.

Ekspert vil se EliGE i Astralis: "De mangler en stjernespiller"

Alle har en mening om det danske flagskib, Astralis, og værterne fra HLTV Confirmed er ingen undtagelse.

I det seneste afsnit af HLTV Confirmed, som udkom tirsdag, vendte de tre faste værter - Professeur, SPUNJ og Striker - kort blikket mod Astralis.

Det var især HLTVs kroatiske driftschef, Professeur, der havde noget på hjertet rettet mod det danske hold. Professeur kom nemlig med en bemærkelsesværdig idé: Han vil gerne se den amerikanske stjernespiller, EliGE, i Astralis-trøjen.

Det er den type spiller, Astralis har brug for. Jeg synes ikke, de har en ægte stjernespiller på deres nuværende holdkort, siger Professeur i programmet.

Klippet, hvor Professeur giver udtryk for, at han gerne vil se EliGE i en Astralis-trøje, kan ses nederst i artiklen.

Det er langt fra første gang på det seneste, at Astralis og spørgsmålet om en international tilgang bliver diskuteret i HLTVs udsendelser.

For nylig blev ideen også luftet i HLTV-podcasten Come Here, hvor værten NER0 argumenterede for, at Astralis mangler en stjernerifler - gerne en aggressiv en af slagsen.

Alle afsnit af HLTV Confirmed kan findes her. Tirsdagens afsnit er endnu ikke tilgængeligt på HLTVs YouTube-kanal, men kan i stedet ses eller genses i fuld længde på HLTVs Kick-kanal.

#1(Med 39 svar)
30. august 2025 kl. 13:59
AwF
Så hent Tauson eller BlameF igen.. Hvorfor gå internationalt for EliGe..
#2(Med 3 svar)
30. august 2025 kl. 14:01
Hunt
Fordi hverken tauson eller blamef er tæt på at være samme niveau som elige
#3(Med 2 svar)
30. august 2025 kl. 14:03
tOPZ
Sølv Sæsonkort Sæson 17
blamef er kæmpe
#4(Med 1 svar)
30. august 2025 kl. 15:07
Madsen
Han har ikke leveret i længe synes jeg hans rating er også faldet væsentligt
#5(Med 0 svar)
30. august 2025 kl. 15:33
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Tror alles rating ville falde hvis de spillede for det bot hold
#6(Med 34 svar)
30. august 2025 kl. 16:08
bimse
Tauson er sgu ingen stjerne og blameF nærmer sig ikke Elige, blameF er så ringe, at han ikke engang kan carry i piss low tier 3 kampe.
#7(Med 33 svar)
30. august 2025 kl. 16:55
Udknud
Hvis 73-36 ikke er carry, hvad er så? 🤯😉

Men seriøst så forstår jeg ikke hvorfor en udefra set mega flink og ultradedikeret og mega dygtig spiller som blameF skal være hade objekt?
Jeg fatter det simpelthen ikke.

Tror det måske er lidt ligesom med pimp at hvis man tillader sig at være i sindsyg form oveni man også er dygtig og ultradedikeret til det man laver så skal man bare ned med nakken.. jantelov?

I blameF's tilfælde så fører han sig ikke engang frem på SoMe og passer bare sit arbejde til punkt og prikke og taler aldrig grimt om andre offentligt.. så hvorfor skal vi danskere så hade ham?
Han er da en rollemodel for hvor god man kan blive alene fordi man VIL.
Tænk hvis bare et af vores store talenter havde samme dedikation?
Så havde vi måske nogle store stjerner som tog over for de gamle.

Sagt uden at kende blameF overhovedet, så måske er der en eller anden grund ud over misundelse og jantelov til at han skal høre på sådan noget fra sine landsmænd. Kan bare ikke se det ser udefra.
Ikke at han hører det eller giver en f... forhåbentlig, så nok bare mere mig der bliver indigneret på hans og andres vegne når sofa trænerne herinde for alvor fælder deres dom..

Er ikke sur eller oprevet, bare undrende over de her respektløse møgfald man kan læse fra tid til anden.. 🤔🙄
#9(Med 0 svar)
30. august 2025 kl. 17:04
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Pimp fortjener alt det hate han får. Han har altid været enormt ulidelig på streams, whinet over folk der er dårligere end ham osv. Så Pimp hate kommer ikke, fordi han er i god form, eller fordi han er dedikeret. Den kommer fordi han var et dårligt menneske på stream i LANG tid.
BlameF derimod, ham kan jeg godt lide, og der er jeg enig i det du skriver. Forstår ikke han får så meget hate
#10(Med 0 svar)
30. august 2025 kl. 17:17
Kristja
Kunne ikke være mere enig med dig. Synes blameF er en kanon fyr og spiller. En alle burde se lidt op til og lære fra hvis man vil opnå noget i CS...
Men alt hate kom nok fra at han spillede meget passiv og klogt. Så folk mener han er en stats spiller :/
#11(Med 20 svar)
30. august 2025 kl. 18:01
Pingomania
Haten kommer jo af hans spillestil.
Det blev sagt meget godt forleden:
Du kan som holdkammerat ikke trade blamef😅

Der er ingen der gider se på en solo spiller på et 5 mands hold som får høj rating men trækker holdet ned som helhed.
Det bliver så forstærket af at han blev forfremmet som igl i Astralis. En tydelig kæmpe fejl fra ledelsens side.
Han har aldrig været god nok til astralis.
Han er en sød person men en holdkammerat man ikke vil have.
Syntes dog at hans tid i fnatic viser at han prøver at lave sin spillestil om og taget bedre roller.
Men niveauet mangler stadig.
Håber det stiller din undren
#15(Med 19 svar)
30. august 2025 kl. 21:57
Udknud
En holdkammerat man ikke vil have ligefrem?
Really? 🤯
Så du siger at hans holdkammerater på fnatic i virkeligheden ikke kan holde ud at spille med ham.. og træneren synes han er ulidelig.
Ja jeg er ikke prof CS spiller men det lyder absurd for mig.

Jeg gad godt vide om du har opbakning til det der udsagn fra prof spillere eller om det er en "amatørholdning"?
#18(Med 9 svar)
31. august 2025 kl. 07:32
Pingomania
Cs handler jo om teamwork så jeg er nok ikke helt forkert på den😉

Jeg vil hellere vende den om og spørge om DU ville spille på et hold med en holdkammerat der ikke har din ryg.

Ellers kan du jo selv spørge prof spillerne😊
#19(Med 8 svar)
31. august 2025 kl. 08:00
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hunden har lige udtalt at cs2 er 40% teamwork og 60% individuelt og når man ser på hvordan spillet udvikler det sig, viser det også tydeligt at teamwork bare ikke er alt mere, det er vigtigere at have stærke aimere fremfor folk der er gode taktisk.
#21(Med 7 svar)
31. august 2025 kl. 08:27
Pingomania
Okay. Jeg er enig i at det er vigtigt at have gode aimere i cs2. Det er du nødt til mod russerne. Men teamwork er stadig utroligt vigtigt. Hvordan vil du ellers komme i gode positioner og få de flashes du skal bruge?

Så giver det bedre mening hvorfor sashi klarer sig så dårligt for tiden😅
De spiller kun 40% teamwork😁

Spørgsmål: tror du at et hold ville ligge #1 i verden eller vinde en major hvis de manglede noget af de 40% teamwork?

Et simpelt regnestykke er 60% individuelt plus 40% giver 100% men hvad nu hvis du kun har 30% teamwork. 30+60 giver 90%.
Vinder et hold med 90% ydeevne?

Man burde spørge navi som vandt en major på mere end 40% teamwork men som sejler fuldstændig nu..

Prøv at spørg et fodbold hold, basket hold eller andre med holdsport om de vinder med 60% individuelt og 40% teamwork.
Og så spørg dem om de vinder hvis teamwork ratingen er dalende..

Teamwork er grundstenen på et godt hold. Ligegyldigt hvilken sport det er!
#23(Med 6 svar)
31. august 2025 kl. 08:50
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg forstår ikke rigtigt hvor du vil hen med din besked, men kigger man generelt på hele top10 synes jeg ikke det er pga det taktiske de ligger hvor de ligger, Spirit er jo et glimrende eksempel på at man sagtens kan ligge nr et i verden ved blot at have en stærk aimer.
Det med procentdelen tænker jeg ikke du skal tage så sort hvidt som der står, jeg tror bare du skal forstå det sådan at gode aimere er vigtigere end det taktiske.
Når alt kommer til alt er det lige meget med at have et godt team Work, hvis dem du spiller mod kan skyde dig ud af serveren.
#25(Med 5 svar)
31. august 2025 kl. 17:43
Pingomania
Det passer jo overhovedet ikke hahahaha.
Spirit ligger #1 fordi det har 100% i teamwork + Verdens bedste aimer + en top 10 aimer i Shiro + 3 spillere som alle er bedre aimere end f.eks Astralis 3 rifflers.

Et godt aim bringer dig på B8 niveau.
Et godt aim + taktisk forståelse bringer dig Astralis Niveau.
Et godt aim + taktisk forståelse + teamwork bringer dig på Spirit/Vitality niveau.
Når alt kommer til alt skal du være god til det hele for at komme til tops.
#27(Med 4 svar)
31. august 2025 kl. 18:11
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Meget uenig.
Spirit ville knap nok være top10 hold uden donk. Chopper har intet vundet uden donk.
#28(Med 3 svar)
31. august 2025 kl. 18:12
Pingomania
Kyuosuke <- Donk er stadig et top 3 hold :)

Spirit klarer sig godt pga en super god IGL, teamwork og at de kan skyde fra sig.
Verdens bedste spiller tager holdet fra top 5 til top 1 :)
#29(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 18:16
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Super igl som intet har vundet før donk begyndte at hard carry ham.
Chopper har alle dage været en middelmådig igl.
Kyuosuke er på ingen måder donk, så nej han ville ikke kunne gøre de blev i top3
#33(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 19:09
Pingomania
Jeg syntes klart at chopper er over gennemsnittet af igl'ere.

Hvad er egentlig din top 3 aktive igl?

Min er nok chopper, Apex, karrigan i den rækkefølge baseret på skills
#36(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 19:18
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis vi snakker top 3 IGL lige nu, så er jeg meget imponeret over Mouz, mongolz og Furia’s måde at spille cs på.

Jeg ser ikke engang karrigan som en top7 igl pt.
#22(Med 8 svar)
31. august 2025 kl. 08:35
Pingomania
Hans holdkammerat i fnatic er jo på kontrakt. Jeg tror ikke at de har så meget at sige i den sammenhæng.

Dev1ce endte jo også på hold med Hooxi selvom han ikke ville spille med ham.
Nogen ting er vi ikke selv herre over..
#30(Med 7 svar)
31. august 2025 kl. 18:19
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvor har du det fra at device ikke ønskede spille med hooxi? Det er da noget anderledes hvad der er blevet givet udtryk for både før og efter han joinede
#31(Med 6 svar)
31. august 2025 kl. 19:04
Pingomania
Jeg beskytter mine kilder sorry

Men mon ikke at deres forhold er blevet bedre. Det sker normalt når man vinder sammen
#32(Med 5 svar)
31. august 2025 kl. 19:08
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
^^
Du er jo også notorisk kendt for dine meget velinformerede kilder :P
Er kilden ligeså god som da du påstod omkring lønningerne i Ligaen?
#34(Med 4 svar)
31. august 2025 kl. 19:15
Pingomania
Nu endte mistR jo sjovt i Sashi😊
Så måske vidste jeg noget - måske ikke😉

Dem der skal vide om jeg er troværdig, er blevet informeret. Det er ikke dig😁
Mere kan jeg ikke sige
#35(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 19:16
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Han endte i sashi 6 mdr vi snakkede om det 😂 men nu var snakken dengang ikke hvorvidt han kom til sashi eller ej, det var mht deres lønninger i sashi.
#40(Med 2 svar)
1. september 2025 kl. 12:06
eyM
Det var ikke det, I snakkede om jo.

Du sagde, at spillerne i preasy og sashi fik 1.500-3.000 i løn… hvorefter du blev irettesat af alle, der kender lidt til det. Selvom du også forsøgte med “jeg beskytter mine kilder”.

dust2.dk/nyheder/61809/ingen-klarhed-omkring-hooxi..
#42(Med 1 svar)
1. september 2025 kl. 14:04
Pingomania
Bare stop når du er så uvidende😊

Jeg har ikke yderligere kommentarer
#43(Med 0 svar)
1. september 2025 kl. 14:08
eyM
En ting, der er dummere end at være uvidende - det er at være uvidende og tale som om, man ved alt.
#14(Med 9 svar)
30. august 2025 kl. 20:12
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvis du har Blame på holdet vinder du ikke noget, og så er den ikke meget længere faktisk. Manden har aldrig vundet noget forhelvede 😂
#16(Med 8 svar)
30. august 2025 kl. 22:11
Udknud
Men har han nogensinde været på et hold med potentiale til at vinde store trofæer?
Hvis du siger det Astralis hold han blev hevet ind på så er det jo ikke så seriøst.

Jeg vil sige at det lineup med Devve, Stavn, Jabbi, Staehr og blameF så giftigt ud et kort sekund, men det er vel også det på papiret stærkeste lineup han har fået lov at spille på og desværre på en uriaspost som IGL.

Vi ved jo reelt ikke hvordan han ville klare sig på et tophold.
Og så kan du sige at hvis han havde været god nok eller havde haft en høj nok stjerne blandt de andre spillere så var han nok havnet på et hold og det kan jeg da ikke argumentere imod, men jeg sidder bare stadig med følelsen af at jeg gad godt personligt se ham på et virkelig godt internationalt hold (når nu det ikke kan blive et dansk).

Jeg håber det når at ske inden han bliver for gammel, men på den anden side så kunne blameF sgu godt være prototypen på en som sætter helt nye grænser for hvor længe man kan blive ved med at være god/dedikeret til top CS.
Måske er han en slags CS'ens Chuck Norris der bare ikke bliver for gammel.
Jeg kunne godt se for mig blameF køre på indtil spillet tid sidst dør ud.
Jeg tror han lukker og slukker festen 🤭
#17(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 04:32
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Meds
#20(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 08:00
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ikke hltv svar på dust2 🥲
#24(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 09:37
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Manden kalder bremer for Chuck Norris, det er slut jo
#26(Med 4 svar)
31. august 2025 kl. 17:58
Pingomania
Jeg er lodret uenig.
Et hold uden en naturlig IGL er mere useriøst end seriøst.
Som konsekvens er Devve, Stavn, Jabbi, Staehr og BlameF en af de dårligste lineups som Astralis har haft nogensinde. Holdet mangler IGL, Firepower og Teamwork!

Hvad er et tophold for dig? Spirit/Vitality/Faze/Mouz?
Astralis har ellers placering som top 15 hold konsekvens og har deltaget i en masse store events grundet Partner Status og nu har de bygget videre med VRS point (hvor de har fået en kæmpe fordel foræret ved at starte i den gode ende grundet deres tidligere partner status).
Summasumarum - blameF har haft sin chance uden at tage den.

Men ja, det kan godt være at han spiller mange år endnu hvis et tier2/3 vil give ham en kontrakt
#37(Med 3 svar)
31. august 2025 kl. 19:31
Udknud
Måske du lige skulle læse op på hvad "på papiret stærkeste" betyder.. 😉

Tophold er bare et tier 1 hold med realistisk chance for at spille med om trofæer for mig. Ved godt at lige præcis nu er det kun 3-4 hold, men normalt er det vel top 8-10 stykker som har en chance.

Jeg forstår ikke man gider bruge så meget energi på at være så negativ overfor sine landsmænd, men hver sin lyst.
Har prøvet at skrive at jeg ikke forstår den der negativitet overfor en virkelig dygtig, dedikeret og sympatisk person og alle dine ord ændrer ikke på den undren..

Jeg tillader mig at heppe på blameF og håber at hans dedikation og hårde arbejde giver ham en plads på et tier 1 som er med til alle de store events igen.. eller at det her fnatic lineup måske ender med at blive det.
De har da et par gode brikker, men godt nok ærgerligt de ikke kunne holde på MATYS.
#38(Med 2 svar)
1. september 2025 kl. 07:46
Pingomania
Men det er jo ikke på papiret det stærkeste når de mangler en igl Det placerer holdkortet i bunden.
Det svarer lidt til at sætte en markspiller ind som målmand i fodbold😁

Jeg havde heller ikke regnet med at mine ord ville ændre dit syn. Du har jo tydeligvis vist hvor du står omkring blamef.
Det undrer mig mere at du lægget op til debat når du udmærket godt kender svaret omkring blamef.
Det korte svar er at han ikke er tier1 materiale og har aldrig været det.

Der er sådan lidt "evil heroic vibe" over det du har gang i😅
Hvis du vil splitte astralis til atomer med en signing af blamef, så er du ihvertfald igang med en masterplan😅😅😅
#39(Med 1 svar)
1. september 2025 kl. 12:01
Udknud
Wow 🤯.. står af her, tak for snakken eller hvad nu skal kalde det
#41(Med 0 svar)
1. september 2025 kl. 13:59
Pingomania
Bsre rolig. Jeg er stået af for længe siden.. Men selv tak eller noget
#8(Med 0 svar)
30. august 2025 kl. 16:59
Bjelanden
Hvis man oprigtigt mener Astralis vil opnå bedre resultater med Elige end fuldt dansk lineup, så er man på månen i mine øjne.

Han er lige blevet smidt på porten fra FaZe, ikke på grund af manglende niveau ingame, det må sige noget om hvilken person han er. Tror jeg bestemt ikke de har brug for.
#12(Med 0 svar)
30. august 2025 kl. 18:56
Cursecurrent
Der er ingen tvivl om at Elige er længder bedre end hvad den danske scene kan hamle op med pt. Men hvis man vil lege med idéen om at gå internationalt hvilket dette jo vil betyde burde der være flere udskiftninger end blot den ene
#13(Med 0 svar)
30. august 2025 kl. 19:02
kagemandtoga
Tja hvis han kan Dansk så tager jeg ham da gerne over Stavn
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.