
Ny opdatering til CS2: Flere rettelser til Ancient
I sidste uge fik mappet Ancient en større overhaling i den seneste CS2-opdatering fra Valve.
Opdateringen fjernede blandt andet vinklen fra Temple til A Main, og væggene i Cave kunne pludselig ikke længere gennemskydes. Det har Valve nu rettet, så wallbangs gennem Cave-væggene igen er mulige. Derudover blev der tilføjet en nat-version af mappet, og lydlandskabet i dagslys er blevet justeret.
Med opdateringen er Ancient tilbage med fuld wallbang-funktionalitet, klar til både dag- og natspil, samtidig med at flere rettelser gør spillet mere stabilt.
Den nyeste opdatering, der blandt andet inkluderer muligheden for igen at gennemskydde væggene i Cave, indeholder følgende rettelser:
Opdatering af CS2 - 18. august 2025:
MAPS
Ancient
-
Reverted "house" roof decorations near CT spawn.
-
Restored the ability to wallbang the plywood in "cave".
-
Various changes to the daytime soundscape.
-
Fixed items getting stuck behind the rubble pile on T side of B.
-
Player clipping adjustments.
Shoots
-
Player clipping adjustments.
Ancient and Shoots
-
More Ancient and Shoots source content is now available for community map makers in maps/editor/zoo/ancient_zoo.vmap.
MISC
-
Fixed knife slashes applying a 'dry' attack decal on wet surfaces.
-
Fixed a case where clients would mispredict shots if the attack button was held across round respawn.
-
Fixed a case where the viewmodel would stick to the camera when cl_lock_camera was set.
-
Fixed a case where fullscreen windowed mode wasn't offering resolutions with extreme aspect ratios.
-
Fixed a case where fullscreen windowed mode wasn't actually stretching to fill the screen.
-
Fixed a case where relative mouse motion was incorrect on Linux.
-
Various stability improvements.
Kilde: Steam
Er du desuden nysgerrig på, hvordan de professionelle spillere holder Cave på Ancient, har eksperten mahone lavet en videoguide til netop dette, som kan findes i den ene af artiklerne herunder.