
Twistzz: Derfor er majoren årets værste turnering
Majorvinderen og den nuværende Liquid-rifler, Twistzz, har givet udtryk for sine bekymringer på X om MR12-systemet, og hvordan økonomien fungerer i CS2. Kommentarerne kommer efter, at Liquid røg ud af majorens tredje stadie med 0-3.
Twistzz håber på en ny map pool, men han mener, at det vigtigste lige nu er, at økonomisystemet justeres, og at MR12-formatet bliver revurderet.
Før der sker ændringer i map-poolen, burde MR12 og økonomien reevalueres. Man kunne gøre Galil dyrere eller tilføje en femte tabsbonus på $3900–4000 for at balancere tingene.
Min personlige mening er, at MR15 var bedre, og nu har de fundet ud af, hvad der virkelig fungerede.
Kritik af BO1 og majorens format
MR12 står for Max Round 12. Det repræsenterer det maksimale antal runder, et hold kan spille, før der skiftes side i CS2. I CS:GO var alle kampe MR15, hvilket betød at man spillede til 16, ligesom man i CS2 vinder, hvis man når 13 runder. Uden overtid selvfølgelig.
Twistzz langer også ud efter brugen af BO1-kampe i vigtige turneringer og kalder det nuværende majorformat for det værste blandt årets store turneringer, hvilket ifølge ham går ud over turneringens prestige.
Inden skiftet til MR12 i CS2, var der diskussioner blandt de professionelle spillere om at kampene var for lange og det kunne blive kedeligt eller langtrukkent for seerne. Men det mener Twistzz ikke.
Som spiller har jeg aldrig følt, at MR15 var for langt. Men som seer er der langt flere overlegne sejre end tidligere, og vi ser oftere maps gå i overtid.
En 16-8-sejr i CS:GO svarer nu til 13-3 eller 13-4 i CS2, typisk fordi et hold har vundet begge pistolrunder.