BILLETSALGET TIL DEN STORE FINALE ER ÅBENT
LIVE
ENCE blev endestationen for sjuush og Heroic.

HEROIC MISSER FINALEN

Efter et 0-2-nederlag til ENCE er Heroic færdige ved Gamers8 i Saudi Arabien.

ENCE er finalen, og Heroic er ude.

Det er realiteten, efter Heroic netop har lidt et 0-2-nederlag til formstærke ENCE, der har spillet sig i finalen i endnu en turnering.

Heroic kom ellers godt fra start på Nuke ved at bringe sig foran med 12-7, inden ENCE herefter leverede et flot comeback, som blev fuldendt i dobbeltovertid.

cadiaN og resten af Heroic-mandskabet blev derfor tvunget til at svare igen på deres map, Overpass, men det endte med at blive noget af en røvfuld til danskerne.

ENCE bragte sig nemlig hurtigt i front med 10-5 på CT-siden, og efter pausen skulle Snappis tropper ikke bruge mange runder, før kampen var lukket og slukket.

Snappi og ENCE er dermed i finalen, hvori en potentiel omkamp fra finalen til IEM Cologne muligvis venter, såfremt G2 besejrer Vitality i den anden semifinale, som spilles senere i aften.

HEROIC
0 - 2
ENCE
Alle maps
HEROIC K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark René 'TeSeS' Madsen 43 - 45 -2 73.3 73.0% 1.04
Danmark Rasmus 'sjuush' Beck 46 - 47 -1 83.0 73.0% 0.98
Danmark Jakob 'jabbi' Nygaard 39 - 47 -8 70.4 68.3% 0.98
Danmark Martin 'stavn' Lund 44 - 48 -4 69.1 66.7% 0.93
Danmark Casper 'cadiaN' Møller 26 - 43 -17 53.5 61.9% 0.75
ENCE K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Guy 'NertZ' Iluz 50 - 38 +12 86.0 76.2% 1.26
Álvaro 'SunPayus' García 50 - 33 +17 71.1 71.4% 1.22
Paweł 'dycha' Dycha 47 - 39 +8 84.7 77.8% 1.22
Pavle 'Maden' Bošković 47 - 41 +6 77.9 68.3% 1.07
Danmark Marco 'Snappi' Pfeiffer 36 - 49 -13 74.5 66.7% 0.89
#1(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 19:11
panzerlas
Så kun andet map, men for fanden hvor var de ringe
#3(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 19:13
Suroma
ja, igen
#2(Med 38 svar)
19. august 2023 kl. 19:12
Djoerup
Klar på Hunt siger det var heroic der var dårlige istedet for Ence var gode
#4(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 19:15
Suroma
ja, nu starter underholdningen fra Hunt snart igen.
Tillykke til Ence, så fortjent.
#6(Med 2 svar)
19. august 2023 kl. 19:18
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Heroic spillede på 50% igen.. ØVØVØV!
Jeg sidder med en følelse af at det er Cadian der er stjernen på det hold, Teses og jabbi er virkelig usynlige på serveren ofte synes jeg. Stavn preformer, men han gør det på et middel niveau. Cadian er den eneste hvor man engang imellem tænker "Okay han er virkelig the shit"
#8(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 19:21
Suroma
er vi enige om at cadiaN kun fik 26 kills over 2 maps? Sagt på en anden måde den dårligste på holdet. Han er bedst når der skal råbes op ;-)
#16(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 19:31
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Min kommentar er ikke baseret på ET game.
Det ikke for sjovt han sidder med næst bedst rating på holdet som IGL.
#7(Med 31 svar)
19. august 2023 kl. 19:20
Hunt
Der er forskel på Ence og Astralis, Ence er et top 4 hold og kan fint spille lige op med Heroic. Så på dagen var ence bare bedre.

Omvendt var det tydeligt at se at det var Heroic der spillede under niveau da de tabte til Astralis. Det kræver ikke den store cs viden at se.
#10(Med 11 svar)
19. august 2023 kl. 19:23
Suroma
... og du mener dermed ikke de spiller under niveau i dag?
Kan du ikke komme med en analyse hvorfor det gik som det gik?
#15(Med 10 svar)
19. august 2023 kl. 19:29
Hunt
Måske til en vis grad på overpass.

Men du kan seriøst ikke se forskellen?

At tabe til ence kan ske for alle fordi ence er et top 4 hold, mens astralis på deres bedste dag lige kan ramme top 10. Så kræver det både at et tophold spiller dårligt og astralis spiller deres bedste for de kan vinde.

At du ikke se kan se forskel på de to kampe er en joke..
#18(Med 9 svar)
19. august 2023 kl. 19:33
Suroma
fortæl os lige hvor mange Majors Heroic har?
Og ja jeg ved godt Astralis ikke er som de var engang, men jeg mener seriøst Heroic er på vej væk, de underpræsterer igen og igen.
#19(Med 8 svar)
19. august 2023 kl. 19:35
Hunt
"igen og igen"??

Top 6 og Top 4 i de eneste to events den her sæson og de vandt sidste turnering i sidste sæson.

Fortæl mig gerne hvordan Astralis var gode dengang du var barn og havde 4/5 andre spillere og anden træner..
#25(Med 7 svar)
19. august 2023 kl. 19:45
Madsen
Enten er du en troll og ellers er du bare fortabt..
#28(Med 6 svar)
19. august 2023 kl. 19:48
Hunt
Der er nok en vis grad af troll, når folk som dig og wekz har jubelidiothatten på efter en enkelt god turnering taler astralis op i top 5. Så må i også enten trolle eller være meget blinde fanboys
#31(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 19:52
Madsen
Du er jo selv blind du kommer med den ene undskyldning efter den anden hvorfor Heroic taber indse det nu bare de spiller lort lige nu
#37(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 20:02
ZoNe
Enig med din analyse, kværner bare der ud af med forklaringer om alle tager fejl og en har ret 🤣
#32(Med 3 svar)
19. august 2023 kl. 19:52
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Vi taler dem ikke op i top5, vi taler dem op i top6 som de nu engang er i. Du kender vel til HLTV ranking system ikke?
#34(Med 2 svar)
19. august 2023 kl. 19:53
Hunt
Det gør jeg jo, men troede jeg alligevel ikke du gjorde sådan som du kegler rundt lol

Så ved du vel også at Astralis kun er i top 6 fordi alle andre har skiftet ud og mistet point og derfor den ene turnering i Cologne tæller unormalt meget og derfor fluke sender hold op hvor de ikke burde være.
#39(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 21:06
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nåååårh! Det er os samme årsag til heroic stadigvæk er top5 jo.
#41(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 21:12
Hunt
Den årsag til de er 1 og ikke 2 ja, men stadig top 2. Vitality havde været nr 1 hvis ikke de havde skiftet ud
#17(Med 18 svar)
19. august 2023 kl. 19:32
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sådan som Heroic spiller pt og som Astralis spiller pt, så er der os niveau forskel på de to hold. Heroic ligner et hold som kan tabe til alle lige nu.
#20(Med 17 svar)
19. august 2023 kl. 19:39
Hunt
Selv til Astralis lol

Men oh well, Astralis har spillet én god turnering, prøv lige at lade de andre hold se lidt demo og komme over deres honeymoon, så er det jo nok tilbage til top 20-30 hvor de hører til
#24(Med 11 svar)
19. august 2023 kl. 19:44
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
De sidste to events har heroic slået Monte, mongolz, falcons og GL også tabt ligeså snart de har mødt gode hold.

Astralis har slået Heroic, Liquid, NIP, Mouz og NAVI. Kan du se forskellen der?
#26(Med 10 svar)
19. august 2023 kl. 19:47
Hunt
Astralis har spillet et godt event, ro på mester.. det var nok bare en fluke.

Ja #1 i verden får altid en let bracket, præcis som Astralis gjorde dengang. Der fik de også mange nemme kampe, sådan virker seeding nu engang.

Heroic når semifianle til gamers8 mens Astralis ikke engang er med, de skal jo nok spille noget online roobet cup eller noget cct
#27(Med 7 svar)
19. august 2023 kl. 19:48
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Dengang vandt Astralis så os alt, heroic får lette brackets og taber alt. Det er der forskellen er.
#29(Med 6 svar)
19. august 2023 kl. 19:49
Hunt
Dengang var der også en del flere turneringer med 8 hold, så det var også nemmere at vinde dengang.

Plus der er mange flere gode hold nu en dengang..
#30(Med 5 svar)
19. august 2023 kl. 19:50
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Heroic skulle vinde 4 kampe for at vinde Gamers8, men det også en skam man ikke kan møde tier2 og 3 modstandere hele vejen igennem!
#33(Med 4 svar)
19. august 2023 kl. 19:52
Hunt
GL er et top 10 hold der var i majorfinalen, hvor var Astralis til majoren?
#35(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 19:55
Djoerup
Vanvittig diskussion man kan starte med en så kort kommentar😂
#40(Med 2 svar)
19. august 2023 kl. 21:06
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
GL har skiftet ud. ;)
#42(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 21:13
Hunt
Ja, men de har stadig samme core der nåede til den finale
#48(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 23:29
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Som Heroic burde kunne slå 9/10 gange. Men hvis du kan se dig tilfreds med sejre over GL også nederlag til alle reelle modstandere, så det jo fint 😂
Nogle er os tilfredse med 02 til en prøve jo.
#68(Med 1 svar)
22. august 2023 kl. 09:57
arkin
Jeg kan godt give dig ret i meget af det du kommer med. Især at Astralis lige nu er svære at bedømme. Dog er det et nyt lineup og har været meget turbolens i deres organisation. Synes man skal tage det positive med fra Astralis' sidste turnering, som vel altid er det man skal bedømme ud fra? At kalde det et "fluke" er jo grundløst. Du aner jo ikke hvad blameFs nye tilgang med Casle består i.

MEN, at fornægte Astralis' storhedstid er bare dumt. Kan godt være at nr. 1 får "nemmere" kampe end eksempelvis nr. 10 - men til en Major er der ingen nemme kampe. Det er ikke pga. deres nr. 1 seedning at de vandt 3x Majors i streg, det var alene af den grund de var overlegne ift. til skill-niveau, meta og især teamplay.
#69(Med 0 svar)
22. august 2023 kl. 15:27
Hunt
Selvfølgelig har Astralis rigtig gode for 4-6 år siden og jo de har da ligesom alle andre hold med seed 1 fået de nemme brackets, sådan er det jo meningen med seeding er.

Det er da bestemt positivt med Cologne ja, men som du selv siger er det svært at vide efter kun en turnering. Så for al my vi ved kunne det vel godt være en Fluke med et godt event
#55(Med 4 svar)
21. august 2023 kl. 07:09
RasmusRoev
Synes du de hører til i 20-30 med det lineup? Eller er du bare sur? :)

Jeg vil mene de skal ligge top 10. Måske en enkelt udskiftning, dog er jeg ikke sikker på hvilken endnu :)
#58(Med 3 svar)
21. august 2023 kl. 08:43
Hunt
Vi må se i løbet af sæsonen, men en enkelt turnering er ikke nok til at få dem i top 10.

I så fald er GL top 3 efter Major og Cologne, baseret på dobbelt så mange turneringer
#61(Med 2 svar)
21. august 2023 kl. 09:00
RasmusRoev
Det er vi helt enige i.

For det ser man jo tit til major, at et underdog provokere de store, fordi de ikke kender dem. Og så samtlige turneringer bagefter, der skuffer de fælt. Så den påstand bakker jeg dig 100% op i :)
#66(Med 1 svar)
21. august 2023 kl. 20:45
Hunt
Så du er enig i at Astralis som underdog kom ind til Cologne og overraskede de store fordi de ikke kender Astralis og de måske godt kunne skuffe fælt derefter :p

Jaja, det er selvindsigt som aldrig set før herinde :)
#67(Med 0 svar)
22. august 2023 kl. 08:02
RasmusRoev
Det er jeg da til dels. :)
Dog har de jo stadigvæk stjerner og erfaring - Så underdog er et hårdt ord.
Men jeg er da sikker på, at de overraskede, og det kommer da helt automatisk, at de andre hold får styr på Ancient mod dem (medmindre det bliver det nye Astralis Nuke streak:P )
#12(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 19:26
Udknud
Sjovt at Hunt sidder klar med refresh-knappen på dust2.dk for at få første (negative) kommentar på artikler når Astralis taber, men ikke når hans eget team har spillet ;)
Jeg mener at da Astralis tabte semifinalen i Cologne, så svarede Hunt efter få sekunder artiklen havde været oppe :)
Spøjs måde at burge sin energi på som fan..

Bortset fra det, kom igen Heroic! Det er nu der skal holdes fast, der kommer sikkert lidt stormvejr nu.. Nu starter snakken om udskiftninger.. er sgu ikke sikker på hvem pokker der skulle forstærke dem af dem som er ledige
#21(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 19:37
Hunt
Hvis jeg alligevel sidder og ser en kamp (så kun lidt på mobil nu) så ser jeg dust2 bagefter, ligesom så mange andre. Det er et problem eller hvordan?
#5(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 19:16
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Øv
#9(Med 4 svar)
19. august 2023 kl. 19:21
JakobHelms
Fedt at se at Snappi kan få tropperne i så god form, ENCE så virkelig skarpe ud i dag, også på sådan en måde at sagtens kunne se dem tage finalen, uanset om det er Vitality eller G2 de skal møde. Det tager dem også et godt stykke tættere på nummer 1 på verdensranglisten, og nu er Heroic da for alvor i fare for at miste den.
#11(Med 3 svar)
19. august 2023 kl. 19:24
MoX
Ja, de har heller ikke præsteret som verdens ettere i laaang tid efterhånden.
#14(Med 2 svar)
19. august 2023 kl. 19:28
JakobHelms
Jeg synes faktisk de har præsteret helt vildt godt, og de plejer sådan set at vinde deres kampe. Bedre winrate end Vitality set over de sidste 3 måneder. Enige i at de ikke har været så dominerende som nogle af de andre hold og deres kampe ofte virker tættere, men de har været utroligt stabile.
#22(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 19:39
MoX
Ja men de spiller ikke som verdens ettere. De er ikke mere dominerende som tidligere, havde egentlig forventet de ville blive bedre og bedre efterhånden som Jabbi blev spillet ind, men det modsatte er faktisk sket. De "lette" kampe er blevet tætte kampe og når det spidser til og de møder de gode hold, taber de. 😉
#23(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 19:44
Suroma
lige mine ord..
#13(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 19:26
Famous
Hepper altid på Astralis og Heroic men hvis ikke de skal vinde så lad Snappi få nogle trofæer i skabet!
#36(Med 2 svar)
19. august 2023 kl. 19:57
arseface
Heroic exit I en semifinale føles dejligt trygt og rart. Alt er som det plejer.
#38(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 20:11
Suroma
ja, intet nyt under himlen her.
#44(Med 0 svar)
19. august 2023 kl. 21:47
PtrsN
*under solen ;)
#43(Med 4 svar)
19. august 2023 kl. 21:29
zE-
Nu har jeg fulgt Heroic gennem en laaaang periode.. Jeg tror desværre, at det Heroic mangler, er en manager med lidt mere ild, gejst og attitude... Blot min mening ;)
#54(Med 0 svar)
20. august 2023 kl. 16:02
MoX
Tror du har ret. 😉
#56(Med 2 svar)
21. august 2023 kl. 07:11
RasmusRoev
Nu har cadian jo 500% af det du lige nævnte, så vel svært for en manager at skulle hoppe med der, uden det bliver ALT for meget? Skal vel en blanding til :)
#70(Med 1 svar)
23. august 2023 kl. 20:52
zE-
Måske en manager kunne holde cadian lidt nede? :) Blot min tanke :)
#71(Med 0 svar)
24. august 2023 kl. 06:59
RasmusRoev
Det kan du have ret i :)
#45(Med 2 svar)
19. august 2023 kl. 21:51
DOMINA7HOR
Endnu en tam præstation, desværre. Ikke mindst på Overpass. Tror de skal tilbage til tegnebrættet og forny sig selv en smule.

Om ikke andet, så fik vi med dette bekræftet, at Valve rangliste er mere korrekt end HLTVs 😅
#46(Med 1 svar)
19. august 2023 kl. 22:15
EwoKeY
Hvis de sidder ved bordet og skal forny sig selv. Så en ny attitude ville klæde dem.
Mindre selvfedhed, mere respekt for andres gode arbejde, og ydmyghed. Det hjælper nok også på deres økonomi at de får flere fans. Men det er godt nok svært at holde af barnet. Men det nok en smagssag. 🤗
#49(Med 0 svar)
20. august 2023 kl. 00:37
DOMINA7HOR
Du har ret, de er ikke for sarte sjæle...
#47(Med 7 svar)
19. august 2023 kl. 22:30
eyM
Heroic poster highlights om “mvp” plays under første map, hvorefter de så choker mappet og hele kampen.
Der er så meget råben og skrigen, og posts om hvor fedt det er at sende folk hjem fra turneringer. Den slags duer kun, hvis man dominerer.

De er fandme de nye astralis - og ikke den gode udgave.
#57(Med 6 svar)
21. august 2023 kl. 07:12
RasmusRoev
De er virkelig også den mest hadede hold indenfor cs. Om de prøver at komme det i møde med deres gøren, det aner jeg ikke. Men det virker ikke.
#59(Med 5 svar)
21. august 2023 kl. 08:56
eyM
Er det?
Altså det giver ok mening. Ihvertfald nu.
Personligt kan jeg egentlig godt li’ deres larm og cadian, der er helt tændt. Men nu har jeg set nogle
Klip, hvor han råber og skriger til et Lan, at modstanderne er “nogle fucking newbs!”, og så de cringe og ret toxic opslag på sociale medier møntet på andre hold. Og når de så fejler “ we’re out - thank you for the support”.
#60(Med 4 svar)
21. august 2023 kl. 08:59
RasmusRoev
Det er jeg ret sikker på, at det er. Det er også blevet nævnt af flere eksperter.

Jeg synes man skal finde en blanding. Det fedt at provokere hinanden osv. Synes sidste event med Astralis, hvor Device og Monesy grinede og smilte til hinanden, når de lavede nogle gode plays. Det var mega fedt at se!
#62(Med 3 svar)
21. august 2023 kl. 09:18
eyM
Jaja sgu. Altså masser af friendly banter!! Det giver gejst og stemning.

Men det andet er en farlig leg… altså hvis man vil være en hoven skid, så skal man dominere. Det vil stadig give hate, men man kan bakke det op. Og heroic vinder jo umiddelbart ikke en skid.
#63(Med 2 svar)
21. august 2023 kl. 09:32
RasmusRoev
Nej jeg synes virkelig det var fedt. Den respekt der var for hinanden. Især lige gamle device og så unge monesy - Kæft det var fedt!

Ja præcis. Og cs verdenen er jo egentlig ikke stor nok, til at sådan noget duer. Se hvordan hold bliver skiftet rundt på kryds og tværs.
#64(Med 1 svar)
21. august 2023 kl. 10:15
eyM
Ja ja præcis. Eneste hold, dee kunne ha båret det, var måske astralis i storhedstiden. Men det havde også bare skabt endnu mere had til dem, når de ikke længere er på toppen. Det er altid på lånt tid!
#65(Med 0 svar)
21. august 2023 kl. 10:17
RasmusRoev
Fuldstændig enig! :)
#50(Med 2 svar)
20. august 2023 kl. 07:23
Unlucky-Luke
Det er jo som det plejer når de kommer på scenen.....
Hvis Heroic nogensinde har været nr.1 i noget så er det at smide det hele væk lige på målstregen. Ret skal være ret, Ence spiller fantastisk, men Heroic kan stadigvæk ikke finde ud af at takle presset det er tydeligt.... der mangler gnist i pressede kampe... ( hvilket selvfølgelig også er svært ) Men troen på at det nogen sinde kommer for det hold er da efterhånden langt væk...
#51(Med 0 svar)
20. august 2023 kl. 08:23
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
De må om nogen i hvertfald savne online perioden
#53(Med 0 svar)
20. august 2023 kl. 15:30
RAVN
De er ikke det første danske hold, som har problemer når de når til kvart- og semifinaler. Det andet hold endte trods alt med at vinde en del - selvfølgelig med den rigtige sammensætning af spillere. Om Heroic skal skifte ud, det tror jeg ikke nødvendigvis.
Men skulle måske nok nærmere skrue ned for charmen også sætte noget mere fokus på at vinde de store kampe.
#52(Med 0 svar)
20. august 2023 kl. 09:04
rbayden
Pinligt!
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.