b0RUP præsterede en rating på 1.17 i aftenens kamp.

BIG blev for stor en mundfuld for Astralis

Efter et tæt tredje map måtte Astralis se sig slået af tyske BIG.

Her til aften skulle Astralis møde BIG i en kamp om at komme i lower bracket-finalen ved BLAST Premier Fall Groups 2023.

I fredags fik BIG tæsk af danske Heroic, og Astralis skulle altså forsøge at gøre landsmændene kunsten efter.

Kampen startede ud på tyskernes map, Anubis, men her viste danskerne højt niveau og vandt sikkert med cifrene 8-16.

På Ancient, som var kampens andet map og Astralis' mappick, var sagen dog en helt anden. Pausestillingen var 8-7 i BIGs favør, men i anden halvleg var det som om, at danskerne aldrig rigtig fandt fodfæste. De måtte derfor se sig slået med cifrene 16-10.

Efter at have vundet et map hver, skulle kampen afgøres på Overpass. Her blev det en yderst tæt affære, men efter 30 runder stod det klart, at BIG havde vundet kampen.

Resultatet betyder, at Astralis nu skal spille Knockout Stage, mens BIG skal møde NAVI i en kamp, der gælder en plads i gruppefinalen, hvor Heroic venter.

BIG
2 - 1
Astralis
Alle maps
BIG K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Karim 'Krimbo' Moussa 55 - 49 +6 75.5 66.2% 1.12
Mateusz 'mantuu' Wilczewski 47 - 49 -2 65.3 71.2% 1.00
Elias 's1n' Stein 45 - 50 -5 64.6 68.8% 0.91
Johannes 'tabseN' Wodarz 45 - 58 -13 62.6 66.2% 0.89
David 'prosus' Hesse 42 - 56 -14 63.4 70.0% 0.87
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 53 - 42 +11 78.2 72.5% 1.19
Danmark Christian 'Buzz' Andersen 59 - 51 +8 85.2 80.0% 1.18
Danmark Johannes 'b0RUP' Borup 51 - 50 +1 74.2 78.8% 1.17
Danmark Nicolai 'device' Reedtz 52 - 40 +12 64.5 71.2% 1.11
Danmark Victor 'Staehr' Staehr 43 - 52 -9 56.8 71.2% 0.88
#1(Med 21 svar)
16. juli 2023 kl. 21:29
Famous
Fuld forståelse for at man er igang med at bygge en ny stamme op og der er rolle fordelinger bla bla bla..

Men at tabe til BIG.. der skal godt nok ske noget helt mirakuløst med det her Astralis setup hvis de skal kæmpe seriøst i top3-5.

Heroic er med mange mange længder DK’s bedste hold og INTET hold nærmer sig dem pt.
#3(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 21:31
Awwdor
De kan godt glemme alt om 3-5. Hvis de spænder hjelmen så kan de snuse til top 10
#8(Med 19 svar)
16. juli 2023 kl. 21:40
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
BIG har da været et stabilt hold i mange år, med mange gode resultater. Ellers ved man simpelthen ikke nok om emnet hvis man udtaler sådan noget.
#19(Med 1 svar)
16. juli 2023 kl. 22:20
uedzorn
Astralis får hug af en sprint ny rooster er hvad manden siger. Hvis man ikke kan slå BIG som har triple udskiftning så får man svært ved at blande sig i top5 siger manden! :D
#26(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 22:40
DOMINA7HOR
Spritnyt er vel så meget sagt. Krimbo, s1n og prosus har alle været omkring førsteholdet i et eller andet omfang, det synes jeg mange glemmer.
#20(Med 3 svar)
16. juli 2023 kl. 22:21
JSs
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Jeg er enig med dig. BIG var et stærkt hold og har været det en del år efterhånden. Men de har skiftet 3 spiller, så man kan vist ikke helt sammenligne dem, med det gode og stabile BIG hold. :)
#27(Med 2 svar)
16. juli 2023 kl. 22:41
DOMINA7HOR
Skiftet og skiftet. Alle tre har de været i BIGs økosystem. Alle tre har de et kendskab til tabseN, førsteholdet og måde de tænker CS på. Det er jo ikke ubekendt, at BIG Academy er tæt knyttet til førsteholdet. Og de har skiftet flittigt mellem de to hold.
#32(Med 1 svar)
16. juli 2023 kl. 23:09
JSs
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
mantuu har vel aldrig været under BIG og tabseN's vinger?
Krimbo har været på main holdet i et 1,5 år, så ham ser jeg ikke som ny.
prosus har ikke været inde over main holdet, så vidt jeg ved? Jeg anderkender dog fordelen, ved at have spillet på deres akademihold.
s1n har derimod spillet en periode med tabseN og co.
På papiret, syntes jeg dog stadig at holdet er så nyt, at man ikke kan sammenligne det med deres tidligere bedrifter. :)
#35(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 23:53
DOMINA7HOR
mantuu er i mine øjne som sådan den eneste nye. De andre unge er ikke ligefrem er fremmedlegeme i BIGs økosystem. Særligt taget i mente, hvor tæt main og akademi-holdet har været og er knyttet.

prosus har måske ikke direkte været en del af førsteholdet, men taget i betragtning, at han har været en del af BIG - deres akademihold - af to omgange, så er han jo ikke ligefrem ny i BIG-regi. Inddirekte har han været en del af holdet og miljøet omkring holdet.

At man ikke kan sammenligne dette BIG-hold med tidligere BIG mandskabers bedrifter, kan vi dog hurtigt blive enige om.
#24(Med 10 svar)
16. juli 2023 kl. 22:35
Famous
BIG har lavet større udskiftninger end Astralis samt plukket spillere fra lavere hylder 🤯
#28(Med 4 svar)
16. juli 2023 kl. 22:42
DOMINA7HOR
De har plukket spillere fra eget akademihold, som alle har været inde over main-holdet. Det er vel værd at nævne, i stedet for at få det til at lyde som om, at de har hentet tre nye spillere ind udefra, som intet kendskab har til BIG...
#39(Med 3 svar)
17. juli 2023 kl. 00:02
Kristja
Amen folk er helt fra den. 3 af de her "nye" spillere som lige har kvalificeret sig til IEM med Acd holdet. Så nyere er de sgu heller ikke altså 😂
#44(Med 2 svar)
17. juli 2023 kl. 04:10
DOMINA7HOR
Det jeg prøver at sige 😂 Reelt set ser jeg kun mantuu som ny. Resten har været i BIG i længere tid, også selv om prosus ikke direkte har spillet med førsteholdet
#74(Med 1 svar)
18. juli 2023 kl. 23:18
Kristja
Præcis. Folk har alt for store forventninger til et nyt Astralis mandskab, som åbenlyst arbejder på en masse ting, og som man ikke kan forvente går ind og vinder turneringen fra dag 1. Der er efterhånden alt for mange backseat players/coaches her inde, som slet ikke aner hvad det vil sige at spille på et hold 5 mand sammen, med 2-3 nye tilføjelser, som også skal hjælpes på plads og spilles sammen. For ikke at snakke om det enorme pres de må være under fordi alle tror det her stadig er prime Astralis. Det sker ikke på 3 uger😅
#76(Med 0 svar)
18. juli 2023 kl. 23:59
DOMINA7HOR
+1
#38(Med 4 svar)
17. juli 2023 kl. 00:01
Kristja
Du er godt klar over at 3 af deres "nye" spillere er 3 fra eget Talent hold, som netop har kvalificeret sig til IEM Cologne, som deres førstehold ikke præsterede... Så at sige de har lavet større udskiftninger end Astralis er jo direkte løgn og helt hen i vejret at fyre af... Absolut ingen skam i at tabe til det her lineup.
#45(Med 3 svar)
17. juli 2023 kl. 07:50
Famous
Astralis spillerne har VÆSENTLIGT større meritter end en enkelt kval til en stor tour.. de SKAL slå det her BIG hold, ingen undskyldninger. Device alene har en 10x højere værdi end hele BIG holdet
#64(Med 1 svar)
17. juli 2023 kl. 14:51
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvor kan du se deres værdi ?
#68(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 19:23
Famous
I glaskuglen
#73(Med 0 svar)
18. juli 2023 kl. 23:15
Kristja
Jeg ser slet slet ikke det her Astrails mandskab være bedre end hverken BIG eller andre top30 hold pt. Device eller ej. Ingen er bedre end holdet er sammen. Det er meget muligt metaen er firepower i dag, men det er stadig et hold spil. Og falder folk på stribe pga dumme beslutninger på CT siden bla, så er der sgu svært at vinde kampe.

Synes vitterligt folk forventer alt for meget af det her Astrails mandskab. Giv dem lidt tid, lad os se om b0RUP og buzz bliver eller ryger. De 3 andre er jeg ikke så bekymret for, men det hele kræver tid. Generelt er folk sgu for forventningsfulde imo. Det er et helt nyt Astralis hold langt fra deres prime :)

Og måske device har sit fokus på noget andet end sigtekornet lige pt. Det kræver tålmodighed og tid at hjælpe alle på plads på holdet, det glemmer alle de her backseat players/coaches som dust2 flyder med.
#25(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 22:38
45ETY
???? XDXDXD
#60(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 14:18
RasmusRoev
BIG og stabilt i samme sætning?
#2(Med 1 svar)
16. juli 2023 kl. 21:31
AppleEyeD
Resultatet er ikke altafgørende.
#61(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 14:19
RasmusRoev
Sagde hun os igår.
#4(Med 6 svar)
16. juli 2023 kl. 21:32
Hunt
Med så mange hold der har skiftet så meget, så er blast godt nok sløj at se på. Det er næsten kun Heroic/Vitality/Faze der har noget at byde på, G2/Liquid måske men resten er ikke værd at se på endnu
#7(Med 5 svar)
16. juli 2023 kl. 21:40
DOMINA7HOR
Det kan vel ikke komme bag på nogen? Var det ikke dig der mente man endnu ikke kan sige noget om Vitalitys niveau endnu, for de har ikke rigtig mødt ordentlig modstand? Nuvel, men det var mere måden de vandt på. Og det faktum, at de tydeligvis er langt bedre sammenspillet.

Det er værste er næsten G2, som man måtte forvente også var et skridt foran de "nye" hold, men det fungerer bare stadig ikke rigtig for dem, og de er langt fra lige så sammenspillet og velfungerende som Heroic, Vitality og FaZe.
#11(Med 4 svar)
16. juli 2023 kl. 21:44
Hunt
Det kommer heller ikke bag på mig, konstaterer bare det er skidt at se på. Der er en forklaring ja, men stadig ikke fedt at se på.

G2 skuffede helt klart ja, det var ellers et hold jeg ville tænke var med i top 4 med vitality/Heroic/faze.

Og jo, mener det er svært at sige hvor gode et vitality hold er når de pt har mødt EG og Col. Ikke at jeg tror de er dårlige eller noget, men at de fx ikke har mødt et heroic eller faze. Eller bare et tier 1 hold generelt set. De kunne ligeså godt have spillet mod MSLs mixhold og et hold fra 1 div, fremfor "tier 1 blast partner hold" og vundet 16-2 på de fleste maps
#13(Med 1 svar)
16. juli 2023 kl. 21:51
DOMINA7HOR
Er ikke uenig som sådan angående Vitality, men jeg fastholder at det mere er måden de vandt på. Hvor NIP havde problemer mod både Complexity og EG, så smadrede Vitality dem bare uden at blinke. Og jeg ser ærlig talt ikke nogle der kan udfordre dem lige nu, andre end Heroic, og måske FaZe.

Liquid kan måske poppe lidt her i starten, mest af alt fordi de har mere firepower nu, imo. For mig står og falder det stadig lidt med oSee. Kan han levere top tier AWPing, så ser jeg dem have en chance, for alle de fire andre kan gøre en forskel individuelt.
#46(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 07:55
RasmusRoev
Fuldstændig enig.
Ikke de bedste hold at møde, men de smadrede dem. :)
#51(Med 1 svar)
17. juli 2023 kl. 09:09
RasmusRoev
Jeg er spændt på, om Faze og G2 har to danske IGL når vi når 2024 :)
#63(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 14:50
Hunt
Tænker begge sidder til min majoren i Kbh og så kan det måske være den ene ryger og den anden stopper
#5(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 21:36
DOMINA7HOR
Der skal godt nok arbejdes på de CT-sider. I det hele taget er der en del arbejde med det taktiske. Og så var Ancient noget af en kontrast sammenlignet med præstationen mod NAVI, på selv samme map.

De skal bare blive ved og klø på. CS2 kan ende med at blive Astralis' "redning," for der starter alle mere eller mindre på en frisk.
#6(Med 5 svar)
16. juli 2023 kl. 21:36
MoX
Også nogle totalt dårlige indkøb de har gjort. Det kunne selv Kasper Hvidt ha gjort bedre. Staehr er da helt væk.
#9(Med 4 svar)
16. juli 2023 kl. 21:40
Hunt
èn dårlig kamp fra staehr... drengen er 18 år, du skal da mere se på device som sidder med næst dårligst rating på holdet men burde sidde 1.40 mod et hold som BIG der skiftet dobbelt så meget rundt som astralis
#14(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 21:53
MoX
Han er da ikke bedre end det hold han spiller på, og det er ikke ret godt. ;)
#47(Med 2 svar)
17. juli 2023 kl. 07:57
RasmusRoev
Synes staehr lavede mange hjerneblødninger. Virkelig dumme MM beslutninger. Det var skisme ikke kønt at kigge på.

Buzz gjorde det til gengæld godt!
#62(Med 1 svar)
17. juli 2023 kl. 14:49
Hunt
Mon ikke der kommer lidt mere flow når de har spillet mere end 2 bo3 sammen:)
#69(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 19:31
RasmusRoev
Jo da. Håber :)
#10(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 21:41
ASTRALIS
Shit de dårlige heroic er 20x bedre
#12(Med 4 svar)
16. juli 2023 kl. 21:46
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Borup og Buzz skal jo ikke være på Astralis lige pt, der må sgu være noget bedre derude.
#16(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 22:02
DOMINA7HOR
Det er der også. De spiller bare for Heroic, til Astralis' ærgrelse.
Hvem er der ellers? Du finder ikke en bedre dansk AWPer end device. Og du finder ikke en IGL, som kan fragge på blameFs niveau. Hvad skal de så? Forsøge sig med nogle unge talenter, eller betale penge for spillere som es3tag, valde eller refrezh? Havde es3tag også været gratis, havde de nok hentet ham i stedet for b0RUP, men det var ikke tilfældet. Og så markant bedre er han vel heller ikke end b0RUP, med al respekt for dem begge.

Så synes jeg heller ikke det er denne kamp du skal dømme dem ude på. De spiller begge en individuel fin kamp. Og lige nu handler det for Astralis også lige så meget om, at være klar når CS2 rammer. Det er deres chance for en frisk start. Samtidig med, at de finder de rette talenter til Talent-holdet, som de kan bygge på.
#17(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 22:05
JernLars
Men alligevel ligger de over Dev1ce og Staehr, som jo herinde er blevet profeteret til at være Astralis' redning
#34(Med 1 svar)
16. juli 2023 kl. 23:10
nylsnej
Synes umiddelbart b0rup gør det bedre end han får kredit for. Og i denne kamp var Buzz også velspillende.

Hvis Staehr havde haft en bedre ovp, havde slutscoren sgu nok været i Astralis’ favør.
#48(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 07:58
RasmusRoev
Enig. Buzz og b0rup spillede ganske udmærket!
#15(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 21:55
JakobHelms
Stærkt _endelig_ at banne Mirage, mappet hvor BlameF har IGLet for Astralis og gjort et håbløst stykke arbejde, og så tabe på Ancient til et på papiret markant dårlige mandskab - altså et map hvor man ellers har udvist ekstremt højt niveau under Gla1ves mandskab.

Ja, det er træls at det ligger lige i starten på sæsonen og alle mulige andre dårlige undskyldninger, men øj, det føles godt nok surt at se Astralis lave store udskiftninger for at sidde med det her energiniveau og ikke komme med til Gamers8, være langt fra BLAST i Royal Arena, og ligne et mandskab, der bliver kørt over til Play-In til Köln. Det bliver jo nærmest en tom turneringskalender, medmindre man endnu engang får foræret en CCT-invitation, indtil Pro League i slut-august i en gruppe hvor der skal ske mirakler, hvis man skal bide skeer med fx Vitality. Jeg gåber, de får vist et større niveau end de har lige nu, men det her virker godt nok ikke som løsningen på Astralis' problemer.
#18(Med 15 svar)
16. juli 2023 kl. 22:12
JernLars
Efter at læse kommentarerne virker det jo nærmest som om at de næste mange turneringer allerede er afgjort, men skulle vi ikke lige se at klappe hesten en smule. Ja, de burde have vundet, men er måske lige i overkanten at forvente at de allerede er spillet ind. Hvis de stadig ser sådan her ud om nogle måneder vil jeg være bekymret, men ikke endnu
#21(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 22:27
DOMINA7HOR
Amen
#22(Med 13 svar)
16. juli 2023 kl. 22:27
JakobHelms
Det er da vidst kun mig, der er så fremadskuende, heldigvis :-). Jeg synes bare det er en fiasko, hvis man ikke kan stille op i Royal Arena, og så måtte man simpelthen have arbejdet nat og dag på at få det til at ske. Der er mange andre hold her, der heller ikke er spillet ind - fx BIG fristes man til at sige - så jeg synes det er lidt ærgerligt, at det skal bruges som forsvar.

Det er ikke fordi resultaterne skal være der dag 1, eller at det er indikativ for hvad der sker senere hen, men det er super ærgerligt hvis man kommer dårligt fra start og misser så store og vigtige del af turneringssæsonen. Det er selvfølgelig også benhårdt at det er sådan, men som fan kan man da ikke sidde med andet end en flad fornemmelse når man ser et nyt Astralis der ser ud til at misse en ellers fin chance for at spille på hjemmebane.
#23(Med 6 svar)
16. juli 2023 kl. 22:31
DOMINA7HOR
Jeg kan sagtens følge dig, Hr. Helms, men er det på nuværende tidspunkt ikke vigtigere for dem, at blive klar til CS2 i stedet for Royal Arena? Det må helt klart være der deres main fokus ligger. Og frem mod det, så længe den stadig står på CS:GO, kan de arbejde på det taktiske, hvor en del også kan trækkes med over.
#31(Med 1 svar)
16. juli 2023 kl. 23:08
Hunt
at skulle blive klar til cs2 må og skal ikke blive en dårlig undskyldning for de hold der taber nu i csgo, et nyt spil giver ikke hold så meget igen, det er trods alt stadig cs på maps, våben og regler som vi kender.
#36(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 23:52
DOMINA7HOR
Jeg siger ikke det skal være nogen undskyldning, men det er lige så meget realiteterne, synes jeg.
#37(Med 3 svar)
16. juli 2023 kl. 23:55
JakobHelms
Jojo, men jeg beder dem jo heller ikke om at vinde eventet eller sådan noget, bare om at placere sig i den øvre halvdel(!) af holdene til turneringen her, og det burde trods alt være til at efterkommme. Selvfølgelig er majoren det vigtigste event i næste turneringssæson, men hvis det eneste store event vi ser det her Astralis-lineup spille indtil da, det er EPL, hvor de er inviteret grundet et franchise slot, så holder det jo ikke.

Jo, selvfølgelig er det vigtigere at stå skarpere i starten af CS2 end slutningen af CS:GO, men det er ikke frikort til at tabe så tosset man vil indtil februar.
#43(Med 2 svar)
17. juli 2023 kl. 04:08
DOMINA7HOR
Siger bestemt ikke det er er frikort, men de bør også være selvbevidste nok til at se, at de ikke er der, hvor de kan kæmpe med helt fremme - og slet ikke om titler - hvorfor jeg også synes det er okay, at have mere fokus rettet mod CS2.

Det er dog ingen undskyldning overhovedet. Men jeg tror helt ærlig talt heller ikke de bare ligger på den lade side når der skal pracces, grindes og justeres på tacs.

De ved det tager tid at spille nye folk ind. Lad os sige små tre måneder. Og det kommer vel netop lige til at passe med CS2s ankomst.
#50(Med 1 svar)
17. juli 2023 kl. 09:08
JakobHelms
Jeg kan bare ikke rigtig bruge fremtidige muligheder til særlig meget. Det er skide ærgerligt at misse en turnering i Royal Arena, også når der er en i starten af næste år, og jeg kommer til - retmæssigt, vil jeg mene - at kritisere Astralis, indtil de begynder at vinde de kampe, de bør vinde. Selvfølgelig håber jeg at de peaker til den tid, men det er ikke ensbetydende med, at jeg ikke kan forvente at man kan møde et bundniveau der gør, at man kan vinde kampe som den her. Personligt synes jeg at Astralis har været et af de mandskaber der så dårligst ud her til turneringen, og jeg tror simpelthen ikke de kan tage nogle af de mandskaber, der står til at blive nummer 3 i de andre grupper. Jeg havde håbet, at man havde mere at byde på fra starten af, og det synes jeg er en fair forventning.
#59(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 12:58
DOMINA7HOR
Jeg tror de fleste havde håbet på mere, eller rettere, håbet på flere sejre. Forventinger eller ej, synes jeg dog også man må være realistisk. Det er ikke en undskyldning, men det er ikke meget tid de har haft med to nye, plus en ny IGL. Personligt havde jeg ikke de store forventninger til nogle af de "nye" hold her.

De må også sidde med en lidt mærkelig smag efter de to første kampe. De taber til NAVI fordi de var helt væk på CT-siden på de to sidste maps. Mod BIG har jeg svært ved at forklare nederlaget. Individuelt, spiller for spiller, var de bedre, men som hold, og rent taktisk, var de ikke bedre. Og derfor ender de med at tabe.

Lad os se på fredag, hvor de skal møde taberen af dagens opgør mellem NIP og Complexity. Nu har de nogle ekstra dage til at forberede sig, hvorfor de naturligvis også bør se bedre ud taktisk og som hold.
#40(Med 5 svar)
17. juli 2023 kl. 00:12
Kristja
Hvordan er det lige at Astralis på 3 uger skal være bedre sammenspillet end et BIG mandskab hvor 3 spillere kommer fra deres Talenthold, som er tæt på førstehold, og som lige har kvalificeret sig til IEM 🤷🏻‍♂️. Altså folk snakker jo i vildrede her inde... Vi er sagtens blive enige om, at det er en dårlig præstation af Astralis, men shit de får meet hug helt uberettiget imo.

Folk her inde er jo næsten værre en mauisnake og Thorin😅
#41(Med 4 svar)
17. juli 2023 kl. 00:35
JakobHelms
Jeg synes faktisk er rimelig berettiget at mene at et BIG-mandskab der har lavet store udskiftning og skiftet til at spille på engelsk i stedet for tysk, og hvor en del af spillerne spiller under en IGL, de ikke har spillet under før, er mindre "sammenspillet" end Astralis, og at det er rimelig useriøst at ignorere faktorer omkring BIG, mens man kalder Astralis for er hold, der er tre uger gammelt, når BIG da om noget har lavet større omvæltninger end Astralis har det.

PS ja, de har kvalificeret sig til Köln... Ved at vinde den tyske pendant til POWER Ligaen. Lad os lige huske det, i stedet for at bruge kvalifikationen der som et bevis på deres styrke ifht. det tidligere BIG-mandskab
#75(Med 3 svar)
18. juli 2023 kl. 23:23
Kristja
Mantuu kan da snakke tysk, hvorfor i alverden skulle de skifte til at snakke Engelsk?

Og du har åbenlyst alt for store forventninger til det her Astralis mandskab, som har spillet sammen i 3-4 uger. Hvis du tror man kan spille 5 mand sammen, og vi de turneringer så hurtigt, med så stor en omvæltning der lige er sket inden for Astralis, så ved det simpelthen ikke nok om cs generelt. Og det er ikke for at være nedladende. Men fakta er at folk slet ikke aner hvad, det vil sige at spille med nye spillere, og med et helt nyt setup, ny IGL nyt af det hele faktisk. Plus jeg tror device og blameF har fokus på mange andre ting tind at vinde en turnering her og nu. Der er 3 andre, ihvertfald 2 som skal hjælpes på plads på holdet, for ikke at snakke om det store pres de er under fra den danske scene. Folk er sgu for hård ved dem tbh. Giv dem nogle måneder, så ser vi. Jeg håber på det bedste,.men forventer absolut intet af den her 5 mands sammensætning tbh :)
#77(Med 2 svar)
19. juli 2023 kl. 07:27
JakobHelms
"Hvorfor skulle de calle på engelsk?"

Ja, det må du de sjovt nok spørge dem om, og ikke mig. hltv.org/news/36515/big-we-will-call-in-english
#78(Med 1 svar)
19. juli 2023 kl. 23:41
Kristja
Jamen det kan jeg da godt se! Mantuu spillede da ellers på en del tyske hold inden han slog igennem. Måske han ikke kan tysk så godt som jeg havde forventet! Tak for oplysningen om ikke andet :)
#79(Med 0 svar)
20. juli 2023 kl. 08:03
JakobHelms
Han kan netop ikke tysk, nej :-).
#29(Med 3 svar)
16. juli 2023 kl. 22:44
wazorntB
Astralis har i hvert fald et stort stykke arbejde foran dem, før de kan konkurrere mod hold som heroic, vitality, faze, ence og g2.
Cloud9 og mouz må vel være de største bejlere til en top 5 ellers, og så skal man vel heller ikke helt afskrive liquid/furia/navi.
#54(Med 2 svar)
17. juli 2023 kl. 09:46
RasmusRoev
Hvor filan kom ence og G2 ind i den ligning? G2 er da virkelig så svingende. Selv med Niko, der laver 30kills, så taber de kampe.
#67(Med 1 svar)
17. juli 2023 kl. 17:33
wazorntB
Fordi jeg synes, at g2 og ence er de bedste hold efter heroic og vitality?
#71(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 19:33
RasmusRoev
Jamen fair. Dog ikke enig. Men det er også svært at sætte navn på dem, som ligger lige efter de to. Holdene er fandme svingende lige pt.
#30(Med 0 svar)
16. juli 2023 kl. 22:56
Onychiax
Summe summarum… så var det endnu et dårligt resultat….
#33(Med 1 svar)
16. juli 2023 kl. 23:09
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er tydeligt de er færdige med at vinde titler af betydning og fremover vil en kvartfinale nok være en godkendt turnering for dem.

Med det sagt, så burde BIG godt nok være en klar sejr, selv med det her lineup. Synes de spiller for passivt og nervøst.
#55(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 09:46
RasmusRoev
ALtså, Heoric vinder nu heller ikke meget. Spøg til side ;)
#42(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 01:52
Groggster
Det er godt nok ringe, de ikke tager den her. De vader hen over BIG på Anubis, som de aldrig har spillet, og så kan de ikke tage hverken Ancient eller Overpass, selvom præstationen på Ancient mod Navi var topklasse.
Hold da op, det er op ad bakke.

Dog fine takter fra Buzz især - god impact på sine frags. b0RUP også væsentligt bedre niveau, så noget kan der sikkert bygges videre på, men titler bliver det nok aldrig til mere.
#49(Med 4 svar)
17. juli 2023 kl. 08:11
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Giv dem nu lige en chance. Bevares, det var ikke super kønt, men der var da helt klart også gode takter. Man kunne sagtens sovse rundt i de samme spillere og opnå bedre resultater lige nu, men jeg synes det er fedt at prøve noget nyt og bygge noget på sigt.
#52(Med 2 svar)
17. juli 2023 kl. 09:10
RasmusRoev
Jeg kan fint følge dig.
Men hvor mange chancer skal Astralis have? :) Det fandme hårdt at være fan lige pt og de sidste par år :P

Der bliver bare lavet hjerneblødninger over hele linjen!
#65(Med 1 svar)
17. juli 2023 kl. 14:53
Hunt
Men nu har de rent faktisk gjort noget og forsøger at finde noget der virker fremfor at spille med xyp9x og gla1ve fordi de var gode engang.

Rart at se der sker noget, så kan det godt være man finder ud af at x skal ud for y. Men så arbejder man mod en løsning hvilket det ikke lignede de gjorde før
#70(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 19:32
RasmusRoev
Jeg tror sku, at de håbede at de personer kunne mere, end da de var de 5 samlet. Og det har man troet på alt for længe.

Og enig. Det skal heller ikke gå udover de nye.
#72(Med 0 svar)
18. juli 2023 kl. 07:42
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Chance?? Nej de skal da sables ned af samtlige eksperter herinde på dust2. Alle de som skriver herinde har jo en stor karriere inden for csgo, så nu skal dejo også have lov til at komme med deres analyser
#53(Med 4 svar)
17. juli 2023 kl. 09:23
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
prnt.sc/7tpYicA95Pbe

Et billede siger mere end 1000 ord
#56(Med 2 svar)
17. juli 2023 kl. 09:58
RasmusRoev
Gad godt se en hel kamp fra "hans" side af. :)
#57(Med 1 svar)
17. juli 2023 kl. 10:16
d0kz
Guld Sæsonkort Sæson 15
Det var mindre inspirerende at se en igl sende Borup op alene på site flere gange mens han holdt ryg inden bomben overhovedet var blevet trykket på 😂
#58(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 10:25
RasmusRoev
Jeg har mine tvivl med, om han er den rigtige, og man kan vinde titler med en spiller som ham!

Han er i hvert en type/spillestil, jeg nødig vil spille med!
#66(Med 0 svar)
17. juli 2023 kl. 16:00
murph
men hey han har jo høj adr

/s
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.