arT har trænet lidt på Ancient. Og der er plads til forbedring af mappet.

Brasiliansk stjerne om nyt map: "Hverken A, mid eller B føles eller ser klar ud"

FURIA-stjernen arT er ikke udpræget fan af Ancient, der er det nye map i map poolen.

På Twitter lufter den brasilianske ingame leader sine tanker om mappet, der efter hans mening ikke er klar til at blive brugt til competitive-kampe.

Efter min mening er det allerede nødvendigt med forandringer bare for at gøre det competitivt og sjovt at spille. Hverken A, mid eller B føles eller ser klar ud. Det føles dårligt at teste det i flere måneder bare for at ændring ting, der allerede er åbenlyse, skriver arT blandt andet.

Efter den store opdatering tidligere på ugen, hvor Train blev taget ud af den competitive map pool og erstattet af Ancient, der blev introduceret med Operation Broken Fang i december sidste år.

Den beslutning har affødt en række reaktioner på sociale medier, og det er også her, arT kommer med sin kritik af mappet. Blandt andet har han lagt et par eksempler op på sin Twitter.

For eksempel burde hele denne sektion ændres. Det her klaustrofobiske sted er bare dårligt for professionelle og PUG's. Det giver os bare unaturlige og unfair aim-dueller, som du ikke rigtig kan undgå eller bruge nades for at undgå. Det er bare irriterende at være der, skriver han om området mellem mid og b, som blandt andet er døbt 'boxes' af flere.

Det er dette område, arT blandt andet langer ud efter på Ancient.

Svært at tage mid

Desuden kritiserer brasilianeren også udformingen af mid, der er for svær at indtage.

Bare for at tage mid skal du: smoke 1 af, flashe 2, være opmærksom på 3/4, tage det hurtigt nok, eller sende to T's til B, så du ikke bliver skudt af 5. Og hvis du ikke tager dig af spiller 2, kan han høre alt omkring A og mid, og det er svært at skyde ham, skriver arT med henvisning til et vedhæftet screenshot med tal på, som er her:

#1(Med 1 svar)
7. maj 2021 kl. 14:09
zarnix
Kæmpe joke at man fjerner train fra map pool for at udskifte det med Ancient :D
#21(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 20:43
Lilbro
Ancient er et godt map, det skal bare reworkes lidt så er den der :D
#2(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 14:30
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Ancient er så langt fra en competitve map som den kan være.
#3(Med 1 svar)
7. maj 2021 kl. 14:41
vict1924
De burde have været en opdateret cobbelstone eller tuscan
#5(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 14:50
Kristja
+1
#4(Med 2 svar)
7. maj 2021 kl. 14:47
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det der boxes sted er jeg helt enig i skal ændres. Har kun spillet mappet en gang, men det område der var pænt gakket! Hvordan har i andre oplevet CT/T? Den ene kamp jeg spillede var virkelig CT-sided
#8(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 15:08
Lang
Jeg spillede også en enkel kamp, hvor det også stod ret tydeligt for mig at ct-siden var klart overlegen. Personligt synes jeg problemet ligger i hvor nemt det er for ct'erne at etablere mid-kontrol, samtidig med at mid-kontrollen derefter gør det alt for nemt for dem at rotere rigtig hurtigt.
#28(Med 0 svar)
8. maj 2021 kl. 11:14
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Synes sku kun det egner sig til ffa og de operations som var derpå..

Men det hiver da lidt i nostalgien... back to Aztec
#6(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 14:53
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Kan vi ikke bare få Tuscan for helved..
#7(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 14:54
zaecole
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Synes Ancient har godt potentiale, den er meget anderledes og det kan jeg godt lide. B-site synes jeg virkelig der er nogle fede scenarier på. Midt og A-site kan godt være lidt akavet men det handler nok også om at man skal vende sig til mappet
#9(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 15:22
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Synes faktisk også der er potentiale. Midten kan tages med én flash nærmest og 1/2 smokes. Virkelig ikke slemt. Og alle maps har de her knudepunkter, dog ikke så centrale som den er her på Ancient(tænker på det lille hul i ruin)
#10(Med 2 svar)
7. maj 2021 kl. 15:33
WeiZ
Er det en dårlig ting at skulle bruge sine nades til at vinde aim duels? :o
#16(Med 1 svar)
7. maj 2021 kl. 16:58
Raven223
Tror problemet ligger i mængden af nades det kræver for at få skabt map kontrol. Ct'erne har første prioritet på alle 3 store chokepoints.

Det føles bare lidt som om at hele mappet er banan på inferno. Men altså nu må vi se :D jeg syntes det godt med et nyt map, bare ærgeligt det virker så rodet som det står
#18(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 17:17
WeiZ
Lyder bare som om han forventer han kan smide en højrehåndsflash og så bare skyde folk :)
#11(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 15:52
DH_JanLund
Jeg synes netop de ting han nævner gør det lidt anderledes end alle de andre maps. Forandring fryder særligt for os der bare kigger med :D
#12(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 15:58
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
De skal bare sætte en lukket arch op mellem 4 og 5, så virker det egentlig meget balanceret.
Men overordnet virker det ret CT-sided, sad og så nogle runthroughs og kampe på Youtube.

Synes bestemt ikke det ligner noget som er esportready ifht. balanceringen. Men jeg synes dog det er meget positivt at der kommer noget nyt.
#13(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 16:18
RAVN
Jeg synes helt klart at mappet har potentiale. Selvfølgelig er der nogle ting som skal rettes til. Personligt tænker jeg, at hvis man lukkede “boxes” samt det art kalder 5 også lavede en åbning til b site fra det han kalder 3, så tror jeg det kunne blive meget godt.
#14(Med 2 svar)
7. maj 2021 kl. 16:34
Jerry
Husker samme klagesang med Vertigo... Forandring fryder; også for art.
#15(Med 1 svar)
7. maj 2021 kl. 16:55
Raven223
Vertigo endte jo også med at blive ændret utrolig meget :D Jeg tror det sundt at kigge kritisk på mappet nu hvor vi er blevet tvunget til at spille det, så alle de rigtige ændringer kan blive sat i gang hurtigst muligt.

Håber ik vi skal vente endu et år før mappet bliver spilbart på pro niveau :P
#17(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 16:58
Jerry
Enig, men lad lige mappet komme i kamp først... Man er som menneske altid skeptisk overfor forandring... Kan huske det da cs 1.6 blev skrottet til fordel for cs go.... Hadede cs go i en lang periode.... Nu kan jeg ikke fatte at jeg holdt så meget af cs 1.6 haha ;-)
#19(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 17:48
cellar32k
Kan godt se hvad han mener på B. Generelt et problem med mange 90 graders vinkler på hele mappet. Det er bare ikke sjovt for nogen, og meget bliver overladt til held.
#20(Med 1 svar)
7. maj 2021 kl. 18:21
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Fint at de mere anerkendte spillere er verbale tidligt, præcis som en anden her i tråden også nævner, så er det vigtigt at få lavet en overhaling hurtigst muligt. Hans problem med midt forstår jeg dog ikke - altså hans analyse. Du kan bruge 3 smokes fra T spawn og sende de sidste to hurtigt afsted mod mid og så burde man kunne skabe kontrol - dog selvsagt på den baggrund at du så må bruge 3 smokes tidligt.

Er der andre der oplever FPS problemer? Jeg har 7-900 på de fleste maps hvis jeg er alene inde og leger med nades, men på Ancient hopper den fra 180 til 3-400 .. Kan huske jeg også oplevede kæmpe problemer i Operationen (MM) lige under B som T. Antog dog de havde ændret det inden de publicerede det som her 🤷‍♂️😃
#23(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 20:50
b1ng0_o
Guld Sæsonkort Sæson 16
at bruge 3 smokes fra spawn allerede, er jo et problem i sig selv :D
#22(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 20:48
b1ng0_o
Guld Sæsonkort Sæson 16
Allerede længder bedre vertigo! ud med overpass og mirage/vertigo, så kan man kun håbe på tuscan!
#24(Med 0 svar)
7. maj 2021 kl. 21:55
kV--
Lav en vej fra a “lang” til a “kort”/2 set fra midt også lav duellen på A “lang” mere til T’s fordel, så har du jo et mega fedt competetiv map med blanding af Dust2 og Cache.
#25(Med 3 svar)
7. maj 2021 kl. 23:14
ave
Jeg synes midt fungerer ret fint, minder egentlig lidt om mirage mid på nogle måder. Er dog helt enig i det område på screenshot 1 er alt for småt og akavet
#26(Med 2 svar)
8. maj 2021 kl. 00:40
Hunt
Tænkte præcis det samme, den mængde at smokes og flash man skal bruge midt der er jo det samme hvis ikke værre. At tage midt kontrol er nemmere end på mirage.
#27(Med 1 svar)
8. maj 2021 kl. 10:48
JensenDK
Forskellen er vel lidt at T aldrig, selv med bedste spawn kan nå ud i midten, som de kan på mirage og få et godt peak? Så uanset hvor du løber hen, står der altid en CT klar.
#29(Med 0 svar)
8. maj 2021 kl. 13:44
ave
Faktisk en god pointe. Det kunne give flere taktisk dybde, hvis de ændrede afstandene så der var nogle bedre muligheder for T i at køre hurtigt på midten.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.
Hungry