Uretfærdigt cheating ban på ESPORTAL
19. september 2022 kl. 16:42
LGK
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg ligger det her opslag op for min ven Mikkel, som i fleste nok kender som Offline. Da han er bannet på D2.

For 3 måneder siden (20/06) blev jeg bannet på ESPORTAL, på baggrund af at de mener jeg har snydt derinde. Jeg har apealet sagen men fået et svar tilbage om at noget deres system mener er snyd, har resultetert i et ban til mig, jeg har efterspurgt hvad det kunne være, men det kan de ikke svare på (prnt.sc/OxdSzHa_YCx0)

Da de ingen chancer har givet mig for at bevise min uskyld, og har gjort det klart at de intet vil gøre ved det, valgte jeg bare at fortsætte grinden på FaceIt og lade det ligge.

Men i weekenden deltog jeg til DukesDenmark (lan turnering), hvor et andet hold fandt mit esportal ban og fik mig discet. Hvilket på ingen måde er retfærdigt da jeg ikke har snydt. Så dette stunt fra esportal har betydet for mig at nok min største hobby ikke er mulig for mig at dyrke, derfor føler jeg mig meget uretfærdigt behandlet og er ked af hvis det er sådan det skal være fremover..

Jeg spiller nok i gennemsnit over 10 kampe om dagen og har gjort det i efterhånden rigtig mange år, derudover har jeg samlet set over 17.000 timer i CSGO, jeg lå nummer et i verdenen på k/d/r inde på Esportal og jeg har undervist i CS for både Digital10 og TPIesport i 2 år, samt. har jeg spillet på diverse hold som "XI Esport" og "MADSPORT". Derudover har jeg på faceit over 5000 matches spillet, og ligger med 3700 elo, der er jeg aldrig blevet beskyldt for noget som helst.

Jeg har spillet adskillige turneringer og ofte endt i finalerunderne, dette har både været OFFLINE lan turneringer såvel som online ligaeer.

Jeg håber virkelig nogle herinde kan hjælpe mig, eller henvise mig til en admin fra Esportal der faktisk gider lytte, så jeg kan bevise min uskyld.

*Note* Jeg har personligt spillet til minimum 5 lans med Offline, han har aldrig underperformet eller hvist nogle tegn på "noget" har manglet, jeg er sikker på mange andere også har spillet med ham, og kan sige god for at han altså ikke snyder.
#1(Med 0 svar)
19. september 2022 kl. 16:47
migmoller
det her ban giver ikke mening. Jeg har kendt offline i langt tid og spillet meget med ham, og som du skriver, har du jo 3700 elo faceit og for mine erfaringer er esportal det samme som at spille mod lvl 8'ere. håber i bliver unbannet.
#2(Med 0 svar)
21. september 2022 kl. 15:36
Mosh
han snyder sgu ikke det så til grin
#3(Med 2 svar)
21. september 2022 kl. 15:47
xone
Jeg skal blot lige høre, om jeg har forstået det rigtigt..

Ham som der er bannet på d2 og som også har haft et 30 dages ban tidligere på esportal og nu er bannet i 2 år... Det mener han er uretfærdigt? Og det ligner ikke at ESPORTAL ikke kan fortælle hvorfor han er bannet, men simpelthen ikke vil. Det er vel fair nok?

Jeg tror at du har en svag sag.
#10(Med 1 svar)
22. september 2022 kl. 12:33
LGK
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er vel fuldkommen underordnet, hvorvidt han har ban på dust2, eller haft tidligere ban på ESPORTAL. Nu har de perm bannet ham for cheating, hvilket han ikke har gjort?
#11(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 12:37
xone
Det er nogle gange bare svært at tro på, at ham der er blevet bannet flere gange tidligere er blevet uretfærdigt bannet senere.

Som jeg også skriver, så tror jeg at han har en svag sag.
#4(Med 2 svar)
21. september 2022 kl. 17:51
panzerlas
Jeg mener at uanset hvem det drejer sig om. Om personen er vellidt eller ej burde det fandme være et krav at få udleveret det dokumentation der måtte ligge til grund for et ban.
#18(Med 1 svar)
21. juni 2023 kl. 19:33
Mastik
De kan jo ikke sige specifikt hvad der har gjort han er blevet flagged i deres system. Det samme sker på Faceit og ESEA. Hvis de siger hvad der har gjort at man fik ban ville cheat devs nemt kunne udvikle cheats til de forskellige platforme
#19(Med 0 svar)
21. juni 2023 kl. 21:41
panzerlas
Det mener jeg er underordnet. Ligesom du heller ikke kan blive dømt for ting ude i virkeligheden uden beviser og så sige at hvis beviset blev fremlagt kunne fremtidige kriminelle bedre skjule beviser.
Hvis der er en svaghed i systemet der bliver udnyttet må det være spiludvikler der skal lukke hullet, forskellige tredjeparts platforme skal ikke skjule hullet hvis en person anklages for snyd.
Det er et skråplan at kunne anklage og dømme uden bevis.
Måske har vi kun hørt den halve sandhed her! Jeg forholder mig til princippet i det.
#5(Med 0 svar)
21. september 2022 kl. 19:09
FaaborgEsport
Altså Esportal sejler lidt. Jeg var inde at coache for mit hold i en turnering - mener det var den der Enze halløj. Bagefter fik jeg min account flagged som smurf og kan nu ikke tilgå esportal games. Sjoveste er at jeg ALDRIG har spillet en kamp derinde, jeg er 47 år og level 2 på Faceit. Har skrevet og dokumenteret osv..men stadig ingen respons eller flere henvendelser.
#6(Med 0 svar)
21. september 2022 kl. 20:00
DanskHammer
Esportal har gode servere.. Og det var det på den positive side. Resten - skrald.
#7(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 01:12
STARGAZE
Det samme skete for en af ​​mine venner for et par år siden i 2020, han blev banned for snyd, og jeg så gennem hans games, han havde et par heldige games med nogle smoke kills og nogle wallbangs, random dude på enemy team sagde at han kender en admin og burde få ham banned manuelt ved at kigge demoen igennem. Admin nægtede at indrømme, at de havde banned ham manuelt og sagde at det var anticheat der opdagede softwaren. Og efter 3 dage efter en tilfældig fyr spillede mod min ven, så blev min ven banned. denne sag her er ret ens vil jeg tro. Admins på esportal er ligeglade med noget. De mener også, at "Premium"-brugere har prioriteret support, men jeg sendte en ticket for 5 dage siden vedrørende en hændelse, og de har stadig ikke svaret mig eller løst problemet. Betaler 100 kr om måneden for premium og jeg får ikke noget ud af det. De stjæler penge og snyder deres kunder, der er ingen empati eller medfølelse. Kun butik, der vil tjene penge og ødelægge folks omdømme.
#8(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 01:51
STARGAZE
glemte at medtage at du også bliver udelukket for verbal abuse, når der sidder hjælpeløse små børn bag skærmen og troller hele gamet, teamflasher, blokerer med vilje, ikke giver klar eller slet ingen info, og vipper dig med vilje for at få dig banned for verbal abuse :D det sker ikke at jeg bliver sur af nul grund, men når de legit troller dig med vilje for at få dig banned fordi du spørger om drop, har han 6k og dropper ikke en eneste ak til 2700 så Jeg bliver sur, også er det jeg som får skylden når de legit pisser mig i ansigtet
#9(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 03:23
STARGAZE
tænk hvor uretfærdigt det er at blive falsk banned for snyd, esportal har et korrupt system med admins der manuelt banner folk fordi de har gode statistikker og nogle lucky games + ikke nok med det, men de vil ikke engang fortælle hvad der har udløst anticheat at opdage et program. Jeg har adskillige gange spurgt hvilket program det opdagede og får svaret tilbage at man kan søge om uban om 2 år :) ret fint system må jeg sige... de "store" (det er en joke) spillere på esportal som har avg 20-50 views på twitch der skriger om snyd og græder til korrupte admins. for ikke længe siden var deres anticheat en fuldstændig fiasko, og det er den stadig. Krimz og en masse andre (inkl.) mig blev banned på cs, fordi VAC troede at esportal anticheat-klient var en snyd. Et nordisk egoistisk fællesskab kaldet esportal ødelagde lige mine venners omdømme og denne offline fyrs ry for at blive en csgo pro. De kan ikke deltage i små LAN's med præmier, de må næsten ikke selv spille Esea open... ja lyder det dumt? jeg er enig.. bare fordi et egoistisk lille lort barn bag skærmen tror at alle snyder og med korrupte admins der kan ban folk at reservere plads til de "populære" mennesker for at have en god statistik på deres platform på den måde kan de tjene mere penge. Som jeg sagde ovenfor, korrupt, lort samfund
#12(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 13:49
yungstank
Jeg føler virkelig Esportal skal stramme sig op. Hvorfor skulle han snyde på Esportal når han er næsten 4k elo på faceit og kender Mikkel han er en fyr fra hjertede af og ville aldrig snyde og det syndt man skal banne folk for snyd uden beviser det fandme mærkeligt.
#13(Med 0 svar)
22. september 2022 kl. 16:15
__JJ__
Nu kender jeg offline, og i sammen perioden hvor han spillet på esportal og fik ban, spillet han også på faceit, hvor han selvfølgelig ikke fik ban, og jeg ville mene at faceit anti-cheat er meget bredre end Esportals anti-cheat, så det giver ikke nogle mening. Esportal skal til at tage sig sammen, og få fixet med det samme.
#14(Med 0 svar)
19. juni 2023 kl. 23:40
oHero
Det er fuldkommen forfærdeligt. Det her ene ban på Esportal ødelægger hans potentiale på alle andre platforme. Totalt uretfærdigt og tåbeligt.
#15(Med 0 svar)
20. juni 2023 kl. 23:23
EagleEye
Man kan jo hente demo inde på esportal. Jeg har kigget på hans sidste kamp (inferno)
Kæmpe doubt på at det er en spiller med 17.000 timer og 2 års ansættelse som underviser.

Crossair placement, movement, spray kontrol, løber ofte med våben frem for kniv. beslutninger osv. Det ligner i mine øjne lagt fra en god spiller. Bevares, han kan en del nade lineups, men udnytter dem ofte ikke.

Vil ikke kommentere på cheat ud fra én demo.
#16(Med 0 svar)
21. juni 2023 kl. 12:30
Huss0313
#freeoffline
#17(Med 0 svar)
21. juni 2023 kl. 13:14
Lepke
Hvis esportal gerne vil skille sig ud fra faceit og faktisk gøre en forskel, så er det i sager som denne her at de burde sparke sig selv i røven. Ud fra det jeg læser, så er deres support nærmest ringere end faceits, og det siger jo ikke så lidt.. gl med det! Håber at du får det fikset.
#20(Med 0 svar)
21. juni 2023 kl. 22:04
Kristja
Smid en advokat på sagen. Esportal er vel nordisk?
#21(Med 0 svar)
22. juni 2023 kl. 17:18
HauQyeN
Free #Offline
#22(Med 0 svar)
26. juni 2023 kl. 13:32
spykel
Træls situationen skal slutte sådan. Dette unge menneske er et talent og har rigtigt meget viden inden for csgo! 17k timer i csgo også bliver beskyldt for cheating begrund af hans gamesens og niveau bare er rigtigt højt! Man kan endda se i demoer at hans aimplacement er vildt godt samt hans crosshairplacement, movement, ingame sens, utility viden! Synes virkelig de her admins har snydt sig selv!!! det totalt sygt at han drømme skal ødelægges! jeg ved Offline elsker spillet højt og nyder at spille csgo og det skal ødelægges pga folk ik kan finde ud af at dømme! #freeOffline
Håber og ønsker virkelig der bliver taget action i denne sag
#23(Med 0 svar)
28. juni 2023 kl. 01:15
Buske
Det er syndt at sådan et talent skal gå til spilde! Totalt skuffet.

#freeOffline
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.