Kendt twitter-bruger langer ud med racistiske bemærkninger i faceit kamp.
3. august 2021 kl. 16:52
Silas51998
Der sker det på denne sommer eftermiddag jeg møder et velkendt brugernavn i min faceit kamp. Før jeg overhovedet for nået at trække verjet en enkelt eller to gange, langer han ud med en meget voldsom og racistisk bemærkning efter min gode kammerat.
Her kan I se billedet: imgur.com/tID0TAG (har valgt og strege min kammerats navn over da han ikke nyder meget af det som blev sagt i chatten, og ikke rigtig vil blandes mere ind i det)
Faceit profil link: faceit.com/en/players/Johnnybunny3
Steam link: steamcommunity.com/id/Beddy32/
Twitter link: twitter.com/BeddyFPS
Pas på ham, folkens. Det minder lidt om hele kvali-episoden. Et ban fra dust2 ville lyde passende da han også render rundt med et dust2-badge når man møder ham i faceit lobbyerne.
#1(Med 18 svar)
3. august 2021 kl. 17:43
Kristja
Har han KUN skrevet 'ik snak din perker' som det eneste???
Selvfølgelig over grænsen anyways, men det er ingenting kontra hvad jeg ser og hører hver dag i Faceit ^^
#2(Med 1 svar)
3. august 2021 kl. 17:49
Silas51998
altså ja, han prøvede da også lidt og være en reformed nikolai stockholm og skrive "hvem" og så "spurgte" efterfølgende fordi, ja det jo pisse sjovt
#3(Med 0 svar)
3. august 2021 kl. 17:51
Kristja
Haha ja det lyder da en smule barnligt og en anelse uintelligent ^^
#4(Med 15 svar)
3. august 2021 kl. 19:33
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Selvom du oplever værre, så er vi vel stadig enige om, at den slags udsagn ikke hører hjemme nogen steder?

Jeg er med på, at der nogen gange er en optakt, som i et eller andet omfang gør, at der er flere om at bære brænde til bålet. Det danske sprog er fantastisk og fyldt med kraftudtryk, som ikke er racistiske, homofobiske eller lign. Brug dem i stedet for 🤷🏼‍♂️
#5(Med 0 svar)
3. august 2021 kl. 20:35
Silas51998
respekt white
#6(Med 1 svar)
3. august 2021 kl. 21:46
wiLL
Guld Sæsonkort Sæson 18
Er helt enig! Enlig syntes ofte ungere danskere snakker meget grimt, på nettet, forstår at ikke hvorfor tonen skal være sådan. I mine dage, havde det ført til slagsmål til man, nogen af de ældre herinde husker måske der endda var knive med (ass Vs kk) en dag er curling mor der ikke til at passe på jer 😁 men hvis man endelig skal snakke sådan så lad vær at synk så lavt, imo skal de udtryk vare give ban, eneste måde man ændre tendensen
#9(Med 0 svar)
3. august 2021 kl. 23:21
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det forstår jeg personligt heller ikke. Er flere gange blevet mødt med, at det bare er "trash-talk" og "banter". Hvis man synes den slags er sjovt, jamen så er det vel legitimt at kaste om sig med skældsord - jeg er bare ikke én af dem, som synes det er sjovt (medmindre det er noget internt og indforstået, men det er jo en helt anden situation).
#7(Med 11 svar)
3. august 2021 kl. 22:35
Kristja
Selve ordet er jo ikke racistisk? Om han er racist det skal jeg ikke udtale mig om. Men sådan en klonkussion kan man ikke drage ud fra sådan et ord imo. Forstår man ordets betydning, så vil man også vide at det ikke nødvendigvis skal tolkes racitsisk.

Men i dette tilfælde, talker konteksten vel for sig selv. Og det er udentvivl ment hadfuld. Men det siger igen bare en hel del om hans intelligent. Sørgeligt det er det da :)
#8(Med 10 svar)
3. august 2021 kl. 23:18
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
ordnet.dk/ddo/ordbog?query=perker

Det er altså ikke helt rigtigt. Udtrykket er racistisk, og hvis man bruger det mod en jensen-dansker, så kan man stadig have brugt det racistisk.

Men for en god ordens skyld - hvad mener du ordet betyder, synes det ikke nødvendigvis skal fortolkes racistisk? Det er ikke flabet ment, jeg spørger af oprigtig interesse :)
#10(Med 9 svar)
4. august 2021 kl. 02:20
Kristja
Hos nogle personer med anden etnisk baggrund end dansk bliver ordet brugt som en identitetsmarkør. Ifølge Dansk Sprognævn svarer indvandreres brug af ordet perker på mange måder til sortes brug af ordet nigger i USA. Det er et fænomen, der også kendes fra andre sammenhænge, at en minoritetsgruppe tager en nedsættende betegnelse til sig og begynder at bruge det om sig selv.

Dette er min opfattelse af ordet, at det ikke nødvendigvis er negativt i dag. Har flere kammerarter fra mellemøsten der kalder hinanden for "perker" Men ja jeg er helt indforstået med, at sidder gamle Hr jensen og siger perker, så er det nok ikke ment som noget positivt ^^

Jeg synes heller ikke det er recistisk at kalde en sort man for neger. Det er blot et fact, for han er en nigger. hvorimod negro det er nedladende.

Og nej tager det bestemt heller ikke som noget flabet. Det er en interessant debat, da alle menneske opfatter tingene forskelligt, alt efter deres baggrund og erfaring imo :)
#11(Med 0 svar)
4. august 2021 kl. 07:52
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
"Jeg synes heller ikke det er recistisk at kalde en sort man for neger. Det er blot et fact, for han er en nigger. hvorimod negro det er nedladende."

Du skal lige et smut forbi historiebøgerne igen.

Hvis du helt ærligt mener, at neger bare er "fact" for, at man er nigger, så er det noget af det mest sindssyge jeg har hørt og tangerer til det svært racistiske.

Negro og neger er desuden nøjagtig det samme, men på to forskellige sprog. - Jeg kan godt forstå, at vi forsøger at udfase "neger", da det i virkeligheden bare betyder sort på latin, men vi skal naturligvis ikke definere folk ud fra en farve.

Om du mener perker ikke er racistisk eller ej, er sådan set underordnet. Det er racistisk og baggrunden for ordet vil altid være racistisk.
#12(Med 0 svar)
4. august 2021 kl. 08:34
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg synes, du vender det på hovedet - fordi nogen få begynder at anvende et racistisk udtryk på en indforstået måde, så det ikke længere er ment racistisk, gør altså ikke, at ordet mister sit racistiske ophav. Udtrykket er stadig racistisk, men en afgrænset gruppe har valgt at tage udtrykket til sig og bruge det på en anden måde.

Hateville beskriver det meget godt, så jeg vil ikke rigtigt forsøge at uddybe det mere.
#15(Med 0 svar)
4. august 2021 kl. 17:15
odens
Hold da fast det er håbløst skrevet det der. Ord som Perker, neger, nigger og negro er jo netop alle sammen negativt ladet ord som er set som racistiske..
#19(Med 0 svar)
5. august 2021 kl. 12:30
buttley
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 13 julekugler i 2019
Pinligt indlæg, tid til at tage afstand fra sig selv
#20(Med 0 svar)
5. august 2021 kl. 12:45
QuaLy
Mine tæer krummer så hårdt, at neglene sidder fast i min sål
#21(Med 0 svar)
5. august 2021 kl. 13:11
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
"Jeg synes heller ikke det er recistisk at kalde en sort man for neger. Det er blot et fact, for han er en nigger. hvorimod negro det er nedladende."

The fuck
#22(Med 0 svar)
5. august 2021 kl. 13:35
Luffe-
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Dude !???
#23(Med 0 svar)
5. august 2021 kl. 17:07
tromlereN
Unlucky..

Hilsen tromlereN
#24(Med 0 svar)
5. august 2021 kl. 17:12
Seal
xD
#14(Med 0 svar)
4. august 2021 kl. 14:06
bruja
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sørgelige mennesker agerer sørgeligt på nettet.
#16(Med 0 svar)
4. august 2021 kl. 18:19
WeiZ
Hvis man skal være toxic, og trashtalke, kan man så ikke bare brug simple ting som idiot..
#17(Med 1 svar)
4. august 2021 kl. 21:36
Phoey
Sæt standarden og giv ham 6 måneder.
Vi er groet for meget som Community til at have racisme omkring os.
#18(Med 0 svar)
5. august 2021 kl. 08:19
wiLL
Guld Sæsonkort Sæson 18
Er helt enig! Racisme og sexisme skal straffes hårdt! Endte måde at få det til at få en ende! Tror da heller ikke dust2 har lyst til at få er ry som stedet hvor det er ok. Er sikker på de tager hånd om det
#25(Med 0 svar)
5. august 2021 kl. 17:19
Niwijo
Dårlig stil men igen, det jo hellere ikke fordi det kører for ham med L-L-L-L-L
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.