
Ancient erstatter Train; nye skins lander
Train er færdig i den aktive map pool, som bruges til alle turneringer.
Det står klart efter nattens CS:GO-opdatering.
Valve har nemlig valgt at fjerne Train fra det, der hedder 'Active Duty Map Pool', som er den gruppe af maps, der bliver brugt i alle turneringer lige fra POWER Ligaen til ESL One Cologne.
Map poolen kommer dog ikke til at bestå af seks maps, da Valve har tilføjet Ancient som erstatning for Train. Ancient bliver dermed en del af de syv maps, der også består af Mirage, Dust2, Inferno, Vertigo, Overpass og Nuke.
Sidst, der var ændringer i map poolen, var i marts 2019, da Vertigo erstattede Cache.
Det nye map i poolen lander blot syv dage før Flashpoint 3, der er en RMR-turnering, som giver point frem mod den næste major.
Ancient bliver dog ikke brugt der, det bekræfter Valve på Twitter, men mappet forventes at blive taget i brug, når de igangværende RMR-turneringer er færdigspillet. Holdene kan derfor allerede nu godt begynde at vænne sig til det.
Det var dog ikke kun map poolen, der skete noget med i opdateringen, for der er også landet en ny case med skins, der har fået navnet 'Snakebite Case'.
Derudover er Operation Broken Fang også slut nu, og spillerne har indtil den 15. maj til at bruge stjernerne i shoppen. Premier Competitive forbliver dog, så det er muligt at veto om maps.
Hele opdateringen kan ses herunder:
[ OPERATION BROKEN FANG ]
– Operation Broken Fang has come to an end. Players who have unredeemed operation stars will have until May 15th to claim their operation rewards.
– Introducing CS:GO 360 Stats – A subscription service for players that want to continue collecting official Competitive and Wingman stats.
– Premier Competitive remains available for all players featuring pick/ban process across the entire Active Duty Group map pool.
– Retakes remains available and has been moved into Wargames.[ SNAKEBITE CASE ]
– Introducing the Snakebite Case, featuring 17 community-designed weapon finishes, and the Broken Fang Case set of gloves as rare special items.[ MISC ]
– Chicken models have received a visual upgrade.
– Fixed community maps whose textures would appear black as a result of previous security fixes.
– The \ key can again be bound to commands. If you were using this key before, you will need to bind it again.
– Additional security and stability improvements.
– Added an option for large community maps to fade the Boost Player Contrast feature beyond the far-Z fog plane by setting fadeplayervisibilityfarz to ‘true’ in info_map_parameters.[ MAPS ]
– Ancient has been added into the current competition map pool Active Duty Group and Train has been removed from Active Duty Group.
– Grind and Mocha have been added to official matchmaking in Scrimmage, Casual, and Deathmatch game modes, replacing Apollo, Engage, and Anubis.
– Calavera and Pitstop have been added to official matchmaking in Wingman game mode, replacing Elysion and Guard.– Ancient:
— New route from CT spawn to A site
— Widened T entrance to left side of mid
— Opened up skylight in T tunnel to A site
— Extended plantable bomb zone in B site
— Opened up ledge in A site
— Various minor bugfixes– Nuke:
— Fixed a clipping issue on window in T lobby
— Centered a lamp that was bugging me– Frostbite:
— Overhauled interior lighting
— Fixed delivery drones being stuck in the bottom right corner of the map
— Added drone clips to improve delivery drone navigation
— Fixed rare cases of loot spawning in inaccessible areas/inside terrain
— Made a window frame in Alpha non solid (thanks Musti)
— Clipped wood railings in the frozen lake area
— Improved the look of the ice texture when Shader Detail is set to Medium or lower
— Fixed a missing face on a wooden beam in Town
— Added a sound effect in server room







Mirage ud med den. Fy for pyffer map


Inferno og Mirage er begge fine maps, men de er blevet overspillet så voldsomt, at det kunne være fantastisk at få dem reworked - behøver ikke være voldsomt, måske bare i stil med dust2s "mindre" ændringer :)
Du kan spille nyeste build fra dem via workshop.









Train er jo ikke det meste spillede map, som i overhovedet!
Havde da været fedt med Mirage eller Inferno, bare for at der kommer ændringer.
Personligt hader jeg også, at man altid skal spille de samme 3 maps. Så fedt med ændringer!


Dust2 er et idé forladt map imo. Har intet i mod Mirage og inf, de er i god balance og primært de eneste Maps man kan få et decent game på, hvor folk fatter bare en smule 😅


Når det så er sagt, er jeg ikke uenig, men diplomatien kunne godt have brugt lidt mere koffein ;)








Anyway, du har en god pointe i, at Valve lader folk vente rigtigt længe, og efter sidder man bagefter og føler, at det man har ventet på, faktisk ikke rigtigt er noget man skal bede om 🤦🏻♂️






Nu ved du hvad en romsnegl er. Der er forskel på en romsnegl og en kanelsnegl.
Romsneglen er klart min favorit hos bageren :)


Jeg skal klart prøve en romsnegl!!!




Begrænset hvad de tjener ved, at lave 128 tick server. Fatter stadigvæk ikke, at man ikke har upgraded dem endnu.


95% er spillerne vil kun få en federe oplevelse af 128 tick.
Det fedt, at Valorant er begyndt at presse Valve på disse punkter. Det har de manglet i mange år.
Tag f.eks console, det er jo umuligt for en ny spiller, og skulle sidde og lære alt om cfg osv, samt launch options. Få nu de ting ind i en menu.,
Jamen seriøst, hvor længe gik der lige, før de fik lavet, at man kunne fixe sit crosshair i menu'en? Det var efter Valorant!
Jeg tilter bare over, at der fokuseres så meget på skins og penge, frem for at fixe oplevelsen!
Synes det er sørgeligt at se, hvor ringe deres menu er!
Når det så er sagt, er det total hjernedødt det skal koste penge. Valve er over 12 millarder dollars værd, hvorfor skal de have penge for at vi må se vores statestikker. Det for sindssygt.
Train blev ikke spillet ret ofte til de helt store turneringer så det er vel derfor valget et faldet der :)

Spændende hvem der tør kaste sig ud i det først :D


En anden ting er at der ikke er nogen sammenhæng i de 5 veje T's kan gå, så man ikke kan hjælpe hinanden, virker bare til at være 5 sektioner der er designet individuelt. Tror ikke det bliver særlig sjovt at spille. Ihvertfald slet ikke hvis man ikke er full stack.


Det med de 5 veje havde jeg ikke tænkt over. Vi kommer formentlig til at se en masse T-spil ud fra defaults, og så tager man det som CT giver en :)


Jeg er som udgangspunkt positiv og synes, at mappet forsøger at give spillere og seere noget, der ikke er på andre maps. Om det virker efter hensigten vil tiden vise :)




twitter.com/spunj/status/1389494200769687555?s=21..
Gi’ det en chance, og lad os tales ved om et par uger ;)
Jeg er faktisk rystet over at valve skal drive et af de mest succesfulde spil i historien og de ikke kan komme på bedre ændringer. Tænk hvor det her spil kunne have været med en smule mere effort.
Rent map mæssigt er de jo helt væk. Hvorfor ansætter de ikke faste medarbejdere til at udvikle nogle ordentlige maps. Hvis man tænker fra CS:GO start til nu har vi fået tæt på NUL gode maps, de der spilles (train, dust2, nuke, mirage, inferno, vertigo) er alle udviklet i 1.6 tiden. Det er ufatteligt.


Det springer lidt i øjnene, at du mener alt det gode kom i gamle dage, og når så Valve gør noget helt andet både ift. textures og layout, så afskriver du det som en fiasko på forhånd. Det harmonerer ikke så godt i min verden. Men det kan selvfølgelig være, at jeg misforstår dig :)
Tror næppe det her map kommer til at blive populært, men jeg synes tilføjelsen af vertigo var god. Vi får at se :)
"Hjælp devs med at XYZ ..." - Enige om CS udkom i 99ish? Har mange, mange millioner aktive spillere - burde de ikke efterhånden have nogenlunde styr på hvad folk kan lide, og ikke kan lide? Jeg siger ikke de ikke skal udvikle nye maps, men nogle gange kaster de altså nogle bolde op i luften som ikke giver mening, og spunj virker sgu lidt sølle her. Ift. proscenen og de mange games man ser, er det da fedt med lidt forandring - helt sikkert.
En idé kunne være at hive fat i nogle af de gamle (måske spillere der for nyligt har trukket sig tilbage) og bede dem om at hjælpe med både udvikling af maps og forbindelse til både amatør- og proscenen. Jeg ved dog ærligt ikke om de allerede gør den slags - det er selvfølgelig bare et bud :D


Og der er helt sikket mange måder at gribe det an på - bl.a. ved at involvere tidligere professionelle som du nævner. Men at afvise blankt på forhånd er i hvertfald ikke en gangbar vej, hvis man gerne vil have, at spillet udvikler sig.
— Centered a lamp that was bugging me
Kender vi årsagen til det blev train... Måske de mindst spillet map fra den gamle "Active Duty Map Pool"












