Opret Log ind
Snyd får ikke konsekvenser
ESIC har besluttet sig for ikke at straffe trænere og spillere, som tidligere har snydt ved at stream-snipe.
Skrevet af: Sander    2. december 2020 15:00      

Det får ikke konsekvenser for de spillere og trænere, som har kigget med på streamen, mens de selv spillede den pågældende kamp, der blev vist.

Det skriver Esports Integrity Commission (ESIC), der er CS:GO's vagthund, på Twitter.

ESIC har igennem længere tid undersøgt en række sager, hvor spillere og trænere skulle have kigget med på streamen. De nåede dog frem til, at bevisbyrden er svær at løfte, og at nogle sager er meget komplekse.

Derfor er ESIC nået frem til, at ingen bliver straffet for tidligere at have siddet på streamen, men fremover falder hammeren.

Undersøgelsen peger på, at der er alarmerende mange tilfælde, hvor spillere og trænere på alle niveauer har benyttet sig af såkaldt stream-sniping. 

Når du stream-sniper, ser du den pågældende stream, der viser din egen kamp. Du kan derfor få værdifuld information om fx modstanderholdets økonomi og tendenser, da streamen typisk kun er en lille smule forsinket.

Den igangværende pandemi, som har flyttet mange kampe og turneringer væk fra arenaer og hjem hos spillerne selv, har fået anmeldelserne af mulig stream-sniping til at eksplodere. Særligt i maj og juni fik ESIC mange anmeldelser.

De pågældende spillere, trænere og hold, som ESIC har efterforsket, er nu blevet advaret mod at bryde reglerne og stream-snipe i fremtiden.

Samtidig anbefaler ESIC, at turneringerne sætter forsinkelsen på streamen op til tre minutter.

#1 Sheru
2020-12-02 15:07
Det forstår jeg godt nok ingenting af!? Lyder som om de har haft beviser nok for at fælde en masse, men de har nok sprunget over hvor gærdet er lavest, da det vil ramme for mange på scenen.
#2 DFINE
2020-12-02 15:19
Tænker umiddelbart den vigtigste del har været bevisbyrden, da jeg kan forestille mig en del har deres twitch logget ind på deres forældres apparater (ved jeg natosaphix selv udtalte han havde). Da man er uskyldig til det modsatte er bevis, så skal ESIC altså kunne dokumentere, at det var dig der så streamen på din account og ikke en af dine forældre/venner/kæreste el.lign.
#4 Winspai
2020-12-02 15:25
Det handler vel bare om at det er så pisse svært at bevise.

Mener det var Rejin der snakkede om det i en podcast eller hltv confirmed (kan ikke huske hvor).

Eksempel:
Hvis nu coachen sidder inde på serveren med holdet og coacher på hans second monitor kan han så sidde med HLTV match room og se økonomi eller på en twitch stream også bare være logged af.
Fix: Deres client ser om de har twitch og hltv åbent.
Næste udfordring: De har HLTV og Twitch åbent på deres mobil eller bærbar.
Fix: De skal kigge på din IP addresse hvilket (uden jeg er 100% sikker er ulovligt)
Næste udfordring: Din kæreste eller hva satan sidder og ser kampen inde i stuen og der er du desværre logged på twitch.
Fix: Ja der er ikke noget det dit ord mod dems...

Så det er desværre svært for dem at bevise streamsniping medmindre de smider alle på cams og voice comms og selv der kan man nemt sige:
De "burde" have double AWP eller De "Stackede "nok" A site sidste runde osv osv.
#5 WeiZ
2020-12-02 15:55
Så burde de vil bare handle ud fra dem som kan bevises? Fx dead har man jo flere gange fanget på cam, hvor han sidder og ser streamen samtidig med de er live. :)
#6 Winspai
2020-12-02 15:56
Korrekt
#9 WeiZ
2020-12-02 16:39
Men nu mener jeg også jeg læste, eller kunne forstå, at omfanget af spillerne/personer som skulle blive straffet var alt for høje, det også derfor der ikke bliver gjort noget ved det, men hvis det sker fremadrettet. Som jeg kunne forstå :)
#10 Opal
2020-12-02 17:34
Afhængig af den enkeltes forbindelse er IP også ubrugeligt at kigge på. Særligt hvis man sidder på en CG NAT’et forbindelse.
Det ville ikke give mening for en gamer but you never know..
#11 Winspai
2020-12-02 18:42
Ja og VPN's og hele lortet.
#12 Opal
2020-12-02 18:52
Jeps.. der er så mange smuthuller. Der skal en seriøs overvågning til..
#25 Jigsaw
2020-12-03 12:38
Lyder næsten som noget du har gjort før
#27 Winspai
2020-12-03 13:17
Hvad giver dig det indtryk?
#29 Jigsaw
2021-01-01 15:36
Læs det du skriver.

"Hvis nu coachen sidder inde på serveren med holdet og coacher på hans second monitor kan han så sidde med HLTV match room og se økonomi eller på en twitch stream også bare være logged af.
Fix: Deres client ser om de har twitch og hltv åbent."

Tydeligvis noget du har prøvet før?
#30 Winspai
2021-01-01 20:01
Læs det jeg skriver:

Mener det var Rejin der snakkede om det i en podcast eller hltv confirmed (kan ikke huske hvor).

Har dog fundet linket nu når jeg har fået 1 måned til at finde det: https://youtu.be/30KJgt1lNuc?t=3425

Men fedt du kun læser hvad du vil. Måske du skulle bruge 1 måned mere på at læse det igennem igen og komme med et svar.

Vh. Winspai
#3 sirr
2020-12-02 15:24
Kan sagtens forstå det må være enormt kompleks at løfte bevisbyrden på sådan en omgang - men alligevel skræmmende at det ikke vil få konsekvenser.

Håber, trods alt, at de laver en eller anden form for ramme for fremtiden -fx hæver delay eller lignende i sådan en grad at det ikke kan betale sig at streamsnipe.
#7 SEVEN
2020-12-02 16:00
Det er træls, men det er ganske enkelt umuligt at løfte bevisbyrden, som de også nævner.
#8 unclejakes
2020-12-02 16:05
Tænker også, at det i hvert fald hos nogle TO's har været meget gråzone i reglerne, hvor sådan noget som at have streamen åben med delay slet ikke bliver nævnt.
#13 Gilborg
2020-12-02 23:38
Hvor er det sørgeligt at se, når der endelig er klare beviser for at der er så meget snyd med i scenen. Vil de ikke gøre noget, fordi det vil skade scenen for meget.. Det ufatteligt at nogle folk tror stadig at CSGO scenen er uskyldig...
#14 Hunt
2020-12-03 01:06
Der er snyd i alle sportsgrene, jo flere penge og jo mere prestige der er, jo mere snyd er der også... Der er bare kæmpe forskel på hvor meget der bliver gjort imod det i hver sport, se bare på fodbold og cykling.

Fodbold er klart størst, der er klart flest penge og meget mere prestige. Men det vil være meget naivt at tro det bare er clean ift cykling. Cykling er en er de reneste sportsgrene i verden, fordi der er en store kontrol der er.
#15 Gilborg
2020-12-03 01:45
Ja, men hvis du ser på den professionelle scene i counter strike og du spørger indtil hvad folk tror og mener omkring den vil 9/10 du spørger, sige at scenen er clean. Samtidig vil du få af vide, du er helt væk hvis du tror nogle snyder.


Det som om folk ikke vil anerkende, at der også findes snyd i counter strike top scenen! Det er end da 10x så nemt at snyde i et computerspil end f.eks. cykling eller fodbold som du snakker om, men folk tror stadig det kun er engle der er i toppen.

Igen i denne sag virker det som om at der er klare beviser, men der bliver ikke gjort en sag ud af det, fordi det åbenbart "vil ødelægge scenen for meget". PRÆCIS det samme som der går rygter om i sin tid, at VALVE holdte hånden over professionelle spillere, som blev fundet skyldig i at snyde, men de valgte at lægge et sort klæde henover det og lod som ingen ting "fordi det ville ødelægge scenen".
" - Henvisende kilde https://www.dexerto.com/csgo/semphis-explains-his-.. "

Se på LEAF sagen med den amerikanske spiller, han var så indsmurt i lort op til halsen med "SHADY klips", som var så shadyyy AT SELV professionelle spillere callede ham ud, hvad kom der ud af det??? Ingen ting, andre professionelle begyndte at beskytte ham og så kom der nogle med et latterligt klip og fortalte, at hans "aimlock" ikke ville kunne række den længde, hvilket blev modbevist. Men skete der noget? Nope ingen ting.... Once again what a suprise=))))
#16 Gilborg
2020-12-03 01:51
Linket virker ikke https://www.dexerto.com/csgo/semphis-explains-his-..
#17 Hunt
2020-12-03 01:56
Det er vel kort sagt et spørgsmål om hvad valve vil, de vil tjene penge og står ikke for at styre noget som et forbund (DBU fx i fodbold). Så hvorfor skulle valve skyde dem selv i foden, hvis de har muligheden for at lade vær?

Er sådan set ikke uenig med dig, men eftersom cs ikke er reguleret af nogen rigtigt. Andet end en virksomhed som vil tjene penge.. Så skulle der være et rigtig forbund som kunne afgøre sager.
#22 Gilborg
2020-12-03 10:21
Jeg giver dig ret og jeg er klar over det. Jeg er bare ved at brække mig over at et firma kan være så moralsk ukorrekt.

Ja, selvfølgelig ville de skyde dem selv i foden, men på den anden side, at accepterer og se at man har beviser på snyd i toppen og derefter gå efter the money bag I stedet for at rent faktisk få lavet scenen clean i "starten af csgo".

Du har ret, det er den rigtige forretningsplan de tog. Dog har jeg stadig min holdning om at jeg synes det er etisk forkert!
#18 Ahmed
2020-12-03 08:26
Du er så autistisk, hvorfor tror du, at du ved om en spiller snyder, kontra faktisk professionelle? LEAF klip var overhoved ikke shady, se en kamp af dig selv (eller måske en der er lidt bedre) og se den med x-ray, så kigger du også på en del igennem væggen, eller du gør nok ikke pga. mangel på gamesense, du løber vel rundt og sigter ned i jorden.
#19 Justesen
2020-12-03 08:44
Slap da af chef, ingen grund til du skal begynde og nedgøre ham. Det en debat han siger hans mening. Så kan du svare konstruktivt, eller helt lade vær med og svarer. Hvis du alligevel bare skal lukke lort ud.

Men hey, du må da stadig have en god dag :)
#20 Ahmed
2020-12-03 08:53
Det er ikke en debat for ham længere, han bliver jo ved med at være uvidende omkring cheat, fordi han har set en YouTube video.

Han tror legit på, at valve har holdt hånden over cheatere, altså cmon.
#21 Justesen
2020-12-03 09:02
Korrekt, men man kan sige at alle må have sin egen mening, og hvis han tror det, så lad ham tro på det.

meeeen og nedgøre ham er der ingen grund til, det bare plat.
#24 whitebear22
2020-12-03 11:54
Spil bolden dude...
#23 whitebear22
2020-12-03 11:44
Det er jo forkert, det du skriver.

De skriver, af det formentligt er foregået, men fordi de ikke kan løfte bevisbyrden (læs: fremlægge klare beviser), bliver ingen straffet.

Det giver jo meget god mening?
#28 Gilborg
2020-12-03 20:08
Kan fortælle dig, de har haft klare beviser på nogle hold og det skriver de også i den lange udtalelse, hvis du ikke har læst den. ;P
#26 Jigsaw
2020-12-03 12:43
HAHA Gilborg. Du sidder og siger at der er wallhack og aimbot, det er slet ikke det samme. Din klovn.