Opret Log ind
Kæmpe overraskelse: Farlig nedkæmper Astralis
GODSENT banker Astralis ned i lowerbracket i DreamHack Masters Winter.
Skrevet af: Amalie    30. november 2020 19:40      

Astralis må kæmpe for overlevelse mod Liquid.

Farligs GODSENT nedkæmper mod al forventning Astralis i DreamHack Master Winter, hvorfor de selv fortsætter gennem upperbracket. Astralis derimod må kæmpe for overlevelse i lowerbracket, hvor Liquid venter.

Danske Farlig spillede en fænomenal kamp mod sine landsmænd med en 1.10 rating over de tre maps.

GODSENT løb med sejren på Train, hvor en velspillende gla1ve ikke var nok, til at slå Farligs tropper. Spændingen blev yderligere optrappet, da Astralis tog seriens andet map på dominerende facon, hvorfor det hele skulle afgøres på Nuke. 

Alt var fortsat åbent ved sideskiftet, hvor danskerne sad på en snæver 8-7-føring. En timeout fra Astralis var ikke nok til at få dem tilbage på rette spor, da GODSENT hev sejren i hus. 

DreamHack Masters Winter 2020 Europe
Bedst af tre maps
Astralis
1 - 2
GODSENT
de_train 12 - 16 de_train
de_dust2 16 - 4 de_dust2
de_nuke 11 - 16 de_nuke

GODSENT har netop fået ny in game leader i serbiske emi, hvorfor det er særligt imponerende, at det europæiske mandskab overmandede verdens fjerde bedste hold. 

GODSENT er rangeret som verdens nummer 23, mens Astralis er fast inventar i top 5, hvor de i øjeblikket indtager fjerdepladsen på HLTVs verdensrangliste, der netop er blevet opdateret. 

Holdets næste udfordring bliver det fremstormende mousesports mandskab, der tidligere på aftenen sendte Liquid i lowerbracket. 

LÆS OGSÅ
Vildt AWP-ace sender Liquid i lowerbracket

LÆS OGSÅ
Astralis skyder gruppe B i gang

LÆS OGSÅ
Astralis skuffer i IEM: "Alle savner es3tag, men Xyp9x er den rette brik"

#1 Badefar
2020-11-30 19:49
Hvem skal Bubzkji bappe den af på for at få en chance?
#3 antuzul
2020-11-30 19:52
Jeg tænker lidt Glaive burde få en pause, da det virker til han fragger for lidt som rifler, hvis magisk stadig caller.
#5 Badefar
2020-11-30 19:54
Enig, eller måske skulle Gla1ve bare calle igen. Lidt svært at forstå det der foregår.
#16 fLix8
2020-11-30 20:28
+1. Kan simpelthen heller ikke forstå, at man ikke bruger gla1ve som IGL. Fair nok at magisk blev "oplært" og fik noget erfaring, men det giver ingen mening at magisk caller, når man har vel nok den bedste IGL i verden.
#20 Madsen
2020-11-30 20:31
Lidt svært når han skiftet til league xD
#29 SEVEN
2020-11-30 22:53
Når nu det er dig så er man i tvivl om hvor vidt du forstod vittigheden i Bubzjkis post.
#30 Madsen
2020-11-30 23:02
Self forstod jeg joken :D
Synes bare det er lidt sjovt hørte i en podcast at de prøver på at sælge ham :)
#35 SEVEN
2020-12-01 11:55
Fair nok :)
#2 unclejakes
2020-11-30 19:51
Emi > Astralis... det må sgu alligevel gøre ondt.

Magisk kan ikke skyde fra sig på samme niveau når han samtidig skal IGL.
Gla1ve spiller som om han er bubzkji, mens de har en bedre bubzkji på bænken de nægter at spille med, og xyp9x har ikke været bedre end es3tag, som han skubbede ud af holdet, siden han kom tilbage...

Det er ret forvirrende at se på.
#9 Heyy
2020-11-30 20:04
+1 Helt enig
#11 Hunt
2020-11-30 20:09
Må også snart være træls for bubzkji ikke at få spilletid... især når flere på holdet ikke spiller op til niveau..
#13 weKz
2020-11-30 20:15
At de solgte esetag er det største selvmål der er lavet på den danske scene.
#14 RAVN
2020-11-30 20:19
+1
#15 leandr
2020-11-30 20:27
Slet ikke. Det er nok det bedste salg i esportens historie.
#21 weKz
2020-11-30 20:41
Jeg ville have rettet min besked til at det var det største selvmål rent spilmæssigt, men jeg kunne ikke nå at redigere den.
Rent økonomisk så var det et godt salg.
#24 leandr
2020-11-30 21:26
Synes es3tags tid er meget overvurderet :D
#25 Hunt
2020-11-30 21:47
De var hurtigt tilbage i top 3 og kunne nå langt i playoff, det er de langt fra nu... ligesom es3tag var væk..
#23 ankjaers
2020-11-30 21:25
North has entered the chat
#4 Ranzeco
2020-11-30 19:53
Farlig man - den mand lukker fandme nogen rundere, som skal lukkes, og det sørger han for, og emi på nuke, lukker lige to mand på a site, vigtige kils, som betyder at de får mere overskud til at vinde kampen, og runden for den sags skyld, der var nogen enkel fejl, men over alt, så respekt til de drenge.

Alt kærlighed til begge hold.
#6 Apnemt
2020-11-30 19:57
Hvad er skræmmer mig mest er de maps de taber. Train og nuke? Til EMI... astralis har været konger på det map
#7 Hippi
2020-11-30 20:01
Farlig tilbage til et dansk hold tak.
#8 Heyy
2020-11-30 20:03
Få nu bare Gla1ve til at calle igen i stedet for Magisk... Jeg har ikke tiltro til dem i deres nuværende forfatning. Jeg synes ærlig de mangler firepower, siden Magisk har fået rollen som in-game leader.
#10 MB-J
2020-11-30 20:06
Man skal seriøst lade vær med at sidde i pregame interview og sige at man har et es i ærmet for så at tabe på den måde -.-'
#12 weKz
2020-11-30 20:13
Magisk er den nye NiKo, han bliver ved med at ville calle, men det fungere bare ikke.
Det er mig en gåde at man har verdens bedste IGL på hold kortet, men så vælger at bruge en anden.
#17 Wasin
2020-11-30 20:28
Lidt ala MSL der nægtede at opgive AWP rollen. Stolthed kan være en dræber :)
#22 weKz
2020-11-30 20:42
Men altså hvis de ryger hurtigt ud her, så er det vel et wake up Call for dem.
#27 whitebear22
2020-11-30 22:10
NiKo gjorde det stadig okay som individualist, da han kaldte.

Magisk er helt off imo 🤷🏼‍♂️
#28 Bestiarium
2020-11-30 22:10
Ved du at det ikke er Glaive, som har problemer med at klare arbejdsmængden og presset?
#31 Wasin
2020-11-30 23:36
Hvis det er tilfældet så burde bubzkji jo spille i stedet :)
#33 Bestiarium
2020-12-01 08:21
Ikke, hvis de mener at hans midround calls er vigtige. Men det er en anden diskussion, min pointe var bare at det ikke nødvendigvis er Magisk der stædigt insisterer.
#36 Wasin
2020-12-01 13:03
yy i feel you :)
#18 leandr
2020-11-30 20:29
Fuck xyp9x er også ringe :D
#19 whitebear22
2020-11-30 20:30
Det er efterhånden ikke en kæmpe overraskelse mere, at Astralis taber til mere eller mindre upåagtede hold...
#26 Martin
2020-11-30 21:47
Kmi
#32 PillerPaller
2020-11-30 23:43
Tror aldrig glaive og xyp kommer tilbage på et niveau der berettiger et top 5 hold desværre :) håber dog på det modsatte
#34 Messias
2020-12-01 08:46
Unlucko
#37 MrBlond
2020-12-01 23:02
Vildt flot af Godsent! Få nu glave til og calle igen i stedet for magisk😅 og giv Bubber noget spilletid!

Har godt nok min tvivl, om Glave og Xyp9x kan ramme deres vilde major niveau som før.