Opret Log ind
NaVi eliminerer Astralis: "Jeg troede, det ville blive en sværere kamp"
I følge NaVi-spilleren flamie leverede danskerne ikke "Astralis-niveau" i kvartfinalen, hvor russerne løb med sejren.
Skrevet af: Alsofas    19. november 2020 21:21      

Dagens kamp gav device flashback til den gang, NaVi slog dem ud af IEM Katowice tidligere på året.

I dag blev slutspillet i IEM Beijing-Haidian 2020 indledt med hele to semifinaler. 

Her til aften udkæmpede Astralis den anden kvartfinale i slutspillet, hvor modstanderen hed NaVi. 

NaVi gjorde krav på deres map pick, da de lukkede mappet 16-9 efter en dominerende CT-side, der så electronic opnå en 1.68 rating på Overpass. 

s1mples tropper tog en snæver 8-7-føring ved sideskift, hvorefter de havde overhånden resten af kampen, hvorfor Astralis må se sig slået ud af turneringen på en 5-8. plads. 

Efter kampen udtalte NaVi's flamie, at Astralis spillede dårligt og ikke levede op til det niveau, der var forventet af dem. 

De viste ikke Astralis-niveau. De spillede dårlig. De spillede ikke deres eget spil. Jeg troede, det ville blive en sværere kamp, fortalte flamie efter opgøret.

Det genkender device, der ærgrer sig over at tabe denne vigtige kamp, der desuden gav flashback til tidligere på året, hvor NaVi slog Astralis ud af IEM Katowice i semifinalen.

Vi spillede for passivt, vi gav dem for meget kontrol, det er helt sikkert en fejl fra vores side. Jeg missede et par skud, jeg ikke skulle have misset, erkender device og fortsætter:

Det er bare for dårligt af os. Vi spillede ikke vores bedste spil, og det skal man, når man er oppe imod NaVi.

Man bliver for ivrig. Det er en af de første gange i den her online-tid, at jeg følte, vi spillede en vigtig kamp. Det er lidt nederen, for det føles som Katowice semifinalen mod NaVi, hvor vi tabte så tidligt, at det hele tiden var os, der forsøgte at følge med. Det er en hård måde at spille på.

Tidligere på dagen overmandede G2 Kjaerbye og Faze i den første kvartfinale, da de to europæiske hold stødte sammen for første gang siden NiKo skiftede fra netop FaZe til G2. 

NaVi møder dermed G2 i semifinalen, der løber af stablen på lørdag. 

IEM Beijing-Haidian 2020 Europe
Bedst af tre maps
Astralis
0 - 2
Natus Vincere
de_overpass 9 - 16 de_overpass
de_inferno 9 - 16 de_inferno
de_nuke de_nuke

#1 whitebear22
2020-11-19 21:23
Flamie rammer hovedet på sømmet - Astralis var ikke, hvor de plejer at være.
#3 MoX
2020-11-19 21:45
Det har de ikke været længe, de virker trætte og trænger til nyt blod.
#6 whitebear22
2020-11-19 21:57
Jeg synes stadig, de har vist glimt af noget mojo, men det har været lidt sløjt siden Es3tag skiftede...
#20 MoX
2020-11-20 19:42
Enig, måske Bubber snart skal have chancen igen.
#21 whitebear22
2020-11-20 22:20
Han kunne sagtens ske at få chancen næste gang. Spørgsmålet er, om de allerede smider xyp på bænken, eller om glaive får en pause.
#8 Bestiarium
2020-11-19 22:09
Og det var NaVi heller ikke. Alt for mange bød sig til 😉
#10 whitebear22
2020-11-19 23:00
Haha, true. De plejer at kunne klare sig med simple og electronic.

Bød de andre sig til, fordi Astralis ikke spillede op til niveau, eller spillede Astralis ikke op til niveau, fordi de andre bød sig til? ;)
#2 unclejakes
2020-11-19 21:33
Kom igen til Danmarks andet bedste hold :)
#4 mamas
2020-11-19 21:53
Enig! Utrolig at de hviie ikke er inviteret til sådan turnering
#5 unclejakes
2020-11-19 21:56
+1, det må være noget interessekonflikt med North, der gjorde at de ikke blev inviteret.
#14 ankjaers
2020-11-20 05:53
Tror North er for gode til at spille sådan nogle “b turneringer”
#18 unclejakes
2020-11-20 10:29
De var faktisk med i den her turnering, Heroic havde bare et fluke win over dem.
#22 ankjaers
2020-11-21 12:42
Tror deres throw var hvad der inspirerede sørby
#7 PillerPaller
2020-11-19 22:02
Kunne være spændende at se bubber i stedet for glaive eller xyp bare for en enkelt turnering : )
#11 Kristja
2020-11-20 00:16
I forhold til roller, så ville det bol give mest mening med gla1ve. Og så få sendt ham til faze. Gad virkelig godt se ham et nyt sted 😁
#9 rALF
2020-11-19 22:17
"Astralis kom bedst fra start på Inferno, men s1mples tropper formåede at kæmpe sig til en snæver 8-7-føring ved sideskift" - Var Navi ikke oppe 7-1 som CT på Inf 🤔?

Astralis så gode ud tidligt på Overpass, men så stod der ellers NaVi på programmet resten af tiden, desværre.
#12 fLix8
2020-11-20 01:11
Håber Astralis går tilbage til at have gla1ve som IGL. Magisk har gjort det over al forventning, men gla1ve virker som en enormt dygtig leder, jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle gøre brug af det.
#13 olsen225
2020-11-20 01:19
tænker det samme også få magisk ud og fragge lidt mere som i "gamle" dage
#16 sirr
2020-11-20 07:42
Var det ikke noget med at duppe og magisk mindede meget om hinanden i spillestil og at det derfor kom lidt i karambolage med rollerne? Mener jeg de talte om på et tidspunkt, og det ville så gøre det mere forståeligt at gla1ve ikke kalder som vanligt, da han adskiller sig en del fra fx duppe.

Tænker dog godt man kunne bruge/ prøve Bubzkji snart igen - nu skal vi selvfølgelig ikke male fanden på væggen, xyp er lige kommet tilbage og i går taber de til et virkelig velspillende NaVi hold som alle ville have haft det svært imod, men når det er sagt er det måske nu de skulle arbejde mere aktivt med rotations princippet, hvis magisk alligevel har IGL rollen pt.
#17 fLix8
2020-11-20 10:10
Måske har du ret I det med rollerne, men det er samme lineup som vandt alt i 2019 med gla1ve som IGL. Jeg håber i hvert fald, at gla1ve snart får rollen igen, ellers håber jeg et andet hold henter ham. Forstå mig ret, han er en enormt dygtig spiller, men det er som IGL at han virkelig adskiller sig fra andre.
#19 sirr
2020-11-20 16:27
Helt enig og jeg har også af to omgange nu forestillet mig at FaZe ville hente ham. Ville være et vildt "counter" til G2 med NiKo at hente en som gla1ve. Spørgsmålet er jo selvfølgelig om han overhovedet vil væk fra Astralis, og om Astralis overhovedet er åbne overfor et salg.
#15 Iceyyy
2020-11-20 06:57
Glave??? Brug NU bubber