Opret Log ind
Ekstra Bladet bliver mediepartner på Elgiganten Ligaen
Du kan fremover både følge og se Elgiganten Ligaen hos Ekstra Bladet.
Skrevet af: Martin    21. august 2020 01:30      

Vi teasede tidligere på året for et samarbejde med et stort dansk medie, som der blev arbejdet på, og nu er vi endelig klar til at løfte sløret for aftalen.

Ekstra Bladet bliver mediepartner på Elgiganten Ligaen.

Det er et stort og vigtigt skridt for Dust2.dk, da det blandt andet betyder, at Elgiganten Ligaen når endnu bredere ud, og det er ikke kun ligaen, der kan profitere af det, det kan holdene og spillerne også.

Dette er en aftale mellem to parter, som begge ser en stor værdi i Elgiganten Ligaen, som skal være den direkte vej op til de absolutte tophold i Danmark. Med Ekstra Bladet med på vognen får vi en rigtig stærk partner, der virkelig vil det her, og som sørger for, at både liga, hold og spillere bliver eksponeret til en helt anden målgruppe, end de er vant til. Det gavner hele den danske CS:GO scene og det brede økosystem, som Dust2.dk går forrest for at facilitere, siger Christen Sandersen, chefredaktør på Dust2.dk.

Ekstra Bladet kommer derfor i den kommende sæson til at dække Elgiganten Ligaen med fokus på kampdagene, og streamen, hvor kampene vises, bliver også sendt live på eb.dk.

Elgiganten Ligaen er Danmarks stærkeste CS:GO liga, hvor prominente hold som AGF, Copenhagen Flames, Tricked og Lyngby Vikings kæmper med om titlen. Den kommende sæson starter den 31. august og løber frem til midten af november, hvorefter slutspillet skydes i gang.

Ekstra Bladet bliver den tredje partner i rækken, som i forvejen tæller Elgiganten og OMEN by HP.

#1 Tyze
2020-08-19 11:36
Vanvittigt! Danmarks stærkeste liga er nu blevet endnu stærkere! :D
#2 tobach
2020-08-19 11:38
Fedt for dansk CS, fedt for dust2.dk og det er også ret fortjent synes jeg. Meget undervurderet liga rent seer-mæssigt

Kan dog næsten ikke lade være med at nævne hvor lidt jeg har til overs for EkstraBladet som medie, men for mig er den er godkendt i den her omgang
#3 Tazh
2020-08-19 11:38
Fedt fedt fedt!
#4 sn0lle
2020-08-19 11:42
Det er stort!
#5 whitebear22
2020-08-19 11:49
Hold nu kæft!

I har virkelig taget ligaen op på et helt andet niveau med de seneste aftaler og ændringer - kæmpe respekt for det store arbejde.

Vil det betyde, at dækningen bliver mindre på Dust2, eller hvad skal vi forvente som brugere? :)
#8 Sander
2020-08-19 12:32
Der er absolut ingen planer om en ringere dækning end hidtil på Dust2
#6 xdpiratmanden
2020-08-19 12:03
Vil det betyde at der kommer nyheder op omkring det på ekstrabladets egen side eller hvordan? Og er det kun den øverste liga det gavner eller er det også de lavere divisioner? Synes dog det er en sindssyg aftale man har lavet her da ekstra bladet selvom de måske er nogle idioter er et kæmpe medie i Danmark.
#9 Sander
2020-08-19 12:33
Ja, artiklerne på eb.dk kommer primært til at være dækning med fokus på kampdagene. Der er naturligvis størst fokus på den øverste liga - ligesom der er i dækning af al anden sport.
#21 xdpiratmanden
2020-08-19 14:56
Men der kommer til at være en smule dækning på de lavere ligaer eller hvordan? Mit spørgsmål var ikke om der var størst men om der bare var noget der kom på eb fra de mindre ligaer.
#22 Sander
2020-08-19 14:58
Det kan jeg ikke give dig et svar på, da jeg ikke står for deres redaktionelle linje, men mon ikke der kommer lidt fokus på de lavere divisioner også :-)
#23 xdpiratmanden
2020-08-19 15:09
Det er også forståeligt. Og jo det ville da give mening men kunne godt være i havde en aftale omkring det eller noget i den stil. Dog synes jeg stadigvæk det er et sindssygt tiltag og håber der kommer nogle pisse lækre ting ud af det
#7 unclejakes
2020-08-19 12:08
Stærke samarbejdspartnere i har fået jer - det er mega fedt.
Kommer vi så til at kunne følge resultater og stillinger på EB?
#10 Sander
2020-08-19 12:34
Jeg kan ikke svare 100% på, hvordan det bliver i praksis, men det skulle man gerne kunne :-)
#11 whitey
2020-08-19 12:37
Stort tillykke!

Har det nogen effekt på det nuværende setup, hvor hold kan komme direkte i Elgiganten ligaen, hvis deres organisationen og lineup bliver godkendt af staff? Eller er det udelukkende op/nedrykning der er muligt nu?
#15 Sander
2020-08-19 13:19
Det er ikke planen, at det bliver lavet lige nu.
#12 Upfate
2020-08-19 12:43
Sindssygt samarbejde! gz B) Glæder mig til at se hvad det bringer
#13 MSAA
2020-08-19 12:48
Mega fedt!

Er det fortsat jer, der står for stream, kommentering og så videre, og hvor de så benytter jeres Twitch-feed, eller hvordan fungerer det?
#14 b0ychild
2020-08-19 13:03
Kunne lige forestille mig to EB medarbejdere der skulle caste. - Håber de bare viser Dust2s twitch på siden.
#16 Sander
2020-08-19 13:19
Ye, det bliver bare vores feed, der kører derinde :-)
#17 MSAA
2020-08-19 13:27
Jeg tror også primært, at mit spørgsmål var, om de bare integrerede jeres Twitch, eller om I skulle på en anden platform. De har jo også deres egen streamingplatform.
#18 Sander
2020-08-19 13:31
Vi fortsætter på Twitch, men vi kan jo godt sende vores feed til flere streamingplatforme på samme tid. Men det bliver vist sådan, at de indlejrer vores Twitch stream.
#19 Hani
2020-08-19 13:49
SÅ fedt! Hvor fanden skulle den danske Sub-top have været uden jer Dust2 <3
#20 DanniDingDong