Opret Log ind
Spillerudvalget åbner op for ansøgninger til DPL
Du kan nu ansøge om en prøveperiode i DPL-hubben for Danmarks bedste spillere.
Skrevet af: Sander    20. maj 2020 16:00      

Spillerudvalget i DPL, den øverste division i Danish Pro League, åbner nu op for ansøgninger fra talentfulde spillere, som selv mener, at de fortjener en chance i hubben for de bedste danske spillere.

Over de seneste par måneder har udvalget været i gang med at rydde op i hubben - et arbejde der stadig er i gang - men vi er nu nået til et punkt, hvor der kan tages talenter ind på prøve.

Der bliver kun taget et par spillere ind ad gangen, så niveauet fortsat holdes højt og spillerne kan blive vurderet ordentligt.

Du ansøger ved at trykke her, men du skal opfylde følgende krav og desuden have selvindsigt og være realistisk:

  • Have ligget stabilt over 2500 elo i en længere periode
  • Du kan og vil queue, når der er DPL games (primært efter 21 i hverdage og 18 i weekender)
  • Du prioriterer DPL over andre hubs/pugs mm.
  • Du skal have en ordentlig mikrofon

Spillerudvalget vurderer løbende ansøgninger, men det kan godt tage flere måneder, før man får sin prøveperiode, men det betyder altså ikke, at man er blevet glemt. Man skal derfor ikke spørge til sin ansøgning, sende igen eller lignende - man hører fra spillerudvalget, hvis man får en prøveperiode i DPL.

Spillere, som tidligere har været i DPL, men er blevet smidt ud af den ene eller anden årsag, må også gerne ansøge, hvis de fx har arbejdet med kommunikationen, er blevet mere aktive eller lignende.

Det er selvfølgelig fortsat muligt at kvalificere sig til DPL via en top 3 placering i DPL A hubben - det bliver der ikke ændret ved.

LÆS OGSÅ
AMD bliver Danish Pro League sponsor de næste tre måneder

#1 nicofredens
2020-05-20 16:28
Det er godt nok nogle lave krav taget i betragtning af, at du har spillere, som ligger stabilt i subtoppen af dansk CS, som stadig får advarsler, grundet manglende niveau trods de er rangeret højt på leaderboardet. Nu er 2500 elo ikke særlig højt mere, og man skal da være rimelig ringe til spillet, for at ligge under det, så er da uforstående over hvorfor man åbner op for morten og peter til at kunne ansøge. Fuld mc sejlejohnny jo
#2 noche
2020-05-20 16:36
Det største krav er jo at du skal godkendes af spillerudvalget. Det bliver en barrierer de færreste kommer forbi. Så må de vurdere om de får for mange ansøgere ind og derefter justere elo kravet til et højere niveau.
Det kan være at de spillere, der får advarsler ikke tager spillet seriøst nok/er motiverede og derfor slækker en smule på niveauet. Det er ikke ens navn eller faktum at man spiller i subtoppen, som bør afgøre om man spiller i DPL, det er kun ens niveau i DPL der skal afgøre det.
#9 nicofredens
2020-05-20 17:15
Som du selv nævner "Det er ikke ens navn eller faktum at man spiller i subtoppen, som bør afgøre om man spiller i DPL, det er kun ens niveau i DPL der skal afgøre det".
Hvis man op til flere gange, kan ligge højt rangeret på leaderboardet, lægge og smide 30 bombs og have kd på 1.30 i gennemsnit, og stadig få advarsler omkring manglende niveau, så kan det jo ikke være ens fejl og grundet niveau.
Jeg er enig I at ens præstationer i DPL skal være en afgørende faktor, om man får lov at blive eller ej, men når du har gamle afdanket noobs der stadig er i hubben efter 40 år, så er det jo helt væk? Kan jo ikke svare på om fedtdellerne efter 8 års røvsiddende computerspil uden motion, har gjort at man sidder fast i hubben også.

Der er blevet tændt op for den helt dyre juulademad hos adminbordet derinde, fuld skitz
#18 CABBI
2020-05-20 20:16
Nu handler det jo ikke altid om frags når man snakker om niveau :D

De afdanket noobs du snakker om, kunne jo måske have andre kvaliteter, som man hellere vil have, frem for en der skyder 30 hver kamp :D
#6 weKz
2020-05-20 16:54
Nu har jeg quet en del dpl-a games og mit indtryk er da at mange af dem med 2500 elo, mindst er ligeså gode som dem der sidder med 3000? Det er kræver langt mere hvis du har grindet dig op til 2500 elo, gennem tonsvis af A kampe, fremfor mange af dem der ligger på 3000+ på ren 5 mands.
#7 r1kke
2020-05-20 16:55
wow.
#14 majez
2020-05-20 19:46
Nu soloquer jeg altid. da jeg har små børn og kun spiller sent om aften nogen gange. jeg ligger i rank 9-8 på faceit og synes det svært at komme videre da jeg OFTE render ind i Russere og andet der gør alt for at ødelægge spillet.

Jeg har dog heller ikke betalt noget premium eller hvad det hedder på faceit.
#3 Javertussen
2020-05-20 16:48
Så er det nu alle trihard douchebagsne fra DPL C som tror de er pro har chancen.
#4 BehinD
2020-05-20 16:50
Tror du mener DPL A
#5 Javertussen
2020-05-20 16:52
De er skam også i C niveauet :D
#8 r0b1x
2020-05-20 17:04
de er over alt mener i
#10 Tyze
2020-05-20 17:21
Hvorfor er folk så mugne over at man prøver at få talenter op i DPL?
Er i bange for at få røv eller hvad?
#25 detoy
2020-05-21 22:41
Hvem er muggen???
#26 Tyze
2020-05-22 00:37
Læs kommentarerne rundt omkring :)
#11 OJ1738
2020-05-20 19:24
Hvorfor tager man ikke alle top15 holdene ind på en gang eller fx. alle holdene i Elgiganten-ligaens topdivision?

Det vil vel alt andet lige både forøge aktiviteten i DPL og skærpe niveauet både i Elgiganten-ligaen samt på den danske subtop scene generelt.

/discuss
#12 JaySomz
2020-05-20 19:25
Jeg er enig.
#13 mad0
2020-05-20 19:37
This
#15 Mrnobody
2020-05-20 19:50
Fordi “de gode ikke vil ha så mange newbs” deroppe læg mærke til det altid er dem der græder mest, bare se på fucking loba i FPL
#17 Tyze
2020-05-20 20:11
Med tryk på "gode" og "newbs"...
Det ser ærligt ud som om at de er røvbange for at få nogle unge talenter ind som smadrer dem, på grund af deres bedre aim.
#28 b1ng0_o
2020-05-22 12:25
Den frygt du omtaler, kommer ikke af at være bange for at møde en med godt aim.
Det handler mere om at skulle til en random dude der laver retarderede plays, fordi vedkommende ikke ved hvad det indebærer at spille hold-cs.
#30 Tyze
2020-05-22 14:30
Kan godt se hvad du mener, men man må da også sige at, sådan er det jo nogengange. De unge talenter, skal jo begynde på det, på et tidspunkt. Jo før jo bedre :)
#31 vicvic
2020-05-22 18:19
Men nu er DPL jo ikke en talentudviklingsmaskine, men en hub for de bedste CS spillere i Danmark
#32 Tyze
2020-05-22 18:44
Så burde alle spillere i Top 15 da også få mulighed for at spille der? :)

Jeg tror da helt sikkert der er nogen der er gode nok til at spille der, som f.eks. Ikke har høj nok elo fordi det måske ikke er faceit grind man mar mest tid til ved siden af holdtræning, esea eller at det ikke er sikkert man altid kan stacke... soloQ til 3000 elo er jo vanvittig svært :)
#20 brieF
2020-05-20 21:50
+1
#16 Pellyy
2020-05-20 20:07
Kunne det være en ide at få folk fra spillerudvalget ned i dpl-a i et par dage for at scoute lidt?
#22 RothauseN
2020-05-21 11:08
+1
#19 F1reScopE
2020-05-20 21:01
Jeg har været 3000k elo +/- i snart 2 år nu og har nemmere ved at spille med bedre spillere kontra dårligere. Jeg er max klar på at give folk i hubben nogle gode vibes og en spiller de kan stole på

faceit link: https://www.faceit.com/en/players/F1reScopE
#21 F1reScopE
2020-05-20 23:24
så ikke man skulle ansøge under det der*
#24 OJ1738
2020-05-21 21:12
3.000.000 elo på faceit :O
Chefet
#34 F1reScopE
2020-05-26 18:56
lagde ikke lige mærke til jeg skrev "k" til sidst lol, haha
#23 xdpiratmanden
2020-05-21 18:59
Tror det der med at man måske valgte at tage og give top 15 og måske også Elgiganten en prøveperiode deroppe ville være noget der kunne give et friskt pust til dpl. Ikke at man skal give dem er invite men giv spillerne en måneds prøveperiode. Og måske også tage de bedste spillere fra 1. Divisionen og give dem en prøveperiode. Der er nogle spillere der er bedre puggere end andre og mange der kunne få en masse gode ting ud af at prøve at spille dpl. Udover det vil det jo også give et højere niveau i både Elgiganten ligaen men også bygge endnu mere ovenpå de talenter der er i 1. Divisionen fordi at de lærer en hel masse af at spille med bedre spillere. Når det så er sagt så kan jeg da godt tage en tørn for lige at vise at man ikke skal være lvl 10 for at spille counter strike xDDDDD
#27 Sander
2020-05-22 08:06
Nu har jeg ikke selv været en del af det her, da det nye spillerudvalg kører meget selvstændigt og selv har besluttet dette, men der var jo rigtig mange spillere fra top 15 og elgiganten ligaen, som var med. De har så løbende fået advarsler, særligt for inaktivitet, og er jo kun røget ud, hvis der ikke er sket noget på den front.

De kan jo ansøge igen, hvis de mener, at noget har ændret sig, så de kan spille nu. Så tænker jeg da faktisk, at de ligger rent lunt i svinget til at få en prøveperiode. Der er bare ingen grund til at hive alle mulige ind, som alligevel aldrig spiller derinde - så er det da klart bedre at give dem chancen, som rent faktisk vil det.
#29 xdpiratmanden
2020-05-22 12:45
Der har du helt ret. Det er helt rigtigt det du siger. Kender dog mange som fik en invite i en periode hvor de ikke spillede så mange pugs måske fordi det var et dårligt tidspunkt i livet eller at de praccede rigtig meget på det tidspunkt. Så blev de kicked og så kan de ikke komme ind igen. Men enig i at de nok ligger ret godt i en ansøgning
#33 p1noy