Opret Log ind
North med morbid afsked til mithR
mithR er færdig som coach i North. Det står klart, efter North netop har lagt en video på Twitter, der tager afsked med danskeren.
Skrevet af: Sander    11. februar 2020 08:20      

mithR er færdig i North-trøjen.

North har netop offentliggjort, at mithR er fortid som coach på holdet, der i skrivende stund indtager en 24. plads på verdensranglisten.

Det fremgår af et lidt kryptisk og morbidt tweet, hvor North takker og ønsker den nu forhenværende coach held og lykke fremadrettet i en stemning, der virkelig spiller ind i vikinge-temaet.

mithR kom officielt på prøve i North i februar sidste år, og det blev altså derfor til lidt over et år i North-trøjen, som har budt på arbejde med hele fire forskellige IGL's.

Selvom holdet blandt andet nåede at kvalificere sig til en Major og senest vinde DreamHack Open Sevilla i december, har mithR og North ikke haft den største succes, da holdet siden februar sidste år er faldet 13 pladser på ranglisten.

LÆS OGSÅ
mithR: "Det er en mavepuster"

Hvem der kommer til at overtage rollen som coach i North er endnu ikke offentliggjort, og det er ligeledes uvist, hvor mithR fortsætter sin karriere.

North består nu af:

  • dk Kjaerbye
  • dk gade
  • dk aizy
  • dk cajunb
  • dk MSL
#1 cleansation
2020-02-11 08:28
Bliver spændende at se hvem de så får ind. Jeg kan ikke se nogen åbenlyse erstatninger.
#31 strogie
2020-02-11 09:47
Zonic laver en Kjaerbye
#2 Martin
2020-02-11 08:30
Så ved i hvorfor jeg ikke skrev nyheder i sidste uge!
Coach Martin \o/ Rush B!
#3 zavage
2020-02-11 08:34
version 2.0 - Rush B - 1 mand flash, 2mand smoke hvis de kaster molo! gogo!!
#53 Martin
2020-02-11 12:24
LOL?

Tydeligt du kun er admin.
#73 zavage
2020-02-17 16:47
agree. må jo ikke lege med.
#4 sirr
2020-02-11 08:39
Underlig start på videoen og underligt farvel. Tror stadig det er længere oppe (ledelsesniveau) der grundliggende går noget galt.

Bliver spændende at se hvem de hiver ind, og hvad mithr skal lave nu :-)
#12 BredYmer
2020-02-11 08:54
Synes især selvforståelsen er skudt meget ved siden af, og tror det er godt for dem at få nogle friske øjne på. MSL slår mig som en der kan kende forskel på top 5 og top 20, ulig hvad deres SoMe-game har udstrålet det seneste års tid.
#14 sirr
2020-02-11 08:57
Jeg er helt enig. Det er en smule humoristisk at de går stort ud med en stor (og vanvittig akavet) rebranding og bl.a. snakker om et forhøjet budget til markedsføringen - kun for at se dem lave nogle søde små animationsvideoer/ klip som umiddelbart er malplaceret og tweets som, at best, er mystiske for deres primære målgruppe.

Som jeg skriver, så virker det til nogle træffer nogle valg på ledelsesniveau, som virker helt skævt.
#19 fremilyset
2020-02-11 09:23
Nu er deres målgruppe nok ikke voksne mænd som stadig bruger tid på at spille for sjov.
Desuden elsker i alle at skrive i nyhederne, så man kan sige de skaber opmærksomhed
#34 sirr
2020-02-11 09:53
Den primære målgruppe, stor som den kan være, vil jeg nu stadig antage er mænd i alderen 15/16-30 da det typisk er dem man kan ramme med eventuelle budskaber som i sidste ende vil give mersalg. Hvem mener du målgruppen er? 15 årige der spiller for sjov? 21 årige der spiller for at blive professionel? Det handler om at tjene penge i sidste ende.

Ja, opmærksomhed er godt til en given grænse - men at blive latterliggjort gang på gang fordi man igen og igen slår armene for bredt ud, som organisation, er ikke godt.

Hvordan tænker du de skal opbygge en større fanbase, når de bliver gjort til grin af størstedelen af de der modtager deres markedsføring, på den ene eller anden vis? De har fået en del fra FCK, det er klart, men det virker til at mange af dem også har opgivet at støtte/ følge dem - bl.a. fordi deres rebranding distancere dem mere fra FCK end de før har været.
#49 fLix8
2020-02-11 11:24
Jeg ville føle mig så røvrendt, hvis jeg øgede mit marketingsbudget og det her var resultatet. Tror hurtigt at jeg ville få nedjusteret det budget igen eller ihvertfald ansat et andet marketings firma, for det de har nu skyder helt ved siden af.
#56 sirr
2020-02-11 13:04
Nogle af de svar de giver på Twitter virker ihvertfald helt skæve og som om de slet ikke har fanget at deres forsøg på at benytte vininge-terminologi går henover hovedet/ bliver misforstået af mange.

Jeg begriber det ikke - hvorfor skal det være så kryptisk. Gør det simpelt, vær realistiske og forstå jeres fans frustration med åbne arme.
#59 fLix8
2020-02-11 14:39
I min optik burde de vente med markedsføringen indtil de har etableret sig som et solidt hold. Det ser ud som om, at de er på rette vej med MSL tilbage som IGL, men den form for marketing som de kører lige nu er nyttesløs. Jeg ser ingen grund til den øgede marketing så længe holdet ligger under top 15 i verden. De skal nok udvikle en god fangruppe igen, når de begynder at præstere, men indtil da vil folk sidde og grine over deres latterlige tweets.

Selvfølgelig skal der komme en udmelding i forbindelse med mithR's exit, men det der virker bare latterligt i mine øjne.

Deres rebranding kunne have været fed, men så burde de have annonceret MSL og en ny coach med det samme, i stedet for udelukkende at skifte logo og udskiftningerne først kommer et par uger efter.
#36 bruja
2020-02-11 10:13
Videoen minder HELT VILDT om noget fra Vikings 😄
#37 Hateville
2020-02-11 10:13
Man skulle næsten tro, at North havde sådan et vikingekoncept, hva :D
#39 Sander
2020-02-11 10:15
WTF?! Her gik jeg og troede inspirationen var hentet fra romerriget :o
#41 bruja
2020-02-11 10:18
Hahaha det er det. Det er jo en som har lukket øjnene og forestillet sig Lagatha’s død.
#44 Luffe-
2020-02-11 10:56
Hvad ? Det er jo noget som man gjorde i vikinge tiden, ikke specifikt til Lagatha.
#46 bruja
2020-02-11 10:59
Ja det ved jeg. Det sker jo også et par gange i serien, men musikken er som taget ud ad det afsnit.
#63 Lyng
2020-02-11 18:39
grineren spoiler mate, ggwp
#71 bruja
2020-02-12 10:27
Skal nok lade vær at spoile sidste afsnit så 🗡
#5 JawBreaker
2020-02-11 08:41
Det var da det mest useriøst og barnlige jeg længe har set. De vælger simpelthen at de skal ligne han er død.

Troede sgu det var dem i gule og blå der var uden hjerneceller, men dem har de så åbenbart også i FCK..

Kan de ikke bare lukke det projekt, det bliver alligevel aldrig en succes..
#8 ZaNwish
2020-02-11 08:49
Kan være Ståle Solbakken tager over :P Spøg til side. Så synd at de smider ham på porten.

De hiver msl ind for derefter at smide træneren ud.

Spændt på hvem de henter ind.
#58 myhre
2020-02-11 13:20
“Det mest useriøse og barnlige jeg har set..”

Og efterfølgende kvitterer du med “Troede kun det var de gule og blå uden hjerneceller”.

Godt spillet Blue. What a gamer
#72 JawBreaker
2020-02-14 10:26
Føler du dig trådt på?

Men at du ikke forstår referencen til fodboldklubberne, det skal jo ikke falde tilbage på mig. :-)
#6 Luffe-
2020-02-11 08:48
Ved ikke om det er en god eller dårligt beslutning. Det har jeg ikke indsigt nok til. Men det er ihvertfald en dårlig udførelse hvis du spørger mig.

Noget helt andet, stop med oorah. I er ikke US Marines, I er et dansk CS:GO hold. Rooolig nu
#7 zyh
2020-02-11 08:49
Så er der flere North nyheder, nu vælter det ind med hits! Sådan skal det være. @Martin i må være glade for North herinde!

*edit* - Sådan en OK underlig video eller er det bare mig?
#38 bruja
2020-02-11 10:15
Den passer meget godt til det Vikingetema de prøver at køre. Ingen tvivl om han/hun som har lavet den, elsker Vikings ligeså meget som maaaaaaj
#50 Kristja
2020-02-11 12:03
Den virker super underlig. Især fordi de fremviser ham som værende død... Altså hvad foregår der :D
#52 zyh
2020-02-11 12:08
Det var også det jeg mente haha :D
#9 hamdenfede
2020-02-11 08:50
Det er godt nok cringe.

Mit gæt er at PR genierne hos North ser det som en bragende succes, for mystikken har bredt sig, og folk interagerer med deres tweet.

Men hey - I det mindste er de med deres rebrand gået over til en tegneseriestil, hvilket passer meget godt til et tegneseriehold! Så lidt kan PR genierne da finde ud af...
#11 JawBreaker
2020-02-11 08:52
+1 .. :D
#10 WAH
2020-02-11 08:52
Kan overhovedet ikke se hvem der skulle tage over. Virker som en spontan beslutning men fair! Den eneste jeg kunne se tage over var Pimp, men han er jo analytikker så det kommer nok ikke til at ske. Eller s skulle det være en der ikke er fra Danmark, hvilket ville være ærgeligt synes jeg.
#13 Klakand
2020-02-11 08:56
Der er intet i det tweet der indikerer at mithR er fyret eller har sagt op. Han hylder dem der er døde i året der er gået.
Det er bare en super forvirrende udmelding, hvis den ikke er forbundet med et eller andet. Men det står der intet om i tweetet.
#17 JawBreaker
2020-02-11 09:06
Hvad læser du så ud af følgende:

"Torbjørn "@mithRTV" Nyborg, thank you for all your dedication and hard work over the last year! You are truly one of a kind and we wish you the best of luck on your continuing journey"
#18 Klakand
2020-02-11 09:13
Ja altså, jeg har selv spurgt på twitter hvad de mener med tweetet.
Men mithRs citat kan både stå alene og være et farvel citat, men det kan også hænge sammen med "To our fallen brothers and sisters - We salute you" og være en takke tale, til alle dem der er døde(smidt af holdet) i løbet af året.
Og eftersom der intet står om, at mithR er ude tror jeg på det sidste. Lidt som det her tweet fra Kjaerbye da de skulle rebrande: https://twitter.com/KjaerbyeCS/status/121415367495..
#24 Klakand
2020-02-11 09:26
Denne gang var det så ikke et stunt. Bare underligt upassende :-)
https://www.twitlonger.com/show/n_1sr51at
#21 bar
2020-02-11 09:26
Klakland, der er tale om en reel fyring af Thorbjørn. Se denne udtalelse fra manden. https://www.twitlonger.com/show/n_1sr51at
#30 Sander
2020-02-11 09:43
Vi sad faktisk også på den i nogle minutter og forsøgte at få det bekræftet af North og mithR selv, for vi var heller ikke helt sikre på, at han var færdig i North. Vi gik så i gang med at skrive den, og da vi fik det bekræftet, pubbede vi den asap. Vi kunne selvfølgelig godt lige skrive, at vi har fået det bekræftet, så der ikke var tvivl, men vi tænkte egentlig, at folk stoler nok på os til ikke at tvivle.
#35 Klakand
2020-02-11 09:54
Ah. Godt at høre, at nogen i denne sag udviser rettidig omhu ;-)
#15 crisp
2020-02-11 09:01
Den eneste mulighed, som jeg ser det, er pimp. Ave gider nok ikke igen. Der var vel en grund til at han sagde op i sin tid.
#22 Butler
2020-02-11 09:26
Ja de kan få lidt fif af Pimp :)

https://www.youtube.com/watch?v=AluitpGJ7OU&fb..
#45 Luffe-
2020-02-11 10:58
Jeg er vild med Pimp. Men fuck det er sjovt det der :D
Klippene er geniale, og alt graffiken er for fedt :D
#60 Butler
2020-02-11 14:43
:D den er også god!
#55 MSAA
2020-02-11 13:03
For mig lyder det urealistisk med Pimp. Jeg tror ikke, at der er nogen af parterne, der ønsker det.
#16 strogie
2020-02-11 09:06
Nice North er på rette spor
#20 mesterslagter
2020-02-11 09:25
Mithr har på mig mest virket som en mental coach, og ikke en holdet kunne trække på taktisk i de svære situationer. Der er vel mere brug for en med super skarpe øjne på spillet , så det udelukker martin :)
#23 cleansation
2020-02-11 09:26
Blev fyret

https://www.twitlonger.com/show/n_1sr51at
#25 sekke
2020-02-11 09:28
Personligt var jeg helt vild med FeTiSh i Dignitas og min forståelse var et han på daværende tidspunkt var en af de aller bedste igl i Danmark/verden. Jeg ved han er i Lyngby pt, men kunne han være en mulighed for North?
#26 sAM
2020-02-11 09:33
Så kan han spille mere dpla, worth
#27 whitebear22
2020-02-11 09:34
Er der ikke please nogen, som vil give PR-afdelingen et par opdragelsesflade? De kan jo slet ikke styre sig, efter at North er blevet til Norph...

OT: Det er nærmest kun gået en vej, siden MithR kom ind som coach. Det må der være en konsekvens af.
#28 neonthai
2020-02-11 09:35
Hvem skal nu stå og massere spillerne på skulderne 😁
Blir et kæmpe handicap 😆
#29 arseface
2020-02-11 09:36
Fyringer og spillerændringer er en efterhånden den enest og måde North kan komme i nyhederne på. De skulle tage og spille lidt cs go engang i mellem. Det kan man også komme i nyhederne af.
#32 mamas
2020-02-11 09:49
Hvor er der dog mange pinlige kommentarer herinde! Man skulle tro det var en EB kommentarfelt
#33 casle
2020-02-11 09:52
Håber bare de vælger dansk.
#40 bruja
2020-02-11 10:17
Håbede vi så due tilbage i North, men tror hans OG mandskab er mere fremtidssikre. Måske pimp som nogen skriver?

Havde ikke den store fidus til mithR, synes den dokumentar fik ham til at se ignorant ud med hele gade kick/ingame scenariet.
#42 strogie
2020-02-11 10:28
FaagaN eller fetish
#48 FROYYY
2020-02-11 11:10
+1 på Faagan
Kunne være nice og se ham på et større hold
#57 strogie
2020-02-11 13:14
Det blev jumpy
#69 Martin
2020-02-12 00:33
Han er super flink, men hans hold har vist 0?
Hvorfor er det i tror han er manden der kan løfte North?
#70 FROYYY
2020-02-12 09:52
Det er 100% personligt.

Jeg har intet belæg for om Faagan kan løfte North eller ej :-) på den anden side ved jeg heller ikke, om Jumpy er den rette til det. Der kan være noget med sproget, selvom han har noget mere erfaring og garanteret også flere værktøjer i bagagen.
#43 Brian
2020-02-11 10:41
Fornemmer jeg Ex6TenZ?🤔 (Det er ment som en joke)
#47 Madsen
2020-02-11 11:00
Det slag vandt msl vidst haha ;)
#51 xdpiratmanden
2020-02-11 12:04
Kunne godt se for mig at de hentede en som modii ind? Hvad tror folk om den ide. Synes han har nok viden til at han kunne komme ind og gøre en forskel. Ved ikke hvad han går og laver men synes han virker som en god mulighed.
#54 mesterslagter
2020-02-11 12:45
Tænker slet ikke at han har coach erfaring nok, men at de i stedet skal have en med international erfaring og fra flere hold. Eller at de hiver ave ind igen
#61 noche
2020-02-11 15:42
Baseret på Moddiis spillestil, så vil jeg vurdere, at han ikke ligefrem er coach materiale, men han vil dog matche MSL godt, da de begge har det med at gå offensivt som CT i overtalssituationer for at skabe en 1 mod 1.
#62 arNolder
2020-02-11 16:51
I mine øjne har North gang i alt for meget.. deres hold viser ikke resultater, de rebrander og kører forskellige "stile" inden for grafisk arbejde og SoMe som ikke virker. Det bliver ristet på det. "Prøver" at lave sjov med det med en maskot ligende drage (som man sikkert ikke får at se igen), og nu det her.. North har virkelig ikke tænkt sig ordenligt om når det kommer til Organizing idea omkring hele deres rebrand. unluck.
#65 Rubel
2020-02-11 22:57
Hvor er det med dragen? :D
#66 WeiZ
2020-02-11 23:04
Deres logo skulle være en drage. Kan huske de har besvaret de "hate" kommentar på deres rebranding, hvor det er en tegnefilms drage der sidder og snakker. :)
#67 cleansation
2020-02-11 23:44
Ja det er rigtig nok. Stod der også i deres press release da de re-brandede. Problemet er at det ligner et misfoster mix mellem en løve og en drage nu, som er blevet lavet om til en tribal tattoo.
#68 WeiZ
2020-02-11 23:52
Haha. xD
#64 kr1zzer