Opret Log ind
Officielt: Tricked sælger CS:GO holdet
Det er nu officielt, at Trickeds CS:GO hold er blevet solgt, men køberen er endnu ikke offentliggjort.
Skrevet af: Sander    20. november 2019 10:55      

Fra venstre: roeJ, sjuush, HUNDEN, Bubzkji og acoR.

Tidligere i år blev det rygtet, at Tricked-spillerne muligvis stod over for en stor transfer, og det er nu bekræftet, da Tricked sælger CS:GO holdet for et sekscifret eurobeløb.

Det skriver Tricked i en pressemeddelelse.

Hvem køberen er, er endnu ikke offentliggjort, og ifølge pressemeddelelsen bliver det offentliggjort på 'et senere tidspunkt', men Tricked vurderer selv handlen for at være den økonomisk største nogensinde i dansk esport.

Det er ambivalent at sige farvel til så talentfuldt et hold, da de har formået at skabe formidable resultater på det sidste. Det er dog vigtigt at huske på, at dette både er godt nyt for spillerne på holdet, for Tricked som klub, samt for det danske esportsmiljø som helhed. Holdet får lov til at blive sammen og spille sammen, mens vi kan krydse endnu en succesfuld talentudviklingsproces af. Kigger vi ud i verden, markerer det danske esportsmiljø sig endnu engang som foregangsmænd, udtaler ejer og sportsdirektør Morten "Phy" Jensen.

Tricked har været på noget af en rejse i 2019. I januar ankom HUNDEN med den mission at genrejse holdet, der dengang var rangeret som nummer 77 i verden.

I løbet af i år har det danske mandskab blandt andet vundet V4 Future Sports Festival, blevet nummer to til Good Game League og snuppet en delt 3.-4. plads til DreamHack Open Summer. Tricked har derfor været en fast del af top 30 siden juni, og holdet indtager i skrivende stund 21. pladsen på verdensranglisten.

Det nu tidligere Tricked består af:

  • dk HUNDEN
  • dk acoR
  • dk sjuush
  • dk Bubzkji
  • dk roeJ

Køber og pris er ikke offentliggjort, men ifølge flere af Dust2.dks kilder ligger prisen på mellem 2,4 og 3 millioner danske kroner.

#1 fremilyset
2019-11-20 10:57
Spændende! Fedt de bliver sammen
#2 sirr
2019-11-20 11:00
Shit, det bliver trukket i langdrag - er det ikke ret lang tid siden at det blev rygtet? Omvendt skal sådanne forhandlinger selvfølgelig også tage en god portion tid, men man må vel antage at den nye organisation oplyser noget snart :D

Spændende at se hvad der skal ske med organisationen, om de vil fortsætte med at udvikle :-)
#3 HUNDEN
2019-11-20 11:05
Må desværre ikke sige så meget. Men da rygterne kom ud, var intet på plads overhovedet.
Der kommer til at gå lidt endnu, før vi kan komme frem med vores ny navn. Som hold, ville vi også elske vi bare kunne skrige navnet med det samme 😜
#5 Mrnobody
2019-11-20 11:11
Vi elsker jer stadig Hunden bare rolig <3
#6 arseface
2019-11-20 11:12
Kommer I så ikke til at spille nogle officielle kampe før det er på plads?
#8 HUNDEN
2019-11-20 11:16
Ja det gør vi! 😎
#13 Arthrangos
2019-11-20 11:29
Hvad går I under indtil da?
#14 Radski
2019-11-20 11:30
Dignitas er også et fedt navn ^^
#29 hekin
2019-11-20 13:35
Det var også min første tanke ;)
#36 wake
2019-11-20 15:27
Damn spoiler
#16 strogie
2019-11-20 11:36
Splyce hunden
Eller
Smash hunden
#4 Divi
2019-11-20 11:06
OG tager dansk hold? :o
#12 Jigsaw
2019-11-20 11:24
Tvivler. Der skal mere kvalitet ind i det internationale hold. De henter nok en roster der kan spille Top 10 med det samme.

Har hørt Valde skulle være den éne.
#23 Divi
2019-11-20 12:26
Kan være de er bange for at lave en 100Thieves show og tager et low-risk move. :p
#63 T0BAKKEN
2019-11-21 16:55
Ramte de ikke en finale første turnering de spiller under ny org?

EG lavede da noget rigtigt.
#66 Divi
2019-11-22 23:38
Haha, nej nej mate. 100Thieves prøvede at komme ind i CSGO for nogen år tilbage, ved at signe det daværende Immortals, efter deres finale i en CSGO major, hvor Zeus's Gambit tog sejren.

De nåede at gå officielle under 100Thieves, før der kom en skandale frem med KNg som gjorde, at 100Thieves opløste kontrakterne med dem lidt efter.

Basically, så kom 100Thieves ind i CSGO og kom ud igen, uden at have haft deres banner fremme ikke bare 1 kamp.
#7 mad0
2019-11-20 11:14
https://www.youtube.com/watch?v=RV6aLIQgmYg
#21 LegendenZaki
2019-11-20 12:05
Du troller så meget
#9 MrBlond
2019-11-20 11:20
Bliver spændende og se deres nye hjem!😄
#10 diOnysos
2019-11-20 11:22
Det er sindsygt flot orkestreret af Tricked det der. Der må være en god lykkefølelse hos hele ledelsen og hos holdet lige pt.

Al det bedste til Tricked og til teamet som nu bliver til ???
#11 casle
2019-11-20 11:24
Imponerende hvad i har opnået, held og lykke fremadrettet hos jeres nye org. Hvor er det fedt for dansk e-sport,og et klasse eksempel på, hvad hårdt arbejde, under gode rammer kan tilføje et hold. I fortjener det så meget, og jeg håber i vil blive ved med at bygge på og ikke se jer tilfredse, selv om i højst sandsynligt har landet en god kontrakt.
#15 haste
2019-11-20 11:33
Super fedt for holdet og kæmpe tillykke til jer!
Surt at tricked skal starte forfra igen igen :(
#20 walle
2019-11-20 12:00
Det er vel dét de gør?
#24 haste
2019-11-20 12:33
Tror ikke ambitionen er at bygge et hold op hvorved de mister spillere gang på gang.
Inderst inde tror jeg godt at Phy og co vil ud og være en førende esports organisation. Det er dog mine tanker.
#37 wake
2019-11-20 15:28
TRC - Haste? ;)
#30 donfrankie
2019-11-20 13:45
Så kunne de jo bare beholde det nuværende lineup.
Spørgsmålet er jo så bare om de ville have pengene til at holde på spillerene og tilbyde dem nok penge i forhold hvilke tilbud hvad de ville andre steder.
#40 mesterslagter
2019-11-20 15:46
Jeg tænker at det er et godt salg de har lavet, hvorved det helt sikkert er muligt at styrke organisationen og bygge et nyt hold op med talenter.
#17 Luffe-
2019-11-20 11:37
Håber dette er med til at sende jer et skridt nærmere toppen :D
#18 Balancemarn
2019-11-20 11:46
Spændende :-)
#19 JaySomz
2019-11-20 11:48
Er Winspai en del af handlen?
#32 Stubberup
2019-11-20 14:16
Tror ikke - det lignede han sagde farvel og tak til spillerne på twitter, men kan have misforstået.. :-D
#34 stylez
2019-11-20 14:20
http://www.dust2.dk/Nyheder/9961-dust2dk-erfarer-p..
#41 JaySomz
2019-11-20 15:53
Ja, kan godt huske den, men husker så vidt intet officielt udmeldt siden da 😉
#22 Badefar
2019-11-20 12:07
Fedt for dem. Fantastisk udvikling med tanke på, hvor de stod da året startede. Spændt på at høre, hvem den glade køber er, for jeg lurer altså stadig lidt på grunden til, at man trak sig fra MDL.

Forhåbentligt fortsætter Tricked med at poste midler i et CS-hold, så vi kan få endnu godt dansk hold der kan banke på til top 30. Der bør være talent nok.
#25 Messias
2019-11-20 12:37
Vildt nok! En eller anden har en del penge og vil gerne cs!
#26 Narky
2019-11-20 12:53
CPH Flames.acd?
Spøg til side, gl! Håber det bliver godt for dem
#27 glx0
2019-11-20 13:09
Så kommer Tricked udad 2019 med overskud, istedet for underskud, og samtidig bliver der forhåbentlig plads til et nyt hold håbefulde talenter fra den danske sene, det sku win win.
Tillykke til alle.
#28 Menter
2019-11-20 13:32
Spændende!
#31 TheSmilingGun
2019-11-20 14:05
Lyder sgu spændende, tillykke til Hunden og co med det nye hjem!
#33 Jerry
2019-11-20 14:17
North!
#35 Xtat1c
2019-11-20 15:05
https://esportsmagasinet.dk/dignitas-paa-jagt-efte..

Just putting this out there 👀
#38 Deuce
2019-11-20 15:32
Bliver spændende at følge. 🙂
Tillykke til både hold og organisation.
#39 mesterslagter
2019-11-20 15:44
Jeg tænker det nye Hundens anime team, nu når ben ikke er ledig længere
#42 jollarn
2019-11-20 15:55
mYm.denmark is back ;)
#43 Messias
2019-11-20 16:24
H2K
Titans
NOA
INGEN VED DET!
#45 SEVEN
2019-11-20 16:30
team9.hunden 😂
#52 jollarn
2019-11-20 19:38
MoN.Global :D
#57 nkkrdk
2019-11-20 22:53
mTw.hunden :O
#44 Danmarks_Imperium
2019-11-20 16:29
Hvis det er Dignitas kunne det være læks! Men deres logo er jo pisse grimt!
#50 WeiZ
2019-11-20 19:35
Kunne også bedre lide deres gamle =D
#46 JSs
2019-11-20 17:28
Jeg håber på SK gaming :)
#47 Benny
2019-11-20 19:02
Godt at holdet kommer væk inden lønningerne begynder at udeblive. God løsning for begge parter. Undrer mig dog over prisen er så lav, køb en lejlighed i det indre københavn for samme sum?
#49 JaySomz
2019-11-20 19:33
Du kan jo ikke sammenligne købspriser for CS:GO-hold og lejligheder i København med hinanden. Ligesom du ikke kan sammenligne det med håndbold- eller fodboldspillere.
#51 Benny
2019-11-20 19:36
De ligger tæt ved nummer 20 i verden og kontra især 3 af spillernes alder, tænker vel at man kan betegne dem som upcoming talenter, er det stadig en lav pris. Prøvede bare at pointere hvor lav en pris det er.
#53 Bubski
2019-11-20 19:49
Generelt er det ikke ligesom fodbold, hvor unge "talenter" er dyre. Det mere omvendt at de mere etablerede og erfarne herre koster mest.
#62 noche
2019-11-21 16:42
Unge talenter er ikke dyrere end de etablerede stjerner i fodbold. Det handler om at de er oftere til salg, fordi de kommer fra mindre klubber og derfor er mere tilgængelige for handler. Eksempelvis kan du se at spillere som fx Hazard, Bale og Neymar blev handlet væsentlig dyrere efter de var kommet på et etableret tophold end da de var unge. I Neymars tilfælde var han 25, da han skiftede anden gang og havde på de 4 år mere end fordoblet sin værdi (og Santos slap ham på ingen måder billigt). Ligeledes med Hazard der i sine 7 år i Chelsea forøgede sin værdi med tre gange.
#55 JaySomz
2019-11-20 20:27
Men det er jo en høj pris kontra f.eks. håndbold. Tænker transferpriserne afspejler lønningerne langt hen ad vejen.
#58 Benny
2019-11-21 10:03
Niko alene blev solgt for et højere eller samme beløb. Så uanset hvad en dårlig handel med økonomiske briller.
#60 JaySomz
2019-11-21 12:14
Nu er der er også forskel på NiKo og Tricked.
#61 Mrnobody
2019-11-21 12:52
Ja tricked holdet er bedre.
#59 Benny
2019-11-21 10:30
Forresten, så fik jeg et nej tak af dem som du skrev om, esport-service.
#48 b0ychild
2019-11-20 19:14
Fedt, håber snart Tricked begynder at spille med i de lidt bedre turneringer, så man kan se, hvor gode de er.
#54 Lil-Snik
2019-11-20 20:02
maquinas til Tricked så?
#56 Mrnobody
2019-11-20 20:40
Tænker du har ret eller Percys hold.
#64 T0BAKKEN
2019-11-21 16:56
C9 til EU, nu hvor NA åbenbart ikke fungere for dem (næsten ikke i nogen esport faktisk).
#65 FUKT
2019-11-22 06:53
Mon ikke de ryger til team secret. Det passer næsten for godt med deres tweet 😅