m0NESY og NiKo var brandvarme mod Astralis.

Astralis falder til Falcons i Stockholm

Astralis taber 2-0 til Falcons i ESL Pro League.

Astralis starter andet stadie af ESL Pro League ud med et 0-2-nederlag til Falcons.

Falcons dukkede op på serveren mod Astralis på både Inferno og Mirage, hvor særligt NiKo og m0NESY førte an. Astralis valgte igen at vælge Inferno, hvor Staehr spillede en flot individuel kamp, men Astralis fik kun én CT-side og måtte se sig slået 13-8.

På Mirage startede Astralis flot ud på CT-siden med en vunden pistolrunde og derefter konverterede forcebuy-runden også. De kunne dog ikke vinde mod pistoler, da m0NESY leverede en 1v3-clutch, der gav Falcons momentum.

Første halvleg endte 6-6, men Astralis fik ikke en eneste runde på deres T-side og tabte Mirage med cifrene 13-6.

Falcons er dermed videre i 1-0-gruppen, mens Astralis er nede i 0-1-gruppen.

Falcons
2 - 0
Astralis
Alle maps
Falcons K - D +/- ADR KAST Rating 3.0
Nikola 'NiKo' Kovač 37 - 20 +17 102.0 87.5% 1.76
Ilya 'm0NESY' Osipov 37 - 18 +19 91.7 85.0% 1.61
Maxim 'kyousuke' Lukin 29 - 31 -2 90.6 72.5% 1.10
Danmark René 'TeSeS' Madsen 25 - 24 +1 58.8 77.5% 0.98
Damjan 'kyxsan' Stoilkovski 21 - 22 -1 54.3 70.0% 0.87
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 3.0
Danmark Emil 'Magisk' Reif 31 - 31 +0 95.5 80.0% 1.26
Danmark Victor 'Staehr' Staehr 26 - 28 -2 69.3 60.0% 0.91
Danmark Rasmus 'HooXi' Nielsen 20 - 30 -10 65.7 65.0% 0.76
Danmark Jakob 'jabbi' Nygaard 20 - 32 -12 53.2 55.0% 0.73
Danmark Nicolai 'device' Reedtz 17 - 29 -12 44.1 70.0% 0.61
#1(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 14:53
bimse
Havde ikke regnet med andet - device bliver altid udstillet, når han møder de gode spillere. Ærgerligt.
#3(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 14:58
SlotsØl
En, han slider lidt med formen.
#2(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 14:56
olsen225
frygtede en større røvfuld så fin kamp
#4(Med 6 svar)
4. oktober 2025 kl. 14:59
Pingomania
Stare også. 0-7 på T-siden på mirage og 0.09 rating da det hele skal afgøres.
De store spillere stepper altid op på de afgørende tidspunkter.
Andre er bare pinlige og kæmper med en svag psyke..
#6(Med 3 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:02
Unifite
Vi takker for 4000 elos Premier synspunktet! Orb´en lever i bedste velgående, og vi husker dig for at mene at trade og entry kills er værdiløse i professionel CS.
#25(Med 2 svar)
4. oktober 2025 kl. 17:24
Pingomania
Stærkt sagt mr fake news man!

Din mening blev værdiløs i det øjeblik du nævnte et astralis hold med

Snappi - stare- sjuush- teses- dev1ce.
Så har man virkelig ikke forstand på cs🤣

Har du ikke lært at tidligere heroic spillere ikke får en fair chance I astralis?
Der er 2 på bænken pt og en dead man walking i jabbi.
For det andet skal du smide stare og muligvis dev1ce på bænken før det bliver godt igen.
Samt en ny træner
#29(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 19:15
Unifite
Hvem er stare? Ham der spiller orb?
En der har skrevet det her på billedet i linket er ægte premier 4000. hahaha.
imgur.com/a/UcE6Fh2

Hold kæft det sjovt. Men jeg tager hatten af for at du prøver at holde dig relevant når 99% af brugerne griner af dig.
#33(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 21:24
eyM
🤣
#10(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:09
eyM
Phew hva.

Endelig en kamp, hvor staehr ikke er markant bedre end resten af holdet.
Stadig selvfølgelig en af de bedste på holdet. Men det skal ikke holde dig fra at twiste den.

I det mindste fik han ikke en masse entries i de runder… Såeh, han spiller mer holdets spil her.
#20(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 16:23
Nuntjako
Den menneskelige psyke er bestem interessant. Hvordan vi vælger at anskue en situation. Et andet perspektiv på Staehr i denne kamp er at han stepper op på inferno og har en rating på 1.43. Så sådan kan vi vælge at cherry picke data for at bekræfte vores synspunkt.
Så er der selvfølgelig også de mennesker der er uden et velbegrundet synspunkt eller holdning, men som blot troller på nettet.
#5(Med 10 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:02
Unifite
Hooxi der prøver at køre Teses over fordi han ikke tør at gøre det på de andre Falcons spillere- Magisk der hele turneringen har krummet tæer når ulvehylet kommer. CRINGE.
At man generelt sidder og hyler og jubler imens man kører en slatten 48 ADR selv, imens Teses rydder op på det andet hold.

Astralis opsamlet: Man henter Straube, Jabbi og Stavn. Men det var Sjuush, Teses og Xizt der skulle have været i stedet for.
-Havde også været langt billigere.

Når Teses lige har vundet lidt med Falcons, kunne jeg godt tænke mig at se:
Snappi - Staehr - Sjuush - Teses - Device.

Sælg Jabbi til en bedemandsforretning som reklamesøjle. Han har udtrykket til at slå igennem.
#9(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:07
WeiZ
#8 skulle have været et svar til dit :D fat fingre I guess
#12(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:12
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Intet andet end at hente chr1zn ville give mening
#13(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:17
Unifite
Han er jo også et meget godt bud - Astralis er bare ikke kendte for at gå den unge vej når der skal findes IGL´s.
#16(Med 6 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:39
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det eneste det hold reelt set skal gøre hvis du så kampen er at hente blamef istedet for Jabbi, da blamef også er lurker.
Jabbi var virkelig virkelig ringe, har han været i længere tid, siden hans deagle highlight har han nærmest gået ud af hver kamp med -kd på trods af han har lurk rollen hvor han burde opsamle kills. Det duer bare slet slet ikke at gå 4-18 som lurker, astralis spillede 4v5 på inferno.. Blamef ville passe perfekt i den rolle. Og man ved man kan regne med han får de nemme kills som jabbi ikke gør. Er uenig med Snappi, han er blevet for gammel desværre, synes ikke hooxi gør det dårligt overhovedet. Et andet godt valg ville nok være chrizn.
#17(Med 5 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:46
bimse
det er så hovedløst at kalde på det her, du må have absolut ingen forstand på, hvad du snakker om. Ja, blame er lurker, men han er nok jordens ringeste lurker, han tager aldrig chancen, han står bare og holder en vinkel. Vi har set ham lurke, lige da han og k0nfig blev hentet til Astralis, han var ELENDIG - han fandt aldrig noget som helst. Derudover spiller han ALLE stjerneroller på ct, hvilket slet ikke ville fungere for Astralis. Jabbi spiller alle slave-anker roller, blameF vil og kan ikke spille de roller. Hvornår fanden fatter folk noget?

Derudover hvem fanden kalder på blame tilbage? Vi har sgu da set ham i trøjen, det er jo ikke fordi, at han er blevet gudsbenådet siden. Hans karriere har styrtdykket og han sidder stadig bare og statfarmer, nu bare i tier2. Fnatic er så elendige, at de ikke engang har kvallet til majoren (og det er med en af scenes på daværende tidspunkt største IGL- og awp talenter). BlameF er og forbliver en statfarmer, det er så crazy at ville have ham tilbage på holdet.
#30(Med 4 svar)
4. oktober 2025 kl. 19:57
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Shit det er tydeligt du har et horn i siden på ham.
Han er den bedste danske riffler? Det er ret tydeligt.
Den spiller Sammensætning passede slet ikke sammen som du nævner, det er et RIGTIGT dårligt argument, da han i et fungerende hold i Astralis ville performe bedre uden tvivl, også impact mæssigt.
Jabbi spiller nogle roller som ville passe udmærket til blame. Fx apps på inferno hvor jabbi klarede det elendigt. Der kan han statpadde hvis han vil.

Men hvis du er så anti blame så kan du da også tage en mand som teses? Han har samme roller som jabbi ligenu.

At sige jeg ikke fatter cs er godt nok at strække den 😂 Vil da om nogle mene med min baggrund i spillet at jeg mere eller mindre har en god ide om hvad der foregår.
I øvrigt så skal du heller ikke tage chancer som lurk. Så smider du bare map kontrollen. Når jabbi går ud og dør som han gjorde på inferno så ved det modsatte hold at hele Astralis med 80% chance står på det modsatte site. Det er direkte idioti, og tabte dem 2-3 køber under på deres t side på fx inf.
#32(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 21:16
Johnnyw0w
Hmm både og, du kan sagtens blive for passiv i dine lurks. Det har blame ihvertfald bevist. Der er situationer hvor du bliver nødt til at tage map kontrol på baggrund af rotation reads. Du kan sagtens spille fuld passiv og lade frags komme til dig, men det vinder bare ikke kampe. Giver dig bare gode stats, men vil også sige han vil være en stor upgrade som ct spiller
#38(Med 0 svar)
5. oktober 2025 kl. 13:08
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er helt enig her, der skal være en balance selvfølgelig. :D
#34(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 21:38
bimse
Jeg har ikke et horn i siden på ham overhovedet, han er en pisse god mand, det er jeg sikker på - men du waffler mate. Han er slet ikke "den bedste danske riffler", manden har ikke spillet mod et top20 hold i hele 2025, du skal tilbage til september måned i 2024, hvor han sidst mødte et top20 hold (HLTV stats). Så lad os bare gå fuld stats på den og tage udgangspunkt i 2024 mod top20 modstandere, hvor folk rent faktisk skyder igen - og du ikke farmer noobs, der er top50. I eksemplet her har jeg bare taget Staehr til sammenligning (der i 2024 spillede ELENDIGE roller / entry og ankerroller, hvorimod BlameF, der spiller alle gudsbenådet stjerneroller). Nå men lad os komme til sagen: BlameF har en rating på 1.00 og Firepower på 42. Staehr har tilgengæld en rating på 1.02 og firepower på 45 (husk, hvad jeg nævnte om rollerne tidligere). For at gøre eksemplet endnu bedre for, at du med "min baggrund i spillet" kan se det endnu tydligere; Jabbi i 2024 mod top20 har sgu en rating på 1.06 og firepower på 62 - her skal det IGEN nævnes, at Jabbi IKKE spiller NOGEN stjerneroller, hverken på T eller på CT, men det gør blameF STADIG. Jeg håber, at den er proppet helt ind i dit hoved, at BlameF IKKE er den spiller, som du gør ham til. Du siger bare til, hvis jeg skal grave dybere i stats, ellers går du bare selv ind og tjekker - men ud fra din ovenstående kommentar, så er alt du skriver bare fra toppen af dit hoved - og IKKE baseret på noget evidens. Men ja, jeg glæder mig til, at Astralis henter BlameF og de vinder majoren i 2026, når han skal lave alle sine roller om (som han har spillet siden Complexity i 2019) - og igen viser, at han er "danmarks bedste riffler", det er nemlig ret tydeligt! XDDDDDDDD

EDIT: Sry for alle "XD" men det trigger mig sgu, når man taler om noget, man ik aner en skid om - og så ovenikøbet siger, at man har en "baggrund i spillet".
#37(Med 0 svar)
5. oktober 2025 kl. 13:08
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Forstår ikke helt hvor du får de stats der fra? Ifølge hltv har Blamef en rating på 1.13 mod top 10 hold?
gyazo.com/4153e829d5b623d749f8f876b5641747

Du kan jo ikke bare plukke hvad du selv vil og så tage stats derfra. Du bliver nødt til at se det hele i det store billede. Ellers bliver du præcis ligesom pingo der kun går op i når folk klarer det dårligt.
Jeg er heller ikke helt med på at du snakker om med at han skulle have alle stjernerollerne. Ved ikke hvor meget du har set dem spille, så dem bla. spille mod big igår og så vidt jeg kan se på fx. Inferno spiller blame en rotator rolle? I liquid spillede han igl en årgang så igen, må du blande noget sammen.
Bryder mig ikke så meget om dit tiktok sprog og person angreb, skriv lige det bag øret når du prøver at argumentere med et voksent menneske, ellers falder det lidt fladt :)
#7(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:04
GR3BBY
Ingen gejst. Ingen frygtløshed. Jabbi har momenter af kvalitet, men ligner ellers bare en død pølse. Device virker som om han er lidt ligeglad. Magisk er.. ja. Hooxi ligner en der har givet op. Staehr har giga potentiale, men får det ikke indfriet i den her konstellation.

Jeg er faktisk ved at være der, hvor man skal have en eller to internationale ind.
#8(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:06
WeiZ
Enig med sælg Jabbi. Men snappi? Arghh. Det tror jeg ikke ville ændre meget.
#11(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:10
Unifite
Kombinationen med Xizt/sAw og Snappi ville vinde flere kampe end det her døde lineup. Snappi har længe vist sig villig til at spille aggressiv alternativ CS fordi han læser det på en anden måde. Hooxi og nuværende lineup minder lidt om Glaive i slutningen af Astralis.

Når man tager et NIP hold hele vejen op ad ranglisten med flere udskiftninger og når majoren med 2 portugisere der aldrig har vist det store(ved godt den ene er væk) - så tager jeg ham til hver en tid over hooxi og karrigan.
#14(Med 7 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:17
Thuumes
Den eneste grund til device ikke er bænket endnu er pga, Astralis er device. Og der ikke er andre awps at tage af.. gal han stinker
#15(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:34
Hunt
?????
#18(Med 3 svar)
4. oktober 2025 kl. 15:51
Madsen
Han levere altså stadig men ja der er da længere i mellem end tidligere.. jeg tror device har brug for stabilitet for at levere og holdet skal være sammenspillet og det kan man ikke sige om Astralis pt
#19(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 16:02
bimse
Det er jo så gratis en undskyldning. Han skal sgu kunne levere. Manden er 30 år gammel og er nok en af de bedste betalte spillere på scenen. Hvis man ikke kan levere under de forhold, som Astralis giver ham - så er niveauet desværre blevet for højt. Jeg synes alt for ofte, at han bliver gapped. Han ser langsom ud, dårlig reaktionsevne og listepeeker altid - han ligner en, der er træt af at spille og er bange for at lave fejl. Han skal bare videre. Problemet er, at der ikke er nogen danske awpers, der er tæt på hans niveau, hvorfor Astralis jo ikke kan gøre andet end at lave ham blive..
#21(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 16:42
eyM
Som awp skal han altså skyde mere end 17 over mirage og inferno..
#23(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 16:56
Thuumes
Fuldstændig enig, zero impact med awp er svanset....
#22(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 16:49
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Den ENESTE grund er så 2 grunde :/
#24(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 16:57
Thuumes
😉😉
#26(Med 1 svar)
4. oktober 2025 kl. 17:19
Hemandk
Har Astralis fået en analylist endnu eller en der rent faktisk kan hjælpe Hooxie, det har i tidligere interviews været antydet at Hooxie står med det hele. Og det er ikke nemt både at skulle spille DM og stå for alt det taktiske. Kan godt ske Ruggah byder ind med noget, men det virker ikke sådan.

Device ligner sku en der skal spille noget mere, det ser rimelig rough ud, men det har det nu gjort i et stykke tid.
#27(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 18:37
bimse
Ud fra hvad jeg ved, så nej. Kunne forestille mig, at der kommer til at ske en del efter majoren.
#28(Med 2 svar)
4. oktober 2025 kl. 18:44
Cursecurrent
Det er på høje tid at Astralis bliver et internationalt hold. Vi har simpelthen ikke nogle nævneværdige talenter i Danmark længere og selv dem der spiller på højeste niveau er ufatteligt ustable i niveau og for det meste direkte ringe.
Jeg vil mene, at man kun skal holde fast i staerh og muligvis Hooxi og så skaffe en awper og 2 rifflers, som kan lidt mere individuelt end hvad vi kan se fra de nuværende spillere. Tag Furia som et godt eksempel på hvordan man kan gå fra at være en total falliterklæring til et konkurrencedygtigt t1 hold med blot 2 internationale indskiftninger.

Og ja så skal Astralis selvfølgelig finde sig en coach som faktisk har værdi for holdet.
#35(Med 1 svar)
5. oktober 2025 kl. 02:52
utilizer
Enig, det er sgu for sindssygt at tabe til et Falcons hold med NiKo, m0NESY og kyousuke efter en måned med Magisk og tre med HooXi. Og ja, hvorfor så ikke smide hele identiteten væk. FURIA's situation var også lidt anderledes, da de havde to klare svagheder (chelo og skullz). I øvrigt vildt hvordan du ved at ruggah ikke har nogen værdi for holdet, har du insider viden?
#36(Med 0 svar)
5. oktober 2025 kl. 10:20
Cursecurrent
Nu er det jo ikke kun Falcons de taber til, de blev ydmyget af Gamerlegion 0-13 på deres eget map pick for fanden så vågn dog op.
Du snakker om at smide deres identitet væk ved at udskifte danske spillere, men lige nu er deres identitet ikke 3 potter pis værd med det ekstremt lave niveau de har. De er ikke i nærheden af at være et tier1 hold med nuværende spillere.
Mht. Ruggah har jeg sådan set bare kigget på de hold han igennem tiden har coachet og set hvilken fiasko det har været gang på gang. Men lad mig da låne dine danskerbriller så jeg helt blindt tror på at han er en fantastisk træner på trods at hans historik peger på det direkte modsatte.....Har du insider viden?
#31(Med 0 svar)
4. oktober 2025 kl. 20:26
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Ligner der er et stykke vej endnu.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.