Counter-Strike 2 blev udgivet d. 27. september i 2023.

CS2 fylder to år i dag

I dag fejrer CS2 sin toårs fødselsdag.

Counter-Strike 2 - CS2 - blev udgivet for alle d. 27. september 2023.

Da spillet udkom, var det ufærdigt og upoleret, og at udgivelsen erstattede CS:GO i stedet for at være et selvstændigt nyt spil, delte vandene i Counter-Strike-scenen.

Med CS2 fulgte de nye og revolutionerende smokes, forbedrede maps og - måske det mest omdiskuterede - det nye sub-tick-system i stedet for 64-tick- og 128-tick-servere.

CS2 har siden fået adskillige opdateringer, der har gjort spillet bedre. Såsom hit-registration og fikse Michael Jackson-peeket. Der er også kommet mange kosmetiske tilføjelser, såsom nøgleringe og valgfri placering af klistermærker på våben.

CS2 har dog ifølge mange stadig et anti-cheat-problem. Ikke bare i matchmaking og Premier, men også i den professionelle Tier-2- og Tier-3-scene.

På trods af CS2’s mange udfordringer og mangler, så holder vi stadig af det - så der skal lyde et stort tillykke til CS2 på spillets toårs fødselsdag.

Hvad synes du? Er CS2 blevet bedre med tiden, eller savner I stadig CS:GO’s charme?

#1(Med 29 svar)
27. september 2025 kl. 14:44
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Stadig det værste lort de har lavet.
Alle proerne klager også, men valve er ligeglad.
Selv subtick i battlefield føles bedre. Det siger jo ikke så lidt 🤦
#2(Med 28 svar)
27. september 2025 kl. 14:56
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Folk gør det værre end det er.
#4(Med 9 svar)
27. september 2025 kl. 15:00
Hunt
Nej, alt nyt er skidt og alt de retter er værre end før.
#6(Med 8 svar)
27. september 2025 kl. 15:28
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Alt nyt er skidt indtil folk adapter til det.
#7(Med 7 svar)
27. september 2025 kl. 15:30
Hunt
True, men der er altid brok ligemeget hvad de retter..
#10(Med 6 svar)
27. september 2025 kl. 16:05
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeps, tror bare folk er lidt utilfredse fordi de var gode til GO, men stinker i cs2 😂
#11(Med 5 svar)
27. september 2025 kl. 17:10
RasmusRoev
Virkelig et godt argument...... :)
Wake har jo en pointe! Subtick er jo stadigvæk latterligt meget til grin. Valve er generelt ligeglad, og er en stor pengemaskine (meget mere end andre virksomheder). Synes virkelig de er ringe til at lytte til deres community.
#14(Med 4 svar)
27. september 2025 kl. 18:16
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Subtick er slet ikke så slemt som i alle sidder og gør det til, slap nu af og træk vejret 😂
#17(Med 0 svar)
27. september 2025 kl. 21:10
Unifite
Jeg syntes der var en periode på 3-4 måneder hvor det fungerede nogenlunde med Subtick - men vi er forlængst tilbage til at man dør "lang" tid efter man har trukket sig bag en mur.

Igen syntes jeg at spillet giver fordel til de med ping 50-60+, hvor os på samme server med ping 15-20 bliver random skudt. Selv på demoerne ser det ødelagt ud.
#23(Med 2 svar)
28. september 2025 kl. 00:49
Lepke
128tick var bedre, det kan vel ikke rigtig diskuteres. Så derfor er det slemt og ikke godt nok. Spray føles fortsat helt af helvedes til - ligesom 64tick.
#24(Med 1 svar)
28. september 2025 kl. 08:47
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Spray føles helt afhelvedes til fordi det er blevet sværere at spray, så er vi igen tilbage til at man skal adapte til nyt igen og derfor bare synes det helt lort. De ting som folk nævner er ting som reelt set er så små man folk bare gør kæmpe store, overall er cs2 stadigvæk et langt bedre spil ano 2025 end csgo var.
#34(Med 0 svar)
5. oktober 2025 kl. 23:37
Lepke
Spray er anderledes, men ikke lort af den grund. Det er lort fordi det 100% føles lidt ala 64tick. Det står slet ikke til at diskutere.
#5(Med 0 svar)
27. september 2025 kl. 15:18
eyM
Ej virkelig ikke… stats omkring cheaters taler for sig selv.
#13(Med 16 svar)
27. september 2025 kl. 18:11
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Kunne gå med til det der hvis jeg var blandt mindretallet der synes spillet er blevet noget værre lort, men det er jo desværre ikke.

1. Movement er pis, man teleporter STADIG rundt når man går ind i andre folk.
2. Du kan ikke smide nades hvis du står opaf en teammate uden at teleporte frem og tilbage.
3. Hitreg er langt dårligere end i csgo (Ja den var endda elendig i csgo så det er faktisk en præstation i sig selv)
4. Spillet VRIMLER med cheatere, det er skandaløst at der ikke snart bliver gjort noget ved det, selv i pro scenen..
synes at man fx. Skal have valid CPR nummer for at kunne spille som i Kina. Hvorfor har de i øvrigt gjort spillet gratis?
5. Skins skins og flere skins, diverse tradelås og det ene og det andet, og den nye case? Det er som om de bevidst prøver at ødelægge det eneste der imo holder cs i live pt.

Tilføjer lige en ekstra, der er et eller andet helt broken ved måden du sprayer på med våben i cs2, det føltes bare ikke godt, og first bullet accuracy er ikke eksisterende mere, det forstår jeg ikke hvorfor de bevidst har skiftet?
#15(Med 15 svar)
27. september 2025 kl. 18:21
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nu har jeg spillet GO siden det udkom og cs2 siden det udkom, i starten kunne jeg godt have tildens til at være enig i det du skriver, men som jeg skrev ovenover, alt det du nævner er vitterligt bare tilvænning, det er jo ikke så slemt at spillet er fuldstændig umuligt at spille, så derfor leder det tilbage til min første kommentar omkring at “folk gør det værre end det er”
Cs2 er bedre end Csgo på SÅ mange andre parametre og er 100 gange mere fremtidssikret i forhold til grafik og detaljer
#16(Med 0 svar)
27. september 2025 kl. 18:29
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Vi er jo en og samme der, det har jeg også ligeledes, jeg har 11000 timer i det lorte spil, men fuck om jeg skulle spille cs2 fremfor csgo på et højere niveau end pugs, det er så fucking random og det subtick pis gør stadig at du har en VANVITTIG peekers advantage. MAN KAN IKKE holde vinkler i det spil her mere, det er fuldkommen absurd.
Det er faktisk også en af de ting jeg synes der ødelægger det da det er blevet rent call of duty på det punkt, ham der strafe peeker først vinder 9/10 gange.
Det man ser nu i proscenen også er at CTs står og gemmer sig uanset hvor de står, og når de så hører en T så svinger de på ham. Og det er simpelthen så plat, og gør kampene utrolig kedelige.
Man kan vænne sig til alt, men det betyder ikke nødvendigvis at det er bedre? Jeg tror heller ikke folk der har en lunge nødvendigvis synes det er bedre end 2, selvom man kan vænne sig til det.
ang. grafikken. For min skyld kunne vi gå tilbage til 1.6 grafik, jeg spiller ikk cs fordi grafikken er god, jeg spiller allievel 1024x720p så det er fuldkommen ligegyldigt.
#18(Med 13 svar)
27. september 2025 kl. 21:59
eyM
Du dodger bare stadig lidt den der med cheaters.

Jeg kan leve med mange børnefejl i spillet - selvom det er liiiiidt sent.
Men at man skider så højt og flot på sine trofaste spillere - at man ikke engang gider lade som om, man gør noget for at fjerne cheaters. Istedet inviterer man dem med åbne arme ved at fjerne al incitament til at lade være.

Og hvis du siger, jeg gør det med cheaters værre end det er… så er jeg ked af at sige, du ikke aner noget om det.
Tjek profilerne på top 1000 i premier.
#19(Med 8 svar)
27. september 2025 kl. 22:58
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg har før udtalt mig mht cheaters, jeg føler ikke problemet er så stort, men nu spiller jeg også kun level 10 faceit games, så det nok derfor, kunne snildt forestille mig det var slemt i MM og premiere, men ærligt hvem spiller også det.
#22(Med 0 svar)
27. september 2025 kl. 23:50
eyM
Jamen problemet er, at det spiller en del.

Jeg spiller også lvl 10 faceit. Men har ret mange irl mates og casuals, som jeg elsker at hyggespille med. Og de fleste har ikke faceit og orker ikke få det. Og af den grund, kan jeg ikke rigtigt spille med den del af vennegruppen mere. Og det er bare derfor, valve røvrender sine fans ret voldsomt.
#26(Med 6 svar)
28. september 2025 kl. 12:12
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
#27(Med 5 svar)
28. september 2025 kl. 12:17
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Mener endda faktisk jeg skrev dengang da hans tweet kom frem, at det var sjovt som det altid var spillerne der var lidt op i alderen der konsekvent brokkede sig hvergang ting blev ændret 😂
#28(Med 4 svar)
28. september 2025 kl. 12:31
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Niko tweeter hvordan de kan få spillet til at blive værre ved hver update. Monesey retweeter den, altså det er jo alle pros, det er ikke kun dem der er lidt oppe i årene. Altså du kan ikke argumentere dig ud af de punkter jeg har sat op i #16 og #13
Spillet er noget pis.
Og jeg er enig med dig i at man kan tilvænne sig alt, men det betyder stadigvæk ikke at det er bedre nu end det var før..
Som jeg skrev du kan også vænne dig til at mangle din tommeltot, derfor er det stadig ikke ligeså godt som før, forskellen mellem de to ting er bare at du godt kan lave om i cs2, du kan ikke sy en ny tommelfinger på.

TLDR Subtick er noget pis. Sådan er det bare.
#29(Med 3 svar)
28. september 2025 kl. 12:50
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men de ting du nævner føler jeg ikke retfærdiggøre at kalde spillet for “pis” alle de eksempler i kommer med er bare ting i føler var bedre i csgo, den almene bruger bemærker ikke engang forskellen på de updates som folk sidder og tuder over hvergang og cheatere var både et problem i csgo og cs2. Som en anden bruger også påpeger så glemmer folk vidst hvor turbo elendigt csgo var de første rigtig rigtig mange år, det blev jo først virkelig godt de sidste par år.
Jeg synes bare det er en brøkdel af folk som virkelig kalder spillet ud for at være lort, udover loba og hans håndlangere, derfor jeg synes folk overdriver.

Overall hvis vi ser på alt ved cs2 og csgo så er cs2 jo bare et langt bedre spil, den er jo ikke længere.
Hvis det virkelig var så dårligt som folk gør det til og så anderledes som folk får det til at lyde, så så vi nok ikke de samme spillere i csgo dominere i cs2 og ellers er det nok fordi de netop har valgt bare at adapte til det fremfor at græde over det.
#30(Med 2 svar)
28. september 2025 kl. 14:01
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
"Jeg synes bare det er en brøkdel af folk som virkelig kalder spillet ud for at være lort, udover loba og hans håndlangere, derfor jeg synes folk overdriver."

Men det er jo netop ikke en brøkdel, du skriver også selv lægnere nede "som folk får det til at lyde" Der er UTROLIG mange der er utilfredse.

Der er rigtig mange der er sure over spillets tilstand, og de peekers advantages osv der er i spillet lige pt som dybt godnat. Du dør end da STADIGVÆK bagved vægge selvom de skriver gang på gang de har prøvet at fikse det.

Det kan godt være du ikke er enig og du synes spillet er fremragende som det er nu, men mig og MANGE andre har samme holdninger om at det er i et ødelagt status pt. Jeg mener det der subtick er det værste de nogensinde har lavet i cs. Du har en anden holdning og det skal du selvfølgelig have lov til, det betyder ikke det er din mening der gælder og ikke os andres :P
#31(Med 1 svar)
28. september 2025 kl. 14:19
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Men hvis det var så ødelagt som dig og andre påstår, hvorfor bliver spillet så ved med at slå rekorder, hvis det er SÅ dårligt, hvorfor bliver dem som brokker sig så ved med at spille, jeg kan godt følge din holdning også alligevel ikke.
Ja der er ting som ikke er perfekte, men sådan er det med alle spil, specielt csgo det første årti nærmest.
Alle brokkede sig også over VAR i starten, nu brokker folk sig hvis VAR ikke bliver brugt.
Vi ender altid tilbage til tilvænningen, subtick er slet ikke så slemt som det bliver gjort til.
#32(Med 0 svar)
28. september 2025 kl. 14:28
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fordi det er fyldt med bots? Det er jo blevet HELT galt med bots der farmer skins, følger du ikke med? :D Prøv lige en gang at gå ind på din venneliste og se hvor mange der faktisk aktivt spiller cs? Desuden udgør skinmarkedet måske 60% af de aktive spillere som udelukkende bruger spillet som en gamblingside, men det er de så også ved at slå ihjel snart.
751.571 gnms. spillere / brugere i cs er fandme ikke meget globalt set, ift hvor stort skinmarkedet nu er, som bliver brugt i mange lande som et aktie markede. Jeg har 5 ud af 320 venner på min venneliste som alle spiller faceit hvor 3 af dem er semipros, nærmest døgnet rundt. Det er LANG LANG tid siden jeg har set over 8 mennesker på min venneliste sidde og grinde selv om aftenen efter aftensmad, UD AF 300.
#20(Med 3 svar)
27. september 2025 kl. 23:17
WeiZ
Jeg kan ikke helt forstå hvad cheaters, har med at gøre om, cs2 er bedre end csgo.. Det jo ikke spillets skyld, at der er cheaters, det er deres anti cheat. Om det hedder csgo, eller cs2, er vel ligegyldigt i forhold til cheaters? - Mener du helt seriøst, at cheating situationen ville have været anderledes, hvis vi ikke havde fået CS2?
#21(Med 2 svar)
27. september 2025 kl. 23:49
eyM
Nej. Nu er problemet bare, at da de rullede cs2 ud via en opdatering til det gamle spil - da gjorde de spillet gratis, fjernede vac og fjernede krav om telefon-tilknytning.

Sagt med andre ord - cheaters mayhem.
Og der er gjort absolut 0 for at komme det til livs i 2 år. Og det er absolut med til at gøre spillet dårligere for almene brugere.

Jeg giver dig helt ret i, at spillet i sig selv kører super fint. Og cs har i hele sit liv været præget af småfejl og bugs. Og som sagt - den del kan jeg nemt leve med.
#25(Med 1 svar)
28. september 2025 kl. 08:54
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Cheat er jo et problem i alle spil, hvis du kan snyde så vil der altid være folk der gør det, men du skal jo enten konstant sidde og spille unranked mm eller premiere for konsekvent at møde cheatere og på faceit er det jo nærmest aldrig du møder en føler jeg (udover dem man selvfølgelig selv kalder cheatere), det samme når du bare skal have de der Weekly drops og måske skal ind og spille DM/Arms race eller sådan, der er det også virkelig sjældent man møder folk med cheat, men ja problemet er stort, men ikke så stort som nogle gerne vil have det til at fremstå.
#33(Med 0 svar)
28. september 2025 kl. 15:35
eyM
Jamen igen…
Det er ikke pointen.

De gjorde i det mindste lidt for at komme det til livs i csgo - nu gør de INTET, der er bare frit slag i bolledejen for at cheate.

Og det er fint at sidde og hæve sig over det med skyklapper på og sige “folk kan bare spille faceit - hvem gider også mm”. Men det er bare lidt at ignorere et kæmpe problem, som er blevet latterligt stort i cs2.

Og det bløder jo altså bare også ind i netop faceit. Design hack og radar hack har kronede dage, og folk sidder jo fandme og snyder i major kvals… det sker jo hver gang op til en major, at det bliver opdaget.

Så uanset hvor man spille, om man vil anerkende problemet eller ej - så er cheat et enoooormt problem i cs2.
#3(Med 0 svar)
27. september 2025 kl. 14:57
larzN
Og alligevel er gameplay stadig værre end CSGO i 2019
#8(Med 2 svar)
27. september 2025 kl. 15:36
Unlucky-Luke
Største problem er stadig 100% cheaters og problemet har nærmest aldrig været større og valve lader ikke til at gøre noget særligt ved det. Meget få bliver banned selv i 3k og 30.000k elo.
Næst efter må være elendige servers/subtick som bare overhovedet ikke virker optimalt.
Hvis de 2 ting blev løst ville jeg være glad. Synes selve spillet er fint og flere ting er også markant bedre end de var i csgo.
De fleste har efterhånden glemt hvor fucked up csgo var i 12 år :O)
#9(Med 0 svar)
27. september 2025 kl. 16:02
Ember
Dust2.dk Caster
CS:GO var også langtfra et perfekt spil :D Synes CS2 snart er ved at være der. Men cheaters er klart spillets største problem desværre :/
#12(Med 0 svar)
27. september 2025 kl. 17:16
RasmusRoev
Jeg stoppede MM grundet cheaters. Det var simpelthen til grin, hvor ofte man spillede mod folk der snød. Og igen, der sker INTET!
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.