MEDIE: ASTRALIS VIL SKIFTE STAVN UD FOR MAGISK

Astralis henter Magisk, når hans kontrakt med Falcons udløber, fortæller kilder til HLTV og Croissant Strike.

Magisk vender tilbage til Astralis.

Det mener HLTV og franske Croissant Strike at vide baseret på anonyme kilder.

Ifølge kilderne er intet skrevet under endnu, men forhandlingerne mellem Astralis og Magisk forventes at gå gnidningsfrit, så snart hans kontrakt med Falcons udløber, hvilket burde ske i de kommende dage.

I så fald vil Magisk vende tilbage til den organisation, som han vandt tre majorturneringer med, og som han forlod til fordel for Vitality tilbage i 2022.

Magisk blev bænket hos Falcons i juni måned til fordel for kyousuke.

Ifølge HLTV, peger alt på, at det er stavn, som må vige sin plads på Astralis for Magisk. stavn har været hos Astralis siden november 2023, da han skiftede fra HEROIC sammen med jabbi i en af de største transfers, vi nogensinde har set på den danske scene. Det år blev han kåret som den 9. bedste spiller i verden af HLTV.

Siden da har det ikke været nogen dans på roser i trøjen med de fire stjerner over brystet. Ingen store trofæer er det blevet til og ingen deltagelse i nogen majorturneringer.

På det seneste er det dog begyndt at se lysere ud for holdet efter tilføjelsen af HooXi. Her har Astralis nået finalen i to store events, hvor det dog blev til andenpladser, og holdet er så godt som sikret til StarLadder Budapest Major 2025.

stavn har en samlet rating på 1,06 over sine næsten to år i Astralis, mens Magisk kvitterer for 1,00 i sine næsten to år i Falcons. Her skal det nævnes, at Astralis har vundet flere af deres maps end Falcons, og de to spillere ikke har haft samme roller.

Skulle skiftet ske, vil Astralis være:

  • Danmark Magisk

  • Danmark Staehr

  • Danmark HooXi

  • Danmark jabbi

  • Danmark device

  • Danmark ruggah (Coach)
    --

  • Danmark stavn (Bænket)

  • Danmark cadiaN (Bænket)

#1(Med 6 svar)
30. august 2025 kl. 23:43
Hunt
Yes, lad os give holdet mere end 5min sammen.

Nvm, nyt nyt nyt.. hvorfor ikke køre resten af 2025 ud med et stabilt hold i mere end 5min...
#2(Med 3 svar)
30. august 2025 kl. 23:56
larzN
Hvis man skifter hver 3 måned har man honeymoon for evigt :)
#4(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 00:04
SlotsØl
Haha +1

Gætter det stærh som overtager stavns roller?
#5(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 00:13
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
han har lige fået jabbis :/
#6(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 00:13
larzN
Han har allerede overtaget en del på ct blandt andet con på mir
#12(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 00:40
WeiZ
Tildel giver jeg dig ret. Blot vil jeg sige i dette tilfælde har man taget stavn væk fra sin pos og givet ham nye roller. Hvor magisk bl.a. er bedre. Ser jeg det ikke som noget skidt. :D
#58(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 18:19
Bjelanden
Er ikke meget for at sige det, men sgu snart lige før jeg synes du kommer med bedre forslag, end det fucking shit show der foregår i den klovne fabrik lige nu.
#3(Med 3 svar)
31. august 2025 kl. 00:02
PineAppleWithCanel
Spændene at se hvordan Stavn spiller under det pres. Han er kendt for at crumble når kampene får betydning - men det her er en helt anden type pres. Jeg håber han ser det som et wake up call
#9(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 00:25
Udknud
Spiller?
Ville det ikke betyde at han er ude allerede nu?
Hvis Magisk skal nå at få stickers skal han i hvert fald på holdet allerede til Fissure 2, med mindre man kan fixe det så man går 3-2 i EPL stage 1.

Man skal have 5 kampe på holdet inden 6/10 for at blive registreret på det lineup som inviteres.
Han kunne selvfølgelig altid blive registreret som sub, men mon ikke han gerne vil have stickers hvis han skal spille?
#49(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 15:04
sanimand
Magisk kommer lige fra et ophold fra Falcons. Jeg tror ikke, at han mangler penge eller stickers 😂
#50(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 15:11
Udknud
Hehe, det kan der selvfølgelig være noget om 😉
#7(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 00:14
Gamlel
Virker utroligt dumt og meget mærkeligt i min bog. Meget har man da kunne sige om Stavn og Astralis generelt, men det største danske talent i nyere CS history, hvis man fjerner the golden 5 astralis era. Kun 24 år og bedste dansker på HLTVtop20 i mange mange år i træk. En spiller hvor statsne også kun giver halvdelen af hans niveau. Et dyk har der været i CS2, men hvad fanden altså. Ikke fan
#8(Med 3 svar)
31. august 2025 kl. 00:22
kagemandtoga
Stavn har været alt alt for inkonsistent, der er alt for mange gange hvor han er fuldkommen væk fra serveren, specielt med de roller han har, og nej jeg forventer ikke donk lvl fra ham, men han ligner alt for meget Konfiq hvor han kan pop off nogen games også er fuldkommen irelevant de andre, og man bliver bare nødtil at være mere konsistent. og jeg føler ikke han har hvert i stand til det, men om Magisk er svaret, det tror jeg nu godt nok heller ikke, han var ikke særlig imponerende i Falcons, men det blev lidt bedre til sidst inden han fik sparket, men Jabbi har lige fået Anchor roles så skal Jabbi overtage Stavn roller, det jo et stort kaos. Ville hellere have BlameF tilbage han passer trodsalt bedre med Stavn's roller
#28(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 09:27
AwF
Magisk og Blame.
At hente fra Heroic var alle dage en fejl i min optik.

Device
BlameF (eller Tauson)
Staehr
Hooxi
Magisk

Det kunne blive smukt.
#63(Med 1 svar)
1. september 2025 kl. 07:39
Molle
Old boys holdet vi alle fortjener at se
#66(Med 0 svar)
1. september 2025 kl. 10:48
AwF
De unge er jo tydeligt ikke klar til at tage faklen. 😇
#10(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 00:36
Bantle
Shit, mand. Det er sku svært at sige hvad der vil komme ud af det her. Jeg synes at Magisk har vist i det meste af sin tid i Falcons, at han stadig har nogle gode ting at byde på, men det virker godt nok mærkeligt at skifte en ung spiller i første halvdel af sin karriere, ud med en spiller i den sidste halvdel. Nu har vi pludselig et hold med 3 "gamle" spillere, fremfor 3 unge. Det bliver spændende hvor organisationen står om 2 års tid, når Device's kontrakt for længst er udløbet og Magisk nærmer sig de 30.

Stavn har altid været en meget intelligent spiller, som ikke har haft det mekaniske siddende helt hårdt på rygraden. Han sætter sig selv i gode situationer og laver gode læsninger af modstanderen, men kan under stort pres ramme forbi og lave stressede fejl. Måske det næste kapitel for Stavn skal være IGL-rollen? Tror han skal genopfinde sig selv lidt, med alt det der hænger over ham (Forsvinder i store kampe, choker, osv).

Jeg ville ønske de lod holdet prøve lidt længere tid sammen under hooxi, før de skiftede ud, men Astralis er åbenbart opsat på at skulle komme længere end bare deltagelse ved Majoren. Vi må se om Magisk bliver nøglen til det.
#61(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 19:46
Johnny_737
At stresse, lave fejl under pres og choke lyder umiddelbart ikke som gode tegn for en IGL. Han skulle da helst kunne holde hovedet nogenlunde koldt i modstand.
#62(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 20:53
Bantle
Nej, det er jo sandt, men han er stadig ung. Måske under den rigtige træner kunne han blive lært op til det? Jeg er bare i tvivl om hvad næste skridt er for ham, hvis han skal blive i tier 1. Det skal nok være et hold der mangler en sekundær stemme eller måske et trin ned til tier 2. Tror bare der hænger et omdømme over ham, der kan være svært at blive hyret på baggrund af. Jeg synes bare det ville være ærgerligt, hvis han ikke på en måde kom videre, da han jo kan en masse gode ting :)
#11(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 00:38
MDB
Det her move vil nok være det dummeste, move astralis nogensinde har lavet, mere dumt set i bakspejlet med stavn & Jabbi, det giver simpelthen så lidt mening og synes også man burde give det den tid det har brug for til evt efter majoren

Hvis man endelig skulle skifte stavn ud så måske gøre det med en som giver mening som vil være BlameF, men vil stadig være bange for at han ikke rigtigt vil passe ind ved at være for passiv

Rollemæssigt giver det absolut heller ingen mening, synes der er blevet bevist at det bedste det går hånd i hånd - altså med en som f.eks. Cadian
#13(Med 36 svar)
31. august 2025 kl. 00:51
bimse
Hvordan kan man sidde og er ved at gå konkurs, få majoren endelig secured og tænke.. vi skal fandme have magisk?!? jeg begriber simpelthen ikke, hvordan det kan give mening økonomisk at have cadian + stavn på bænken - hvad fanden foregår der?? kunne de ik bare blive sammen til efter majoren - og så kunne man kigge på erstatninger, hvis det falder helt til jorden. håber satme ikke, den her transfer går igennem, please lad det være løgn.

derudover, hvis de tror, at der er fordi, de skal pull the trigger hurtigt på magisk, tænker jeg, at der er bedre muligheder derude for de internationale hold. jeg ville i hvert fald langt hellere hente magiXX eller zontix, og det tror jeg mange andre også ville.
#29(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 09:42
Hemandk
Stavn blev signet i slut 23 og forhåbentlig ikke på mere end en 2 årig kontrakt (håber de har lært noget af xyp situationen).
Så ham skal de vel ikke betale for særligt meget længere.
#38(Med 34 svar)
31. august 2025 kl. 11:43
eyM
Er både Cadian og stavn ikke på ret korte kontrakter?

Plus magisk nok er noget billigere end den lønpakke, stavn har fået.

Ærligt så tror jeg, det både er bedre og billigere.
#42(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 13:15
bimse
Kunne sagtens være, at Stavns kontrakt snart er til forhandling. Måske derfor man kigger andre veje. Men at sige, at Magisk er billigere (efter at have spillet i Falcons) er sgu crazy. Hvis han kan sidde på bænken og rykke helt sindssyg løn, hvad er incitamentet så for at gå latterligt meget ned i løn for at komme til Astralis?
#46(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 13:43
eyM
Aner ikke hvad hans kontrakt siger om løn på bænken eller handeler med andre organisationer el.lign. Men han er nok også i sin karrieres efterår.. og med en bænkning i falcons er det nok ret lækkert at komme “hjem”
#64(Med 31 svar)
1. september 2025 kl. 08:37
Dennis
Du tror at magisk, en af verdens mest vindende spillere, der lige har været på et af de bedst betalte hold, vil være billigere? Det lyder sgu lidt sjovt.
#65(Med 30 svar)
1. september 2025 kl. 09:37
eyM
Jaer.. men kan vi være enige om, magisk ikke længere er på toppen af sin karriere, og ydermere sit individuelle niveau?
Han er ihvertfald blevet bænket… så han har nok ingen fremtid i falcons.
Så hvem køber ham ellers, tror du? Hvor tror du, han får en bedre deal?

Kan sagtens være, jeg tager fejl.. men jeg ser det ikke som om, verden ligger for hans fødder.
#67(Med 29 svar)
1. september 2025 kl. 13:49
Dennis
Det er en spøjs tankegang at tro at en spiller pludselig er værdiløs, fordi han bliver bænket.
#68(Med 28 svar)
1. september 2025 kl. 14:03
eyM
Det var heller ikke det, jeg sagde, var det?

Jeg sagde, at jeg TROR magisk er BILLIGERE i løn, end den pakke stavn fik forhandlet sig til oprindeligt i Astralis.

Og du svarede ikke… er vi enige om, magisk nok ikke er peak i sin karriere, når det kommer til værdig?
#69(Med 27 svar)
2. september 2025 kl. 13:34
Dennis
Du hentyder kraftigt til at der ikke er mange andre hold der kan bruge ham.

27 år, vanvittigt stabil spiller, en af de bedste til hans specifikke rolle. Oveni kendt for at være et stort bidrag taktisk. Han besidder nogle kvaliteter som er meget eftersøgte. Han er nok ikke en der får en 5-årig kontrakt. Men en konge løn i et par år, det ser jeg som meget sandsynligt.
#70(Med 19 svar)
2. september 2025 kl. 13:42
Hunt
Hvis han var så god, hvorfor kunne han så ikke bruges i falcons?

Så er det spørgsmålet hvor god han så er.
#72(Med 18 svar)
2. september 2025 kl. 22:03
Dennis
Så du er single resten af livet, fordi du blev droppet af en kvinde engang?

Det er ikke forbudt at bruge lidt simpel logik.
#74(Med 6 svar)
2. september 2025 kl. 23:18
Hunt
Hvis du har haft 4 kærester det sidste år, så statistisk set tror jeg heller ikke på kæreste nr. 5 er den eneste ene.
#75(Med 5 svar)
3. september 2025 kl. 07:04
Dennis
Tak, du underbygger ganske fint min påstand. Men den fangede du ikke selv.

Ibrahimovic røg på bænken i Barca, og var ved et efterfølgende salg stadig anset som en af verdens absolut bedste angribere. Der er ikke bare millioner af eksempler på spillere på tværs af alle sportsgrene - det ER sådan det er. Man er ikke dårlig fordi man ryger på bænken, man er bare en brik der bliver rykket rundt, i et forsøg på at skabe nye resultater. Selvfølgelig er der nogle gange spillere der bare er blevet dårligere med tiden, og derfor bænkes. Men dét er undtagelsen. Det mest normale er klart at spillere bænkes fordi de ikke passer ind i en ny strategi.

Ja det er faktisk lidt komisk at DU af alle brugere herinde ikke fatter det. Du var stor fortaler for præcis det samme, blot da det handlede om en spiller DU brød dig om.
#82(Med 4 svar)
3. september 2025 kl. 13:02
Hunt
Det er jo ikke alene det at magisk er på bænken jeg ikke tror på det. Hvis det var det, så var det for snævert at se på det sådan.
#86(Med 3 svar)
4. september 2025 kl. 07:08
Dennis
Det er komisk at lige præcis du ikke selv kan se det. Vi har en 1:1 situation med Hooxi, og du kæftede op i flere måneder om at Astralis skulle snuppe ham. Nu henter de et stort bænket navn. NU er det simpelthen et problem at han endte på bænken og ikke kunne bruges. Kan du selv se det?
#89(Med 2 svar)
4. september 2025 kl. 10:56
Hunt
Fordi der er mere til min vurdering af en spiller end "er han bænket eller ej".
#90(Med 1 svar)
7. september 2025 kl. 10:49
Dennis
Selvfølgelig - og det er det jeg også argumenterer for her. Men tilsyneladende er man mindre værd, ene og alene fordi man sidder på bænken.
#93(Med 0 svar)
7. september 2025 kl. 11:03
Hunt
Det er man jo også..
#77(Med 10 svar)
3. september 2025 kl. 08:10
eyM
Du sammenligner en sportslig bænkning med datingliv?
Og bagefter beder om at bruge logik?

Ifølge den tese, så bliver alle single fra omkring 35 års alderen…

Jesus.
#78(Med 9 svar)
3. september 2025 kl. 12:00
Dennis
Var kommentaren til dig? Lad nu være med at gøre dig selv til grin.
#81(Med 8 svar)
3. september 2025 kl. 12:56
eyM
Var min kommentar omkring magisk til dig?

Og i lige måde…
#83(Med 2 svar)
3. september 2025 kl. 13:03
Hunt
Det er okay, Dennis har nogle personlige problemer med dating ligner det, vi må give ham lidt plads :p
#84(Med 1 svar)
3. september 2025 kl. 13:08
eyM
Synes sgu næsten vi fortjener en stor pils for lige at være på samme hold en enkelt gang Hunt.
#85(Med 0 svar)
3. september 2025 kl. 13:14
Hunt
Enig
#87(Med 4 svar)
4. september 2025 kl. 07:18
Dennis
Nu gør jeg dig en tjeneste og forklarer noget, der tydeligvis er fløjet over hovedet på dig. Din kommentar var en rimelig åben kommentar, som enhver kunne forstå og tolke på. Min kommentar (og generelt mange kommentarer mellem Hunt og jeg) var ret tydeligt ment specifikt til ham. En obskur sammenligning jeg nok aldrig havde brugt overfor andre, uden en dybere forklaring. Hvis du var ærlig overfor dig selv, så ville du også være med på at den kommentar specifikt var ment til ham.

Men siden du skal kaste din to-tals IQ efter mig, så forklarer jeg den gerne i et sprog du forstår; ifølge Hunt var det at være bænket IKKE et tegn på at man "ikke var god nok" dengang han ville have Hooxi til Astralis. Men nu er det pludselig ikke længere blot et tegn på at holdet har brug for et nyt pust, et skifte i strategi.

Altså, at blive sat på bænken én gang, er et tegn på at man ikke er god nok til et nyt hold. I stedet for alle mulige tåbelige sports analogier fik han en dating analogi med en lille skjult hentydning som du burde have fanget.
#88(Med 2 svar)
4. september 2025 kl. 09:07
eyM
Rigtig flot og sejt skrevet…
Det er stadig noget vås…
Jeg er med på, hvorfor du skrev det.. det er bare stadig noget vås.

Og inden du taler om lav iq, så burde du måske bare snart mande dig op og stå ved, at du misforstod hvad jeg skrev oprindeligt.

Du tolkede, at jeg skrev, magisk var værdiløs, hvilket absolut ikke var det jeg skrev. Og når jeg har spurgt dig 18 gange om det trods alt ikke er rigtigt, at han nok ikke er på toppen mere, så svarer du ikke.
#91(Med 1 svar)
7. september 2025 kl. 10:51
Dennis
Jeg ville ønske jeg kunne skrive det samme til dig.
#95(Med 0 svar)
7. september 2025 kl. 13:24
eyM
Dennis. Helt seriøst. Dét her er vores samtale.

“Jeg tror magisk er bedre og billigere”

“Hvorfor siger du, han er værdiløs?!!!”

“Det sagde jeg heller ikke. Jeg tror, han er billigere i løn end stavn”

“Jamen du hentyder til, han er totalt værdiløs!!!!”

“Nej, jeg gjorde ej. Tror du ikke selv, han er billigere end stavn i løn?”

“…… du siger han er værdiløs!!!”


Du må fortsætte med at tale ud i luften. Jeg er ihvertfald ude.
#96(Med 0 svar)
7. september 2025 kl. 14:03
Hunt
Du sejler jo, det er altid billigere at hente en spiller fra bænken og det er ikke et godt tegn at en spiller er bænket kontra allerede/stadig spiller. Ligemeget hvem det er.

Men der er også noget mere nuance omkring det, hvorfor en spiller bliver bænket, hvilket hold/niveau han bliver bænket fra, hvilket niveau han skal til bagefter. Så du kan jo stadig ikke bare sætte det op som "bænket" eller "ikke bænket".
#71(Med 6 svar)
2. september 2025 kl. 14:47
eyM
Beklager… men jeg kan ikke gøre for, du ikke kan læse, hvad jeg skriver.. du må tilbage og læse forfra.

For lige at skære det ud i pap: jeg er kæmpe magisk fan. Ikke for sjov jeg igennem de sidste par år har sagt, jeg bare ville ønske, de satte det gamle hold sammen igen.
Og jeg håber, som jeg også skrev, at det går mega godt med magisk.

Jeg har sagt, at jeg TROR han er billigere end stavn i løn - og at jeg TROR hele verden ikke ligger for hans fødder…. Hvis den gjorde, havde han nok taget andet end en lånekontrakt hos Astralis.
#73(Med 5 svar)
2. september 2025 kl. 22:05
Dennis
Du er så tæt på, men alligevel så langt fra.
#76(Med 4 svar)
3. september 2025 kl. 08:07
eyM
Har ikke pædagogiske evner til det her beklager…
Du har fejllæst, det jeg har skrevet. Og er nu for stædig til at indrømme det.
#79(Med 3 svar)
3. september 2025 kl. 12:01
Dennis
Nej, du har heller ikke nok selvindsigt til at efterleve dit eget "råd", og erkende at det er dig der ikke har læst og forstået.
#80(Med 2 svar)
3. september 2025 kl. 12:46
eyM
Seriøst du er pinlig.

Jeg skriver “tror” og “kan sagtens være, jeg tager fejl”… og du tolker det som om, jeg hater på magisk, hvilket pudsigt nok er det modsatte..

Så… læs igen.
#92(Med 1 svar)
7. september 2025 kl. 10:52
Dennis
Jeg er pinlig, men nu er du selv klar over at du muligvis tager fejl, og at du tror. Selvom du startede ud med at være ganske overbevist om at magisk helt sikkert ikke havde meget værdi pga han sad på bænken.
#94(Med 0 svar)
7. september 2025 kl. 13:22
eyM
Jeg har hele tiden sagt, jeg måske tager fejl.
Og aldrig sagt, han ikke havde meget værdi.
#14(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 00:50
Udknud
Så hvis det er rigtigt..
På bænken i Astralis: cadiaN og stavn
Det er da alt for crazy en storyline egentlig 🤯
#15(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 00:56
Cursecurrent
At hente Stavn og til dels Jabbi var en af de største fejl Astralis nogensinde har lavet ift. hvor svag en vindermentalitet de begge skulle vise sig at have.
#16(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 01:13
Madsen
Kæmpe bombe
#17(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 01:33
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det er vildt at tænke på at et på papiret vildt dobbeltmove tilbage i 2023, slet ikke har båret frugt. De har virkelig aldrig vidst det samme niveau som I Heroic. Ærgerligt for Astralis, men sådan går det nogle gange <3
#43(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 13:16
bimse
Der kom så os lige et nyt spil, hvor Stavn slet ikke har fundet niveau i.
#57(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 17:40
QvisT
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Tjoe, men derfor er det jo stadig rigtig træls og skuffende :(
#18(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 04:05
thenoodle
Hvis de var smarte hentede de Elige og endelig tog sig sammen til at gå internationalt og få en stjernespiller. Vi har desværre bare ik gode nok spillere til et fuldt dansk hold, og Elige ville kunne carry. Idemindste skaffer de sig endelig af med Stavn som har vist længe efterhånden han ikke hører til i tier 1 og ikke kan spille under pres imod bedre hold, så lidt i den rigtige retning
#19(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 07:36
Pingomania
Det løser jo ingenting..
#22(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 08:42
Djoerup
Jo vi slipper af med stavn
#26(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 09:21
Pingomania
Ja men de har stadig et firepower problem
#20(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 07:48
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Pingomania…
Husk vi havde et væddemål omkring hvem der først røg af holdet stavn eller staehr

Men endnu en vanvittigt beslutning af Astralis, så lad os da hente glaive også nu hvor vi er i gang, magisk gør ikke holdet bedre i hvert fald.
Få nu ruggah med ud btw, certificeret highfiver
#25(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 09:20
Pingomania
Ja, den taber jeg jo nok😅 (ikke at jeg kan huske at vi har væddet om det- for historien fortæller at ledelsen tager idiotiske beslutninger igen og igen)

Spørger du mig skal de begge ud + ruggah😁

Magisk er stadig en opgradering til holdet, men det løser ikke deres manglende firepower
#59(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 18:37
RasmusRoev
Helt enig. De mangler stadigvæk en stjernespiller som i stjernespiller !
#21(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 07:57
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Sidst magisk kom ind stak det af. Håber det virker igen!
#33(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 10:38
Udknud
Hehe..god pointe..😉
Her er faktisk en track record der vil noget 😊💪

Det kunne også være et vildt eftermæle at give sig selv at gøre det 2 gange.. men nok liiige et lidt andet udgangspunkt denne gang dog.

Håber også.. til sidst må man da rent statistisk ramme noget der virker 🙏🏼
#23(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 08:43
SlotsØl
Synes stadigvæk de skal gå international...
#24(Med 12 svar)
31. august 2025 kl. 09:12
9600BAUD
stavn har et stort ansvar uden at levere i store kampe, så måske ikke den værste idé at forsøge noget andet. stavn har allerede mistet en del af sine roller og placeringer…
Det ser ud til at magisk varmer op (i går :))

faceit.com/en/cs2/room/1-c0ec8796-296e-4ecf-8cbd-2..

/baudie
#31(Med 10 svar)
31. august 2025 kl. 10:10
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det positive er faktisk, at magisk har holdt sig varm igennem hele August.
Der er tidligere spillere der er joinet astralis, som ikke har rørt cs indtil de får en ny kontrakt.

Dem som lyttede til seneste afsnit af bootcamp fanger også mit ståsted i denne situation. Måske er det rigtigt? Måske er det forkert? Jeg synes vi rammer noget spændende som kan blive vildt godt, men håber i sidste ende bare de committer på et lineup i mere end 3-4 måneder nu.
#34(Med 9 svar)
31. august 2025 kl. 10:40
Hemandk
Kan du komme med dit bud på hvordan rollerne bliver fordelt og giver det mere mening end før?
#36(Med 8 svar)
31. august 2025 kl. 11:01
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Den er lidt sjov faktisk!
Nuke CT:
Staehr rykker fra rampe til yard
Magisk rampe

Inferno CT
Tror bare magisk overtager for stavn

Ancient CT
Tror bare magisk overtager for stavn

Mirage CT
Selvom Jabbi har været en kæmpe ged på A, så kunne jeg godt se jabbi på kort, og magisk på A igen.

Overpass CT
Jabbi rotation
Hooxi kort
Magisk monster

Train:
Magisk sætter staehr op til succes ude i yarden?
Ellers overtager han alley.

T rollerne giver lidt mere sig selv, da staehr er rykket i mapkontrollen. Der kommer magisk til at spille lurk, gætter jeg på!

Altid farligt med sådan en prediction, men magisk har jo alle dage været Danmarks bedste anker spiller med Sjuush..
Jabbi derimod har været Astralis' bedste spiller siden hooxi kom til, så ham tror jeg ikke de rykker rundt på i hans anker roller.
#37(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 11:10
Hemandk
Cool tak for uddybningen, bliver spændende og se om det lykkedes at signe ham.
Hvad med Staehr, kan han løfte rollen som stjerne spiller?
Og bootcamp er på min faste podcast liste :)
#39(Med 6 svar)
31. august 2025 kl. 11:59
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Men tænker du ikke de kommer til at mangle firepower med det her move? De har én stjernespiller (udover devve), og det er staehr, som vel ikke rigtig har vist stjernespiller niveau endnu.
#47(Med 5 svar)
31. august 2025 kl. 13:59
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg finder det lidt komisk folk bliver ved med at snakke om Firepower, altså kigger man 1/1 på spillerne, så er det da absolut ikke firepower de burde mangle, jeg tror bare folk sidder og tænker der skal spille en donk agtig spiller hos Astralis, men realiteten er jo bare at det har vi ikke i DK og at det her hold, det er det bedste danske hold du kan samle jo.
De kommer absolut ikke til at mangle firepower pga de bænker Stavn, han har jo vist gennem det sidste år han kun skyder i maven og det fungere jo bare ikke i cs2.
Jeg spår at der går VIRKELIG mange år før vi ser et Dansk top hold igen, kigger man på de spillere vi har rendede i Ligaen, 1 og 2 div, er det svært at spotte nogle som virkelig skulle komme til at brage igennem inden for de næste år, vores talentmasse i Danmark er simpelhen bare for dårlig, jo vi kan sikkert få en masse gode tier2 spillere ud i løbet af de næste år, men at det næste kæmpe store danske talent skulle være lige rundt om hjørnet, det har jeg meget svært ved at se.
Tager man bare et kig på de spillere der sidder og vinder og spiller sig i toppen af Power Ligaen, så siger det jo lidt alt om hvor svag den danske scenen er pt.
Sirah er vel den eneste som man måske kunne have en forhåbning omkring pt.
#51(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 15:50
eyM
Ved magisk får de ihvertfald en markant mere stabil spiller… det ville de nok med de fleste alternativer faktisk.
#52(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 16:08
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Synes dog ikke man skal sove på at stavn faktisk har været markant bedre de seneste måneder,
#54(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 16:34
eyM
På ét eller andet tidspunkt skulle det jo ske… men jo, det er gået okay med seneste shuffle.
#53(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 16:19
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
De mangler jo allerede firepower inden den her udskiftning, og den her udskiftning gør bare at de mangler endnu mere firepower? Hvordan kan du helt ærligt sige, at det her hold har nok firepower? xd
At der så ikke er nogen spiller i DK, som har reelt firepower, pånær Blamef er jo en anden sag. Ifølge hltv har spillerne følgende firepower stats de sidste 6 mdr: Device 73, hooxi 19, Stavn 78, jabbi 51 & Staehr 53, de skifter så magisk ind, der har 21 firepower, og undlader at tage blamef ind, der har 95. Det her viser jo, at Astralis ikke har en decideret stjernespiller, og det er tydeligt at de mangler en, der bare kan vinde kampe for dem. Og så kan man sige, at stats ikke viser alt, men lige præcis det her, viser hvor hårdt spillerne rent faktisk skyder.
#55(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 17:04
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvad er du forventer når du skriver firepower? Forventer du en spiller som donk, niko, ropz eller senzu? Fordi så nej, så har de ikke nok firepower, men at sige de mangler firepower, når de sidder med spillere som Jabbi, stavn, Device og staehr er jo troll, det er jo ALLE spillere som har vist at netop aimet ikke fejler noget når altid spiller for dem, at de så ikke viser det lige nu, det er så en anden snak.
Det er meget fint med de stats du sidder og sammenligner med, husker du også at tænke over at Astralis spillernes stats kommer fra kampe mod Vitality, Spirit, Navi, Furia, MOUZ, Mongolz osv?
Så vidt jeg lige kan se så stammer blamef stats fra kampe mod rent tier2-3 hold, så er det noget nemmere at gå gode stats og selvom han endda sidder og spiller mod markant dårligere modstandere, så er hans tal ikke engang overbevisende.
Hvis blamef virkelig er så god tror du så han det seneste år har rendt rundt og spillet tier2-3 cs med Fnatic, tror du så ikke han var blevet hentet til et bedre hold og hvis han var så god, burde han så ikke vinde noget?
I sidder alle og snakker firepower og nævner blamef som om han er en der er kendt for at kunne lukke kampe på egen hånd, det eneste han er kendt for at er spille for stats og bait sine team mates.

Hvis mbappe score 15 mål i La liga og Yamal skifter til FCK og score 30 mål, er han så også en kæmpe upgrade for Barcelona? (Ved godt han ville være det i virkeligheden, men tænker man forstår pointen)
#35(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 10:58
Hemandk
Staehr får da også spillet en del.
faceit.com/en/players/-Staehr-/stats/cs2
#27(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 09:21
eyM
Ville da være en solid opgradering…
#60(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 18:39
RasmusRoev
Jeg er helt enig. Forstår ikke frustrationen over dette skifte.
#30(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 09:59
Unlucky-Luke
positivt.. Magisk har alle dage været god i han rolle.
Stavn kan være virkelig god, desværre har vi bare nærmest altid set han falder for presset i de store kampe på scenen og i den rolle han næsten altid har haft skulle han gerne skyde mere.
Fun fact.... Magisk har bedre stats mod top10 hold som anker spiller end Stavn på trods af dobbelt så mange kampe.
Det er trist man ikke har kunne løse problemet for Stavn spiller rigtig godt når der ikke er et stort pres.
#32(Med 2 svar)
31. august 2025 kl. 10:22
Rau1g
Magisk kommer ind med sin erfaring. Han er stabil og skyder flere i gennemsnittet end stavn på alle maps.

Selvfølgelig har Magisk også sine dårlige dage, men så er der device,steahr,jabbi og hooxi støt op. Magisk ryger nok ned i anker rollen igen? Og så Jabbi op
#40(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 12:04
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Hvor har du den stat fra? Fordi Magisk skyder ikke flere i gennemsnittet end Stavn? I de sidste 6 måneder. Magisk 91 maps, Stavn 85 maps
Kills per round - Magisk 0.58 - Stavn 0.72
Rounds with a kill - Magisk 41.9% - Stavn 48.3%
Rounds with multikill - Magisk 13% - Stavn 17.7%
Damage pr round - Magisk 68.3 - Stavn 80.4
impact rating - Magisk 0.89 - Stavn 1.15
#41(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 13:11
Rau1g
Men han kommer med mere erfaring, impact pr round og humør - samt stabilitet. Jeg tror det vil gavne på længere sigt. Du skal også tænke på hans roller i forhold til stavn.

Manden har spillet Anker, så det klart stavn har haft mere impact pr round og åbninger. Steahr og jabbi kan sagtens gøre bedre arbejde.
#44(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 13:33
TubbyGold
Der er ikke noget hold, der ikke vil blive bedre af Magisk. Det er altså ikke længe siden, at han var anset som verdens bedste anker. Men det der Falcons shit show gjorde ikke noget godt for hans stats.
#45(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 13:38
kenneth-
Hvordan skal det løse deres firepower problem, giv dem nu mere end et par måneder sammen og se hvordan det går.
#48(Med 1 svar)
31. august 2025 kl. 14:06
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Der har jo tidligere været snak om, at Astralis prøvede at få Magisk tilbage i folden. Jeg mener, det var dengang, inden cadiaN kom ind som IGL.

Er det også en slags efterdønning fra det, som vi ser ske her?

Danmark har jo haft det problem, at vi ikke har skabt nogle af de her klassiske stjernespillere i de sidste mange, mange år. device er stadig det bedste, vi har, selvom han ikke er den samme spiller, som han var for år tilbage.

stavn har et eller andet sted også lidt under, at han har været en af de eneste kandidater, vi har haft til rollen som en klassisk stjernerifler. Han har selvfølgelig nydt godt af at blive sat op i HEROIC og Astralis, men har samtidig også hele tiden skulle leve op til at blive sammenlignet med en spiller som NiKo, og når hold bliver bygget op omkring stavn som en NiKo-spiller, jamen så lider holdet også under det. (Det samme kan vel siges om blameF?).

Ift. stavn for Magisk, jamen så bliver de jo begge omtalt som to spillere, der kommunikerer meget og er med til at lede deres hold. "Problemet" for mig opstår i, at stavn for mig er en meget mere aktiv spiller - ikke bare pga. hans roller - og derfor giver han også en masse til sit hold udover rene kills.

Det, tror jeg, bliver en udfordring for Astralis med Magisk, for jeg føler ikke at han udløste potentialet, de gange han blev sat i mere stjerneroller, og hvis han går ind som en hård ankerspiller, så skal jabbi steppe op igen som aktiv spiller, og jeg ved ikke, om det er der, hans styrke er.
#56(Med 0 svar)
31. august 2025 kl. 17:07
Bantle
Tja, jeg mener det er blevet nævnt et sted herinde at Device rigtig gerne vil spille med Magisk igen en dag. Koblet på det du skriver med at de, ifølge rygterne, prøvede at få fat i ham sidste sommer, ja så tænker jeg da at det er brikkerne der falder på plads nu.

Jeg tænker også at de kommunikationsevner Stavn bringer til bordet er svære at kvantificere. Magisk kan bringe noget af det samme, men hvorvidt det er bedre bliver svært at sige. Hvis Magisk skal overtage anker, og Jabbi bliver rykket tilbage i andre roller, er det jo helt hul i hovedet. Jabbi har taget et stort skridt op i niveau efter han blev sat til at anker, og havde tendens til at forsvinde ind imellem på de gamle roller. Meget mindre stabilt end hvor han er nu.
#97(Med 0 svar)
7. september 2025 kl. 16:21
thenoodle
Astralis lever i fortiden. De har ikke været competetive i lang tid og tror deres fans vil komme tilbage hvis de bringer de gamle tilbage, fra da de var "gode". Med rygterne om Xyp os kommer tilbage som coach er det kun endnu værre. Så ærgligt vi ingen udvikling har i dansk CS og ikke kan være competetive i tier 1.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.