Det er ikke blevet den bedste start for det nye Heroic.

Heroic skuffer fælt

BIG sender Heroic til Showdown-turneringen.

Det er bare ikke godt nok.

Det er nok den følelse, som Heroic-spillerne sidder tilbage med, efter de netop har tabt lowerbracket-finalen i BLAST-gruppespillet til BIG.

tabseN og kompagni formåede nemlig at besejre Heroic mod alle forventninger efter et tæt opgør torsdag aften.

Først formåede BIG at skabe en stærk føring på Vertigo, inden Heroic på magisk vis formåede at få kampen ud i overtid, hvori de lukkede mappet uden problemer.

Nuke var en meget lignende historie, da BIG atter engang kom bedst fra start, men mod slutningen af mappet kom Heroic så småt tilbage. Det viste sig dog ikke at være nok i denne omgang.

Det hele skulle derfor afgøres på Anubis, hvor kampen atter engang skulle ud i overtid, inden en vinder blev fundet. Denne gang var det tyskernes tur til at vinde et map i overtid.

BIG-mandskabet kan derfor se frem til at spille mod Cloud9, der tabte til Virtus.pro i upperbracket-finalen i gruppe D. Heroic er derimod ude af turneringen og skal spille med i BLAST-showdown om en plads til LAN-finalerne.

BIG støder sammen med Cloud9 fredag aften.

BIG
2 - 1
HEROIC
Alle maps
BIG K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Johannes 'tabseN' Wodarz 55 - 54 +1 77.4 72.5% 1.14
David 'prosus' Hesse 54 - 57 -3 76.2 77.5% 1.12
Elias 's1n' Stein 55 - 47 +8 70.1 75.0% 1.08
Mateusz 'mantuu' Wilczewski 52 - 47 +5 58.7 75.0% 1.02
Karim 'Krimbo' Moussa 41 - 48 -7 68.1 73.8% 0.96
HEROIC K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Guy 'NertZ' Iluz 53 - 46 +7 73.2 77.5% 1.19
Danmark Nico 'nicoodoz' Tamjidi 58 - 53 +5 80.7 73.8% 1.14
Damjan 'kyxsan' Stoilkovski 45 - 54 -9 71.8 68.8% 0.95
Danmark René 'TeSeS' Madsen 48 - 53 -5 61.6 65.0% 0.92
Danmark Rasmus 'sjuush' Beck 47 - 53 -6 57.7 71.2% 0.90
#1(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 23:35
olsen225
av...
#2(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 23:35
jiG
Puha det var ikke en køn omgang cs :(

kmi heroic
#3(Med 48 svar)
25. januar 2024 kl. 23:38
Hunt
Av, det er skidt at tabe til BIG..
#13(Med 26 svar)
26. januar 2024 kl. 02:40
Thuumes
#15(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 07:35
RasmusRoev
Og hvad skal den hjælpe? :) Forstår den ikke.
#24(Med 24 svar)
26. januar 2024 kl. 09:17
Hunt
Over 2 kampe... fedt du ikke aner noget om hvordan statistik og validitet virker..
#29(Med 12 svar)
26. januar 2024 kl. 11:52
Thuumes
endnu en undskyldning... ;(
#35(Med 11 svar)
26. januar 2024 kl. 13:17
Hunt
Eller bare logisk tænkning, men oh well det forventer jeg ikke fra folk herinde alligevel..
#37(Med 10 svar)
26. januar 2024 kl. 13:21
Kristja
Hvorfor skal du altid skriver "folk herinde" eller "jer andre" "alle jer Astralis fanboys" 🤷🏻‍♂️
Hvorfor forholder du dig ikke til den enkelte du skriver med, og ikke smider alle andre i samme bås :(

Vi er da helt enige om, at det er en skod sammenligning. nicooodoz er en klasse spiller, og han har da vitterligt intet med hele Astralis vs Heroic at gøre. Generelt set synes jeg den er død nu, da Heroic er gået i opløsning, cadiaN er i Liquid og Stavn er sgu hos fjenden nu 😅
#43(Med 9 svar)
26. januar 2024 kl. 13:38
Hunt
Well at smide alle under samme kam er måske ikke helt fair overfor alle, men når jeg talte 18 brugere indenfor en time der var klar da Astralis slog et godt hold, så er det nok folk til jeg mener "alle jer herinde" er fair.

Regner ikke med du føler dig truffet i den gruppe, men gruppen er stor nok til det er fair imo
#46(Med 8 svar)
26. januar 2024 kl. 13:36
Kristja
Jeg føler mig bestemt ikke truffet, men synes bare det er en uheldig vending. Så er det måske bedre med "alle jer Astralis fanboys" haha :D

Men generelt set, så er de fleste af dem bare ude på at trigger dig ser det ud til. For der er ikke meget tanke bag diverse kommentarer ^^
#49(Med 7 svar)
26. januar 2024 kl. 13:45
Hunt
Så får jeg jo hug for lige meget hvad jeg kalder den gruppe af folk der håbløst lever i 2018-2019 og tror Astralis er et tier 1 hold fordi de er gode og ikke fordi de betaler sig fra det.
#59(Med 6 svar)
26. januar 2024 kl. 20:53
RasmusRoev
Men er det netop ikke rigtige fans hr.hunt?
Dem der holder ved, selvom det går ned at bakke og håber det går op igen?
Hvis fans skulle være som du beskriver ovenfor, så tror jeg satme der er mange fodbold hold i Italien og England der ville have det småt nu.

Jeg nyder faktisk, at folk er så stærke omkring Astralis. Synes du ikke det er fedt? Eller hvordan skal fans være?
#60(Med 5 svar)
26. januar 2024 kl. 20:59
Hunt
Fodbold er også styret af penge sure, men det er en åben liga hvor hold rykker og op ned, hvis Man City bruger bunker af penge men stadig taber så meget de rykker ned næste år, så kan de ikke bare købe sig fri. Ikke sådan direkte som i cs..

Så var vi ude i sådan noget MLS eller NBA, hvor man ikke kan rykke ud lige meget hvor meget man taber.

Synes ikke umildbart folk er særlig ærlige omkring Astralis, bevares man behøver ikke påpege alle fejl som jeg gør, men hvad jeg ser folk skriver herinde, så er der ikke ligefrem særlig mange realistiske fans
#61(Med 4 svar)
26. januar 2024 kl. 21:24
RasmusRoev
Realistiske fans?? Folk køber aktier i fucking fodbold klubber, fordi der er følelser med? Vel netop derfor, at folk prøver at være positive omkring Astralis.

Så nu spørger jeg dig igen. Er de/vi ikke rigtige fans? Fordi folk ikke kan se noget negativt ved dem?
#62(Med 3 svar)
26. januar 2024 kl. 22:33
Hunt
Skal ikke sidde og være den der siger hvem der er rigtige eller forkerte fans, kun at jeg ikke bryder mig om den slags fans vi snakker om her.
#63(Med 2 svar)
26. januar 2024 kl. 22:38
RasmusRoev
Og det er folk der støtter klubben i medgang og modgang?
Tror da ALLE fans kan se, at Astralis har lavet lorte valg. Men hvad skal de så gøre? Smutte? Eller sige, jamen vi tror det nok skal blive godt?
#64(Med 1 svar)
26. januar 2024 kl. 23:26
Hunt
Det tror jeg nemlig ikke de kan, har set (for) mange herinde som legit ikke kan se Astralis har været problemet på noget tidspunkt.

Siger ikke de har været det hver gang, men at sige de aldrig har været det?...
#78(Med 0 svar)
30. januar 2024 kl. 08:40
RasmusRoev
Det synes jeg jo egentlig folk kan?
Folk kommer med en øv ting, og kom igen ting :) Det er vel sådan fans skal være? :)
#47(Med 10 svar)
26. januar 2024 kl. 13:38
murph
Du snakker statistisk validitet og logiske sammenslutninger, men vælger stadig nicoodoz over device 🙃 Konsekvent er du ikke.
#48(Med 9 svar)
26. januar 2024 kl. 13:39
Hunt
Ja, fordi han har vist mere i de 3 ish måneder vi har spillet cs2.

Så på papiret har han bare været bedre. Kan godt se det er svært at acceptere hvordan statistik virker for astralis fanboys.
#51(Med 8 svar)
26. januar 2024 kl. 14:32
murph
Nu anser jeg ikke mig selv som astralis fanboy - det ville du også vide, hvis du så min kommentarhistorik. Har tidligere været yderst kritisk, når det har været berettiget, og senest stillet spørgsmålstegn ved blames formåen som IGL på højeste niveau.

Til gengæld har jeg en del erfaring statistisk databehandling, og må erkende, at det på baggrund af dine svar virker som, at du ikke har den fjerneste ide om, hvordan det hænger sammen.

I en tidligere tråd fik du muligheden for at sammensætte der stærkeste danske roster, og i den forbindelse spørgsmålet om du ville vælge nicoodoz eller device, hvorved du helt og holdent svarede, at du ville vælge nicoodoz, og patetisk forsøgte at helgardere dig ved at skrive “i CS2”.

Havde du haft den fornødne indsigt i CS, og faglige forståelse for statistisk data, ville du ikke være så påståelig 😉
#57(Med 7 svar)
26. januar 2024 kl. 20:10
Hunt
Har ikke udtalt mig så meget om data/statistisk herinde, kun kort at der er forskel på at bruge nicoodoz stats på lan i cs2 er en dårlig sample size når det er 2 kampe, mod 90 maps+ inkl online. Hvilket dog heller ikke kræver så meget indsigt tbh..

Ud fra stats i cs2 (som nu engang er det spil vi har spillet i noget tid nu) der har nicoodoz bare været bedre end device. Statistisk i hvert fald..

Set over større periode end kun cs2? Ja device er bedre ja, langt bedre. Men ikke i cs2, ud fra hvad vi har set de første 3-4 måneder her.
#65(Med 6 svar)
26. januar 2024 kl. 23:42
AwF
De er meget lige hvis du kigger CS2 stats. Forskellen er bare kvaliteten af de hold de har mødt.
Man må antage at Nicos ville være lavere hvis han havde mødt mere end 1 top 30 hold de seneste 3 måneder. Ligeså vel som at Device havde været højere hvis han havde mødt færre.

Ellers kan vi jo bare tage N1xen. Hans stats i Powerligaen overgår dem begge.
#66(Med 5 svar)
26. januar 2024 kl. 23:47
Hunt
Omvendt er device stats også baseret på hold uden for top 30, det er trods alt meget få gode hold astralis har mødt i cs2. Ift hvor gode hold de skulle have mødt hvis det skulle have været et godt argument.
#67(Med 4 svar)
27. januar 2024 kl. 00:06
AwF
Jeg slog dem bare op på top 30-20-10
Device havde trods alt et antal kampe man kunne forholde sig til. Nico havde en.
Så uanset har det jo haft indflydelse. Specielt når forskellen på deres stats de sidste 3 måneder er så lille.

Hvis man vil forholde sig kritisk til statistikker, ville enhver der læser dem i hvert fald gå med Device fra et professionelt standpunkt.
#68(Med 3 svar)
27. januar 2024 kl. 00:22
Hunt
Stats er kun så lille når man kigger på "kun top 10" eller på "lan" når som du siger ikke er nok kampe til at sige noget ud fra. Så må vi jo tage alle de kampe der er, som er 90+ nicoodoz og 30+ device i cs2
#69(Med 2 svar)
27. januar 2024 kl. 01:33
AwF
De har samme KD og kun 0.04 til forskel i rating. Nico har kun spillet en kamp imod top 30. Nul imod top 20 de sidste 3 måneder.

Jeg vurdere statsmæssigt stadig Device betydeligt bedre, da han er proven imod tophold,
#71(Med 1 svar)
27. januar 2024 kl. 10:01
Hunt
Nu hiver du enkelte stats ud over så få kampe det er en joke,
#77(Med 0 svar)
27. januar 2024 kl. 13:28
AwF
Ej nu stopper du simpelthen. Så tjek dem dog selv. Jeg kigger for de sidste 3 måneder..

Jeg prøvede at være så saglig som mulig. Men du hiver jo dine takes ud af røven helt uden substans.

Latterligt lavt niveau.
#17(Med 20 svar)
26. januar 2024 kl. 08:03
Chiporino
De godt nok ringe Heroic. Det var vidst den era, det kommer de sgu ikke tilbage fra. De er washed, og de har hentet dårlige spillere ind.
Godt man holder med Astralis
#23(Med 19 svar)
26. januar 2024 kl. 09:16
Hunt
Astralis der har vundet hvad siden 2020? 😂
#32(Med 16 svar)
26. januar 2024 kl. 12:48
MartinChrist
Hvorfor skal du være sån? du synes jo også selv Heroic spillede dårligt?

Og han har jo ret, det er jo et dødt hold der bare venter på at gå konkurs.
#34(Med 4 svar)
26. januar 2024 kl. 13:16
Hunt
Sjovt du skriver den kommentar til mig og ikke Chiporino :)
#39(Med 3 svar)
26. januar 2024 kl. 13:22
MartinChrist
Men de spillede jo dårligt? har du da også erkendt i en kommentar højere oppe?
Så hvorfor gå på kontraen med "Astralis der har vundet hvad siden 2020" - det jo ikke fordi Heroic har vundet noget af betydning - jo nok også der for Cadian skiftede og alle de andre spillere af betydning.

Ingen grund til kontraen - bare sig "Ja det gjorde de squ" og så bare videre?
#44(Med 2 svar)
26. januar 2024 kl. 13:42
Hunt
Heroic har vundet flere større events siden 2020 og har en lang række gode resultater. Modsat Astralis kan man sige.. Så hvorfor gå kontra når vi begge ved deres resultater de sidste efterhånden en del år.

De spillede en dårlig kamp ja, men at tage så meget kontekst ud fra en-to kampe til blast er meget astralis fan agtigt fordi i ikke har andet at juble over i årevis.

Han skriver netop også "Godt man holder med Astralis" som i at det skulle være en god ting? Som om de har vundet noget siden 2019 på lan?

Det er 5 år siden Astralis sidst vandt noget på lan... så ved ikke helt hvad han prøver at påstå hltv.org/events/4889/blast-pro-series-global-final..

Som i øvrigt var en turnering med 4 hold, så ved ikke helt hvor vildt det så er..
#54(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 16:33
MartinChrist
Han påstår jo ikke de har vundet noget de sidste par år - han siger "godt man holder med astralis" - kan jo lige så godt opfattes som at han er glad for de sidste par kampe og det "run" de er inde i?

Som om du antager at han vil stikke til dig og vil have dig til at reagere? men du ik nævnt ved navnnævnelse som de andre kommentarer? Spring den da over :D
#55(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 16:33
MartinChrist
Han påstår jo ikke de har vundet noget de sidste par år - han siger "godt man holder med astralis" - kan jo lige så godt opfattes som at han er glad for de sidste par kampe og det "run" de er inde i?

Som om du antager at han vil stikke til dig og vil have dig til at reagere? men du ik nævnt ved navnnævnelse som de andre kommentarer? Spring den da over :D
#38(Med 10 svar)
26. januar 2024 kl. 13:22
herkuladedrik
Altså, Hunts svar giver mening, når der bliver sendt en direkte stikpille hans vej :).
#41(Med 2 svar)
26. januar 2024 kl. 13:23
MartinChrist
Der blev da slet ik sendt en "hans" vej - det var jo bare en generel kommentar? :D
#42(Med 1 svar)
26. januar 2024 kl. 13:27
herkuladedrik
Det er min opfattelse af situationen efter de utallige kommentarer til/fra Hunt og den evige Heroic/Astralis-diskussion, der medfølger. Og nu svarer han også Hunt. Men det er nu bare sådan, jeg læser det :D
#53(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 16:32
MartinChrist
Men det er den her jo absolut ik? han er ik nævnt?
#45(Med 6 svar)
26. januar 2024 kl. 13:33
Hunt
Folk er nu sure over jeg svarer på ting de selv beder om jeg svarer på lol
#52(Med 1 svar)
26. januar 2024 kl. 16:31
MartinChrist
Der er da absolut ingen der har bedt dig om at svare på hans kommentar? :D rolig med dit ego man.
#58(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 20:10
Hunt
Men på de 20 andre posts med mit navn?
#70(Med 3 svar)
27. januar 2024 kl. 09:17
_Jeppe_
lad nu vær med at være så stort et offer. Jeg brækker mig decideret...
#72(Med 1 svar)
27. januar 2024 kl. 10:01
Hunt
Same, brækker mig også over jer, så det går vel nok.
#74(Med 0 svar)
27. januar 2024 kl. 10:59
MartinChrist
kæft du har et problem når realiteten blir præsenteret for dig.
#73(Med 0 svar)
27. januar 2024 kl. 10:59
MartinChrist
Præcis! total offer rolle når han ikke er blevet nævnt eller peget på :D
#75(Med 0 svar)
27. januar 2024 kl. 11:57
Chiporino
Neej, men nu ser det lidt lyst ud modsat Heroic. :*
#76(Med 0 svar)
27. januar 2024 kl. 12:29
Chiporino
Og hvorfor lige 2020? Hvorfor ikke siden 2018 fx? Fordi så passer det ikke til dine argumenter xD
#7(Med 3 svar)
25. januar 2024 kl. 23:45
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Personligt er jeg nu ikke så skuffet. Det virker ret tydeligt, at de stadig er tidligt i processen med at bygge holdet.

Virker også som om, det er nogle ret konkrete ting, som sAw nu kan tage fat på og rette til.

Jeg ser stadig masser af potentiale.
#8(Med 1 svar)
25. januar 2024 kl. 23:50
Bjelanden
Ser mig meget enig i din kommentar.

Det er nok nærmere BIG som stirrede direkte ind i en kæmpe skandale, såfremt de ikke kunne slå Heroic.

Tror ikke Heroic som udgangspunkt med det her lineup, kommer i nærheden af top5 i år, når de første turneringer er spillet, men de skal nok kunne drille top holdene på en dårlig dag.
#10(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 23:58
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
BIG har ingen undskyldning for at være så ringe, som de er.

Altså ud over, at de har valgt at stille med spillere, som bare ikke er gode nok.

Jeg har absolut ingen anelse om, hvor Heroic ender i niveau i løbet af året, men jeg er spændt på at se, hvad sAw kan udrette, og hvor lang tid det kommer til at tage dem.
De kampe jeg har set virker det til, at der mangler noget konsekvent styring mid-rounds, hvor det ofter går for langsomt eller er for usammenhængende.

Men det kan jo også sagtens være det her med, at de nu har fået nogle sider på nogle maps til at fungere, og så skal til at få resten til at spille.

De formåede jo alligevel at gå forholdsvist clean igennem den lukkede kval, som BIG så bombede ud af.
#9(Med 0 svar)
25. januar 2024 kl. 23:57
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Nertz og nico er så vanvittig gode, men jeg tænker at holdet stadigvæk er en udskiftet fra at kunne få et title contender hold og min umiddelbare tanke er at det kommer til at gå ud over teses
#11(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 00:05
Madsen
Bare vent til de møder et hold udenfor top 30 så vinder de
#12(Med 3 svar)
26. januar 2024 kl. 00:05
Thuumes
Selvom jeg ikke tilhænger mig heroic. Håber jeg da de rammer København major, på dansk grund.
Men på nuværende tidspunkt, må jeg bare sige at det ser svært ud.
#16(Med 2 svar)
26. januar 2024 kl. 07:37
RasmusRoev
Fordi? :)
De er vel snart så begrænset dansk som det kan være? Ved godt der er tre spillere. Men hverken org eller noget er dansk.

Men for spillerne, helt enig. Jo flere danske flag desto bedre!
#18(Med 1 svar)
26. januar 2024 kl. 08:30
Thuumes
synes. stadig tesses og sjuss, fortjener en chance mere i en major, og især i kbh.
selvom jeg tror det bliver næsten chanceløs i rmr :D
#22(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 08:55
RasmusRoev
Helt enig :) Og det jeg nævner, at de skal da ha chancen igen. Det jo dygtige gutter!
#14(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 05:09
TheJyde
Det så ikke godt ud for Heroic. Tror nok de skal blive gode med tiden det er et nyt projekt som Astralis så ting tager tid 🙂. Håber både Astralis og Heroic kommer til at spille med i toppen i år 🙂
#19(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 08:37
aGk
Når kommunikationen er mere på plads og de har fået en dybere runbook så tror jeg egentlig godt de kan gå hen og blive farlige.

Synes de få gange man fik lov til at høre med på deres comms, at det kunne fornemmes at der var lidt uklarhed i kommunikationen.

Det tager tid, og håber egentlig bare at de giver projektet lov til at gå sin naturlige gang uden for mange udskiftninger eller drastiske ændringer.
#20(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 08:49
Hippi
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 16
av av hvis nicoodoz har skiftet for det her i længden..
#21(Med 5 svar)
26. januar 2024 kl. 08:50
Igno
Det er ubegribeligt hvorfor BIG har valgt at gå internationale for Mantuu!? Tabsen spiller en god serie, og sin har helt klart potentiale, men er stadig noget uerfaren.

Heroic ligner et hold som ikke helt er tunet ind endnu, men der er bestemt også noget at arbejde med. Nicodoz er til tider mere imponerende på riflen end stokken.
#27(Med 4 svar)
26. januar 2024 kl. 10:34
Hunt
Hvad mener du Tabsen er uerfaren?
#28(Med 3 svar)
26. januar 2024 kl. 11:51
Igno
Det er i reference til sin, selvsagt ikke tabsen.
#36(Med 2 svar)
26. januar 2024 kl. 13:18
Hunt
Makes sense, "sin" som spiller

My bad
#50(Med 1 svar)
26. januar 2024 kl. 13:52
Igno
Ret skal være ret så hedder han s1n, hvilket havde gjort min kommentar tydligere.
#56(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 20:06
Hunt
Stadig bare mig der missede du skiftede fra at tale om tabsen til sin ;)
#25(Med 1 svar)
26. januar 2024 kl. 09:22
drJohansen
Kæmpe klapsalve til RetakeMain, det var virkelig god kommentering af BIG-Heroic kampen!
#31(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 12:38
aGk
Helt enig!

De skal alle sammen have kæmpe props for hvad det gør.
#26(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 09:31
Kay
Tænk lige hvis Preasy kommer igennem RMR og Heroic ikke gør..... Nedtur for Nicodoz :/
#30(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 12:34
MoX
Hold op en ringe kamp af Heroic, har svært ved at se dem komme tilbage. De mangler en leder. (Cadian)
#33(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 12:56
MartinChrist
Goodbye
#40(Med 0 svar)
26. januar 2024 kl. 13:24
bimse
Er jeg den eneste, der synes, at de ser lidt akavet ud sammen? Ved godt, at vi ingen ide har om, hvad der foregår bag kameraet. Men kæft jeg synes, at de ser akavet ud.

Herudover synes jeg, at man aldrig kan forsvare at tabe til BIG, når man vitterligt har spillet åben + lukket kval, hvor man unægteligt må være mere sammenspillet end så mange andre hold (jeg ved godt, at BIG har haft samme hold længe, men Heroics spillere VS BIGs spillere, bare på rent navn, må da aldrig tabe)
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.