Ansøgning til POWER Ligaen åbner
23D : 04T : 55M : 00S
Astralis' nye dokumentar har fået navnet "Behind The Stars". (Foto: Astralis)

Astralis udgiver ny dokumentar

Den danske organisation kalder dokumentaren for et "ufiltreret kig bag kulissen".

Astralis har mandag løftet sløret for en ny dokumentar med navnet "Behind The Stars".

Dokumentarens første sæson består af fire episoder, hvor man kommer helt tæt på spillerne og med bag om Astralis, og så er den desuden på dansk.

I en pressemeddelelse skriver organisationen blandt andet følgende om dokumentaren:

Det er en intim serie med fuld adgang, der giver seerne mulighed for på nært hold at opleve organisationens indre dynamikker.

Optagelserne starter i januar 2023, og de første fire episoder dækker begivenhederne frem til IEM Cologne. Dokumentaren kommer således også ind på udskiftningerne af gla1ve og Xyp9x, der ender med at blive erstattet af Staehr og b0RUP.

gla1ve fortæller blandt andet, hvordan at alle på holdet følte sig udsatte, da rygtet om, at Astralis havde skrevet under med Staehr, kommer frem midt under BLAST Spring Final i Washington, og hvordan stemningen på holdet spidser til herefter.

Jeg gider ikke at høre på det der med, at der er nogen der kører på, og nogen der ikke kører på. Alle de gør deres bedste, og der skal ikke blive set ned på folk, og det føler jeg lidt, at der gør. Det bliver sådan lidt klike-agtigt, som om at der er nogen, der gør mere end andre eller er bedre end andre. Det synes jeg, vi skal prøve at komme helt væk fra, siger gla1ve på et holdmøde ved Spring Final.

Majoren i Paris fylder naturligvis også meget i dokumentaren, hvor man foruden spillerne også hører fra Astralis' ansatte og ikke mindst deres sportspsykolog B.S. Christiansen efter den store major-skuffelse.

Alle fire episoder kan findes Astralis' Youtube-kanal her.

Se første episode af Behind The Stars:

#1(Med 15 svar)
20. november 2023 kl. 19:49
deczi
Sgu meget fin reklame I gør for Astralis.

Unfiltered... sorry for c/p fra hltv men...
When are they going to release "Behind the stabs 🔪"? The documentary about all Astralis has done since their 4-major core run? The documentary featuring the following points:
- tampering
- conflict of interests
- shady under-the-table deals
- "the hunden files" (ft. Richard Lewis)
- "the stabbi files" 🔪 (ft. CadiaN)
- the annihilation of the Danish scene (ft. Kasper Hvidt)
- the destruction of the careers of several promising Danish players (narrated by bubzkji)
- dozens of failed roster changes
and more...
#2(Med 9 svar)
20. november 2023 kl. 20:27
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvordan har de ødelagt folks karriere? Altså de folk der selv valgte at skrive kontrakt, når de så dollar tegnene?
Hvad har fejlede rosters og gøre med alt det andet?
du mixer sammen ?
Hvordan har de ødelagt den danske scene?

Men man har nok også tabt sutten, hvis man sidder og tror på hvert et rygte der er kastet ud, samtidig med at man regne med de laver en dokumentar om det.
Det næste bliver vel en dokumentar, som tager dig med ind i Novo nordisk og viser alt det du ikke vil se, selvfølgelig optaget af Novo selv...........
#4(Med 8 svar)
20. november 2023 kl. 21:13
deczi
Lucky: 190 dage, Bubzkji: 173 dage, Farlig: 246 dage, Mistr: 93 dage. Altekz: 66 dage. Ren spekulation fra min side men tænker umiddelbart at spillerne nok havde forventet lidt flere dage på holdet når de har skrevet en kontrakt.

Ift. hvordan Ast opfører sig på den danske scene vil jeg henvise til Richard Lewis. Se hans artikler eller youtube igennem for "Astralis".

Hvilke rygter henviser du til?

Fejlede rosters... Ja, nok ligegyldigt, det har du ret i.
#6(Med 1 svar)
20. november 2023 kl. 22:01
OoO
Du helt blæst. Miste og Altekz har aldrig været på kontrakt på 1. Holdet men har været hevet op fra talent hold flere gange. Det tænker jeg de er tilfredse med især Altekz der fik vist sig frem og blev solgt til et stærkt hold. Og tror egentlig også Mistr er tilfreds med at være den erfarne på et talenthold der er ved at bygge op med Krok osv.

Den eneste jeg syntes ikke fik chancen ordentligt der var Bubzki. Farlig var ikke god nok, og lucky var ikke klar og viser jo ikke ligefrem tier 1 niveau hvor han er nu, og der har været mange rygter om Luckys mentalitet ikke at jeg ved om det er sandt men tydeligt han ikke var god nok.

Det en prof organisation, ikke et socialt projekt hvis mam kommer ind og ikke er god nok må man skylles ud med badevandet som et for tidligt født barn. Hvis man så ikke vil give slip på lønchecken for at komme hurtigt videre er det ens egen skyld hvis man ikke kommer videre.

Rent gætteri så var bubzki ret glad for sin høje løn i Astralis, men har sikkert haft mulighed for at komme videre hurtigere mod at opgive noget løn.
#26(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 19:28
deczi
1. Tal dog ordentligt.
2. Fair nok ift. Mistr og Altekz. Min fejl.

Jeg har aldrig talt om at det er et socialt projekt. Når det er sagt, så at det helt sikkert min personlige holdning at de ikke har givet deres ikke-akademi spillere en chance. Der er nogle faktuelle hændelser som ikke er personlige holdninger som hvorvidt spillere har fået en reel chance. Hvad med hunden f.eks.? Eller nogen af de andre punkter.

Du mangler at give svar på hvilke rygter du henviser til i din første kommentar.
#10(Med 5 svar)
20. november 2023 kl. 23:25
kombardo
Er lucky's karriere ødelagt? Han spiller på samme niveau som han gjorde før Astralis.
Farlig spillede for CPHF lang tid efter Astralis, igen hvordan blev hans karriere "ødelagt".
Altekz spiller på højeste niveau nogensinde, desuden var han udelukkende stand-in som akademi spiller og det samme gælder mistr som stadig er at finde på akademi holdet?
Lad mig lige høre bare for sjov skyld. Blev Grims karriere ødelagt i Liquid eftersom han også blev kicked derfra? Blev ztr, lnz eller en af alle de akademi spillere NIP prøvede i sin tid og aldrig slog igennem "ødelagt"?
Blev Jackz og misutaas karriere ødelagt af at blive kicked fra Vitality?
Det er helt vild hvilke standarder man holder Astralis op mod, som sjovt nok ikke gælder en eneste anden org. Igen, som jeg skrev i en anden tråd: Den der "Astralis er de onde" fortælling er blevet malket til døde til et punkt hvor de nu ikke engang må opsøge spillere som de mener kunne forbedre deres lineup. Det er jo absurd, især når man tænker over hvordan absolut ingen havde problemer med at Vitality nuppede 2 spillere, en coach og en performance coach fra Astralis et halvt år før deres kontrakt med Astralis overhovedet var udløbet, men så længe det ikke er Astralis som opfører sig sådan så er alt jo fint....
#24(Med 3 svar)
21. november 2023 kl. 17:10
ZoNe
Nu ikke al det fakta som modbeviser et godt negativt indlæg :D
#28(Med 2 svar)
21. november 2023 kl. 19:28
deczi
Nu forholder I jeg jo primært til min personlige holdning. Og som jeg beklager i mit svar til kombardo, har jeg overdrevet i min kritik af deres håndtering af spillere. Det tager jeg så til efterretning. Det sådan set intet med fakta at gøre.

Min oprindelige pointe var som sagt, at jeg finder det problematisk at dust2.dk fungere som reklamemedie for en virksomhed som ingen skylder noget som helst. Det gøres kun værre af, at Ast har lavet en masse dumheder, qua de andre punkter som I ikke vælger at forholde jer til. I forholder jeg udelukkende til, hvad jeg indrømmer at være en personlig holdning. En holdning som jeg nu godt kan se ikke var helt fair.

Ps. så er der forskel på at være negativ og være kritisk.
#30(Med 1 svar)
21. november 2023 kl. 20:58
OoO
De har da også reklameret for Heroics Cadian kommentar. Jeg forventer og bifalder at DK’s eneste og største CS medie rapportere at vores største danske hold laver fedt content og er med til at udbrede den viden. Må de ikke skrive om nogen CS hold eller er det kun hvis astralis udgiver noget de skal sørge for ikke at give det medietid?
#31(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 21:00
OoO
De reklamerede desuden også for da CPH flages udgav en dokumentar for flere år siden. Bare lige hvis du sku være i tvivl har de altså rapporteret om alle dokumentarer der er lavet af danske CS hold.
#27(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 19:22
deczi
Fair nok, du har fine pointer. Jeg har overdrevet i min udlægning og det tager jeg gerne til rette. Det laver dog ikke om på, at Ast har lavet alt muligt andet usportsligt og hvad jeg anser som uetisk. Det er primært derfor at de får kritik. Det er også fuldstændigt ligegyldigt hvad andre orgs laver af dumheder. Nu taler vi om Astralis og hvordan dust2.dk er med til at reklamere for et firma hvis eneste interesse er at få penge i kassen. Så kan man have den holdning, at det er OK at dust2.dk er en reklamesøjle for Astralis. Det er jeg bare helt uenig i og desværre synes der er være en stor fanskare af danskere som på ingen måde vil stille sig kritisk overfor Ast som org, fordi holdet på et tidspunkt var verdens bedste CSGO hold - og ALT respekt for deres præsentationer. Igen, jeg var fan, det er jeg ikke længere.

Se ligeledes dust2.dk der nu også reklamere for de nye trøjer. Det er vel ikke astralisfans.dk det her.
#3(Med 4 svar)
20. november 2023 kl. 20:37
ZoNe
Negativ på negativ indlæg…..jeg er naiv og syns det er fedt med et indblik i prof cs.
En anden ting er vel det ikke er AST som skal lave en kritisk dokumentar om dem selv? Det er vel andre som normalt gør den slags end hovedpersonen selv?
Skal Heroic eller navi, vaitality lave kristiske dokumentarer bare fordi nogen er kritisk om deres gøren og laden?
#5(Med 3 svar)
20. november 2023 kl. 21:32
deczi
Jeg antager at dust2.dk anser sig selv som et journalistisk medie. Måske jeg tager fejler. Hvis dust2.dk virkeligt blot er et "samlingssted for danske Counter-Strike-spillere og fans" så fair nok. Men det laver ikke om på, at de laver gratis reklame for Ast ved at linke til en biased video. Det må dust2.dk selv om men det styrker desværre ikke deres journalistiske troværdighed. Det understøttes yderligere af, som du selv pointere, at det netop ikke er en kritisk dokumentar men blot promovering der har til formål at forbedre Ast imagine udad til.

Om Heroic, navi, vit osv skal lave kritiske dokumentarer? Kunne da være fedt men det vil aldrig ske af åbenlyse årsager. Alle burde være kritiske overfor alle e-sports orgs gøren og laden. Jeg har specielt meget til overs for nogen e-sport orgs. Jeg holder med spillere fremfor orgs. Flytter cadian til TL så håber jeg at de vinder, ligesom at jeg hepper på Finn men hader Faze som org. Det hele er efterhånden støttet af gamling, crypto scams og oligak og saudi penge.

Min primære pointe er, at dust2.dk med sådanne indlæg som dette, er med til at reklamere for Astralis og dermed forsøger at sætte dem i et bedre lys men de reelt fortjener. Så kan Ast fans (som jeg selv har været, se bare min trøje i den nederste skuffe) lade sig forblinde og se forbi alt det fis de laver f.eks. hele sagen om Heroic/hunden.
#8(Med 2 svar)
20. november 2023 kl. 22:54
ZoNe
Dust2 er vel et nyhedsmedie omkring vores elskede esport? Den dokumentar fra Ast fortjener vel et opslag/link, Dust2 er jo ikke et samfunds kritisk nyhedsmedie? At du er Kritisk overfor AST er vel din sag?
Tænker ikke golf sider skriver negativt om den danske som lige vandt en turnering i et islamsk oliestat, mere om hvor stort det var han vandt.
Men fint du ikke kan lide AST men at sige det er forkert og linke til en nyhed som AST nye dokumentar sku en forbier.
Syns det er super godt arbejde og holde os, som ikke tjekker cs nyheder andre steder, opdateret med det sidste nye. Godt eller skidt du bestemmer jo selv hvor du får dine nyheder fra?
#29(Med 1 svar)
21. november 2023 kl. 19:40
deczi
Korrekt, dust2.dk er et nyhedsmedie men derfor mener jeg stadig at det er problematisk, når de så åbenlyst fungere som reklamesøjle for astralis. Se f.eks. hvordan at de skriver en "nyhed" om at ast har fået nye trøjer. Hvor er nyhederne om nye navi trøjer? google.com/search?q=tr%C3%B8je+navi+site%3Ahttps%3..
Eller NIP google.com/search?q=tr%C3%B8je+nip+site%3Ahttps%3A.. ?
Hvorfor er det kun astralis som får forside plads når der kommer nye trøjer? google.com/search?q=tr%C3%B8je+astralis+site%3Ahtt..
Fair nok, der er også en enkelt nyhed om at Heroic fik ny trøje men da først da de endte som det bedste danske CS hold.

Hvorfor er det en forbier? Er du da uenig i, at dust2.dk på den måde leverer gratis reklame for en for-profit virksomhed?

Jeg benytter mig af dust2.dk, hltv.org, Richard Lewis substack og youtube, dexerto og thorins youtube. Man kan godt bruge et website og samtidig være kritisk.

HELE problemet er jo, at alle de her sports journalistiske/nyhedsmedier ikke er kritiske nok. Det er sådan set også ligegyldigt hvad andre sider skriver om dit og dat. Nu taler vi om dust2.dk. Vi kommer ikke langt med alt det der "whataboutism".

Lad os se om dust2.dk formår at bringe en kritisk vinkel på det der nye saudi hold falcons som magisk og zonic har solgt deres sjæl til. Nok næppe, for det er jo vores elskede zonic og magisk.
#32(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 21:59
ZoNe
Din sidste svada om zonic viser bare du ikke tager noget til efterretning. Jeg har nævnt den danske golfspiller som vandt en turnering i en kvinde undertrykkende oliestat, men ingen skriver noget om det er for dårligt at deltage i den turnering. Så hvorfor skal Dust2 så om cs? For god ordensskyld så har jeg ikke noget problem med zonic og andre tager deres penge for vi/jeg ændre ikke holdning til de lande bare fordi de smider penge i esport eller nogen anden sport.
#7(Med 8 svar)
20. november 2023 kl. 22:36
nylsnej
Jeg synes at fornemme nogle opgivende blikke i spillere og coaches øjne mens Hvidt snakker. Er det bare mig?
#9(Med 0 svar)
20. november 2023 kl. 23:20
giftigg
Nej, jeg tror generelt set at hans manglende indsigt i spillet i sidste ende gjorde at de mistede tiltroen til ham, selvom han i de første år bidrog med mange positive forandringer.
#11(Med 5 svar)
20. november 2023 kl. 23:37
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvis jeg havde en ledende rolle på mit hold der sagde. Stik den her “bane” op et hvis sted. Så ville jeg også tænke mit. Maps om jeg må Be 😂
#12(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 00:06
nylsnej
Min favorit: "I er stadig gode til computer" :D
#14(Med 3 svar)
21. november 2023 kl. 02:15
JakobHelms
Du hørte også godt Gla1ve sige baner 10 sekunder senere, ikke?
#16(Med 2 svar)
21. november 2023 kl. 07:12
Seneberg
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Og hvad skete der med gla1ve? Han blev stemt ud i ørådet.
#19(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 11:14
Kristja
😂
#20(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 13:46
JakobHelms
Selvfølgelig. Min pointe var egentlig også bare, at det jo er noget man internt har aftalt, fordi man henvender sig til et danskt publikum, ligesom de heller ikke plejer at sige, at man "dræber" hinanden på Zulu, når de sender CS - BlameF får også sagt baner senere, i hvert fald, og jeg krydser fingre for at han trækker frikort når det kommer til ørådet :-).
#21(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 14:47
JakobHelms
Jeg lagde ikke lige mærke til det, men jeg synes godt nok det var ærgerligt at høre på Hvidt. Der var nogle gange hvor han helt klart forsøgte at sige nogle fornuftige ting (f.eks. I er jo ikke blevet dårligere til at spille spillet, fordi I taber en kamp; det skader jer kun mentalt), men også nogle gange hvor det virkelig føltes som om han lukkede gas ud, og som om der gennemgående er sådan en følelse af, at Astralis slår igennem lige om lidt og SÅ virker det. Dét føles for mig fuldkommen latterligt, også fordi der mangler en eller anden form for ræsonnement for, hvorfor tingene skulle gå, som Hvidt nu siger, at de kommer til.
#13(Med 3 svar)
21. november 2023 kl. 00:39
Udknud
Virkelig spændende indblik i hverdagen hos Astralis og godt produceret 👍
Jeg synes da man kommer tættere på de svære beslutninger end man måske kunne forvente af en egenproduceret dokumentar.

I samme boldgade:
Kan også anbefale Thorins Reflections med Zonic som lige er frigivet, der er 3 afsnit med i alt 3½ times spændende samtale. Guderne skal vide jeg ikke altid er lige vild med Thorin, men de her Reflections interviews er han bare den eneste i scenen som formår at forberede og udføre så godt. Det er altså imponerende hvad han kan huske eller læser op på til de her samtaler. Han er altså crazy godt forberedt.
Så den er virkelig god og giver masser af indblik i Astralis' historie gennem Zonics svar som måske er særligt spændende for Astralis fans.
Masser af spændende emner behandles, bl.a. refektion over Karrigan afgang , Glaive tilgang, Kjaerby til/afgang, Magisk tilgang, Konfig afvisning, Device afgang samt til sidst Magisk, Dupreeh, Zonic afgang til Vitality. Set fra Zonics position selvfølgelig.
Første afsnit har også en masse spændende 1.6 historie fra Zonics aktive tid, bl.a. med snak om hvor individuelt skilled Trace faktisk var, hvilket jeg ikke var klar over.
Virkelig spændende hvis man er til Zonics CS historie både som spiller og træner 👍
#15(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 05:17
DOMINA7HOR
+1. Tilslutter mig og anbefaler ligeledes Thorins lange interview med zonic!
#18(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 07:47
nylsnej
Helt enig. Synes også dokumentaren giver et rigtig fint indblik i en svær periode.
#23(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 17:01
nylsnej
Må bare lige sige tak for anbefalingen af Thorins reflections. Mega fedt interview. Nice med noget 1.6 historie også.
#17(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 07:26
zaioh
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Fin dokumentar, men jeg får lidt ondt af Glaive når jeg ser den. Håber sgu han finder et stabilt hold og smadrer Astralis 🙂
#22(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 16:08
JernLars
Jeg er på ingen måde den mest hardcore Astralis-fan (det er vidst Hunt;) ) men jeg synes at det var en rigtig fin dokumentar. Jeg bed dog mærke i at BlameF i sidste afsnit siger at det var meget topstyret, hvilket giver god mening når man tænker over det med historien osv. men også utroligt at det først er i år de har ændret på det. Det er nok også forklaringen på at så mange talenter har fået ødelagt deres karriere
#25(Med 0 svar)
21. november 2023 kl. 17:25
LEG4CY
Som kæmpe Astralis fan som har set deres serie på YouTube fra karrigan og Cajunb tidernes, og jeg glæder mig til at se alle episoderne af deres nye dokumentar, har kun fået set den første og man for et rigtig godt lille hurtigt view ind i hvordan det er at være en pro cs spiller så jeg glæder mig meget til at se de andre episoder.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.