Den nye smoke-mekanik er ikke et hit hos alle. (Foto: Valve)

Flere sætter spørgsmålstegn ved ny smoke-mekanik

Counter-Strike 2 medfører en helt ny smoke-mekanik, da kugler og HE-granater nu kan skubbe røg, og den opdatering er ikke en fanfavorit blandt alle.

Reaktionerne har været enorme på de sociale medier, efter Valve annoncerede Counter-Strike 2.

I forbindelse med annonceringen gav Valve et smugkig på, hvad man kan forvente, når spillet bliver lanceret engang til sommer.

Udover ændringerne som visuelle effekter i højere kvalitet, mere nøjagtig lyd og gensyn af gamle maps, så er det den nye smoke-mekanik, der er stort samtaleemne på Twitter.

Røg kan nu interagere med andre gameplay-elementer og skabe nye muligheder. Kugler og HE-granater kan skubbe røg og skabe kortvarige klare sigtelinjer eller udvide dækningen, skriver Valve på spillets nye hjemmeside og tilføjer:

Nu vil røgen sive ud af åbne døre eller knuste vinduer, bevæge sig op og ned ad trapper samt sive ind i lange gange og smelte sammen med andet røg.

Den nye smoke-mekanik er ikke blevet mødt med åbne arme af alle, da flere sætter spørgsmålstegn ved dets følgevirker fremadrettet.

Blandt andet tvivler Bad News Eagles-træneren, Devilwalk, på mekanikken, mens tidligere Astralis-træner, ave, forudsiger, at det bliver svært at spille T-siden på Nuke.

Ikke helt sikker på, jeg kan lide "dynamiske smokes", skriver Devilwalk, mens det lyder således fra ave:

Det ser vildt! Det bliver dog nok svært at spille T-siden på Nuke, tror jeg.

Den tidligere BIG-AWP'er, syrsoN, skriver også på Twitter, at det formentlig bliver en del sværere at ninja-defuse fremadrettet.

Du kan faktisk ikke ninja-defuse mere i Counter-Strike 2, for når de skyder gennem en smoke, kan de se én.

#1(Med 4 svar)
22. marts 2023 kl. 23:18
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Jeg tror sgu det bliver fedt.

Måske lidt af det taktiske element forsvinder, fordi du ikke kan lave vægge længere, men til gengæld bliver det forhåbentligt meget sjovere at se på. Det er så dødssygt at se de der tilfældige smoke spam battles.

Kan også være, at det hjælper på tempoet i kampe, fordi man ikke altid skal vente 15 sekunder på at en smoke fader. Samme gælder retakes.
#2(Med 3 svar)
22. marts 2023 kl. 23:19
mad0
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Den nye mekanik kan også bringe noget mere teamwork. Jeg kan allerede se eksemplerne for mig, hvor en AWP kigger direkte ind i en smoke, og beder sine holdkammerater om at skyde huller i den.
#4(Med 2 svar)
23. marts 2023 kl. 00:02
unclejakes
Guld Sæsonkort Sæson 16
Sølv Sæsonkort Sæson 18
Ja det bliver spændende at se hvad for en meta, der udvikler sig omkring smokes.
#5(Med 1 svar)
23. marts 2023 kl. 00:34
RAF
Nemlig. Det er nu at holdene rundt omkring har chancen for at komme foran de andre på metaen. Ligesom Astralis gjorde dengang...
#6(Med 0 svar)
23. marts 2023 kl. 08:02
Husfluen
+1 Al forandring er svært i starten - men det er jo lige ulige for alle.. Som én der gik fra cs 1.6 til cs:go (cs:source føltes aldrig rigtigt) - tog det også lang tid at vænne sig til de mange ændringer. De nye smokes vil sandsynligvis vende op og ned på, hvor T- eller CT-sided de klassiske maps bliver fremover..
#3(Med 0 svar)
22. marts 2023 kl. 23:51
PtrsN
Rip ninja defuse
#7(Med 0 svar)
23. marts 2023 kl. 13:45
3k2
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tror sku det overvurderes hvor meget det betyder for brugbarheden af smokewalls. Selvfølgelig er det et nerf til dem, men det er jo ikke fordi cts bare lige kan få 10 HE's til at ligge klar derude :D Og modsat buggen hvor smokes blev gennemsigtig, så går det jo begge veje her, så T's kan være meget klar på bare at skyde tilbage - og vil ofte have fået et audio-clue til/vide hvor HE'en kom fra.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.