MistR spillede tirsdag første kamp på førsteholdet.

Astralis slået i MistR-debut

NIP trak det længste strå i eftermiddagens nordiske derby.

Det blev NIP, som sikrede håneretten, da de tirsdag eftermiddag bragede sammen med Astralis i første runde af RMR-turneringen.

Slaget skulle stå på Nuke, og her var det særligt Brollan og hampus, der førte an for NIP.

Mandskabet dominerede Astralis og gjorde ondt på især Farlig, der ved pausen blot var noteret for ét enkelt kill.

Ovre på CT-siden befandt danskerne sig dog markant mere komfortabelt, da gla1ve og co. fik bragt balance i regnskabet efter de første fem runder.

Ved stillingen 10-10 fik NIP dog hul på bylden og sat sig på kampen igen.

Svenskerne fastholdt presset resten af kampen, og Astralis måtte se sig slået 16-12.

Dermed er NIP nu 1-0 i swiss-fasen, mens Astralis er 0-1.

Ninjas in Pyjamas
16 - 12
Astralis
Alle maps
Ninjas in Pyjamas K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Sverige Hampus 'hampus' Poser 30 - 15 +15 117.0 67.9% 1.68
Aleksi 'Aleksib' Virolainen 24 - 20 +4 100.8 78.6% 1.37
Sverige Ludvig 'Brollan' Brolin 24 - 14 +10 79.4 67.9% 1.16
Sverige Fredrik 'REZ' Sterner 12 - 17 -5 45.5 78.6% 0.92
Danmark Patrick 'es3tag' Hansen 11 - 17 -6 48.5 75.0% 0.76
Astralis K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Benjamin 'blameF' Bremer 24 - 21 +3 88.7 64.3% 1.22
Danmark Andreas 'Xyp9x' Højsleth 20 - 21 -1 74.0 50.0% 0.94
Danmark Lukas 'gla1ve' Rossander 15 - 21 -6 70.2 64.3% 0.81
Danmark Mikkel 'MistR' Thomsen 11 - 19 -8 50.3 67.9% 0.75
Danmark Asger 'Farlig' Jensen 12 - 19 -7 50.7 53.6% 0.74
#1(Med 20 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:03
DanskHammer
Sidste runde; “Blame de rusher A-Site, kan du hjælpe?”
Blame:”nej jeg lister lige rundt om hele yard imens i dør så jeg kan få en 1v3”..

Fatter ikke de ikke selv kan se de spiller lorte CS..

Derudover bliver Hampus fucking giftig når han ikke skal calle mere..
#2(Med 19 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:06
Hunt
"Det var jo tæt med stand in, de skal nok komme igen"
#5(Med 18 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:08
DanskHammer
Haha ja.. Mod et hold med ny IGL, og ingen AWP..
#8(Med 14 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:14
Hunt
De har også skiftet fra svensk til engelsk, de gør det nok ikke nemmere.

Men også svært når man vinder begge pistoler og får 6 "gratis" runder og ellers taber kampen 16-5 derfra
#13(Med 10 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:20
DanskHammer
Det sætter jo også bare Konfigs eventuelle slåskamp i endnu dårligere lys at man må tage en talentspiller med til sin vigtigste kval længe.
Hvis historien holder vand med at han endda selv har været ivrig efter at ville bokse, så giver andet end en fyring ingen mening.

Kæft et fald fra at være verdensdominerende til primært at indtage negative overskrifter oftest.
#15(Med 0 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:23
Hunt
Det er det vi kan i dansk top cs! Både Heroic og Astralis dyster om flest dårlige overskrifter, Heroic har længe været #1 men Astralis henter godt ind pt
#19(Med 8 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:50
Madsen
rygterne siger at konfig er blevet spyttet i hovedet og skubbet efter på et diskotek på Malta hvor efter han har forsvaret sig selv

Hvis det er den sande historie så synes jeg ikke konfig har gjort noget galt…
#22(Med 7 svar)
4. oktober 2022 kl. 18:19
DanskHammer
Der er også et “vidne” der beretter at Konfig ikk startede det, men at han selv opsøgte det i anden omgang hvor han så kommer til skade.. Manden har aldrig slået mig som værende intelligent, så alt er muligt..Kan i teorien også være han ikke er på Malta fordi politiet vil tale med ham..
#23(Med 1 svar)
4. oktober 2022 kl. 18:22
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Rygter er det bedste, så kan man bedst spinne sin historie negativt, fordi det er så skønt
#24(Med 0 svar)
4. oktober 2022 kl. 18:24
DanskHammer
Præcis.. Det er lige præcis derfor Astralis og Konfig kunne været kommet det i forkøbet istedet for at tweete “Mostly BS”..
#25(Med 4 svar)
4. oktober 2022 kl. 19:12
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Så vidt jeg kan læse, taler I om samme vidne. Personen der så ham blive spyttet i ansigtet hvorefter konfrontationen stoppes, og lidt senere mødes de to parter igen uden for hvor den påståede spytter er på vej væk, hvor konfig eftersigende vrister sig fri af nogle for så at komme i slåskamp.
#26(Med 3 svar)
4. oktober 2022 kl. 19:21
DanskHammer
Præcis.. Og har man som “kendt” ansigt på tur med sin arbejdsgiver ikke mere hjerne til at lade det passere, så er man sku bare ikke intelligent nok til at være ansigt på er af de største brands i esport..
#34(Med 2 svar)
5. oktober 2022 kl. 08:46
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg er reelt set enig - især fordi der jo også stammer rygter fra coL tiden og det brækkede håndled var pga. slåskamp. Det virker til Astralis blot prøver at "tysse" det hele en smule, mens de finder ud af om han skal blive, eller om han skal ud.

Og ja, jeg er helt enig - når man er repræsentant for en af de største brands i esport og professionel atlet - så forstår jeg ikke at man ikke bare bliver væk fra bymiljøet, hvis man ved at man har problemer med den slags.

Jeg skrev en kommentar på en facebook CSGO gruppe, og blev straks "konfronteret" af konfigs fætter der hverken ville be- eller afkræfte nogle af historierne, men blot fortælle at jeg tog fejl af de rygter jeg havde hørt (fra folk som kender konfig irl), og at jeg ikke skulle sprede rygter - selvom jeg egentligt gjorde det ganske tydeligt i min kommentar at jeg havde læst en del rygter om hans finurlige skader.
#36(Med 1 svar)
5. oktober 2022 kl. 12:27
DanskHammer
Bare det at der er en fætter der skal ud at kommentere/konfrontere viser hvor meget mangel der er på professionalisme.

Hvis manden er uskyldig efter eget udsagn, så få det meldt ud gennem rigtige kanaler. Det andet giver kun anledning til egne gætterier og spekulationer - og de bliver altid i negativ forstand når der ikke reageres.
#38(Med 0 svar)
5. oktober 2022 kl. 19:35
sirr
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Haha, jeg tror mest af alt personen ville "beskytte" konfig, men det klinger hurtigt hult når man så ikke vil be- eller afkræfte og, basalt set, bare skriver at man ikke bør dele rygter .. Jeg gjorde det meget klart at jeg ikke selv kendte til nogle af episoderne, men at mine "kilder" (føler mig super journalist-agtig ved at skrive den slags) som bekendt var folk der ikke havde den store grund til at lyve og som samtidig kender ham på venskab-basis.. Meh.

Jeg er enig :)
#17(Med 2 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:34
Kristja
6 gratis runder og taber derfra 16-5 det giver jo ikke mening! Det må da være 16-6 så :D
#20(Med 1 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:52
Hunt
Det har du ret i, det er for svær matematik :p
#21(Med 0 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:59
Kristja
Haha det kan ske 😂
#12(Med 2 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:20
DOMINA7HOR
Hey, hey! REZ havde flest AWP-kills i kampen!
#14(Med 1 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:21
DanskHammer
Ha ha ja - havde vi forventet andet? 🤪
#16(Med 0 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:24
DOMINA7HOR
Ikke rigtig, nej 😅
Dog en tam kamp for begge AWP'ers. Lidt typisk Nuke; det var et rifle-opgør. Og her viste hampus hvilken klassespiller han er!
#3(Med 14 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:08
V1cc0
bo1=talentløst
#6(Med 13 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:13
Hunt
Bedre for Astralis at tabe 1-0 end 2-0
#7(Med 12 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:14
V1cc0
er det ikke også bedre at vinde 2-1 end at tabe
#9(Med 11 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:15
Hunt
Det har du da ret i, men chancen for Astralis havde vundet 2 maps mod NIP er -4%
#10(Med 10 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:16
V1cc0
der er jeg ikke enig, men fair nok :D
#11(Med 9 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:19
Hunt
Hvad bygger du det på? For kan ikke helt se hvor der skulle komme et nyt niveau fra, det fra ikke ligefrem fordi det var en tæt kamp. Hvis de ser bort fra pistolrunder+eco, så tabte Astralis 16-5. Så det var ikke i 2x OT og close at den kunne være gået begge veje ligefrem.
#18(Med 3 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:44
V1cc0
jeg bygger det ud fra at astralis altid starter dårligt hahah
#35(Med 2 svar)
5. oktober 2022 kl. 09:20
R8shabt
Du ka da ikk bygge et fakta grundlag på mave fornemmelse? Altså er du fra Socialdemokratiet?
#37(Med 1 svar)
5. oktober 2022 kl. 13:51
V1cc0
Det er jeg faktisk ☺️
#39(Med 0 svar)
19. oktober 2022 kl. 19:30
R8shabt
Jaa det forklare
#29(Med 4 svar)
4. oktober 2022 kl. 22:11
Bestiarium
Argh, hvis du skal se bort fra runder er du vel nødt til at gøre det begge veje. Siger ikke at NIP ikke var bedst, men de vinder også mod eco.
#30(Med 3 svar)
4. oktober 2022 kl. 22:34
Hunt
Hvis man vinder en eco, betyder det som regel at man først har slået et hold i en full buy runde. = "fortjent" at vinde en extra eco runde bagefter.

Omvendt er pistol tit ret random (nærmest alle hold er ret 50/50 på pistol runder). Derfor kan det dårligere hold, ret "nemt" få 2x3 "gratis" runder baseret på noget der langt hen af vejen er 50/50.

Det er ikke noget jeg finder på, der er stats der bakker det op. ( hltv.org/stats/teams/pistols?startDate=2021-10-04&.. Det enkelte hold (forze i bunden og faze/navi i toppen der stikker lidt ud) Mens resten er ret tæt på 50/50
#31(Med 2 svar)
4. oktober 2022 kl. 23:12
JakobHelms
Mon ikke de fleste hold også ligger også inden for det spread mht. at vinde runder, hvor det er full buy mod full buy? At sige noget er "random" fordi man vinder 50% af dem er bare et mærkeligt argument. Hvis Astralis spiller 100 kampe på Overpass og taber alle 200 pistolrunder, men spiller 100 kampe på Nuke og vinder alle 200 pistolrunder, så har de også vundet/tabt 50-50, men enhver kan jo se, at der stikker noget dybere ind, end at det bare er "random" eller 50-50 om de vinder :-).

Det er ikke fordi jeg vil forsvare Astralis, jeg er enig med dig i at de ikke spillede solidt i dag, men det er mærkeligt at analysere hvor man tager højde for visse faktorer, mens man bevidst undlader at tage højde for andre.
#32(Med 1 svar)
5. oktober 2022 kl. 00:15
Hunt
Tror der er større spread i full buy runder vs pistol runder, men har ikke lige stats på det?

Helt random er en pistol runde heller ikke, det er ikke præcis 50/50 for alle hold, men når det er så tæt på 50/50 for næsten alle hold, så vil jeg til en vis grad mene de kan være random. (mithr snakkede om det da han var træner i mouz og kom frem til det var ret random/det var svært at rykke ret meget på det)

Så hvis man i en bo1 vinder begge pistoler og stadig taber, så må det betyde man er kørt ret meget over i buy rounds. (ikke bare astralis i dag men overall set)
#33(Med 0 svar)
5. oktober 2022 kl. 00:58
JakobHelms
Hvorfor tror du det? Jeg kan seriøst ikke se hvorfor det skulle være tilfældet, og statsne for alle spilne runder tyder ikke på det. Og selvfølgelig så betyder det at nogle hold kommer tæt på 50% at de andre oftest også vil gøre det, i og med at enhver runde har en vinder og en taber. Astralis har vundet 52% af de runder, de har spillet den sidste måned mod top 20, mens Heroic har vundet 51,5%, men du mener vel heller ikke at det er "tilfældigt" hvem der vinder, hvis Heroic og Astralis spiller mod hinanden?

Ja, hvis du vinder de runder, der ikke er buy rounds, og taber kampen, så er du blevet kørt over i buy rounds. Det er jo bare logisk? Hvad er den dybere pointe der? Det er stadig spøjst analysearbejde at sige at Astralis får "gratis foræret" eco-runder, fordi de vinder pistolrunderne, mens at NIP "fortjener" de runder de vinder mod eco, fordi de vinder full buys.
#4(Med 0 svar)
4. oktober 2022 kl. 17:08
JakobHelms
Ærgerligt. Der var sgu ikke meget spil i Astralis' T-side, mens de ellers så lune ud på CT, inden de så helt tabte det igen. MistR så ikke helt skarp ud, men virkede til gengæld som om han giver det alt hvad han har, og det har jeg respekt for. Så må vi så se, om det er positivt (og hans energi kan virke bedre senere på ugen), eller negativt (og det her desværre er hans peak) senere på ugen.
#27(Med 0 svar)
4. oktober 2022 kl. 20:09
_ANDY3460
Normalt bliver man helt rundtosset af at se NIP spille, de har i meget lang tid været en rodebutik med underlige calls og mærkelige strategier der nok var gjort svære end de egentlige skulle gøres.
Så ser man så ASTRALIS i dag og tænker de så skulle gør NIP efter, hold nu op en underlig og usammenhængende kamp fra danskerne!?
Har godt nok bange anelser for om der er noget der bare minder om kontrol og ro på ASTRALIS holdet, og ikke mindst rundt om dem i dagligdagen med diverse rygter/historier om nuværende og mulige nye spillere..
#28(Med 0 svar)
4. oktober 2022 kl. 20:22
SEVEN
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Kæft jeg glæder mig til at se hvordan det hold kommer til at se ud 😂
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.