Medie: device afsøger nye muligheder

Den tidligere Astralis-stjerne har angiveligt holdt indledende samtaler med andre hold.

Den danske stjerne device kan være på vej væk fra NIP, da han angiveligt har været i dialog med flere potentielle nye arbejdsgivere på det seneste.

Det skriver mediet Jaxon baseret på information fra anonyme kilder.

Mediet skriver, at device har holdt indledende samtaler med flere hold, hvoraf de fleste ville tilknytte ham til et allerede eksisterende lineup, mens en enkelt organisation har vist interesse for at bygge et nyt hold.

device har siddet på bænken hos NIP siden slutningen af 2021, hvor han var så udbrændt, at han havde brug for en pause.

Siden da har det været været begrænset, hvad vi har hørt om situationen, og det der i starten lignede en kort pause, har udviklet sig til en meget lang sygemelding, der har varet otte måneder.

Den tidligere Astralis-stjerne har dog holdt sig varm i månederne på bænken.

Det fremgår af Jaxons artikel, hvor der på et screenshot fremgår rigtig mange kampe på FACEIT i august. Hvis man selv kigger danskerens kamphistorik igennem, er det ikke kun i august, at han har spillet meget.

Den danske drøm om device tilbage på serveren som en af verdens absolut bedste spillere lever altså stadig, selvom det er uvist, hvilken individuel forfatning, han er i.

Jaxon har forsøgt at få en kommentar fra NIP flere gange, men den svenske organisation har ikke ønsket at kommentere på mediets oplysninger.

#1(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 14:53
diMitri-_-
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
hvem filan kunne det være :)
#2(Med 2 svar)
19. august 2022 kl. 14:58
Wasin
Der er vel nærmest kun to muligheder - ENCE eller Astralis. SunPayus er vel eftersignede på vej til ENCE og vil Astralis virkelig smide endnu en spiller på bænken og samtidigt betale den enorme løn han nu engang skal have?

Hvilke andre potentielle destinationer er der efterhånden? Og hvem tør tage chancen med en der måske sygemelder sig om et par måneder igen? Og hvad med hans selvforståelse - han vil vel næppe indstillet på at tage et skridt ned?

Der er fandme mange spørgsmål i forbindelse med den kære device.
#3(Med 1 svar)
19. august 2022 kl. 15:10
JakobHelms
Han behøver på ingen måde tage et skridt ned. Jeg er sikker på, at de fleste store orgs stadig ville være interesseret i at signe dét navn.

Jeg tror ærligt talt at den eneste grund til at han ikke skal til Astralis er grundet økonomien. Det kan nærmest kun gå op hvis Astralis får solgt deres LEC-spot, som de dog vil have noget mere for end andre orgs har fået.
#6(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 15:27
Wasin
Jeg er såmænd ikke i tvivl om hvorvidt organisationerne gerne vil have ham - han er et kæmpe navn - men hvilke store hold har plads til ham?

Fra toppen af HLTV ranking.

FaZe - Navi - C9 - NiP er ude af billedet.
Movistar riders for lavt niveau.
Vitality næppe.
MOUZ for lavt niveau.
FURIA rent brasiliansk.
G2 næppe.
Liquid potentielt, de har pengene men har trods alt for nyligt signet oSee.
BIG tvivler jeg på.
Spirit næppe.
OG har lige signet degster.

Så har vi ENCE - Astralis - Liquid tilbage imo.
#4(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 15:16
JakobHelms
Det må i øvrigt godt nok være nederen for device, hvis han er klar til at vende tilbage, at sidde og kukkelure på streams og spille FaceIt, mens han har 5 minutter på cykel til der hvor alle topholdene spiller. Træls situation at stå i; jeg håber, at vi ser ham tilbage snart.
#5(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 15:25
Bluerose13x
Magisk – IGL
ZywOo – AWP
Devve – AWP
Dupreeh – AWP
Spinx – Rifler/4 AWP
#7(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 15:36
DanskHammer
Kom så Ence!
#8(Med 13 svar)
19. august 2022 kl. 15:44
DOMINA7HOR
Vinder af Top 20-prediction på Dust2.dk
ENCE er ikke aktuelt. 1) De henter SunPayus. 2) De har næppe økonomi til at hente ham.

Det er soleklart, at NIP blot venter på det rette bud. Og de ønsker formentlig, at få noget nær i omegnen af hvad de betalte for ham, hvis ikke lidt ekstra. Det er den eneste grund til, vi ikke har hørt nogle opdateringer og han endnu ikke er blevet solgt endnu.

Det meste interessante for mig her, er snakken der går på et nyt hold, et dansk hold, så vidt jeg kan forstå, med device som deres helt store navn. Om der stadig er hold i det; ja det må vi vente og se - hvis vi overhovedet nogensinde finder ud af det.

Ellers må Astralis være varmeste bejler. Jeg tror de arbejder med næb og klør på at hente ham "hjem."
Jeg vil heller ikke udelukke FaZe, for at være helt ærlig. Det ville være synd for broky, at skulle ofres på den måde, men device ville være en kæmpe signing, selv for FaZe.
Jeg ved godt det lyder vanvittigt, men det er trods alt FaZe, og de har en forhistorie når det kommer til at hente store stjerner. Og er der en org der kan og vil lave et sådan et move, bare for god lirs skyld, så er det FaZe.

Men få den nu snart lukket Astralis. Der bliver næppe før lige efter årsskiftet hvis det sker. Med mindre... Med mindre de går glip af Rio. Så har de bare at hente ham inden Majoren, og præsentere ham midt under Majoren, så de stadig er blot en smule relevante i CS-verdenen.

Ellers vil jeg heller ikke udelukke Liquid, sågar heller ikke EG.
#9(Med 10 svar)
19. august 2022 kl. 16:25
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Man har vel altid et ønske om, at sælge så dyrt som muligt, når nu man skal sælge, men jeg har meget svært ved at forestille mig, at NIP skulle kunne få "lidt ekstra" for Device nu i forhold til, hvad de selv betalte i sin tid. Værdien af Device aktierne kan ikke andet end at være dalet og NIP må være super interesseret i af få det kapital helt lukket og glemt.
#11(Med 6 svar)
19. august 2022 kl. 16:53
JakobHelms
Arh, man må også være realistisk mht. den længde, der var tilbage af devices kontrakt, da de købte ham fra Astralis, og den længde, der er tilbage af hans kontrakt nu.
#14(Med 2 svar)
19. august 2022 kl. 17:05
DOMINA7HOR
Vinder af Top 20-prediction på Dust2.dk
Det er jeg klar over, men sig det til NIP. Og jeg kan også godt forstå NIP. De betaler et rekordstort beløb for en spiller, som stort set ikke har spillet. Skal de så bare give ham væk? Man også være realistisk i forhold til situationen set fra NIPs side.
#18(Med 1 svar)
19. august 2022 kl. 17:57
JakobHelms
Jeg forstår slet ikke, hvordan du får det der ud af min kommentar. Jeg pointerer netop, at man er nødt til at være realistisk omkring at prisen ikke bare er dalet, grundet forskellene i kontraktlængden.
#23(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 19:11
DOMINA7HOR
Vinder af Top 20-prediction på Dust2.dk
Sorry dude, læste helt forkert. Læste at du hentydede til den længde han har tilbage af sin nuværende kontrakt med NIP! My bad.
#28(Med 2 svar)
19. august 2022 kl. 22:10
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Device har ikke spillet en officiel kamp i - jeg ved ikke hvor mange måneder - og han har vist sig, at ikke kun have have fysiske problemer i forbindelse med rejser/stress what ever, men også mentalt. Jeg kommer til at pisse i bukserne af grin, hvis der er noget som helst hold derude, som bare giver ham 50% valuation i forhold til hans seneste skifte.

Og fra NIP's synspunkt, så hælder de penge i en spiller, som hverken spiller for dem og ej heller ikke har nogen nævneværdig marketing værdi for dem - snare tværtimod.

NIP skal slå til og sælge ved første kommende lejlighed - uanset prisen. Alt andet ville blot være stædighed og dårlig økonomisk forståelse. Der er, i mine øjne, tale om "cut loose" og kom videre.
#30(Med 1 svar)
19. august 2022 kl. 23:13
JakobHelms
Altså, det kommer an på hvordan du vurderer en eller anden form for "valuation". NIP gav jo hvad, cirka $1m for hans kontrakt, da der var 8 måneder af den tilbage. Det er simpelthen absurd at tro, at de ikke får $500.000 for ham pt., med mere end halvandet år tilbage af hans kontrakt, men naturligvis får de heller ikke samme markedsværdi for ham, nej (dvs. jeg er enig i, at de ikke får $2m for 18 måneder af hans kontrakt, hvis det er dét, du mener).
#31(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 23:21
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg tror, at forskellen på vores udgangspunkt er, at du ser det som noget positivt for NIP og jeg ser det som noget negativt for NIP, at hans kontrakt har en længere løbetid end ved sidste transfer.

Havde der været tale om en spiller, som man ikke ville sælge, så ville jeg være enig med dig i, at den længere kontraktlængde ville give NIP et bedre udgangspunkt for, at kunne kræve en højere transfersum.

Jeg ser det dog omvendt, at der er tale om en spiller, som NIP meget gerne vil sælge, da de ikke kommer til at bruge ham og jo længere hans kontrakt er, jo længere skal de blive ved med at spytte månedslønninger efter en spiller, som ikke har nogen reel værdi - måske en salgsværdi, måske ikke.

Hvis han har 18 mdr. tilbage af sin kontrakt, og han får mellem 20-40.000$ pr. måned, så er det bedre at slipper af med ham og hans kontrakt for what ever et eller andet hold gerne vil give. Som der bliver konstateret oven for, så kan der næppe være mange hold om buddet, hvorfor der vel næppe bliver tale om en budkrig.

Jeg håber inderligt, at vi snart får Device tilbage på serveren, næsten ligegyldigt, hvilket hold der bliver tale om.
#12(Med 2 svar)
19. august 2022 kl. 16:54
DanskHammer
Hvis NIP kan få mere få mere for device end de gav, så giver jeg en luder i Kiel..
Ved man hvor lang kontrakten er?
#13(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 16:59
Bluerose13x
Han underskrev en 3 årig kontrakt
#15(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 17:09
DOMINA7HOR
Vinder af Top 20-prediction på Dust2.dk
Der er en grund til at han ikke er solgt endnu. Og prøv nu at se det fra NIPs synspunkt. De har formentlig modtaget nogle bud, men sagt til vedkommende, at de skal komme tilbage med et nyt og forbedret bud.
Det er efterhånden ganske logik, at de ikke har modtaget nogle - efter deres standpunkt - tilfredsstillende bud. Ellers var han jo allerede solgt. Og hvorfor skulle de også bare give ham væk for en pose peanuts, særligt efter han stort set ikke har spillet for dem? Så ved jeg godt det startede ud med et forløb omkring hans helbred, men den er vi efterhånden ude over. Særligt når flere store medier begynder at skrive om interessen for ham, og han selv angiveligt ønsker at skifte.
#10(Med 1 svar)
19. august 2022 kl. 16:49
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Brooky er imo en top5 spiller i verden pt, tvivler på han ryger nogle steder med det niveau og den alder
#16(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 17:11
DOMINA7HOR
Vinder af Top 20-prediction på Dust2.dk
Enig, enig. Tvivler også på det sker. Men er der nogen der kan lave en statement signing af en sådan karakter, så er det FaZe. Der var mere der jeg ville hen. Tror heller ikke på det sker, men vil heller ikke blive overrasket hvis det sker.
Tror og håber stadig på et dansk comeback. Enten Astralis, eller et nyt dansk projekt, som der ligeledes er tale om i den oprindelige artikel.
#17(Med 4 svar)
19. august 2022 kl. 17:47
ziGa
Hvem i alverden gider signe en spiller til flere mio der får Burn-out og er ude i 8 måneder. Hvad hvis det sker igen? Sorry, jeg er klar over at men skal tage sit mentale helbred seriøs - men det dér er sgu for useriøst. Det ser man godt nok ikke i andre “sportsgrene”….
#19(Med 2 svar)
19. august 2022 kl. 18:22
DanskHammer
Useriøst? Jeg håber aldrig du bliver ramt af stress, angst eller depression.. Så ville du aldrig skrive sådan..
#21(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 18:42
Madsen
+1
#22(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 19:08
Hunt
Det er jo en ting man skal tage i mente, en spiller som device har en skades/sygdoms historik som ser ret skidt ud. Lige meget hvad grund der ligger bag.

Det er jo præcis som andre sportsgrene hvor nogle spillere er mere skadet end andre, det er jo et valg man må tage. Man kan nok mere leve med det i fodbold når holdet er 20+ spillere end når cs kun har 5.
#24(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 19:16
detura
Du har nogle rigtig fine pointer, men der er jo ingen grund til at være så absolut og kalde det useriøst. Det vidner jo blot om, at du ikke har den fjerneste idé om, hvad det betyder "at tage sit mentale helbred seriøs".

Og jo, det ser man også i andre "sportsgrene": washingtonpost.com/sports/2021/11/01/nfl-mental-he..
#20(Med 0 svar)
19. august 2022 kl. 18:40
tinzuldateN
Nyt spændende lineup under navnet "Pretty b0is" :D
-Device
-NaTo
-Valde
-Bendtner
-(indsæt selv prettyboy)
#25(Med 3 svar)
19. august 2022 kl. 19:39
PapaSandahl
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
den er vel ikke så svær uFarlig ud dev1ce ind
#27(Med 2 svar)
19. august 2022 kl. 22:02
PapaSandahl
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
okay ikke helt ufarlig..... fuck et spil han laver på Mirage
#33(Med 1 svar)
20. august 2022 kl. 09:17
tinzuldateN
Men det er langt imellem snapsene og misser stadig mange lette skud. Men han havde nogle gode momenter, men nu ikke lad 1 godt map definere helheden.. 😂
#36(Med 0 svar)
20. august 2022 kl. 12:41
PapaSandahl
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
det gør jeg bestemt heller ikke. men jeg havde lige kaldt ham ufarlig og så er han bedste mand på Mirage. så det varmere tænkt som anerkendelse af en god kamp. mener dog stadig at ham og konfig er Astralis svageste led. Konfig gør noget genialt men melder sig alt for ofte ud af serveren.
#26(Med 9 svar)
19. august 2022 kl. 20:14
antuzul
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det burde næsten en nobrainer både for astralis og device. Astralis som skriger efter en topklasse awp, som de ved kan præstere på højeste plan og device, som kan komme tilbage i vante rammer og forhåbentlig få noget ro på rent mentalt.

En eventuel transfersum burde imo hellere ikke være et problem, da merchandise burde kunne dække en stor del, hvis ikke det hele.

Det giver samtidig også mening nu, at astralis ikke har skiftet farlig ud i pausen, hvis de har haft dialog med device.
#29(Med 8 svar)
19. august 2022 kl. 22:35
DanskHammer
Det kommer virkelig an på hvordan aftalen med Merchandise er skruet sammen.. Når en fodboldklub sælger en trøje til 6-700 kr. kan de i nogle tilfælde få ned til 80-100 Kr. selv, fordi selve trøjesponsoratet er højt, men ikke afkastet fra selve de enkelte salg.
Og lad os sige at Astralis købte Device for 3 millioner og de selv beholdte alle pengene for trøjesalget.
-Så skal de sælge 7500 trøjer til 500 Kr.(Moms trukket fra) for at gå i nul. Så har vi ikke engang trukket fra at de skal betale for indkøb af trøjerne. Så efter din "tanke" skal Astralis nok sælge 10000 device trøjer for at gå i nul på en transfer på merch - givet at de må beholde alt selv. Der findes ikke engang en fodboldspiller i Superligaen der kan sælge 10000 trøjer :) Ikke engang tæt på..
#32(Med 0 svar)
20. august 2022 kl. 08:32
antuzul
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det kan nu godt være du har ret. Syntes bare med astralis internationale brand og device status i astralis, så burde det kunne få øget salg af merchandise gevaldigt. Så selv de skulle æde fx halvdelen af transferssummen, tænker jeg det ville være en lille pris for at få så stort et navn ind og måske give ny energi og håb til holdet.
#34(Med 4 svar)
20. august 2022 kl. 11:35
_Jeppe_
Alt handler nu heller ikke om trøjesalg. Det kunne være at man købte ham i håb om bedre resultater:) Hvilket leder til større brand Per automatik
#35(Med 3 svar)
20. august 2022 kl. 11:46
DanskHammer
Det siger jeg heller ikke.. :) Det var blot for at aflive tesen, som i så mange andre sportsgrene, ikke betyder at trøjesalg giver penge i kassen pr. automatik.

Jeg tror ikke at Device kommer tilbage til Astralis det næste stykke tid - hvis overhovedet nogensinde. Til dels fordi Astralis ikke vil købe ham for de penge han koster, og fordi de ikke ved om han er holdbar i længden. Udover et lidt spontant skifte der blev presset igennem, kæmper manden jo også med sin krop og sind som de måske ikke ønsker at tage chancen på igen.
#37(Med 2 svar)
21. august 2022 kl. 00:05
_Jeppe_
Gode pointer, vi får at se :) jeg vil dog ikke lægge skjul på et lille håb om device tilbage i astralis trøjen :D
#38(Med 1 svar)
21. august 2022 kl. 00:08
DanskHammer
Jeg håber ikke at se Device tilbage under glaive.. Jeg mener bestemt at tiden er forbi for glaive som IGL på et hold der skal kæmpe om førstepladser. Astralis virker slet ikke i synergy med måden glaive/xyp spiller CS på, kontra blame/konfig.
Men lad os se.. Større ting er sket, og det kan da være han er Astralis spiller igen til Januar. Der er ikke mange pladser til ham, med mindre han søger længere væk fra DK :)
#39(Med 0 svar)
21. august 2022 kl. 08:42
_Jeppe_
Jeg tænker ikke, grundet alderen og sygdom, at han søger ud fra DK. Jeg skal da ikke gøre mig klog på hans helbred, men kunne forestille mig at han søger tilbage i Danmark, og der er Astralis næsten det eneste hold, med god nok økonomi, som er interesseret. Hvordan det kommer til at gå, er et mysterie:)
#41(Med 1 svar)
21. august 2022 kl. 23:02
donfrankie
Plus det kræver jo ikke bare et salg på 7.500 ekstra trøjer.
Det skal være 7.500 ekstra salg.
For hvis det bare flytter fra en spiller til en anden, så hjælper det jo ikke en meter.

On topic, så tror jeg NiP får svært ved at få mange penge for ham.
Godt nok har han et vandvittigt højt niveau, men han har været ude længe og det er ikke første gang.
Så godt nok har han lang tid tilbage af kontrakten, men hvis NiP allerede nu ved han aldrig kommer til at spille mere for dem, så er det nok mere en ulempe end en fordel. De smider jo bare penge efter spilleren hver måned og risikoen for at skulle gøre det i 18 måneder endnu er jo høj hvis man forlanger for meget for ham.
#43(Med 0 svar)
23. august 2022 kl. 15:38
DanskHammer
Jeg er enig..

Og ja NIP får ikke 4.4 Millioner DKK for ham, med mindre en eller andet syg Amerikansk org byder ind - og tror ikke bare lige at Device skifter over atlanten ;)
#40(Med 0 svar)
21. august 2022 kl. 17:19
JakobHelms
Nu forlyder rygterne åbenbart, at NIP aktivt har tilbudt ham til andre hold, og endda "kun" med for cirka $600k, dvs. noget der i givet fald må være under de $1m de gav for ham. Jeg må bøje mig i støvet og indse, at alle der har påpeget for mig, at devices værdi måtte være lavere på trods af kontraktlængden ift. da han signede til Astralis. I har sgu haft ret :-).
#42(Med 0 svar)
23. august 2022 kl. 13:09
zypath
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Please sign ham Astralis !!!
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.