Ændringer til M4A1-S og Ancient
Natten til torsdag landede der en større opdatering til CS:GO, som formentlig får betydning for spilleres brug af M4A1-S, mens Ancient, Inferno og Vertigo også har været tilbage på tegnebrættet.
Den populære CT-riffel med lyddæmper, M4A1-S, har været meget populær, siden prisen blev sat ned til $2900 i en opdatering i 2020.
Flere eksperter og spillere har på det seneste peget på, at våbnet er for godt til prisen lige nu, og det er formentlig det, som Valve reagerer på.
I nattens opdatering er størrelsen på magasinet reduceret fra 25 til 20, mens man nu har 80 skud i reserve.
Der er ikke ændret ved pris, skade og præcision.
Udover ændringen til riflen, var det ændringerne til Ancient, som fangede manges opmærksomhed.
Mappet har nemlig fået en større overhaling, hvor der blandt andet er fikset en række bugs.
Derudover har Valve tilføjet ekstra cover på B-site, mens det nu skader mindre at skyde gennem væggen fra ruins til B-site, hvor vi flere gange har set eksempler på CT, der dræber den T, der er i gang med at plante bomben.
Det er dog ikke kun Ancient, der er blevet kigget på, af de aktive maps.
På Inferno har Valve udvidet den radius, som bomben giver skade indenfor. Det betyder formentlig, at T ikke længere kan stå i pit, når bomben eksploderer på sitet lige ved siden af.
Derudover har Valve endnu engang forsøgt at eliminere den bug, der gør det muligt at kaste en molotov i mid, som brænder igennem gulvet.
Om det lykkedes må tiden vise, for efter sidste forsøg var flere spillere hurtige til at finde en ny måde at kaste den på.
Du kan se hele opdateringen herunder:
GAMEPLAY
– Reduced the M4A1-S magazine size to 20 bullets, with 80 in reserve.MAPS
Ancient:
– Remove cratestack outside of “cave” location
– Fixed pixelgap from inside “cave” towards T mid
– Fixed ground clipping bugs in mid causing players to go slightly airborne
– Smoothed out ground outside of “cave” down towards B ramp
– Blocked archeological dig inside of “cave”
– Smoothed out corners in “donut” room
– Added additional cover near pillar on B
– Blocked one sidepath exit towards A site, widened remaining exit
– Fixed some visual glitches when looking out towards mid from “donut” room
– Reduced wallbang damage through scaffolding at B site
– Boosted light emitted from candles/lanternsInferno:
– Increased bomb explosion damage from 500 to 620Vertigo
– Another attempt at fixing molly through floor bug at mid
– Removed a position by ramp cornerCache:
– Fixed an exploit. (Thanks El_Exodus!)Vineyard:
– Performance and stability improvements
– Ivy now sways in the wind
– Fixed displacement vphysics issues