Selvom han står for taktikkerne, hjælper MSL og til med at fragge.

North sender Singularity ud af kvalifikationen

North er fortsat med i ESL Pro League kvalifikationen, da de besejrede Singularity 2-1.

I går bød ESL Pro League Season 12 EU kvalifikationen på et danskerbrag mellem North og Singularity, hvor førstnævnte hold sejrede 2-1. Det betyder samtidig, at Singularity er ude af kvalifikationen.

Kampen blev igangsat på Vertigo, hvor det så ud til at blive et tæt map fra start, da North kom foran 8-7, men herefter gik det kun MSL og kompagnis vej, da de lukkede Vertigo 16-7.

Dernæst skulle der spilles på Overpass, og her var North det bedre hold ved halvleg igen, da deres føring lød på 9-6. Singularity havde dog ikke givet op, og fik vist nogle stærke runder på T-siden, som sikrede dem Overpass 16-13.

Kampen skulle derfor afgøres på Dust2, men her var der ingen nåde fra North, da de ved halvleg havde 12 runder, og kort efter lukkede de mappet 16-5 samt kampen 2-1.

North
2 - 1
Singularity
Alle maps
North K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Mathias 'MSL' Lauridsen 69 - 42 +27 93.1 75.3% 1.47
Danmark Philip 'aizy' Aistrup 68 - 45 +23 94.6 84.9% 1.47
Danmark Nicklas 'gade' Gade 50 - 42 +8 78.8 76.7% 1.23
Danmark Kristoffer 'Kristou' Aamand 39 - 39 +0 57.4 75.3% 1.00
Danmark René 'cajunb' Borg 34 - 40 -6 55.0 74.0% 0.90
Singularity K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Jakob 'jabbi' Nygaard 52 - 51 +1 72.9 60.3% 1.01
Danmark Emil 'Remoy' Schlichter 53 - 51 +2 73.4 63.0% 1.01
Danmark Casper 'Celrate' Andersen 34 - 52 -18 60.6 72.6% 0.82
Danmark Tobias 'TOBIZ' Theo 30 - 53 -23 66.8 60.3% 0.79
Danmark Daniel 'mertz' Mertz 39 - 54 -15 61.1 61.6% 0.78

På samme tid skulle Heroic spille mod HellRaisers, hvor Heroic startede ud med en 16-11 sejr på Train. HellRaisers udlignede dog ved at vinde 16-9, men Heroic vandt kampen efter stavn sikrede dem Mirage 16-11.

HEROIC
2 - 1
HellRaisers
Alle maps
HEROIC K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Danmark Martin 'stavn' Lund 69 - 50 +19 85.7 73.4% 1.30
Danmark René 'TeSeS' Madsen 52 - 54 -2 76.4 74.7% 1.15
Danmark Johannes 'b0RUP' Borup 53 - 45 +8 73.4 69.6% 1.12
Danmark Nikolaj 'niko' Kristensen 50 - 48 +2 68.3 72.2% 1.06
Danmark Casper 'cadiaN' Møller 49 - 47 +2 71.5 72.2% 1.03
HellRaisers K - D +/- ADR KAST Rating 2.0
Dmitriy 'ProbLeM' Martinov 57 - 55 +2 76.9 67.1% 1.05
Nikolaj 'kalinka' Rysakov 53 - 53 +0 72.5 63.3% 1.03
Vadim 'Flarich' Karetin 49 - 51 -2 65.5 72.2% 1.01
Nikita 'JIaYm' Panyushkin 48 - 60 -12 73.9 58.2% 0.91
Dmytro 'jR' Chervak 37 - 55 -18 54.1 68.4% 0.79

Singularity er derfor ude af kvalifikationen, mens North og Heroic fortsat er med. Kvalifikationen færdigspilles den 19. juni, hvor de otte tilbageværende hold kæmper om to pladser til den 12. sæson af ESL Pro League.

#1(Med 23 svar)
14. juni 2020 kl. 09:10
whitebear22
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Det er jo rystende. Ikke et ondt ord om singularity, men North burde aldrig tabe et map til en modstander 2-4 tiers under dem.

North er i krise, og jeg frygter lidt, at de her drypvise sejre ind i mellem gør, at man aldrig rigtigt indser det 110% internt i organisationen.
#2(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 09:36
Slettet bruger
Hvad endnu der er et større problem er at MSL faktisk leger carry i øjeblikket, samtidig med at der bliver callet. Med de spillere dér, så skulle det meget gerne se anderledes ud alt efter hvilke roller de har selvfølgelig.
#3(Med 21 svar)
14. juni 2020 kl. 09:56
k4sper
Jeg er ikke stærk i hele North historien. Men hvad er det, folk forventer de skal kunne yde? Du skriver selv at de ikke burde tabe et map til et 2-4 tier hold. Men er North ikke et hold, som på nuværende tidspunkt selv er i det leje?
Er det organisationen bag der fejler, kunne det være meget spændende, hvis dust2 kunne grave lidt og lave artikler på emnet.
#4(Med 20 svar)
14. juni 2020 kl. 10:14
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
De var for bare 2 år siden nummer 3 i verden, og deres spillerlønninger er ikke faldet siden.
#5(Med 18 svar)
14. juni 2020 kl. 10:27
Slot
Guld Sæsonkort Sæson 15
Hvordan ved du egentlig det :)?
#6(Med 17 svar)
14. juni 2020 kl. 11:13
arseface
I her næsten en hel fucking million i løn i gennemsnit per ansat i virksomheden. Det er inklusiv administration, grafikere, fifa spillere og apex'erne. Det er ikke svært at regne ud at cs go holdet ligger i toppen af spektret, så altså et pænt stykke over en mio om året. Det står i jeres regnskab. Tror I kunne have 10-15 singularity hold for de samme lønninger som de fem north spillere hiver ind.
#7(Med 1 svar)
14. juni 2020 kl. 11:20
DH_JanLund
hahaha. Personligt forstår jeg ikke hvem fanden der gider at smide så mange penge i det. Ledelsen udviser bestemt ikke den fornødne handlekraft til at bestride deres stilling. Bare måden deres spillere selv repræsentere deres organisation siger alt :/
#8(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 11:26
arseface
Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om mange firmaer der ligger med en gennemsnitsløn på 1 mio, som samtidig hverken har nævneværdig omsætning eller goodwill.
#14(Med 14 svar)
14. juni 2020 kl. 14:34
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvorfor kommenterer du svaret uden at svare på spørgsmålet? Svaret er jo simpelt - du og vi andre blandt pøblen ved det ikke. Mit gæt ville være, at man i North har rettet lønningerne til, da man sidst var i dialog med holdet omkring kontraktforlængelserne. - Derfor kan de stadig godt være høje sammenlignet med holdets præstation. Igen, vi kender ikke lønningerne og det er, i min verden, tåbeligt at forholde sig til fakta, som man ikke kender.
#19(Med 13 svar)
14. juni 2020 kl. 17:28
arseface
Du sludrer. Vi VED at North bruger ca 20 mio på lønninger og at de har 20 ansatte. Det er fakta med mindre der er fejl i regnskabet. En gennemsnitsdansker tjener lidt over 300k om året. Det kan da godt være at North spillerne er gået fra 2 mio om året til 1,5 mio eller noget i den retning. Vi ved ikke de præcise tal men vi ved at North spillerne tjener latterligt mange penge. Det er fakta, ligegyldigt hvordan man vender og drejer det.
#23(Med 6 svar)
14. juni 2020 kl. 18:17
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg konkluderer, at vi ikke kender tallene og omstændighederne, hvilket du giver mig ret i. Du vælter rundt i gennemsnitsbetragtninger og gætterier - men det er mig som sludrer?

Du har jo ikke den fjerneste ide om de kontraktuelle forhold i organisationen, hvorfor det er komplet åndssvagt at foretage sig gætterier på baggrund af det eksterne regnskab.

Det er fint, at du sammenligner med en gennemsnitligt dansker, men har du styr på, hvad det er, som du sammenligner?

Jeg kunne forestille mig, at spillerne i North bruger mere end 37,5 time om ugen på deres job, og at de også arbejder skæve arbejdstider, og måske også i weekender og på helligdage. Når du korrigerer for disse faktorer, og sammenligner North-spillerne, som i mine øjne ikke blot er "gennemsnitlige danskere", men folk der har eller har haft en vis succes indenfor deres felt, så vil det være mit bud, at de nok slet ikke tjener særlig meget bedre end alle os andre.
#26(Med 5 svar)
14. juni 2020 kl. 18:49
arseface
Nej vi kender ikke talene, men kan vi blive enige om at North i gennemsnit ud udbetaler en lille mio i årsløn og at North spillerne ligger i den høje ende af lønskalaen derinde, måske højest og derfor tjener langt over en mio om året?
#29(Med 4 svar)
14. juni 2020 kl. 19:07
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Nu spørger jeg ikke for at spille dum eller for at genere dig, men ved vi dét - at der udbetales en lille million i årsløn - fordi vi har kilder på det eller fordi du antager det ud fra dit føromtalte regnestykke?

Hvis udsagnet bygger på en antagelse, så kan du vel ikke vide, at lønnen er lige fordelt mellem de angiveligt 20 ansatte?

Hvordan ville dit regnestykke se ud, hvis medarbejderstaben bestod af 10 reelle fuldtidsansatte og 20 deltidsmedarbejder i eks. deres SoMe? stab? Eller hvis direktøren trak en årsløn på 5 mio. eller 10 mio?

Min pointe er, at det er for let at tegne et negativt narrativ omkring spillernes lønninger, når man bygger det på - undskyld udtrykket - "håndværker-matematik".

I og med, at vi ikke kender tallene eller indholdet af spillernes kontrakter, herunder hvor mange timer de arbejder for deres løn osv. så giver det i min verden ikke mening, at have en saglig diskussion omkring North-spillernes løn.

Jeg synes med rette, at man kan diskutere spillernes præstation på serveren og deres manglende positive udvikling igennem flere år.
#30(Med 3 svar)
14. juni 2020 kl. 19:26
arseface
Som skrevet flere gange er det fakta taget fra Norths eget regnskab. De har selv oplyst i regnskabet at de har 20 ansatte og lønomkostninger for lidt under 20 mio.

Forstår ikke helt du bliver med at gentage vi ikke kender tallene.
#33(Med 2 svar)
14. juni 2020 kl. 19:44
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jamen vi kender dem ikke, og jeg prøver at hjælpe dig med at indse, at vi ikke kender dem, og at du ikke kan foretage dit forsimplet regnestykke.

1) Du ved ikke, hvor mange fuldtidsansatte ansatte der er i virksomheden og du kan derfor heller ikke konkludere, at folk er aflønnet med 1/20 af den samlet lønomkostning.

2) Hvis én eller flere i organisationen tjener væsentligt mere end andre, så på virker det igen dit regnestykke. Hvis eksempelvis direktøren trækker 10 mio. i årsløn. Så har du samlet set 8 mio. tilbage, hvorfor dit forsimplet regnestykke ville se helt anderledes ud og konklusionen ville være en helt anden.
#37(Med 1 svar)
14. juni 2020 kl. 20:19
arseface
Hahaha. Ja lad os da bare spille dumme og lade som om at det ikke er north cs go hold der trækker løngennemsnittet op, men direktøren, apex spillerne og rengøringsdamen 😂

Har du set CVet på Norths direktør. Ham McKinsey typen der er kommet uden ledelseserfaring. Du har da ret i vi ikke ved det, men det kræver altså ikke nogen højere uddannelse at regne ud at cs go holdet i hvert fald ikke trækker gennemsnittet ned.
#38(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 22:23
MattShades
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg siger ikke, at det forholder sig anderledes end du forestiller dig. Jeg siger blot, at vi ikke kan vide det, hvorfor det ikke meget mening, at have en diskussion ud fra det eller at drage sine konklusioner ud fra det.

Det var nu heller ikke fordi jeg ville genere dig eller fordi jeg nødvendigvis er uenig i din antagelser. Jeg synes bare, at de generelle diskussioner omkring North er voldsomt unuanceret.

North er helt sikkert ikke lykkedes som projekt, og det er stort set kun gået ned ad bakke siden stiftelsen, og de få opture, som der trods alt har været, de ligger efterhånden fjernt i hukommelsen.
#24(Med 5 svar)
14. juni 2020 kl. 18:40
PillerPaller
Er der ikke lønsumsaftigt i denne post? Og hvor meget er den i givet fald?
#25(Med 4 svar)
14. juni 2020 kl. 18:47
arseface
Nej den bliver bogført som driftsudgift og ikke personale.
#27(Med 3 svar)
14. juni 2020 kl. 18:54
PillerPaller
Hvordan giver det mening at bogføre en afgift som cogs, hvis det er det du mener?
#28(Med 2 svar)
14. juni 2020 kl. 18:59
PillerPaller
Når man kigger i regnskabsspecifikationer så er lønsum en del af personaleomkostninger - ved også det er sådan for finansielle virksomheder. Hvorfor er det anderledes i e-sport tænker du?
#31(Med 1 svar)
14. juni 2020 kl. 19:38
arseface
"Du kan trække lønsumsafgiften fra i skatteregnskabet som en driftsomkostning." fra skats hjemmeside.
#34(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 19:59
Hateville
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det er noget man bruger, når man hyrer en freelancer, håndværker eller har en projektansættelse.
#43(Med 0 svar)
15. juni 2020 kl. 16:53
Tyze
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
True... det var lidt for edgy sagt. Skulle bare have sagt at i har økonomien til at være et tophold, men det er desværre ikke gået som forventet må man sige.
#9(Med 16 svar)
14. juni 2020 kl. 12:21
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Kjaerbye tilbage, MSL væk fra aw’en, kick gade og cajunb også prøv at få signet acoR og stavn, hvis de har budgettet til det. Tænker at North med sådan et hold ville være rimelig attraktivt for begge spillere, for ikke at tale om den løn stigning og bedre faciliteter de får.
#10(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 12:34
Nordby
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Uden at vide en skid omkring mad lions løn, skal man dog heller ikke undervurdere den org. Det er spaniens største og tror heller ikke de sidder på en lille løn.
#11(Med 1 svar)
14. juni 2020 kl. 13:14
hodor
Hvorfor går 2 tiers ned? ML spiller tier 1, North tier 3-4
#12(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 13:40
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Hvorfor stille spørgsmål til ting, som er besvaret i min kommentar
#13(Med 12 svar)
14. juni 2020 kl. 14:18
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så mad lions/splyce er dårligere stillet end north på løn og faciliteter 😅😅😅 vil du smide dit fakta du har omkring dette?
Håber du ved hvem ejerne er siden du vil påstå at lille North er større end ML.
#15(Med 10 svar)
14. juni 2020 kl. 15:22
cleansation
Nu siger han heller ikke at de har bedre løn osv, men blot at man ikke skal undervurdere dem. Det er gamle Splyce ejere, og de har bestemt gode penge bag sig. De får næppe mere i løn end North, tror ikke der er dokumenteret meget omkring hvad de tjener, men mon ikke det trods alt er en fin løn. Så er spørgsmålet nok om spillerne har lyst til at forlade holdet når det går så godt som det gør, imens North kører elendigt, selvom der kunne være en løn stigning med.

North er en underlig størrelse. Det afhænger jo en del af om Parken og Nordisk Film har lyst til at smide penge i projektet. Messioso påstår der stadig er ressourcer bag holdet, og så kan de jo undre en at der ikke bliver gjort mere for at forbedre det elendige cs hold.
#18(Med 8 svar)
14. juni 2020 kl. 16:10
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Præcis, hvis North stadigvæk har en masse ressourcer bag sig, så må holder netop være mere attraktivt.. Jeg tror stadigvæk at ML har signet spillerne, for at kunne sende dem videre til bedre hold, for en god sum penge. Tvivler på de har signet dem for at regne med de bliver et fast top10 hold. Spillerne på holdet, er vel inderst inde godt klar over at det kun er et spørgsmål om tid før acoR og bubzki skal videre.
#20(Med 7 svar)
14. juni 2020 kl. 17:49
rALF
Jeg tror sku ikke, at ML har en strategi om at sende deres bedste spillere videre. De ligger lunt i top20 og har ikke indløst alt deres potentiale endnu, overhovedet hvis du spørger mig. De er DKs næstbedste hold - kun slået af Astralis og deres normale 5'er.

Jeg tror næppe hverken Bubzki eller Acor vil skifte til 7-8 mands lineup i form af Astralis.. Så hvilken organisation skulle de så i teorien kunne joine, hvor det er et skridt op af stigen? Det eneste i top20 som er et skridt op med et internationalt lineup må være G2 eller Mousesports? .. Så er der OG og Complexity, men det er hverken et skridt op eller ned, men i stedet ca. det samme.

Så er der selvfølgelig North med deres kæmpe ressourcer, men så må det være en del flere lapper der skal på banen, hvis man vil tage sådan et sats som spiller - for de har sku lang vej til top 10-15 stykker.

Just my pennies :D
#21(Med 3 svar)
14. juni 2020 kl. 18:00
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Vi skal os lige have i mente, at vi snakker om 5 spillere som intet har vist mod topholdene på Lan. De spiller rigtigt godt online, men vi er os bare pt i en situation hvor alle kan slå alle, simpelhen bare fordi det er online.

Der kan komme massere udlandske muligheder i fremtiden til både acoR og bubzki. Jeg tror sku ikke på at ML signer et hold udelukkende på en sejr i en tier2 turnering på Lan, samt en masse online resultater.

Altså vi kan jo ikke komme uden om at MSL er en bedre spiller og leder end f.eks acillion, samt at kjaerbye og aizy vel os er mere attraktive på sigt at spille med end f.eks roej og sjuush (intet at tage fra dem, super gode spillere)..
#32(Med 1 svar)
14. juni 2020 kl. 19:46
Bubski
Dust2 MVP
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Det sku en masse gøgl du får skrevet min ven
#36(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 20:19
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Fuld forventet kommentar, hvis en af de spillere der tales om skulle kommentere 😂 min ven
#40(Med 0 svar)
15. juni 2020 kl. 10:50
rALF
Aizy er vanvittige på hans topniveau, men vi har set de seneste par år, at der er langt mellem snapsene. Skulle jeg lave en start 5'er, så ville jeg vælge Sjuush over aizy, da jeg synes han er bedre.

Jeg er dog helt enig med MSL kontra Acillion. Havde ML derimod haft BlameF, så havde deres lineup sateme været ondt, vanvittig firepower.

MSL, Valde, Bubski, acor og Kjærby så havde vi måske et North hold, som kunne lege med i top10 :D
#22(Med 1 svar)
14. juni 2020 kl. 18:02
cleansation
Der er vel også Faze. Selvom jeg nu heller ikke lige ser det som en oplagt mulighed. EG har trods alt også Cerq, så når Corona forhåbentlig dør lidt ned her engang, kunne de amerikanske som EG vel også være en mulighed.

Men ja, jeg ser heller ikke helt grunden til at skifte. Men penge og lovning om noget stort i North kunne måske få nogen spillere på andre tanker.
#39(Med 0 svar)
15. juni 2020 kl. 10:46
rALF
Du har selvfølgelig ret, jeg glemte FaZe :-). Ligeledes er de amerikanske organisationer/engelsk talende hold også en mulighed, hvor EG, Liquid og 100 Theives ville være et skridt op.. Men det tror jeg næppe kommer til at ske :)
#41(Med 0 svar)
15. juni 2020 kl. 10:51
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det er jo bindegalt, hvad der bliver skrevet i den her tråd.
Nej MAD Lions har ikke en drøm om at være et hold, der sælger deres spillere videre.
#42(Med 0 svar)
15. juni 2020 kl. 16:48
fremilyset
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
For ikke at tale om den lønstigning. Det er det ham skriver, som om han ved noget som helst om det.
#17(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 16:07
weKz
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Amen hvad fanden er der med folk herinde, de læser bare hvad de vil læse, for at kunne starte en diskussion 🤦‍♂️
Jeg skriver at “Jeg tænker”.. Det står endda som det Aller første ord i den sætning du nok hentyder til..
#16(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 16:01
Apnemt
Aldrig har jeg set en spiller linje ( odds ) så lav før. Remoy hed 11,5 😳😳😳 wtf
#35(Med 0 svar)
14. juni 2020 kl. 20:07
MrBlond
Imponerende intet mindre end imponerende af MSL og Aizy!
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.