Hvilke tiers findes der egentlig i CS
27. maj 2025 kl. 20:38
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Jeg er nysgerrig på, hvordan I ser på opdelingen af hold i Counter-Strike i pro/semipro-niveau. Mange taler om "tier 1", "tier 2", osv., men det virker til, at der ikke er en helt entydig definition af, hvad der adskiller dem. Jeg ved godt, det er svært at sætte en præcis grænse ift # på ranglisten, men folk må gerne prøve hvis de vil :)

Derfor vil jeg gerne høre jeres tanker om følgende:
Hvordan definerer I de forskellige tiers?
Hvor mange tiers mener I, der reelt findes i scenen?
I hvilken tier ville i placere de forskellige danske hold? Astralis, OG, Ecstatic, Tricked, Sashi, Wopa, Ex Astralis Talent, Preasy

For mig, er der i hvert fald mere end de 3 man ofte hører om
Tier 1 = Vitality, Spirit, Falcons Mouz
Tier 2 = De hold der kommer med til de store tuneringer, men aldrig når længere end starten af play off ( #5 - #13-15 )
Tier 3 = De hold som spiller med i de mindre tuneringer (CTT, Yalla, Galaxy) og rammer playoff ofte
Tier 4 = Dem som er med i tuneringerne, men aldrig rigtig vinder noget
Tier 5 = Dem som ikke altid er med, men spiller nogle tuneringer
#1(Med 2 svar)
27. maj 2025 kl. 20:49
Udknud
Tier 1 er en rimelig etableret definition i CS scenen og selvom du har ret i at top 4 skiller sig ud pt, så inkluderer tier 1 flere i den normale definition.

Jeg tror de fleste tænker at tier 1 pt er ca. top 10-12 stykker. Tier 1 hold er basalt set dem som får direkte invites til stort set alle turneringer. Jeg tror også spillerne vil se det sådan. Et tier 1 hold er et hold hvor man er sikret at komme med til alle de sjove turneringer.

Og altså velvidende at top 4 pt er i en liga for sig, nogle vil måske kalde dem S-tier i mangel af bedre.

Man kan da godt lave sin egen definition og rykke skalaen, men det gør det jo svært at tale sammen, som vi også ser det her på forum ind imellem.
Tier 2 betyder for eksempel for de fleste et hold som ikke er med hvor alt det sjove sker sådan historisk set, men som kommer med en gang imellem.

Men det er jo specielt ved CS at der ikke er klart definerede "divisioner" eller tiers.

Din definition giver jo mere mening hvis man smider al historikken ud og starter samtalen op på ny.
#2(Med 0 svar)
27. maj 2025 kl. 20:51
Udknud
Man kunne jo også med god ret sige at pt er Vitality så tier 1 alene og Mouz, Falcons, Spirit er tier 2, osv..
Hvis man bare deler ind efter hvem som er tydeligt bedre end hvem lige nu 😉
#3(Med 0 svar)
27. maj 2025 kl. 21:08
Bertelsen
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 18
Helt enig ift det med S-Tier delen. Jeg er også mere for at kalde Vitality, Mouz, Falcons og Spirit S tier, i stedet for at sige, at alle der bliver inviteret til alle de sjove tuneringer er Tier 1, da jeg synes forskellen er for stor mellem toppen og bunden der. Jeg undrer mig bare, da jeg ofte ser både Tier 1 og Tier 2 bliver slynget rundt herinde om hold hvor jeg overhovedet ikke ser dem som et Tier 1/Tier 2 hold.
#4(Med 0 svar)
27. maj 2025 kl. 21:37
Hunt
Ville dele dem op ret lige som udknud gør

Tier 1 - De 10-15 hold der spiller med i tier 1 events
Tier 2 - Den gode halvdel af holdene i CCT, Yalla osv
Tier 3 - Den dårlige halvdel af holdene i CCT, Yalla osv
Tier 4 - Hold der spiller unranked på hltv og generelt spiller event udenfor hltv (powerliga)

Hvis noget, ville jeg putte en extra tier 1,5 ind for de hold som 3dmax, GL, Heroic (som vi har lige nu), BIG. De hold der spiller nogle tier 1 events men også spiller en del CCT og lign.
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.