Steam stjæler
8. oktober 2020 kl. 09:51
VonGreve
Hej alle
Jeg søger folk som er i samme situation som os, folk som har fået stjålet sit inventar fra Steam og ikke kan få det tilbage igen.
Jeg taler ikke om folk som har lave byttehandel med andre, men om folk som har fået hacket sin konto, og har fået lavet et ban på hackerens profil, så vedkommende ikke kan sende inventaret videre i systemet.
Vi er ved at lave en sag mod Steam og jo flere vi er, jo større chance er der for at vi kan blive hørt.
hilsen Thomas "VonGreve" Greve
#1(Med 19 svar)
8. oktober 2020 kl. 10:49
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Det står i Steam TOS at man selv er ansvarlig for at sikre sin konto, og de opfordrer også 2 til vejs godkendelse, så jeg tror de er rigeligt dækket ind.

Derudover er de jo ikke steam der stjæler, det er spillerens eget ansvar at sikre sig sin konto.

Du kan jo hellere ikke sagsøge et låse firma hvis du har haft "indbrud" fordi du har glemt at låse din dør.
#3(Med 1 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:25
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Nu kan du jo sagtens blive hacket uden at have trykket på diverse links osv, har selv prøvet jeg lå ovre i sengen og kunne se noget bevægelse på skærmen, så går jeg over og ser der er en hacker som er i gang med at sende de der lorte links til alle på ens friends.

Hvilket jo så ville ha resulteret i jeg havde mistet mit ivantory hvis jeg ikke havde lagt mærke til det.
#37(Med 0 svar)
8. oktober 2020 kl. 16:18
diOnysos
Hvis du har set musen bevæge sig, så har du haft en "RAT" installeret, dette "tool" kan blive installeret ved usikre hjemmesider, cracked spil/programmer og andre måder man har valgt at køre filer som man ikke skal køre på sin PC.

Og nu mistede den pågældende ikke sit inventory, men fik sit inventory låst på kontoen fordi den modtog en VacBan. (Hvorfor hackeren egentligt ikke fjerner alt i inventory hvis man alligevel vil have den bannet og tjene penge på at sælge dem videre er mig dog en gåde)
#4(Med 7 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:33
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Min lillebror mistede sine skins midt om natten. Vi kunne se, at han havde fået en Steam Guard kode på mobilen kl. 3, og jeg google mig så frem til, at man kan få hacket sin icloud, og på den måde kan de få adgang til ens 2FA kode.

Steam ville intet gøre. Vi kunne se de pågældende skins stadig var på profilen, og de var stadig trade locked, men Steam sendte bare autosvar retur. Jeg opfordrede ham og hans mor til at politianmelde det, for min personlige mening er, at et milliardforetagende som Steam gør alt for lidt, så hvis der kommer nok anmeldelser, kan det måske føre til politisk pres og større krav til Steam.

Det er altså trods alt deres platform, det her foregår på, og jeg har ikke en præcis løsning på, hvordan de ellers skal håndtere det, men det er for let bare at gensende det samme autosvar 5 gange om, at de ikke vil gøre noget.
#9(Med 6 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:56
VonGreve
De skal hurtig smule anmelde det til politiet det er meget vigtigt at alle os som bliver snydt melder det.
Hvor lang tid siden er det?
#13(Med 5 svar)
8. oktober 2020 kl. 12:12
Sander
DPL Admin
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
3-4 måneder tror jeg
#20(Med 4 svar)
8. oktober 2020 kl. 13:12
VonGreve
Er der stadig trade ban på profilen?
#21(Med 3 svar)
8. oktober 2020 kl. 13:16
Sander
DPL Admin
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Tror ikke profilen var trade bannet, det var bare de pågældende skins
#23(Med 2 svar)
8. oktober 2020 kl. 13:35
VonGreve
Men Steam har stadigvæk skinsne og vil ikke udlevere dem til jer.
#26(Med 1 svar)
8. oktober 2020 kl. 14:11
Sander
DPL Admin
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Aner det ikke, efter 4 dage med de samme autosvar tror jeg de gav op.
#28(Med 0 svar)
8. oktober 2020 kl. 14:18
VonGreve
Det er jeg rigtig ked af at høre, men man bliver nødt til at kæmpe videre, hvis vi skal sætte fokus på det her problem.
#6(Med 8 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:49
VonGreve
Det er jo netop det der er problemet at de fraskrive sig ansvar.
jeg er sådan set ligeglad med, hvordan man er blevet snydt, og ja det er ens eget ansvar at man ikke kommer til at trykke på noget forkert.
Det det her handler om at Steam ikke vil udlevere stjålet inventar, selvom du har beviser på, at det er dit, du har betalt for det og Steam har endda banet vedkommende som har stjålet det.

Lad os se om der er flere der vil komme input skriv gerne i tråden
Hilsen Thomas "VonGreve"Greve
#36(Med 6 svar)
8. oktober 2020 kl. 16:13
diOnysos
Hvis det skulle gå som du gerne ville, så ville alle med en vacban sige at de blev hacket og fik vacban på trods af de blev bannet på grund af cheat de selv brugte.

Derudover er der jo ikke stjålet noget, der er blot kommet en lås på den konto som der er blevet spillet med cheat på, så der i sagens kerne ikke stjålet noget.
#40(Med 5 svar)
9. oktober 2020 kl. 09:24
VonGreve
Hvorfor snakker du om vacban? Hvis hackeren har fået låst sin profil er det da perfekt for så kan han ikke sælge de stjålne ting videre.
Og så kommer vi tilbage til sagens kerne, at Steam ikke vil returnere stjålet inventar.
#45(Med 4 svar)
9. oktober 2020 kl. 10:01
weKz
Hvorfor forsøger du os at få det stjålne inventar tilbage og ikke selve brugeren?
#47(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 10:25
VonGreve
Jeg forstår ikke helt hvad du mener?
Selvfølgelig vil jeg have vores stjålet inventar tilbage, det er vores som vi har betalt for.
#57(Med 2 svar)
11. oktober 2020 kl. 22:33
Felipee
Hans skins er blevet stjålet og overført til en anden account. Så det er den account der er blevet overført til der bliver bannet og ikke hans egen. Det kan blandt andet ske via API scam eller iCloud-hack.
#58(Med 1 svar)
11. oktober 2020 kl. 23:37
WeiZ
Definer api scam.
#59(Med 0 svar)
12. oktober 2020 kl. 11:22
SEVEN
#56(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 16:15
Memel0rd
Det er naturligvis utroligt frustrerende, men jeg har dog svaert ved at se hvordan du vil paalaegge Valve dette ansvar, og vi har garanteret alle accepteret ToS der giver dem lov til at fraskrive sig ansvaret.

Derudover vil jeg, med 99% sikkerhed, gerne oplyse dig om at det ville vaere spild af tid at tale med det danske politi om denne sag - hvad skulle de dog have af indflydelse paa dette anliggende?
#2(Med 5 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:16
Hateville
Hvad skulle Steam have af interesse ved at stjæle fra jer?
#7(Med 4 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:51
VonGreve
Jeg så vil jeg spørge dig, hvorfor vil Steam så ikke sende stjålne inventar tilbage til den rette ejer mand, hvad er deres interesse i det?
#14(Med 2 svar)
8. oktober 2020 kl. 12:20
Hateville
Fordi det er dit ansvar at passe på dem. Det er nærmest umuligt for Steam at vide, om du har sendt til nogle venner eller om der er andre, der er brudt ind på din konto.
#17(Med 1 svar)
8. oktober 2020 kl. 12:58
VonGreve
Okay så giver dig et eksempel
Du har et hus med dyre designermøbler, du glemmer at låse døren, en tyv kommer og tager din møbler, politiet fanger tyven og finder dine møbler, men du får ikke din møbler tilbage fordi du ikke har låst din dør.
Du kan godt se det holder ikke.
På en Steam kan du se din log ind historik, i vores tilfælde er det en russisk bot der har
logge ind med cirka fem minutters mellemrum i syv dage altså en tyv.
Steam har anerkendt dette og vil stadigvæk ikke sende tingene tilbage.
#18(Med 0 svar)
8. oktober 2020 kl. 13:04
Hateville
Jeg kan sagtens se, at det er problematisk. Jeg kender ikke lige til, hvad de kan se og hvad de ikke kan se, men jeg er da også af den klare holdning, at hvis de kan se at der er sket mærkelige ting, bør de undersøge det.
#15(Med 0 svar)
8. oktober 2020 kl. 12:22
whitebear22
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
At du skal ud og bruge flere penge på market.

Koldt og kynisk? Ja. Men de har intet økonomisk incitament for gøre noget ved det.
#5(Med 9 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:45
WeiZ
Jeg kan ikke lige se hvor du mener steam sjæler fra jer? Er det når de låser en account, pga han har scammet/hacked andre?
#8(Med 8 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:53
VonGreve
Ja det er nå de låser en account. Og ikke vil sende inventaret tilbage.
#10(Med 2 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:57
BehinD
Det er vel dig der er blevet hacket og har mistede dine skins, så du har ikke haft god nok sikkerhed på din konto
#11(Med 0 svar)
8. oktober 2020 kl. 11:58
Mrnobody
Guld Sæsonkort Sæson 15
Læs #3-4
#12(Med 0 svar)
8. oktober 2020 kl. 12:01
VonGreve
Vi har alle former for sikkerhed.
Igen det er ikke vigtigt hvordan vi blevet hacket men at Steam ikke vil sende stjålet inventar tilbage.
#16(Med 4 svar)
8. oktober 2020 kl. 12:31
WeiZ
Men det jo ikke steam som har stjålet dem så?
#19(Med 3 svar)
8. oktober 2020 kl. 13:10
VonGreve
Nej det er ikke Steam som har stjålet inventaret men det er heler varer som de ikke vil sende tilbage.
#30(Med 2 svar)
8. oktober 2020 kl. 14:24
WeiZ
De gjorde det tilbage i tiden, men stoppede for at undgå bl.a. duplerer osv.
#60(Med 1 svar)
12. oktober 2020 kl. 16:27
Patman
Ja det er korrekt. Jeg har fået steam acc og skins "stjålet" og fik det hele retur igen
#61(Med 0 svar)
13. oktober 2020 kl. 17:00
VonGreve
Hvornår dør det ?
#22(Med 20 svar)
8. oktober 2020 kl. 13:23
weKz
Steam Support kan under ingen omstændigheder gendanne genstande, som er blevet fjernet fra en konto. Dette gælder for byttehandler, markedstransaktioner, sletning eller sletning af genstande.
Det er dit eget ansvar at sikre din Steam-konto. For at lave hurtige byttehandler eller salg på Steam-fællesskabsmarkedet skal din konto være beskyttet med Steam Guard-mobilauthenticator. Dette sikrer, at du er den eneste, som kan fjerne genstande fra din konto. Hvis du ikke kan aktivere en authenticator, vil Steam forsinke byttehandlen eller markedssalget i 15 dage, så du har tid nok til at opdage og annullere en afventende transaktion, hvis din konto skulle være blevet kompromitteret.
Steam Support gendanner ikke længere mistede genstande. Genstande skifter ofte hænder flere gange, før vi får en gendannelsesanmodning. Dette betyder, at de ikke kan blive gendannet uden at blive duplikeret eller fjernet fra en anden uskyldig brugers inventar. Duplikering af genstande påvirker alle, som bytter eller bruger markedet, negativt ved at sænke genstandenes værdi.
#24(Med 17 svar)
8. oktober 2020 kl. 13:43
VonGreve
Dette er et meget præcis svar på hvad Steam skriver.
Nu ved du også godt at det er ikke helt passer at man ikke kan blive hacket som der næsten står her i teksten.
De skriver at genstande ofte skifter hænder flere gange, ergo sælger de heler vare. Dette er strafbart i de fleste lande.
I teksten står der intet om tyveri og det er det jeg prøver og sige, lad os nu komme ind i kampen og søre for at Steam ikke kan løbe fra deres ansvar.
Hilsen Thomas "VonGreve" Greve
#27(Med 16 svar)
8. oktober 2020 kl. 14:16
weKz
Det har ikke noget med ansvar at gøre. Det er DIT ansvar ikke at blive hacket. Tror du at Steam gider bruge så mange ressourcer på at skulle modtage beviser fra flere 1000 børn og unge som ikke kan finde ud af at passe på sine ting?
Det ville jo være et fuldtidsjob for mange personer på Steam at skulle hjælpe folk dagligt som ikke passer på deres ting.
#29(Med 15 svar)
8. oktober 2020 kl. 14:23
VonGreve
ja selvfølgelig skal man passe på man ikke bliver hacket.
Men som jeg skrev tidligere kan Steam ikke bare løbe fra deres ansvar angående inventar som er blevet stjålet og som er i deres varetægt.
Læs eksempel #17
#31(Med 14 svar)
8. oktober 2020 kl. 15:04
weKz
Jamen hvor står der i deres retningslinjer at det er deres ansvar?

Du bruger politiet og indbrud som eksempel, men har politiet så os et ansvar for at du ikke får indbrud?
#32(Med 13 svar)
8. oktober 2020 kl. 15:15
VonGreve
Nej selvfølgelig har politiet ikke ansvar for, om der er indbrud hos dig, men hvis de har din stjålne ting, så skal de da sende tingene tilbage til dig, ligesom Steam skal.
#33(Med 12 svar)
8. oktober 2020 kl. 15:29
weKz
Men i og for sig så forstår jeg slet ikke sammenligningen.. hvad har politiet og Steam tilfælles?
#34(Med 11 svar)
8. oktober 2020 kl. 15:39
VonGreve
Nej selvfølgelig har Steam og politiet ikke noget med hinanden at gøre
lad mig give dig et andet eksempel.
Din nabo får stjålet sin cykel du ser tyven og stop ham og tage cyklen ind til dig da du er cykelhandler og din nabo har købt cyklen hos dig, men du vil ikke aflevere den tilbage, fordi du ikke ser det som dit ansvar at cyklen er blevet stjålet.
#35(Med 10 svar)
8. oktober 2020 kl. 15:58
weKz
Der er intet du kan sammenligne det med, de er en kæmpe platform med millioner af brugere og flere 1000 spil, skal de bruge tid dagligt på at hjælpe tosser der ikke kan passe på deres ting?
#41(Med 9 svar)
9. oktober 2020 kl. 09:29
VonGreve
Det er netop det der er problemet at de er et kæmpe stort firma med millioner brugere og dem har de et ansvar overfor, man kan da ikke bare sige! fordi man er så stor så er man ligeglad med hvad der foregår.
#44(Med 8 svar)
9. oktober 2020 kl. 09:59
weKz
Jamen der foregår jo ikke noget, andet end at folk hopper i fælden, går ind på diverse sider og trykker på random links..
Det er ikke Steam der skal tage ansvar, det er en selv.
#46(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 10:22
VonGreve
Jeg prøver igen
ja det er dit ansvar at du ikke blev scammed, men når de stjålet ting ligger på Steams platform og de endda også bannet vedkommende så har de et ansvar, det er jo ikke deres ting, det er jo dine ting.
#48(Med 1 svar)
9. oktober 2020 kl. 10:53
volta79k
@VonGreve
Den mand er uden for rækkevidde så kan ikke betale sig at diskutere med ham.

Hvis steam opbevarer dine ting som de kan se du har fået stjålet, så skal de selvfølgelig tilbage igen til dig og hvordan kan man være en tosse når man handler i god tro.

Man kan scammes på en måde idag, så selv dem som er længst fremme kan blive snydt.

Typisk at vende den om og kalde ham som måske ikke kender alle de skumle tricks en tosse, så er man da en umenneskelige idiot, med mindre man bare er Rasmus modsat som altid og så bare en idiot!
#53(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 13:07
weKz
I og for sig er jeg da enig i han skal have sine ting, jeg har på intet tidspunkt sagt de bare skal beholde dem. Dog synes jeg det er voldsomme anklager at komme med, at Steam stjæler, når ingen af os kender deres samler via mail, eller hvad han egentlig har af beviser for at det er hans bruger. Jeg synes mere det ser ud som om han bare skal stemple dem, fordi han selv har begået en fejl(måske).
Hvis cs og mange andre spil skal være gratis at spille, nytter det ikke at de bliver ved med at skal sætte ressourcer af til at hjælpe folk med sådanne ting. Jeg forstår da godt det er træls, at miste sine ting.

Men jeg forstår ikke folk på dust2, fordi man har en anden mening end pøblen, så er man ude fra rækkevidde.. velkommen til 2020
#49(Med 4 svar)
9. oktober 2020 kl. 11:18
Sander
DPL Admin
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Prøv lige at læse #4
#50(Med 1 svar)
9. oktober 2020 kl. 12:39
volta79k
Er helt enig i det VonGreve skriver og mit indlæg var nu mere til det svar han fik af weKs, som så er efter min opfattelse, én som ikke virker som den særlige sympatiske type
#51(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 12:47
Sander
DPL Admin
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg svarede wekz ;-)
#54(Med 1 svar)
9. oktober 2020 kl. 13:12
weKz
Ja, det kan jeg godt se, det var jeg ikke klar over. Dog mener jeg stadigvæk at i størstedel af tilfældene, er det selvforskyldt. Men igen, hvis beviserne er i orden i alle tilfælde, så skal der selvfølgelig gøres noget. Problemet er bare at det altid er så godt som umulig at bevise tingene overfor en platform som intet ved om en.
Eneste måde det vil kunne stoppes på (i dk) er jo at lave login med nemid, men det er jo bare ikke muligt for størstedelen af spillerne
#55(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 13:37
VonGreve
Det er stor set i alle tilfælde selvforskyldt at man blever hacket man har trykket på noget forkert eller gået ind på den forkerte hjemmeside.
Men når Steam så anerkender at der har være nogen der inde og taget din ting, så skal de leverer tingene tilbage, det er det problem vi prøver at sætte fokus på.
#38(Med 1 svar)
8. oktober 2020 kl. 16:26
diOnysos
Nu er de ikke fjernet fra kontoen men kontoen har fået en vacban, så derfor kan de ikke fjernes eller sælges.
#42(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 09:31
VonGreve
Dette har ikke noget med den konkrete sag at gøre.
læs#1
#25(Med 0 svar)
8. oktober 2020 kl. 13:48
panzerlas
Jeg ønsker jer held og lykke med sagen og håber at det måske ville være muligt med en politianmeldelse og evt. en skrivelse fra rette myndigheder, at få Steam/Valve i tale og måske erstatte skins når nu de figurerer på en banned konto.
Det er ekstremt ærgerligt og jeg kan sagtens følge dig i dette.

Jeg har ikke sat mig ind hvordan, men det skulle vidst være muligt at se en oversigt over ens inventory på et tidligere tidspunkt.
Måske jeg selv burde tage et screendump!
Jeg regner med at i har udtømt alle muligheder her og sikret jer alt den info i nu kan få fingerene i?

Er selv blevet hacket på steam for snart lidt tid siden, hvor hackeren heldigvis ikke kunne gøre meget andet end at smadre min steam opsætning, visninger osv.
De udgav sig for at være en steam admin og anbefalede at jeg flyttede mine skins.....
Jeg fik hurtigt skiftet password og anmeldt svindleren, men fik intet svar fra steam på noget tidspunkt!

Og jeg er helt enig i at, er der foregået noget strafbart og du på den ene eller andet måde kan bevise det, så burde steam lytte og agere.
#39(Med 1 svar)
8. oktober 2020 kl. 16:22
stenvang
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
dust2.dk/Nyheder/12092-status-p-jamppis-sag-mod-va..

Husk at check hvem i går efter :D Så i ikke laver samme fejl. Men Gl HF
#43(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 09:32
VonGreve
Ja det skal vi nok men jo flere der vil være med og kan fortælle om deres historie, jo bedre står vi.
#52(Med 0 svar)
9. oktober 2020 kl. 13:07
Wasin
Nu gider jeg ikke sætte mig yderligere ind i sagen. Men jeg er bange for sådan en kamp her er tæt på umulig at vinde. Steam er så kæmpe stor et selskab og de har 100 procent dækket sig selv ind i deres retningslinjer som du selv har godkendt.

Og selv hvis du vælger at gå videre med sagen så er steam så stort et selskab og så velhavende et skab at de ville kunne trække sagen i langdrag sådan du rent økonomisk aldrig står en chance.

Med det sagt så er jeg sikker på du nok har en sag og deres måde at håndtere tingene på er usympatisk. Jeg tror dog aldrig du/I står en chance. Held og lykke med det i hvert fald, jeg håber på det bedste for jer :)
#62(Med 2 svar)
13. oktober 2020 kl. 17:50
anakinSENIOR
Min konto er blevet hacket 2 gange!! Har fået stjålet for over 5000kr!! Er ikke nemt at gøre noget når den/de ændrer mit telefon nummer til deres på steam, så de reelt selv godkender, hvad de vil “bytte” fra mig til dem.. Sendte hvad tyven stjal, samt tyvens oplysninger, men steam er pisse ligeglade :@ Det er bare en pengemaskine der pisser på deres brugere!!
#63(Med 1 svar)
13. oktober 2020 kl. 20:10
VonGreve
Har Steam banne hackeren eller er dine ting forsvundet videre ud i systemet ?
#64(Med 0 svar)
16. oktober 2020 kl. 17:13
anakinSENIOR
Han er ikke bannet! Skrev til steam han stadig havde min kniv og skins i hans inventar, men de skrev de ikke kunne gøre da jeg selv havde “accepteret” traden, men han havde jo overtaget min konto og ændret mit telefon nummer på steam!! Steam vasker sine hænder fuldstændigt... Det er usmageligt synes jeg :@
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.