Opret Log ind
Sui med vildt postulat: VAC bannet spiller i top 5
I weekenden kom Zahid “Sui” Butt med et større postulat om, at en top 5 spiller i Danmark har et VAC ban. North afviser.
Skrevet af: Martin    22. september 2017 13:27    #cheat #k0nfig #north #vac  

Cheat har altid været et ombejlet emne, og det deler ofte vandene, når der er beskyldninger mod spillere, men nu har en af Danmarks førende turneringsarrangører åbnet op for noget af et emne.

I en Youtube video fra den 17/9 kom Sui, mest kendt som bagmand til Copenhagen Games, med en større anklage mod en top 5 spiller i Danmark. Eftersigende skulle en topspiller sidde inde med et VAC ban, sagde han i videoen:

Jeg fik smidt noget information på mit bord. Jeg vil ikke nævne navne, men det er en af de danske spillere på et af de danske top 5 hold, hvor der er dukket noget information frem om et VAC ban inden for de sidste 2 år. Det er ret alvorligt.

Således ytrede Sui, men han kom ikke nærmere ind på, hvem det omhandlede i videoen, og kommenterede ikke yderligere herpå. Postulatet skulle i følge alle Dust2.dks kilder omhandle North-stjernen k0nfig.

Dust2.dk har derfor hevet Sui i den varme stol, for at få konkretiseret udmeldingen.

Er din kilde troværdig?

Vores cheat team har kigget på det. Der er noget om en konto, som hører til k0nfig, som har det ban. Vi kender til kontoen, men har ikke fundet noget bevis for, at det er k0nfigs.

Yderligere  - og det er kun et rygte indtil videre, så er der forlydende om, at Valve har kendskab til det, men har valgt at ignorere det, hvilket undrer mig lidt.

Hvordan har du forholdt dig til det? Er k0nfig bannet fra eSport.dk aktiviteter, herunder Copenhagen Games?

Vi kan ikke og vil ikke gøre noget, indtil der er et håndfast bevis. Kommer der et sådant, så vil vi reagere på det, ligesom vi gør på alle cheatsager - ingen forskel.
Men ellers er det vigtigt, at vi som branche holder fast  i; uskyldig indtil andet er bevist.

Er det ikke en farlig anklage at komme ud med uden klare beviser?

Enig, og vi har holdt det for os, men nu er det jo dig, der spørger mig om status på det. Det tyder på, at det er ude alle steder, og derfor tør vi godt at give info om status på det fra vores side.

Det er bare vigtigt at understrege, at vi undersøger sagen, men kommer ikke med, hverken fingerpeg eller noget andet før der er noget bevis. Der kommer et hav af anmeldelser, hvoraf langt de fleste heldigvis ikke har noget hold på sig, men vi undersøger alt, hvad vi får ind.

Sui bekræfter altså, at han oprindeligt henviste til k0nfig som værende manden, der har et VAC inden for de seneste to år. 

Her ses Maelk ved præsentationen af North i januar.

Dust2.dk har forelagt beskyldningen for North, men Maelk, sportsdirektør i North, vil ikke kommentere på rygterne. Han siger dog, at både North og Valve har tjekket k0nfig:

Vi har gjort vores due diligence i forbindelse med, at vi skrev kontrakter med holdet. Derudover er alle vores spillere godkendt af Valve til at deltage i Majors, senest i Maj 2017.

Eftersom Valve har godkendt k0nfig til at deltage i Majors ser det dog ikke ud til, at postulatet har noget reelt på sig, selvom det har skabt en masse røre på Twitter de seneste dage.

Norths tidligere organisation, Dignitas, har dog også tidligere været ude og afkræfte, at k0nfig skulle have et ban.

#1 CBC
2017-09-22 13:27
wuuut
#2 lukalele
2017-09-22 13:36
Det virker som en enorm useriøs og hensynsløs tilgang til noget der kan have nogle ret seriøse konsekvenser for spilleren, når nu man ikke engang har nogle håndfaste beviser.
#74 iPak
2017-09-22 16:29
Enig
#3 vedde
2017-09-22 13:37
Troede der var kendskab til dette sidste år? :thinking:

uanset mystisk af valve
#12 WeiZ
2017-09-22 13:58
For at være helt seriøst, tror jeg valve dækker over mange ting i forhold til snyd, osv. Det undre mig ikke hvis k0nfig har et VACbanned acc, som de har dækket over. :D
#15 Sander
2017-09-22 14:05
Har godt nok bare svært ved at se, hvad de vinder ved det.. Hvad gør lige præcis k0nfig så speciel, at han bare må være med kontra andre, som de udelukker. Der står jo reelt set bare en anden dansker klar til at tage hans plads, og jeg tænker godt nok de kan ende i en kæmpe skandale, hvis der lige pludselig dukker dokumenter eller mails frem om, at de har ladet enkelte spillere være.
#19 WeiZ
2017-09-22 14:12
nu tænker jeg mere bare generelt over den professionelle scene. Hvis jeg skal komme med et andet eksempel, flusha er stortset alle også enig i at have snydt. Og ret sikker på de også har ladet ham gå. De har sikkert ladet mange gå, som er forholdvis "kendte". Det jeg også basere min fornemmelse på er, fx da kqly blev vacbanned, og nogle andre også fik et form a Ban, som esea opdagede. Der nævte esea de var i forbindelse med valve, og der ville snart komme flere bans. Der efter var der ikke rigtig nogle bans, eller udmeldinger fra esea, eller valve. :p
#20 Sander
2017-09-22 14:14
Situationen med esea har jeg også tit tænkt over, det er vildt underligt for som du siger, de meldte helt klart ud, at der ville komme en del flere bans, men der skete nada.
#26 WeiZ
2017-09-22 14:17
Præcis, og efterfølgende, kom der bare flere, og flere af de her Aimbot Anomalies, altså aimlock, osv. flere, og flere spiller begyndte at lave de vildeste ting, som subroza, og Rickeh(https://www.youtube.com/watch?v=g6WZwxa5IQ8). Og der føler jeg også lidt, man skal være lidt skeptisk at, først starter en person det, i forhold til hvad jeg husker. Var det kun Flusha der lavede alle de her insane ting aimede direkte på folk i gennem vægge, osv, og der kom pludselig flere, og flere til.
#33 stenvang
2017-09-22 14:27
det er hans mus som spasser ud :) han har også selv forklaret det på stream. Hvor han viser, at den gøre det helt samme bare uden nogle på serveren.
kan dog ikke lige finde det clip nu.
#41 WeiZ
2017-09-22 14:43
Kan også huske der er andre episoder med Rickeh, som heller ikke lige kan findes. Men det ser stadig skummelt ud, at man kan sigte lige på en person ved et mus spasseri :D - Sorry, men jeg køber den altså ikke helt :p
#42 Tazh
2017-09-22 14:45
I det pågældende klip sigter han jo slet ikke på personen, der befinder sig ovre ved stairs.

Jeg kender ikke noget til sagen, men det klip du linker til viser ikke rigtigt noget...
#45 WeiZ
2017-09-22 14:50
Det behøver heller ikke at gå DIREKTE på personen. https://www.youtube.com/watch?v=g6WZwxa5IQ8
#46 vedde
2017-09-22 14:52
Ja der findes offset, men så er det godt nok gigant offset + https://youtu.be/5WQ2K8TgR3g?t=36
#48 WeiZ
2017-09-22 14:54
Well. You never know =D
#49 stenvang
2017-09-22 14:55
https://clips.twitch.tv/HappyExquisitePieTwitchRai..

det burde være nok beviser :)
#47 WeiZ
2017-09-22 14:54
Men jo ellers nærmer den sig forholdvis i område af personen, og det bare sjovt at musen spasser på den måde, sure. Man har set Rival's fx. Lave det mærkelig spin, jeg udlukker ikke muligheden for at det kan være en fejl i musen, dog er det første gang jeg har set den slags spasseri.
#53 Tazh
2017-09-22 14:58
Det er bare ikke nok til at overbevise mig. Selv om der skulle være offset på, er det jo latterligt langt ved siden af, til at det er praktisk.
(Hvis cheat da kan betegnes som praktisk...)
#97 zkalle
2017-09-22 19:51
Det der clip kan jo overhovedet ikke bruges dude, steel så demoen kort efter hvor der bliver vist at han ikke engang aimer på spilleren
#99 WeiZ
2017-09-22 19:51
Igen....... Du behøver ikke at aim på spilleren, og jo, det kan sagtens bruges.
#101 zkalle
2017-09-22 20:01
if you say so
#31 Django
2017-09-22 14:24
Valve skulle ifølge min ven have overset hans Ban på et vigtigt tidspunkt og da det så dukkede op ville det undergrave deres tillid til en stor investor som var på vej ind på det tidspunkt. Kunne hæmme udviklingen osv. Men rygter kan også bare være en fjer. Og jeg tror bare at det er en som har prøvet at plante snavs på ham, eksempelvis pga misundelse.
#4 detura
2017-09-22 13:37
Leave Britney alone!!! (((
#5 Mrnobody
2017-09-22 13:42
Tror det har været oppe og vende før Right?
#14 Martin
2017-09-22 14:02
Læs sidste 3 linjer.
#6 Tazh
2017-09-22 13:43
Jeg har hammer svær ved at se, hvad Valve skulle have ud af at se igennem fingre såfremt k0nfig skulle have en VAC bannet account.

Tværtimod lader de til at have enormt meget at miste på troværdighedsskalaen over for deres brugere, hvis de har valgt at se igennem fingre med denne sag.
#7 Hani
2017-09-22 13:45
Synes egentlig overskriften ligger lidt ord i Sui's mund. Han siger jo egentlig i teksten at de har fået fremvist beviser som de undersøger. ikke at han selv synes at en har vac ban.
#8 Zebbe
2017-09-22 13:49
e9 :)
#9 Sander
2017-09-22 13:51
"Jeg fik smidt noget information på mit bord. Jeg vil ikke nævne navne, men det er en af de danske spillere på et af de danske top 5 hold, hvor der er dukket noget information frem om et VAC ban inden for de sidste 2 år. Det er ret alvorligt." Det er da præcis det han siger, som der står i overskriften.
#11 Hani
2017-09-22 13:56
Ja, men han siger ingen steder at han selv kommer med anklagen. Han nævner blot at han har fået informationen.
Men måske så ikke lige i overskriften har du ret i. Men så i underrubrikken hvor der står at han selv kommer med anklagen.
#13 Sander
2017-09-22 13:59
Well, der må jeg så nok konstatere, at vi er uenige - men det skal der jo også være plads til. Hvis en skriver til mig, at vi lige skal tjekke dig, for du har vist et vac ban, og jeg så skriver en nyhed om det og præsenterer offentligheden for det, så vil jeg også mene, at jeg er med til at anklage dig, når jeg går ud med det inden jeg rent faktisk har undersøgt noget.
#17 Hani
2017-09-22 14:07
Jeg synes bare ordvalget tildeler hans ord en holdning, hvor han selv holder det ret neutralt.
Men hva fanden jeg er jo heller ikke journalist :D
#24 Sander
2017-09-22 14:16
Well, nu har jeg ændret det, så der ikke er tvivl, for det var selvfølgelig ikke hensigten.
#10 str1x
2017-09-22 13:55
DJANGOO PÅ FORSIDEN!!
#22 Django
2017-09-22 14:15
Wuhu, giver du en astronaut is til næste Lan vi støder sammen?
#43 str1x
2017-09-22 14:48
+1 på den Michael. Det må blive til TPNG!
#51 Django
2017-09-22 14:56
Deal, men advarer dig. Vi har udsolgt til november...
#64 str1x
2017-09-22 15:40
Jeg er lige på vagt så
#68 Django
2017-09-22 15:53
Ja, det kommer til at gå hurtigt snart. Et par nyheder mere på vej. Vær tjep
#16 maggieb
2017-09-22 14:07
Alle dem der ikke ved at k0nfig har snydt i source og csgo er CLUELESS. k0nfig sad og guffede sammen med en der hed hayden i source gathers.
#18 LETHAL
2017-09-22 14:11
Dust2.dk - counter-strike ekstrabladet?
#95 zekon
2017-09-22 19:44
Ringere end EB det her
#21 Django
2017-09-22 14:14
Utroligt mange ved åbenbart at det var ham der var snak om, det har også tidligere floreret på hltv. Desværre har det ofte noget på sig, men hvis beviserne ikke har noget konkret på sig, så er det godt for os alle. Esport har ikke brug for snavs.
#23 Sander
2017-09-22 14:16
Helt enig, vi skal for guds skyld ikke ende ud i en situation som dengang med kqly osv. hvor det hele bare brændte, og man vel fik en fornemmelse af, at csgo nok bliver ligesom tour de france..
#106 Naxx
2017-09-22 21:00
Sui af alle mennesker i dansk esport bør vide at rygte børsen ikke er godt for nogen, så forstår slet ikke hvorfor et udsagn baseret på gæt og rygter leveres på den måde. Ingen har åbnebart en rigtig kilde, asso jeg kan da hurtige skabe lidt omtale for mig selv eller kaste lidt mudder i en andens retning med et postulat "jeg har hørt, fået af en ven der kender en osv.". Synes det er synd - men fint at D2 hiver det frem, da det er hvad en medie side bør gøre. Holde folk til regnskab for deres handlinger og ord - var jeg i North ville jeg godt nok give Sui et kald og høre hvad hulan det er for noget. :D
#25 Bisgaard
2017-09-22 14:17
"Extraordinary claims require extraordinary evidence". Hvis intet kan bevises, hvorfor så overhovedet skade k0nfig og Norths image ved at bringe det op?
#29 zanoj
2017-09-22 14:22
Fordi vi elsker drama!
#32 Bisgaard
2017-09-22 14:26
Jeg sluger også cs drama råt som var det paradise hotel. Men en mand som Sui burde tænke sig bedre om før han bringer den her slags frem i rampelyset. Samme gælder for Martin, at han vælger at rapportere om det.
#52 zanoj
2017-09-22 14:56
Jeg synes det er fedt!
#27 Intex-
2017-09-22 14:20
Gal med reklame manden får :o
#28 Rubel
2017-09-22 14:21
Hvis man skal tro på coders, så er der MASSERE af snyd i toppen.. Vi snakker super specielle designer cheats til 25-30k dollars.. Mener at have hørt at 20% af toppen snyder.. (Ikke min påstand)
#30 zanoj
2017-09-22 14:23
Jeg synes vi skal antage at 100 % af CS:GO spillere snyder, indtil andet er bevist.
#39 MumaCe
2017-09-22 14:38
Dit snyd stoppede da i hvert fald ved 14-14 (eller var 14-15) på Mirage til Copenhagen Games, da du lige pludselig ikke kunne bruge musen....
#50 zanoj
2017-09-22 14:56
Haha.. Du behøves seriøst ikke at minde mig om det. Lortedag. Lorte-event.
#34 vedde
2017-09-22 14:30
gode tal, hvor har du hørt det fra?
#35 Bisgaard
2017-09-22 14:34
"Hvis man skal tro på coders"... De sælger jo cheat for fanden, ingen bias overhovedet. Hvis de kan overbevise folk om at alle snyder, så er der nok større chance for at flere siger fuck it, og køber noget guf af dem. Stoler på ingen måde på den slags folk.
#38 Arize
2017-09-22 14:38
Helt enig, hvis de overbeviser folk om at de professionelle gør det, så tror man jo, at man ikke kan blive taget. Men det er måske en smule naivt i sidste ende :D
#62 Martin
2017-09-22 15:37
Spændende ytring. Giver til dels mening.
#37 SEVEN
2017-09-22 14:34
Sikke et postulat uden nogen som helst form for beviser.. Hører dit indlæg ikke til inde på HLTV..
#60 Rubel
2017-09-22 15:24
Skriver jo kun hvad jeg har hørt. Jeg skriver også at det IKKE er min påstand. Om jeg tror på de tal eller ej, er vel min egen sag?
#36 SEVEN
2017-09-22 14:34
Hvad er det for nogle beviser de har? Har han heddet k0nfig på steam??? .....
#40 Arize
2017-09-22 14:39
Det er forhåbentlig noget IP-tracking, ellers er det simpelthen for useriøst :DD
#65 SEVEN
2017-09-22 15:42
Du vil aldrig kunne kæde en IP-adresse til en enkeltperson.
#44 vaMp
2017-09-22 14:49
Hvis det er den samme account sui taler om som dignitas i sin tid afkræftede, så er det jo helt hovedløst at bringe det op nu.
#54 wake
2017-09-22 15:04
Både starky og vigzz burde vide at k0nfig har et vacced account da der ligger screenshots på den smurf der har en million namechanges, en slettet friendlist og et vac. Hvor både starky og vigzz navn ses i friendlisten ingame. Jeg forstår ikke hvorfor det kommer som et shock for nogen at k0nfig har et vacced account, det blev allerede leaket for et år siden... Enhver der kendte manden dengang ved også at ham og starky sad og puggede sammen næsten hver dag....
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/..
Tænker det gik lidt for hurtigt med at cleare den account der krelle;)
#55 DongeR
2017-09-22 15:08
+1
#56 MENIX
2017-09-22 15:11
Tror du skal linke igen 😂 .. det virker ikke.
#57 wake
2017-09-22 15:15
http://steamcommunity.com/id/12344441444144114/scr..
#76 MENIX
2017-09-22 16:33
eGia der på - er min gamle chef, og en god ven
jeg ved hvertfald han er personlig ven med Kristian - og begge bor i Esbjerg.

men ellers pas! :D.
Man finder sgu nok aldrig ud af noget medmindre det er valve dem selv der banner, eller man selv bekræfter (og det sker alligevel aldrig).
#81 wake
2017-09-22 17:15
https://i.imgur.com/T1EVwmQ.png

Har et screenshot her af accounten fra lige efter den blev banned, hvor den linker til hans main :)

Det der er et hundrede krelles account.
#83 wake
2017-09-22 17:22
Tilføjelse så man kan se hvad den linkede til
https://imgur.com/a/ozBN0
#89 Mrnobody
2017-09-22 18:19
Kan huske han havde det billede XD
#80 Vster
2017-09-22 16:58
Konfig havde også det Profil billede på sin main på et tidspunkt but ye :PPP ik det største hint but..
#58 nopze
2017-09-22 15:23
Han har satme os lavet mange klamme ting i gennem tiden, som ingen mening har givet.
Eksempelvis: https://www.youtube.com/watch?v=WYllUMj87d8 .

Men dunno..... :-)
#67 Martin
2017-09-22 15:51
Han er vel også den top spiller i DK? I et land med 15 danskere i top ~15.
Så laver man vel mange syge ting.
#69 killin
2017-09-22 15:55
han skyder lige lidt på røg ? ser squ da fint nok ud ?
#85 Hsfrede
2017-09-22 17:50
Meget er sketchy men fandme ikke det der lol
Han skyder igennem smoken incase der sidder en spiller..
#59 NaToSaphiX
2017-09-22 15:24
Håber på ingen måde det er sandt, men hvis man har snydt burde man blive banned, efter min mening og så er det ligegyldigt hvem man er.
#61 DekiKEV
2017-09-22 15:26
Ja tak hr
#71 KajusKalorius
2017-09-22 16:19
No shit
#63 cube
2017-09-22 15:37
hvorfor går man officiel med et navn på en spiller, hvis man ikke har bekræftet accounten tilhører ham?
#66 starky
2017-09-22 15:48
Det er ikke k0nfigs account, haha. Ved ikke lige hvor i pludselig får det fra?
#72 KajusKalorius
2017-09-22 16:19
;--)
#75 cleMeNz0
2017-09-22 16:32
Xdddd
#77 starky
2017-09-22 16:33
Jeg kan i hvert fald bekræfte at det ikke er hans :)
#78 Mrnobody
2017-09-22 16:34
Lmao
#82 wake
2017-09-22 17:21
Den account dignitas debuggede er ikke kristians account
Den der jeg linkede er :DDDDDDDDD
#91 starky
2017-09-22 18:21
Nej det er ej, haha. Det var en eller anden freak der hed daniel
#96 byx
2017-09-22 19:50
#83 :)
#105 wake
2017-09-22 20:38
Det der er ikke Daniels account starky... Ikke den jeg linker..
#98 freq
2017-09-22 19:51
det var det så ikke, men det var heller ikke Kristian. kan så desuden diskuteres hvem af os to der er en freak lol :)
#114 starky
2017-09-23 16:06
mente sgu da ikke dig din nørd. en eller anden daniel bro haha.

længe siden btw :)
#70 TheSmilingGun
2017-09-22 15:59
Det var oppe at vende engang så vidt jeg husker (på HLTV). Men flere folk sagde at det var et CSS vacban.
#79 Django
2017-09-22 16:49
https://www.hltv.org/forums/threads/1027420/k0nfig..
#100 zkalle
2017-09-22 19:58
kæft en elendig detektiv
#112 Django
2017-09-23 10:09
Søgte bare hurtigt på google :) Læste ikke selv opslaget før du skrev.

Detektiv er heldigvis ikke min daglige beskæftigelse ;)
#113 zkalle
2017-09-23 11:38
Det var skam ham der skrev opslaget jeg hentyder til!:D
#115 Django
2017-09-23 19:34
Haha okay :P fair nok, men jeg er stadig en skod detektiv ;)
#73 Messias
2017-09-22 16:26
Der ligger da også et youtube lydklip hvor en eller anden beskylder ham for snyd
#84 xone
2017-09-22 17:34
Det er godt nok oftere og oftere at man fornemme der er voldsomt langt mellem Sui's hjerne og talerør.
#86 Hsfrede
2017-09-22 18:04
Grinte lidt for højt i toget efter den kommentar lol
#87 wake
2017-09-22 18:10
Det er helt væk man udtaler sig om sådan noget uden man har beviser.

Noget andet er så at k0nfig faktisk har et banned account xD
#88 OJ1738
2017-09-22 18:18
Den der smurf du linkede tidligere? Hvordan ved du det er hans og kan du bevise det? Hvis ikke, så tilsøler du bare hans navn imo.
#90 wake
2017-09-22 18:19
Du kan jo evt. Prøve at læse mine kommentare..
Enhver der kendte ham dengang ved jo også det er hans smurf det der incl. mig.
Men da han begyndte at blive kendt blev jeg jo slettet fra hans steam friends som så mange andre.

du kan bla. se i mit imgur hvordan accounten så ud dengang lige da den blev banned indtil han prøvede at skjule hans ban... Ss er fra 2014. 17 dage efter han fik bannet, det er samme account jeg linker til.
#111 Hsfrede
2017-09-23 01:58
Nvm læste lige ovenover lol :D
#110 Hsfrede
2017-09-23 01:58
Jamen er man sikker på det er konfig og ikke en faker??
#92 ClinT
2017-09-22 18:25
Nu ved jeg ikke om vi læser helt det samme. Men Sui nævner det vel kun kort på det stream der, hvorefter det er dust2 der spørger ham om alle de ting herinde, og rent faktisk nævner konfigs navn? Eller er jeg helt væk?
#93 xone
2017-09-22 18:34
Det er vel ligemeget om det er kort eller ej.. Han slynger lige ud at en top5 spiller i DK er vac-bannet og det er alligevel en voldsom beskyldning, når han intet har at bakke det op med, eller i hvert fald ikke vil offentliggøre det.
#94 ClinT
2017-09-22 19:16
Det har du ret i, men det virker jo så til der er hold i lortet ikke desto mindre!
#103 xone
2017-09-22 20:11
Hvorfor? Jeg har stadig ikke set et eneste bevis for at han skulle have et VAC ban i CSGO der er under 2 år gammelt.
#104 ClinT
2017-09-22 20:31
det har du egentligt også ret i. Det tænkte jeg egentligt slet ikke over i forhold til VACcet.
Hvis det er fra 2014 vil det jo i princippet være ligemeget nu, det kan jeg godt følge dig i.
#107 wake
2017-09-22 21:05
Det kan det da ikke ift. Majors? DA fuq er det for en mentalitet
#108 ClinT
2017-09-22 21:41
Det kan godt være jeg lige koger rundt i det hele. Hvis major bans er længere end 2 år ville det jo så i princippet ikke være iorden. :) Jeg nævner intet om hvad min holdning er.
#109 wake
2017-09-22 22:03
Det er perm
derfor alt det hysteri med mupzg, nille osv.
#102 klimox
2017-09-22 20:07
Vild udmelding fra Sui... Skulle nok bare være behandlet internt.