BREAKING: Steam banlyser gambling

Steam har netop officielt offentliggjort, at de har valgt at lukke ned for gambling med skins på hjemmesider. Processen indføres med øjeblikkelig virkning.

En af de store samtaleemner i CS:GO er måske et afsluttet kapitel. Steam meddeler i en officiel besked på deres hjemmeside, at de påbegynder en proces, hvor de vil meddele de hjemmesider, som tilbyder gambling med Steam skins, at dette nu ikke er lovligt ifølge Steam.

In 2011, we added a feature to Steam that enabled users to trade in-game items as a way to make it easier for people to get the items they wanted in games featuring in-game economies.

Since then a number of gambling sites started leveraging the Steam trading system, and there’s been some false assumptions about our involvement with these sites. We’d like to clarify that we have no business relationships with any of these sites. We have never received any revenue from them. And Steam does not have a system for turning in-game items into real world currency.

These sites have basically pieced together their operations in two-part fashion. First, they are using the OpenID API as a way for users to prove ownership of their Steam accounts and items. Any other information they obtain about a user's Steam account is either manually disclosed by the user or obtained from the user’s Steam Community profile (when the user has chosen to make their profile public). Second, they create automated Steam accounts that make the same web calls as individual Steam users. 

Using the OpenID API and making the same web calls as Steam users to run a gambling business is not allowed by our API nor our user agreements. We are going to start sending notices to these sites requesting they cease operations through Steam, and further pursue the matter as necessary. Users should probably consider this information as they manage their in-game item inventory and trade activity.

Dermed lukker Steam i første omgang muligheden for at folk kan bette med deres skins via hjemmesider. Steam vil nemlig ikke give gambling hjemmesider lov til at bruge deres Steam API, som gør det muligt for folk at logge på med sin steam-bruger på hjemmesider.

- Se hvad de professionelle har at sige til gambling her.

Hvad der helt præcis vil ske med de her gambling hjemmesider vides endnu ikke, og debatten raser lige nu på de sociale medier. Dette vil højst sandsynligt få konsekvenser for turneringer og hold, som er sponsoreret af gambling hjemmesider. Hvad synes du om Steam's beslutning om at lukke ned for gambling?

#1(Med 2 svar)
13. juli 2016 kl. 22:50
Wajde
Jeg forstår simpelthen ikke steam. Gambling er det der bla. har gjort CSGO til en verdenkendt "sport".............. forstår simpelthen ikke steam's beslutninger
#30(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 08:19
xone
Gambling under 18 år er også ulovligt, så jeg forstår dem skam godt.
#49(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 11:47
Wajde
Ja men istedet for at banlyse det helt, så hellere lav et verifieceringsystem (staves) hvor du skal sende ID til gambling sider, så de kan bekræfte du er min 18 år. Ligesom danske spil osv.
#2(Med 0 svar)
13. juli 2016 kl. 22:52
sycrone
Major deltager
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
mousesports
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det må de lige finde en bedre løsning på end nultolerance. Alt det gode som skin industrien har bragt med sig må man i første omgang forsøge at bære med videre. Fuldstændigt at fjerne det hele, inklusiv betting sites såsom csgolounge er lige lovligt dramatisk, og vil helt klart give tilbageslag.
#3(Med 9 svar)
13. juli 2016 kl. 22:53
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
"Steam vil nemlig ikke give gambling hjemmesider lov til at bruge deres Steam API, som gør det muligt for folk at logge på med sin steam-bruger på hjemmesider."

Det er vel bare at lave at man bare kan lave en bruger, sætte sit trade id ind som proof.. og så bare trade til en bot, som siden har? fra sin egen steam
#4(Med 0 svar)
13. juli 2016 kl. 22:56
sycrone
Major deltager
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
mousesports
Sølv Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det kunne godt være, at der kommer et eller andet work around, og at de første til at knække den kode kommer til at nyde godt af den frugt.
#5(Med 7 svar)
13. juli 2016 kl. 23:12
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Problemet tror jeg er, at Steam slet ikke vil tillade det. Så hvis de opdager det (og det gør de), så banner de jo bare de bots der bliver brugt.
#7(Med 6 svar)
13. juli 2016 kl. 23:25
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Men igen, man kan nemt lave kode der "laver" nye bots hvis de andre bliver bannet
- som så scanner efter, om bots er aktive eller banet .. og så kode lortet til at oprette nye bots hvergang de bliver bannet.

Jeg ved sgu ikke, men så stort gambling er blevet til for siderne, og det er mange af bagmændene levevej, så bid mig i røven om der ikke er en eller anden russer, som laver et "workaround" - for at kunne leve.
#9(Med 4 svar)
13. juli 2016 kl. 23:28
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Problemet med din første ide er, at folk ikke vil bette på siden, hvis deres skins bliver låst til en bannet bot.

Jeg er dog 100% sikker på, at der sidder nogen og arbejder hårdt på at undgå det her på en eller anden måde.
#11(Med 3 svar)
13. juli 2016 kl. 23:31
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Det jeg mener er, at hvis en bot bliver bannet - er at "deres kode" så laver en ny bot, som ikke er bannet.. og så gør at folk ikke kan trade til den bannede bot.
#13(Med 2 svar)
13. juli 2016 kl. 23:37
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Men hvis fx csgofast får to bots bannet med en kæmpe inventory, som så bliver låst fast, hvor mange gange tror du så, at de har råd til det sker?
#15(Med 1 svar)
13. juli 2016 kl. 23:38
MENIX
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
No clue, det er også bare mere en tanke jeg har.
#16(Med 0 svar)
13. juli 2016 kl. 23:42
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hvis det ikke var fordi de her bots har en inventory der er 10.000+ dollars værd, så kunne man måske, men hvis alle deres kunders skins bliver låst på dem, så er de jo i store problemer. Dno, kan også være valve bare gør det her for at se godt ud udadtil, og så bliver der fundet et smuthul og så bruger folk bare det
#10(Med 0 svar)
13. juli 2016 kl. 23:31
Foxyy
Nye accounts skal først Mobile authenticates samt bruge op til 5$ på sin konto og kan dernæst ikke trade mellem 7-30 dage, så det bliver ikke muligt at lave nye bots konstant. :-)
#6(Med 11 svar)
13. juli 2016 kl. 23:24
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Alle de penge der konstant florerer rundt grundet skins, de bliver virkelig hårde at tabe. Skins er jo alt. Se bare den der CS:GO Danmark gruppe, det hele handler om fucking skins. Der er så ulidelig mange mennesker, som kommer til at miste interessen for CS:GO nu, og det kommer altså til at koste dyrt :/

Ej hvor havde jeg bare håbet de kun gjorde det her mod sites, som ikke tvinger folk til at registrere sig ordentligt med alder, for der er helt klart behov for, at 12 årige ikke bruger alle sine penge på gambling. Jeg tror desværre det her får hele økonomien i CS:GO til at falde drastisk...
#31(Med 10 svar)
14. juli 2016 kl. 08:23
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er noget værre sludder, efter min mening. Det vil rydde op i en masse shady shit, som vi sagtens kan undvære. De, som kun havde interesse i cs pga. skins, har ingen reel værdi for nogle af os, der lever af det. Vi mister givet vis nogle seere og markedet stagnerer lidt, men cs (og e-sport som helhed) er vækstet så ufattelig meget de seneste år, og det kan vi altså ikke alene tilskrive skins. Den vækst vil fortsætte, bare fra et sundere udgangspunkt, som non-endemics vil sætte umådelig meget pris på.
#33(Med 3 svar)
14. juli 2016 kl. 08:40
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Skins kan ikke tilskrives alt, men det har bestemt været en del af det for CS:GO's vedkommende, og jeg tror, at en stor del af flowet og efterspørgslen for skins er grundet disse sider. Der er jo også en grund til at rigtig mange af dem har mange fuldtidsansatte - der er en kæmpe interesse for det her marked.

"De, som kun havde interesse i cs pga. skins, har ingen reel værdi for nogle af os, der lever af det." Vrøvl, det kommer så sandelig an på, hvordan du lever af det.
#34(Med 2 svar)
14. juli 2016 kl. 08:49
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ja, du kan selvfølgelig leve af det ved at udnytte mindreårige, men sorry - det er ikke lige noget, der er interessant for mange af os, som faktisk vil cs/e-sport noget godt.

Skins genererer kun levevej for de, der har gang i en shady forretning. Der er selvfølgelig et par undtagelser, men størstedelen af skinsites (herunder dit eget site) lever af forretning på mindreårige (også selvom jeres ToS nævner, 'at du skal være 18 for at spille her').

Og den levevej kan vi i min bog sagtens undvære inden for e-sport, indtil markedet er reguleret og lovliggjort.
#39(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 09:13
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Tror bare grundlæggende vi er uenige om hvorvidt de udelukkende lever af mindreåriges spil eller ej. Men er helt enig i, at det skal reguleres, og kan ikke forstå de sider ikke selv har set, at det ville ende sådan her hvis de ikke tog et fælles skridt
#40(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 09:16
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Om skinsites så lever af at 99% af deres kundegruppe er myndiggjorte, så er den ene procent mindreårige nok til, at det er forkasteligt. Længere er den ikke, hvis man selvfølgelig går op i regulering.
#51(Med 5 svar)
14. juli 2016 kl. 11:51
Foxyy
Uden skins var CSGO aldrig blevet så stort som det er i dag! Groft sagt ville en org som Astralis aldrig have set dagens lys, hvis det ikke havde været for skin liderlige gamere der fik spillet til at eksplodere i 2013 og frem. Da Valve i 2013 introducerede Arms Deal updaten, (som viste sig at være den mest indflydelsesrige update til spillet siden launching) hvor Steam Marketplace, Weapon/case drops/openings blev introducret, fandt Valve hurtigt ud af at de havde ramt en guldåre. Selv google trends og steam chart kan skrive under på at skins fik CSGO til at boome, fra August 2013 hvor Arms Deal updaten blev introduceret frem til august 2014, hvor nye knive og cases hen af vejen kom ind i spillet, gik antallet af aktive spillere fra 50k til 277k, hvilket er over en femdobling siden den update. Dernæst, i start 2015 hvor hele CS communitiet fik øjenene op for CSGOLounge og hele gambling verden, fik skins lige pludselig en helt ny betydning, og gav spillere muligheden for at tjene penge på deres viden om CS. I perioden fra start 2015 og frem til nu, hvor spillet er blevet opdateret med utallige nye skins, nye våben,(flere skins), nye maps og missioner(skin hunting) har antallet af aktive spillere kravlet sig op på 850k. Hovedparten af de 850k kan vi nok godt takke skins for, selvfølgelig har en masse andre faktorer også spillet ind, men langt største delen er tak til skins. Uden denne kæmpe fanbase af aktive spillere, som skins skabte var store IT/hardware virksomheder næppe kommet med de kæmpe sponsorater som de gør i dag. Hvilket kort og groft sagt havde betydet langt færre events, færre nye orgs, færre pro players osv osv...
#52(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 12:30
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Hold da fast for en omgang munddiarre...
#53(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 12:36
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Skins og betting svar været med til at skubbe det igang, så langt vil jeg give dig ret. Men eSporten er vokset så meget, at branchen sagtens kan klare sig uden skin gambling..
#57(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 12:52
Foxyy
Nævner også kun at hele succesen bag CSGO skal tilskrives skins, ikke gambling.
#56(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 12:46
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Ingen tvivl om at skins har påvirket CS:GO på en eller anden måde, men e-sport som helhed (dvs. væksten af hele branchen aka alle spil) er altså ikke sket på bekostning af et par Valve-updates, nu må du lige ...
#61(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 13:24
Foxyy
Det har du helt ret i, men nu var det heller ikke Esport som helhed jeg lagde vægt på i mit post. Pointerede bare at hele succesen bag CSGO blev kickstartet af at introducere skins. Valve har jo målrettet valgt at centrere det hele omkring skins, alt fra missioner til Pick Em challenges, da de ved at 50% af CS folket går mere op i at få et Dragon Lore drop end at spille CS.
#8(Med 0 svar)
13. juli 2016 kl. 23:27
Foxyy
Gambling i CSGO og alt andet Esport vil aldrig forsvinde, præcis ligesom alle andre sportsgrene. Du vil bare ikke kunne bruge dine skins som currency til at bette/gamble for længere. Det er bare et spørgsmål om tid før vi bliver introduceret for en work around. Valve er bare ude på at få visket tavlen ren, ved at forbyde gambling sites i at bruge deres API, da de er blevet sagsøgt fra flere fronter, og er blevet nødsaget til at tage denne beslutning.
#12(Med 1 svar)
13. juli 2016 kl. 23:31
notaN1dgl
Vinder af Kongen af Danmark
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sashi
RiP phantomlord 2k16
#28(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 07:11
kpZET
hahaha e9
#14(Med 2 svar)
13. juli 2016 kl. 23:38
Nizzen
Vinder af Dust2.dk Aim or Die
Hvis det ikke var for CSGOLotto, ville det her måske ikke have været sket :P
#17(Med 1 svar)
13. juli 2016 kl. 23:43
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Tror ikke CSGOLotto sagen har haft nogen påvirkning på det her. Jeg tror Steam har vurderet det længe, og da flere har lagt sag an mod dem de seneste måneder, så har de nu valgt at gøre som de har gjort.
#18(Med 0 svar)
13. juli 2016 kl. 23:44
Nizzen
Vinder af Dust2.dk Aim or Die
Det var også bare for sjovt jeg skrev det :) Men du har ret :)
#19(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 00:02
SnaL
RIP CSGO Viewers!!! :) #uheldigt
#20(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 00:21
DMGZ
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Der er så en del, som ser kampene grundet interesse. Så det ryger ikke helt.
#21(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 00:48
artifyy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Dumt efter min mening..
#22(Med 2 svar)
14. juli 2016 kl. 01:14
Foxyy
WorkAround: Lad os tage udgangspunkt i CSGOWild - Step 1: Wild udvikler deres eget bruger system uden at bruge Steam's API. Step 2: De lader folk købe diamonds via Paypal/Bitcoins, altså bruger en anden currency end skins. Step 3: Det er her den bliver tricky... om det stadig er lovligt at lade folk withdraw deres diamonds til Skins som CSGOWild provider fra en bot, hvilket i realiteten jo bare er et trade, som man ikke bare kan forbyde eller forhindre.
#23(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 01:39
MumaCe
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Så det du siger er altså en helt normal "flip-mønt" hjemmeside, hvor du putter penge ind, men istedet for at vinde penge, vinder du bare skins?

- Så kan man lige så godt vinde penge istedet tbh. Det hele skal centrere sig om skins før det kan fungere tror jeg.
#26(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 02:30
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Eller bare købe skins for de penge man smider ind.
#24(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 01:48
vaMp
Dumt move. Jeg håber gambling hjemmesider, specielt csgolounge, finder en løsning på det.
#25(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 02:00
Foxyy
Yep præcis, men ja du har ret det fungerer helt klart bedst ved at centreres det omkring skins. Men ser ikke rigtig nogen anden løsning/workAround, nu hvor Valve har valgt at banlyse API'et. Bliver tillgengæld spændende at se hvor meget det kommer til at vende op og ned på hele CSGO scenen. For ifølge udmeldingen, bliver sider som CSGL osv også bannet da de bruger helt samme API som roulette siderne.
#27(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 07:00
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Fantastisk nyhed!

Hvis CS og eSport generelt er så godt som vi synes, så kommer økonomien til at stabiliseres igen og komme ind fra andre sider.
#29(Med 4 svar)
14. juli 2016 kl. 08:17
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Et dejligt tiltag.

Det vil stagnere CS-markedet lidt, måske endda føre til et fald, men det er ikke skidt. Alle de, der ingen interesse har i CS (og/eller e-sport), men kun at gamble/bette skins, vil forsvinde. Mindre tilsvininger på Twitter o.l., fordi folk ikke taber 1$ bets hele tiden, mens regulering på sigt vil sikre, at det kun er 18+, der gambler - præcis som det bør være.

De streamere, organisationer og spillere, som har betting/gambling som en indtægskilde, de må finde en reel levevej fremfor det fis. Og så slipper vi forhåbentligt for gambling reklamer over det hele på hltv.org nu.

Økonomien lever fint uden gambling & skins, så det er kun virksomheder, der ikke kan leve uden, som vil bukke under - og de fortjener ærlig talt også bare at lukke. Man kan sagtens lave en forretning inden for CS/e-sport uden at udnytte mindreårige.
#32(Med 2 svar)
14. juli 2016 kl. 08:33
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
"Man kan sagtens lave en forretning inden for CS/e-sport uden at udnytte mindreårige." Men findes der ikke en vej imellem at udnytte og fuldstændig banlyse? Jeg kan ikke forstå, at man ikke laver det på en måde, så siderne skal gøre ligesom Bet365, Danske Spil osv. så de kræver ordentlig registrering med ID.

Hvor går grænsen for jeres kampagne med Build away så? Det skal siges, at jeg ikke ved, om man skal registrere sig vildt for at kunne købe ting i det spil, men det er også stærkt vanedannende med de gratis apps-spil, da firmaet indtjening er gennem de køb brugeren foretager inde i spillet, og de er ofte designet således, at hvis du vil noget i det og vil videre, så er du næsten nødt til at købe noget for rigtige penge. Jeg har da brugt penge på Clash of Clans, som jeg fortryder, men i momentet var det nærmest bare eneste mulighed.

Eller hvad med køb af kasser og nøgler inde i CS:GO? Har Valve på nogen måde styr på hvem der køber dem? Det har de nemlig ikke, for du skal ikke lave en bestemt registrering noget sted, så er det i bund og grund ikke også gambling, når du åbner en kasse, for det ligner da præcis de der roulette- og jackpotsites, når den kører og det bliver mand a hurtigt afhængig af.

Og nu kommer du til at svare, at køb i et mobilspil og direkte gambling ikke er det samme, og der er jeg enig, men hvor er det grænsen går? For der kan folk sgu let komme til at bruge mange penge også, udelukkende som resultat af, at det er vanedannende og spillene OFTE er designet sådan.
#36(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 08:52
fbyskov
Major deltager
Vinder af ELEAGUE Major 2017
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jo, der findes en middelvej, men den kommer ofte i US efter at have banlyst. Det er lidt ala poker, bitcoins mm. Markedet og interessen er der for skins, og det skal nok vinde frem igen, når der er kommet regulering.

Resten af dit indlæg er sludder, og det lader vi bare stå, som det er.
#38(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 09:02
Sander
DPL Admin
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det tænkte jeg nok :-)
#37(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 08:57
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Jeg er virkelig glad for at Astralis, Wolves eller tricked aldrig er endt med at have en sponsor som skins sites. Der må også have været nogle yderst gode tilbud til jer, omkring nogle deals man nærmest ikke har Kunne sige nej til.

Jeg håber det her fremmer esport på sigt, og den shady del forsvinder hurtigst muligt!
#35(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 08:50
HUNDEN
Major deltager
Vundet Dust2 Masters 3 gange
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Sashi
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Synes godt nok også det har taget ekstremt meget overhånd det seneste år.

Jeg synes egentligt ideen var pisse fed med at man kunne smide sine skins på CS kampe, altså på csgolounge for et minimalt beløb til at starte(4x60 dollars)?
*men blev senere hen nød til at justere for at kunne være med til at konkurrere med de andre hjemmesider.



Men efterfølgende skulle folk have del af kagen, og sider som lotto, double, jackpot osv opstod. Jeg har aldrig gjort det fordi jeg slet ikke støtter gambling på denne måde, så det er et godt Move af valve synes jeg!
#41(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 09:58
b0ychild
Støttet Dust2.dk med 4 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Sølv Sæsonkort Sæson 17
Bliver rart at spillet kommer til at dreje sig om spillet, og ikke fucking pixels. Det er så fucking luksus at det bliver fjernet helt, aldrig i mit liv har jeg ejet et skin der har været mere værd end måske 50 dollar, jeg synes det er fucking luksus at alle små børn og folk som kalder sig selv for voksne, kan miste interessen i at have en fucking virtuel kniv. Hold kæft det er luksus.

Det er også luksus at folk som streamer, faktisk skal spille, spillet nu... Det er så til grin at hver gang jeg ville ind og se f.eks. BERRY spille, så sad han og fedtede den af på et eller andet lorte gambling site. Selvfølgelig det samme med en masse andre spillere, jeg synes det er så flovt. :)
#43(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 10:08
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
FANDME FOR DÅRLIGT
#42(Med 6 svar)
14. juli 2016 kl. 09:57
VNG
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Guld Sæsonkort Sæson 18
Utroligt at folk er så meget oppe at ringe over at steam fratager muligheden, men er komplet ligeglad med at være blevet snydt af diverse sites over et par år nu.

Det var/er en pengemaskine, uden nogen ordenlig kontrol og der er kun én vinder i det spil - det er den udlodende virksomhed.
#44(Med 5 svar)
14. juli 2016 kl. 10:12
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Hvis vi kigger på CSGOLotto og deres dual-arena samt roulette på hhv. Lotto, Wild og Double, hvordan betragter du det som 'at være blevet snydt'? I dual-arena er det udelukkende én mod én med 50% chance for at vinde modstanderen pulje. Det samme er gældende på Wild. Hvordan kan det være, at snyde forbrugeren?
#45(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 10:43
xone
Bare det at CSGOWILD f.eks tar 8% af alle pots synes jeg er grotesk, og går ind under betegnelsen at snyde sine kunder.

Det er næsten dobbelt så høj rake, som pokerstars f.eks har på deres highstakes borde...
#62(Med 3 svar)
14. juli 2016 kl. 15:37
ch1no
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
det er sandt med duel arena at den ikke tager noget fra dig hvis du blot ligger 1-2 skins hver .. hvis du derimod ligger 8 skins så tager lotto en rakeprocent som xone skriver - Hvor du bliver frarøvet 1-2 skins ud af de 8 alt afhængig hvad værdien er selvfølgelig :) Huset vinder altid.
#63(Med 2 svar)
14. juli 2016 kl. 15:40
grand
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
I know... Men hvis man var lidt klog på området, så lagde man ikke 8-9 skins i en pulje :D
#64(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 15:47
ch1no
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
ja det rigtigt men alle er sgu ikke lige kloge ;)
#71(Med 0 svar)
15. juli 2016 kl. 16:45
LETHAL
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Vinder af Dust2 Fight Club
Venstrefløjen vil mene, at det er synd for de dumme, at de er - dumme, hvilket i røde kredse anses som incitament for at banlyse al gambling.

Nogle vil dog mene, at en vilkårlig persons undren over manglende fortjeneste på et site med en rake på 8%, er et tegn på manglende intelligens.

Dertil opstår modargumentet:"Stop med at benytte et site med 8% rake", men dette betyder jo, at man skal tænke selv, hvilket desværre ikke er en egenskab hos alle individer.
#46(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 11:00
klimox
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er en glædelig nyhed! Gambling sidernes grundlag er vildt shady og ulovlig i størstedelen af verdens lande (hvi ikke alle), når siderne tillader at børn kan gamble.

Esporten skal nok overleve uden gambling sidernes sponsorater.
#47(Med 7 svar)
14. juli 2016 kl. 11:33
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
YES! Nu kan mit skin-ludomani ENDELIG stoppe :D
Er der nogen der har forslag til, hvad jeg så skal kaste mig over???
#48(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 11:39
xone
Har du prøvet Counter-Strike:Global offensive?
#50(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 11:48
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Praccede for første gang i går.
#55(Med 3 svar)
14. juli 2016 kl. 12:43
klimox
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Pokemon GO??
#58(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 12:53
Graversen
+1!
#60(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 13:23
zanoj
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Det er installeret, og kører at all times. Jeg har aldrig strøm på min telefon mere.
#69(Med 0 svar)
15. juli 2016 kl. 00:20
DetlevSNitzEL
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Ejer det hele i Aalborg! Team valor FTWWWW
#70(Med 0 svar)
15. juli 2016 kl. 15:20
Martin
Dust2 fantasy vinder
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Dust2TV sub
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Poker eller Oddset.
#54(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 12:38
Phy
Tricked
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Guld Sæsonkort Sæson 17
Det bliver sgu da dejligt ikke at få nær så mange dødstrusler når ens hold taber en kamp på HLTV som de måske skulle ha' vundet. :-)

Elsker at læse diverse kommentarer som mener at dette kommer til at dræbe scenen, for csgo scenen kan bestemt ikke klare sig uden ulovlig gambling.. åh gud en logik.
#59(Med 3 svar)
14. juli 2016 kl. 12:55
Graversen
Det var på tide Valve!!
En anden ting jeg er i tvivl om: Ud over at mange mindreårige gambler med Skins, er det så ikke også ulovligt at både gamle og bette med skins i DK, for har Danske Spil ikke eneret på den slags ulovligheder og bør det ikke kræve NemID-login, før det er lovligt for danskere?
Hvis det er tilfældet, så er det ikke bare ulovligt for mindreårige, men ulovligt for alle danskere..
#65(Med 2 svar)
14. juli 2016 kl. 15:59
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Som minimum skal udbyderne have en spil licens.. Danske spil har ikke monopol længere.. I hvert fald ikke officielt - spil licensen er afaik ret dyr :)
#66(Med 1 svar)
14. juli 2016 kl. 16:54
Graversen
Så er alt skin betting/gambling vel ulovligt for alle, der er bosat i Danmark?
#67(Med 0 svar)
14. juli 2016 kl. 17:06
Opal
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Uden at vide det 100% vil jeg tro det, ja..

Der er så vidt jeg ved ingen skin sites der har licensen til at udbyde det i dk.
#68(Med 0 svar)
15. juli 2016 kl. 00:05
McLoud
Vildt nok
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.