Opret Log ind
Første gang i fem år: Dette map blev spillet mest i 2020
Top-30-holdene var særligt glade for to baner i år, som blev spillet mere end 450 gange hver i kampe mellem holdene.
Skrevet af: JSand    20. januar 2021 09:00      

cadiaN formåede at lede sit hold til en winrate på 70% på Nuke mod top-30-hold i 2020.

For første gang i fem år var det Nuke, som var den mest populære bane i kampe mellem top-30-hold.

HLTV, som statistikken er taget fra, har samlet data for de mest spillede baner siden 2016, og her var det altså første gang siden dengang, at Nuke var den mest spillede bane gennem et helt år.

Nuke var den mest spillede bane i 2020 (Kilde: HLTV.org)

Også for de danske tophold var det netop Nuke, som var en særlig populær bane at komme ud på, når de spillede mod andre top-30-hold.

For både Astralis, Heroic og MAD Lions gælder det nemlig, at Nuke var den mest spillede bane for de tre danske mandskaber, som også alle havde ganske god succes på banen.

Her kan du se de tre danske holds statistikker på Nuke mod top-30-hold i 2020:

  • dk Astralis (Spillet 44 kampe - vundet 27 - svarende til 62,4 %)
  • dk Heroic (Spillet 40 - vundet 28 - svarende til 70%)
  • dk MAD Lions (Spillet 25 - vundet 13 - svarende til 52%)

Om Nuke ligeledes bliver den mest spillede bane for topholdene i 2021 må tiden vise, men  hvis det står til Astralis og Heroic, så bliver den nok.

#1 cellar32k
2021-01-20 10:44
Kan vi ikke snart få den mirage væk!
#2 wake
2021-01-20 11:03
Ja tak D:
#3 zaecole
2021-01-20 11:05
Man kunne vel argumentere for at Overpass skulle ud af rotation siden det er den mindst spillet
#4 mamas
2021-01-20 11:06
Så tror jeg hr Gabe Newell får ca 144,5 millioner (2018) russere på nakken
#5 Jerry
2021-01-20 12:03
Mirage er da et fint map og ekstra godt hvis du kan nogle smokes mv ;-)
#8 cellar32k
2021-01-20 12:20
Jeg har ikke været med fra starten i CS:GO og derfor er det ikke sjovt at spille mirage når folk render rundt med +2000 games på et map :OO få den væk!
#6 ValcoNN
2021-01-20 12:09
Hellere væk med overpass
#7 Rubel
2021-01-20 12:14
Ud med Mirage, ind med Tuscan! Lets go!
#9 thiezen
2021-01-20 12:23
+1
#10 whitebear22
2021-01-20 12:48
Mirage er for højt på listen, overpass for lavt.

Jeg håber, at Vertigo og Train bliver spillet mere i fremtiden - både i MM og af pros. Det er klart de sjoveste maps at spille og se :)
#11 unclejakes
2021-01-20 13:21
Jeg kan virkelig godt lide Train som map, men det virker som om topholdene slet ikke har udviklet noget nyt på det map super lang tid.

Vertigo kan på en og samme tid være et af de bedste maps at se og det absolut værste map at se folk spille, alt efter hvordan de spiller mappet.
Først har vi 15 sekunders tilfældig spam fest op og ned af A rampen -> CT falder tilbage til site, T sætter et execute op, laver smoke wall på A site -> 15 sekunders tilfældig spam fest på A site -> Retake med en CT der defuser i en smoke, mens de andre prøver at distrahere i 5 sekunder -> repeat næste 14 runder.

Jeg kan også virkelig godt lide overpass, og jeg forstår ikke hvorfor topholdene gør alt hvad de kan for at undgå mappet? Er det for svært?
#12 er1K
2021-01-20 15:42
Hvor mange af topholdene banner train? Kunne det være at så mange simpelthen bare vælger at overse det fordi alle andre også gør, og det alligevel ender i et ban?

Jeg synes nemlig også at train tillader mega dynamisk CS, så jeg synes også at det ærgerligt at det ikke bliver spillet mere.
#13 unclejakes
2021-01-20 16:10
Liquid, Vitality, BIG, banner train... ved ikke om der er andre? Faze og G2 spiller den helst ikke
#16 whitebear22
2021-01-20 16:54
Du har ret i det med Vertigo - til dels. Fordelen ved Vertigo er bare, at der er så kort fra a til b, så fakes og spil på rotationerne er heldigvis noget, vi ser mere og mere.

Og så er retakes på b altid spændende på det map :)
#17 unclejakes
2021-01-20 17:10
Altså jeg synes Vertigo er et ret fedt map, når det er hold, der virkelig har lagt energi i mappet, som spiller. Astralis, Vitality, Heroic og Furia er alle hold, der har mange lag i deres gameplan på Vertigo, og så er det fedt at se. Der er bare også mange hold, der spiller det total ideløst, og så får man aldrig retakes på B eller midt splits at se.
#14 Narky
2021-01-20 16:20
Kom nu bare tilbage med Cobblestone også smid Vertigo i havnen igen.
#15 whitebear22
2021-01-20 16:53
Stop.

Fint at få cobblestone tilbage, men vertigo er da et af de maps, der har noget anderledes at byde på :)
#19 Narky
2021-01-20 22:09
Lige meget om det er major teams til “S”-Tier turneringer eller svarende til serie 6 spillere (mig) som spiller mapper syntes jeg altid det ender i chaos counter strike. I sær som CT på a-site og på T ved b-site. Syntes bare mange gange det bliver alt for pug agtig.
#18 ClinT
2021-01-20 17:49
Dejligt at se. Overpass stinker også helt sygt.
#20 MoX
2021-01-21 19:44
Overpass er bare for fed, væk med dust 2 og lad os i stedet få dust på kortet igen. 😅